Sivu 109 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 95999105106107108109110111112113119159209 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2,161 - 2,180 / 5698

Aihe: MISTer -hybridi

  1. #2161
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Iso kiitos , tähän asti on muuten tullut tehtyä samaan malliin paitsi tuo lopun syynäys ettei ole vähääkään kanhali irti messistä. Joko mä oon luulosairas tai maku parani taas kun kulutti sen extra 10min siihen että kaikki kiepit koski just eikä melkein meshiin.
    Iso peukku että jaksoitte moisen vireon väkertää

     
     
  2. #2162
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    467
    Siinä on asdasille kuva Misteristä normi tankilla ja lyhyellä imuputkella.


     
     
  3. #2163
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Pohjois-Haaga
    Viestit
    219
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SmokeReaper Näytä viesti
    Siinä on asdasille kuva Misteristä normi tankilla ja lyhyellä imuputkella.
    Juu kiitos! :P Ehdinkin jo tilaamaan normaalikokoisia pmma-tankkeja, oisin vaan ensin halunnu nähdä kuvan. Rahat tiukassa ja imuputken hinnalla saa ylimääräsen tankin..

     
     
  4. #2164
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    211
    Tyhmä kysyy :
    Onko tuosta hyötyä, että meshin tohottaa ennen rullaamista? Olen tähän asti tohottanut meshin vasta rullattuna ja suoraan u-muotoon..

     
     
  5. #2165
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Scooby Näytä viesti
    Tyhmä kysyy :
    Onko tuosta hyötyä, että meshin tohottaa ennen rullaamista? Olen tähän asti tohottanut meshin vasta rullattuna ja suoraan u-muotoon..
    Ei joudu pulssittamaan...



    E: Aivopieru -.- Niin siis itse tohotan vaan reunoilta ne haivenet pois ennen rullaamista...
    PB nyt taitaa messin tohoilla etukäteen (ennen rullausta).
    Kai se hiukan parantaa/helpottaa (0.001% sitä alkusetupointia).
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  6. #2166
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    211
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Yakousei Näytä viesti
    Kai se hiukan parantaa/helpottaa (0.001% sitä alkusetupointia).
    Itse tein Jalippon videon innostamana setupin uudelleen kahteen misteriin niin, että tohotin meshin etukäteen...rullaaminen ainakin vaikeutui huomattavasti mielestäni
    Lisäkysymys: Laitoin nyt 0,25 kanthal A1:stä, tuntui, että throat hit lisääntyi vs. 0,5x0,1 ribbon A1?
    Edit: 3/4 kierrosta molemmissa.
    Edit 2: Nyt käytin #200 meshiä...ilman tohotusta #500 taipuu nöyrästi

     
     
  7. #2167
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    165
    Jalippohan taisi tuossa videolla mainita jotain sensuuntaista, että helpottaisi sitä rullaamista jonkin verran etenkin vinottain leikatulla meshillä. En ole vielä koittanut tohottaa ennen rullaamista. Tuo vinottain leikattu ilman tohottamista tuntuu olevan aika v-mäinen rullata, kun tuntuu "sisäkumi" karkaavan jatkuvasti. Itse olen vaan sitten antanut sen karata loppupeleissä, kun kummassakin pötkylän päässä tuntuu aina olevan jonkin verran ylimääräistä joka tapauksessa, joka tulee sitten leikattua pois. Tuolla tavalla tulee varmaan toista päästä harvempi tai ohuempi meshipötkylä. Tiedä sitten onko se hyvä tai huono. Mulla tuntuu tulevan keskeltä hiukan turhan paksu pötkö misteriin, joka sit helposti ottaa kontaktia toiseen postiin, ja tuntuu syövän vähän lämmitystehoa.

    Täytynee koittaa tuota ennen rullaamista tohotusta, jos saisi vähän enemmän kontrollia rullaamiseen. Kun itse käytän lähinnä nelisatasta meshiä, olen pelännyt että alkutohotuksen jälkeen on vaikeampaa taivuttaa u:n muotoon. Jalippon käyttämällä kakssatasella tuntuu (tosin yhden kokeilun perusteella ainoastaan) tulevan vähän turhan metallista makua, olisko sitten pientä hotspottia? Olen ajatellut, että se elää sen verran, että on vaikea löytää kanthalille sopivaa kireyttä. Mulla kun vielä on noi vanhanmalliset kanthalia kiristävät tolpat, jotka tekee oman haasteensa langan kiristämiselle sopivasti. Vink vink, veljon! Nyt niitä uusia tolppia myyntiin

     
     
  8. #2168
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    211
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Uksa Näytä viesti
    Tuo vinottain leikattu ilman tohottamista tuntuu olevan aika v-mäinen rullata, kun tuntuu "sisäkumi" karkaavan jatkuvasti. Itse olen vaan sitten antanut sen karata loppupeleissä, kun kummassakin pötkylän päässä tuntuu aina olevan jonkin verran ylimääräistä joka tapauksessa, joka tulee sitten leikattua pois. Tuolla tavalla tulee varmaan toista päästä harvempi tai ohuempi meshipötkylä.
    Itse olen rullannut sen verran pitkän, että turhat pois päistä vaan Mielestäni pitkän rullan saa myös paremmin muotoon, kun laittaa ylösalaisin imuosaan vs. lyhyt tanko...

