Niinkuin porimiitissä tulikin esiin, että 'setuppi' jo sanana on aivan perssiistä. Kuulostaa jotenki tökeröltä. Mutta mikä tilalle?
Vastuspaketti
Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL
Juu ja siis "setupointi" termihän oli se ykkösinhokki
Fighting the CLONEWARS since 2013
- vastuslankapaketti
- vastuskokoonpano
- höyrystinmoduuli
- kuumennusyksikkö
- rönttönen
Setup on typerä, mutta vakiintunut slangiin ja siinä on vain 5 kirjainta.
"Helvetinperse"?
Kaipa setuppia vois joksikin muuksi nimittää kuten suoralla käänöksellä "asetelma", joka tosin on huonompi kuin tuo "helvetinperse". Kauhean vaikean pallon kyllä heitit, ku englanniksi toi setup toimii, mutta suomeksi taas suorakäännös ei toimi alkuunkaan, kun tuo lontoon kieli on sen verran monimerkityksellisempi. Joku "vastas" sittaas on vain se kanthal osuus selvästi.
Perinteinen tapahan on kääntää suoraan suomeksi eli "asetus"
"Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)
Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista
"vastuslangan ja sydänmateriaalin taiten tehty yhdistelmä"
eiku vitut, se on setuppi ja minähän setupoin jos siltä tuntuu
Setuppi=Vastus- ja imulanka/verkkohässäkkä?
Setupointi=Vastus- ja imulangan/verkon yhteenkäärintä?
Vastustaminen (höyristinmateriaalin vastustaminen ja höyrystyspesään asettaminen).
Sanakirja.org tais antaa tähänkin vastauksen.
1. laitteisto
2. järjestely
3. lavastus
4. asennus
5. pano
6. alkumuodostelma
Siitä voi jokainen poimia mieleisensä. Itse taidan tänään tehdä vitoset Kaiffarille.
Onhan se ärsyttävä sana niin kuin on myös wickkaus...mutta ei oikein löydy sellaista sanaa, joka sopisi näihin. Äidinkieli on turmeltu jo niin monta kertaa, että antaa loppujenkin mennä
Vape since 30/05/2011
Westcoast Vape Squad still rollin'
Mä oon kanssa samaa mieltä, ettei taida olla mitään järkevää suomenkielistä korviketta tälle. Mä ainakin setupoin niin kauan, kunnes tulee joku edes vähän järkevän kuulonen ehdotus.
panen tässä alkumuodostelmaa
Pano ois kyllä ok. Vois kerrankin kehua että koko ilta meni kotona panohommissa.
Spoileri!
Saanko mä käyttää sit runkkausta ennemmin? Kun oon tottunu muutenkin sanomaan, et koko ilta meni runkkaushommissa niin se tulee jo ihan luonnostaan
Eikös runkkaus ole enemmän itsensä tyytyväiseksi tekemistä, voisi sopia paremmin sitten paremmin hetkeen kun saa niitä ensimmäisiä kunnon höyryjä vedellä. Tai tietty setupin teko voisi olla runkkausta ja ensimmäiset höyryt sitten kovan työn jälkeen saatu tyydytys.
Mitä jos vain rakentaa vastuksen?
Onko sillä niin väliä kun kaikki muutkin sanat on ulkomaisia.
-Ei hätää! Kun ankalta menee järki, sen voi hakea Kuusta pullossa.
Kai sinne vastuksen sisäänkin jotain tarttee tunkea?