^Yhdyn edelliseen.
^Yhdyn edelliseen.
Onko muilla tehnyt tällaista että välillä toimii kun unelma mutta sitten välistä alkaa hiipua vaikka akku on täysi ja modin säätöihin en ole koskenut. Hetken aikaa siis tuottaa höyryä todella kivasti ja sitten yhtäkkiä tulee sellasta kylmää haljua, höyryää kyllä mutta ei saa makua eikä throathittiä (ei siis höyryä tuota yhtä hyvin kuitenkaan, jonkin verran vaan). Koittanut tulittaa ja kuunnella tankki korvan vieressä että pöhiseekö ja sirinä kyllä kuuluu.
Kyseinen vehjes siis tolla 2,5ohm tehdassetupilla ja käytössä ei ollut ehtinyt olla kun ehkä pari päivää. Toisen ton pienempivastuksisen setupin löin kiinni, eikä ainakaan vielä ole alkanut tehdä samaa parin tunnin jälkeen.
Ei kuulosta kyllä Pro Tankilta....todella hämärää
VAPETALES FROM THE EASTSIDE
**Diablo Fulgoris** **Vaporshark rDNA40**
**Aspire Atlantis**
**Kanger Subtank**
**H-Dripper**
**Origen Genesis V2**
**In'ax MK2R**
Eilen tipahti tämmönen postiluukusta, ja hyvin ainakin toistaiseksi pöhisee Boltin nokassa 1,8 ohmin atolla. Olin varautunut kylmään höyryyn, mutta täähän yllätti positiivisesti. Ehkä teen jotain väärin tai sitten ei vain ole tarpeeksi kokemusta vertailupohjiksi, mutta kyllä tää tuntuisi kuumempaa höyryä puskevan kuin LR-boget![]()
viikon pössytellyt Protankilla ja vamolla. Ihan ensin oli hyvinkin innoissani, mutta heti seuraavana aamuna ei tullut höyryn höyryä kun oli tankki seissyt yön yli...Pistin atopään likoamaan ja toisen tilalle ja taas lähti pelittämään. Toisinaan tuollaista jumiutumista tapahtunut myös ihan yhden päivän sisällä, olen sitten vähentänyt wickejä, kokeillut ilman sitä kumitiivistettä ym. ja aina saanut taas pelaamaan. Toimiessaan antaa hyvänmakuiset ja miellyttävät höyryt. nyt viimeisin keksintöni oli se, että olen mahdollisesti ruuvannut alakannen liian tiukalle joten tiiviste on painanut wickejä liikaa ja estänyt virtauksen. Mukana tulleessa ohjeessa nimenomaan kehoitetaan laittamaan paikoilleen "gently", mutta mä kuvittelin alunperin, että varoitellaan rikkomasta kierteitä tms. mut ehkä se liittyy tuohon liian tiukkaan tiivisteeseen. Tilasin jo wick lankaa ja vastuslankaa ja ensi viikolla koitan tehtä itse set upin, videolta katsottuna ei vaikuttanut kovin vaikealta.
Jossain vaiheessa on tulossa markkimoille Protank 2, jossa on lasitankki kiinni ilman liimausta ja täten purettavissa entistä pienempiin osiin. Toivottavasti on toimiva ja vuotamaton systeemi. Sellaisenkin voisi hankkia.
Onks kellään kokemusta näistä liimallisista, että voiko liimat pettää jollain salmiakkinesteillä?
Varmin tapa saada liimat pettämään on pestä liian kuumalla vedellä. En ole kuullut että mikään neste niitä irroittaisi. Kädenlämpöistä vettä käytät pesuun etkä liikoja kolhi niin hyvin pelittää.
Ja sitä alaosaa ei tosiaan kannata liian tiukkaan pistää kiinni.
Kyllä mulla ainakin on liimat vielä paikallaan, vaikka oon tota tankkiosastoa pari kertaa kattilassa keitellyt tarkoituksena päästä "metallisesta" mausta eroon. Edelleenkin maistuu kaikki nesteet jotenkin kummalliselta verrattuna Evod/T3s. Ei hyvä. Vielä kokeilen kylvettää jossain etikka ja vesiseoksessa jahka kerkiän.
Mulla on kyllä maku ollut mainio tän kanssa.
Tänään tein ensimmäisen vastukseni ja hyvin pelaa :-)
Jätin wickin päät vähän ylipitkiksi verrattuna tehdas setuppeihin ja taivuttelin sinne pohjalle. On tollasta paksuhkoa 3 mm stä puffista tilattua wicklankaa joka purkaantuu suht helposti, ei tarvitse päitä juurikaan hapsutella, hyvän tuntuista. Mitään ylimääräisiä lankoja en laittanut lisäksi vastuksen päälle. Hyvin pelaa, eikä tarvitse uusia atopäitä ostaa ikuisuuksiin.
Vaati kaksi yritystä, ennen kuin onnistui (elämäni ensimmäinen vastus). Ensin mokasin siinä, että toinen langanpää otti kiinni ilmeisesti väärään paikkaan jossain kohtaa ja testatessa lanka katkesi saman tien 3 v teholla. Seuraavan koitin sitten varmistella paremmin ja asetella langat kulkemaan paremmin ja onnistui. 2.2 ohminen tuli. Eka näytti ennen hajoamistaan 1.8 ohmia ja tokalla koitin sitten hakea vähän isompaa vastusarvoa.
Tälläsestä videosta katselin mallia:
LET'S REBUILD A KANGER PROTANK 2013 - YouTube
Sattuuko kukaan tietämään onko mini protankissa täysin samat atopäät käytössä??
Sellasen vois melkein hankkia kaveriksi smokin e-pipe modille jota olen ajatellut vamon lisäksi tonne ulos mukaan otettavaksi vehkeeksi. Tuli komea kokonaisuus :-)
Tankkihan siinä on melko pieni, mutta sit nestettä messiin pieni purkki ja täyttäminenhän on näissä helppoa...
Ensimmäinen oma coili tehty ja olen kyllä pettynyt. Odotin jotenkin tajunnan räjäyttävää makuelämystä mutta ihan samalta tuo maistuu. Ei todellakaan maksa vaivaa tähän ruveta itse atopäitä värkkäilemään kun niitä saa reilulla eurolla per kappale.
Juuri näin.
Itelläni tämä oli lähinnä testi että onko minusta näpertelemään näiden kanssa, nyt uskaltaa jo hyvällä omallatunnolla tilata jonkun aloittelijan RBA:n kun ei tuo coilin värkkääminen niin mahdottoman vaikeaa ole. Varsinkin jos hommaa sellaisen ettei tarvitse pelleillä NR-R-NR -lankojen kanssa.
sanoisin että ne muutamat halpis RBA:t mitkä mun kautta ovat kiertäneet olivat itse asiassa kaikki helpompia rakennettavia kuin Pro Tank tai evod. Ei sillä että olisin jokaisen niistä saanut paremmin pelittämään, mutta siis ihan tekniseltä kantilta katsottuna helpompia.
Eipä ollut pro tank helle kelin laite. Olin tossa viikonloppuna rymyämässä ja tähän asti moitteitta toiminut pro tank kurlutti nesteet kivasti kaikki pihalle kun aloin ulko tiloissa oleskella. Vissiin vähän lämpönen paikka oli nahkaliivin povari.
Elämä ei ole aina vain vanhoja autoja. Se on joskus myös vanhoja moottoripyöriä.
Joo, noissa Fasttechin atopäissä ei ole käytetty NR-lankoja ollenkaan eli tuloksena on vain sen alaosan kumin palaminen ja kumpparin maku.