     
     
  9. #2169
    Enpä ollut aiemmin viitsinyt alkaa hermojani menettämään mesh -setupin kanssa. Nyt oli sitten pakko koittaa Jalippon videon siivittämänä. Vituiksihan se meni. Tunnin verran jaksoin tapella ja sitten lensi mesh -pötkö roskiin ja jatkoin silican käyttämistä. Seuraavan kerran kokeilen taas, kun tästä silica -setupista lakkaa pöhinä. Ehtii hermotkin jäähtymään.

     
     
  10. #2170
    Olisiko kellään vinkkeäjä miten sais 0.32mm langalla setupin tehtyy? Tuppaa aina jäämään jostain kohti irti meshistä. 0.25 millisellä saa kyllä setuppin onnstuu mutta mun makuun liian korkeat ohmit.

     
     
  11. #2171
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,802
    Jos tuntuu vaikeelta niin kokeilkaa littana-kanthalia
    Edit. 0,8x0,1 taitaa olla aika lähellä 0,32...
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  12. #2172
    Oletko kokeillut 0,25:sta dual coilina?
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  13. #2173
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874
    Taitaa olla aika hankala tehtävä 0,32:sta vääntää.
    Kuinka matalaa vastusta haet? Itselleni tulee 3/4 kierroksella 0,25:lla noin 0,8 ohmin vastus.

    Ribbon Kanthalista vois saada helpommin tehtyä. Jollain 0,7x0,1mm tai 0,8x0,1mm ribbonilla pääsee jo aika pieniin vastuksiin.

     
     
  14. #2174
    Nyt on 3/4 ja tuntuu että potku ei riitä. Pitää tota ribbonia yrittää halii jostan. Dual coilia vois testaa mut veikkaan että ei sekään oo kaheen helppo tehdä. Ohmit mitä haen on varmaan siinä 0.5 luokkaa diablossa 3 lenkkiä tota 0.32.

     
     
  15. #2175
    No koita nyt eka 3/2 tolla 0.25 kanthalilla, et mitä siitä tulee.

     
     
  16. #2176
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    165
    Tein 0,30mm kanthalilla 5/4 kieppiä, kiinnitykset yläkautta (matala setuppi), melko tiukka meshi 400:sta. 1.0-1.1 ohmia. Ei ollut kovin paha tehdä, itse asiassa kiinnitys tolppiin helpompi kuin 0,25 millisellä, koska tämä lanka ei lähtenyt kiristymään. Varmaankin setupin mataluudesta johtuen throat hittiä vähemmän ja makua enemmän kuin aikaisemmilla setupeilla. Uskoisin, että tuosta kun yhden kiepin jättää pois, tulee aika hyvä. Tällä kertaa tuli myös tohotettua mesh ennen käärimistä. En huomannut, että kääriminen olisi ollut helpompaa tai vaikeampaa kuin tohottamatta, mutta maku saattaisi olla myös tuosta johtuen vähän puhtaampi?

     
     
  17. #2177
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    284
    Iste väänsin noista paksummista kanthaaleista kelan ensin sopivan puikon ympärille ja uitin sitten meshin sen sisälle (ylipitkä meshi ja ruuvataan sisään). Pikkasen vaatii näpräämistä. Toinen kokeilemisen arvoinen keino on kääriä kanthaali meshin ympärille ja tohottaa samalla. Kanthaali vähän notkistuu, mutta ainakin meikäläisellä tahtoo loppua kädet kesken.

     
     
  18. #2178
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Scooby Näytä viesti
    Lisäkysymys: Laitoin nyt 0,25 kanthal A1:stä, tuntui, että throat hit lisääntyi vs. 0,5x0,1 ribbon A1?
    Edit: 3/4 kierrosta molemmissa.
    Ribbonissa tosiaan on vähän pehmeämpi kurkkuhitti. Veikkaan että lämmitettävää metallia on kokonaisuutena sen verta enemmän että setup lämpiää karvan hitaammin.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  19. #2179
    Mistä tota 0.8x0.1mm ribbonia saa?

     
     
  20. #2180
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tobi Näytä viesti
    Mistä tota 0.8x0.1mm ribbonia saa?
    Vaikkapa tuolta:
    Kanthal D Ribbon resistance heating flat wire 0.8*0.1mm / .031*.004" | eBay

    Jos on pakko olla Kanthal A1, niin 0,7mm on levein mitä löysin:
    http://www.ebay.co.uk/itm/Kanthal-A1...item2c704c9c6e
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
Keskustelu Hybridit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •