Ei se vaikea ole, enkä varmaan jaksas alkaa ruiskun kanssa säätämään vaikka olisikin tuo täyttöreikä. Kunhan spekuloin
Jos nyt kokee tuon täytön ohjeen mukaan ylivoimaisen vaikeaksi, niin voisihan tuohon varmaan porata sopivan reiän ja täyttää ruiskulla ja sitten tulppaisi reiän aina umpeen vaikka sopivan pienellä ruuvilla.
Sitten tosin täyttöön tarvisi aina ruuvimeisselin ja ruiskun.. mutta sopivan kokoisella reiällä ylimääräinen ilmahan tulisi täyttöreiästä samalla ulos.
Ohjeen mukainen täyttö ei ole ikinä ollut omalla kohdallani ongelma.
Koskahan tähän pitää cartoa vaihtaa?
Nyt ollut ainoana laitteena käytössä 9pv ja hyvin toimii.
Mie olen täytellyt ton DCT:n niin, että ylempi tiiviste vaan irti ja siitä sitten tankkiin mehut ! Saa niin täyteen kun haluaa
Korjataanpas nyt se vallitseva väärinkäsitys eli EN moista mahdollisuutta miettinyt sen takia, että nykyinen täyttömalli olisi jotenkin ylivoimaisen haastava, kunhan teorisoin helpompaa tapaa, joka samalla saattaisi pidentää tankin kestoikää, koska kartorunkkaus jäisi pois, jolloin tiivisteille ei tulisi karton liikuttelusta johtuvaa rasitusta, joka taatusti lyhentää kestoikää ja voimaa ei tarvisi käyttää, mikä myöskin käy kuorien päälle.
Se oleellisin pointti kysymykselle oli mahdollisuus käyttää pohjakäämillisiä kartoja tahi klearoja, kuten Smokymiser, joita ruiskutäytössä ei tarvisi irrottaa välillä.
KGO & Twist
Kyllä minuakin kiinnostaisi tuollainen pikkureiän kautta nesteyttäminen. Kun nyt muutenkin isosta astiasta ruiskulla höyryttimiä täyttelen, ei se hankalalta tuntuisi. Ei turhia sormien sotkemisia. 100 millin kannuun neula päähän ja siitä siististi ruiskis.
Moro,
Noin minäkin olen tehnyt, ensimmäisen tankkauksen yhteydessä rikoin karton ( oikeasti sen rikkoi punaviinilasi jonka kaadoin samalla ??? ) ja pähkäilin sen jälkeen että miten tämä DCT-tankki on helpoin täyttää ja päädyin siihen että otetaan ylempi tiiviste irti ja kaadetaan neste sisään. Toki täyttö pitää tehdä niin että tankki on edes jotenkin suorassa ja ilman sitä lasia siinä vieressä
Ylätiivisteen irroittaminen irroittaa kuitenkin samalla cartonkin?
Eli jos vetää vaan carton alas, niin säästyy ainakin tuo tiivisteen ulko-osa "rasitukselta". Tuolla tavalla sinne kuitenkin saa ainakin 4/5 nestettä. Ja se riittää melko pitkään. Itse suosin tuota tapaa, kunnes sille joku paremman hyvin perusteluin esittää.
Punaviinilasista en tiedä, mutta olutlasin kanssa homma ainakin onnistui
eGo / Lavatube / Buzz Pro (army #558)
eGo / Lavatube / Buzz Pro (army #558)
http://imageshack.us/ tuota ite oon vallan käyttäny
Moro,
No nyt se kuva on tossa vähän ylempänä...Tämä kartohan ei istu tuolla tankissa mitenkään erikoisemmin tiukkaan, ei ainakaan mun yksilöissä, käsin saa hyvin irti jos haluaa. Eli olen täyttänyt ottamalla yläosan irti ja nesteet sisään ja yläosa kiinni. Sen olen huomannut että jos käytän jotain muuta kartoa tässä DCT-tankissa niin on huomattavasti tiukempi. Ja humalatila on normi "pari lasii punkkuu"
Itse olen ottanut molemmat korkit irti montakin kertaa kun olen pessyt tuubin e-juicemaun vaihdossa eikä
ole mitään ongelmia tullut tiivisteen kanssa. Tottakai jos sen tekee sata kertaa niin voin kuvitella että muovi/kumi siitä kuluu mutta sen takia ostinkin niitä enemmän kuin 1. Niin halpoja ne on verrattuna esim muihin tankkeihin että jos se menee rikki niin ei mitään haittaa.
Muistakaa aina liukastaa ne tiivisteet e-mehulla, ennen kun laitatte ne paikalleen. Mulla on nyt neljä kuukautta ollu pari liquinatoria päivittäiskäytössä eikä kulumista oo vielä näkynyt.