Näinhän se on. Mutta käytännössä itse aikoinaan bogeja käyttäessäni en saanut LR:stä oikein mitään irti ilman sen käräyttämistä. Kolmeohminen antoi paremmat maut, vaikka totta kai siihen piti enempi niitä voltteja laittaa - mutta nehän ei maksa mitään jos on säädettävä laite.
Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.
Loogista sinällään, mutta noilla sun käyttämilläsi tehoilla veikkaan että merkittävin ero tulee olemaan siinä että se palaneen maku jää pois
ja vähän nesteestä riippuen maku myös jonkin verran paranee, tai ainakin voimistuu.
Lr-kartot on parhaimmillaan lähinnä tuolla 510/ego akselilla, tai siis alhaisilla volteilla ajeltaessa. Niiden ei ole tarkoitettukaan kestävän kovin
korkeita voltteja hyvin.
Tuli ostettua bogen LR valmiiksi "litkutettuja" cartoja 5 pakettia. Kaikki maistuu palaneelle, osaa olen koittanut jopa pestä, joskos vika olisi itse nesteessä, muttei vaan toimi. Siispä kyselenkin, jot onkos asialle mitään tehtävissä vai nakkaanko kaikki suosiolla roskiin? Halvalla ei vissiin enää saa hyvää![]()
Itsellä täysin sama homma, paitsi tilasin vain yhden rasian. Yhtä kokeilin höyrytellä, mutta maistui matalillakin volteilla palaneelle ja sisällä oleva neste oli yököttävän makuista menttoolitupakkaa. Kokeilin pestä cartoa, ei auttanu. Liotin vesilasissa sitä päivän ja annoin kuivua toisen mokoman, lopetti toiminnan kokonaan ja alkoi vuotamaan nesteet pihalle
Mistä muuten tilasit?
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka
ΧΞΣ - Non Serviam
Olettekos muuten toiminnallisesti huomanneet eroa boge vs boge xl? 40mm vs 50mm.
Miten voi olla et aina tuntuu että lyhkäset 40mm boget antavat pikkasen täyteläisemmät maut?
Onko tässä jotain perää johtuen vaikkapa putken pituudesta vai olenko luulosairas?
The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.
Mitä lueskellut, niin et kovin kaukana totuudesta taida olla.. Kun yksi coili siellä sisällä niin imaiseehan se kuivaksi sen tärkeimmän osan coilin ympäriltä nopeammin pitkällä kuin lyhyellä (jossa ei siis sitä ylimääräistä niin paljoa ole). Tankissahan tuota vaikutusta ei niinkään taida huomata - mutta single kartona kyllä.
"Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~
Samoilla fiiliksillä mennään juu.
Ehkäpä juuri niin kuten Yako sanoi, mutta pätee jopa tankissa.
Ainakin xl-versioissa tankkikäytössä vanu on ylhäältä aina rutikuiva, tiedä sitten miltä vähän alempana näyttää. Ehkä se ylimääräinen vanu vie liikaa nestettä pois sieltä tärkeältä alueelta.
Pistetään nyt vaikka tähän ketjuun, kun en parempaakaan keksi. Eli mites nykyään noi clearot pärjää bogea vastaan? Vuosi sitten paria mallia koitin mut ei niistä oikeen mihinkään silloin ollut. Kattelin vaan et kaikenlaisia uutuuksia pukkaa markkinoille ja aattelin et joko näistä olisi bogen syrjäyttäjäksi jokapäiväisessä käytössä. Itselle tärkeitä asiota on ainakin käytön helppous, (RBA:t tippuu tämän takia pois) nestetilavuus ja toki rahakin jotain merkitsee. Eli onko vanhassa vara parempi vai pitääkö tässä rupee taas clearoja koittamaan?
Kyllähän noihin on mittavia parannuksia tupattu, esimerkkinä Kangerin T2 ja T3 clearot, jotka on niittäneet vähintäänkin kohtuullista mainetta. Niitä voi suositella kokeiltavaksi, noista T4 malleista en ole kuullut mitään palautetta niin vaikea sanoa.
Kanger Evodia, Kanger Protankia tai iClear30 lähtisin ensimmäisenä kokeilemaan. Evod varsinkin jos käytät ego-akun kokoisia laitteita etkä mitään paksuja putkia.
Kanger MT3 (=T3) tuossa pöydällä nököttää, ei kovin ihmeellinen ja välillä kurlaa. Kanger T2 oli oikea makuelämys niin pitkään kunnes se kurlaus alkoi ja siinä se oli oikeasti pahanlaatuista
Tarpeeksi kun ketjuvapottaa niin neste muuttuu juoksevaksi lämmetessään, näin siinä ilmeisesti käy.
Evodilla ei ole tollaista vielä käynyt, ilmeisesti jonkin sortin kehitystä tapahtunut...
Parasta on ollut Vapeonly BCC omalla setupilla, 12wattia silkkaa nautintoa. Mut tosiaan halusit vaivattomuutta eli ei. Vakiona Vapeonly on yks paskimmista clearoista mitä eteen on sattunut.
iClear todennäköisesti antaa ne kaikkista lämpösimmät, kosteimmat ja maukkaimmat höyryt kun sattuu olemaan ylävastuksinen ja vieläpä kahdella vastuksella
Olen tyytyväinen lähes jokaiseen clearoon mitä nyt omistan, mut olen itse tekemässä paluuta bogeihin vaihtelunvuoksi.
Pistin noi defunctan suosittelemat Kangerit tilaukseen. Joo eikä täs bogeista oo tarkotus luopua, aattelin vaan kun toi twisti on jääny vähän nurkkaan pölyttymään niin siihen joku clearo vois olla aika näppärä. Ja ihan vaihtelunkin vuoksi tässä ollaan liikenteessä. Tosiaan sillon vuosi sitten ne clearot oli niin karmeit omasta mielestä et jäi joku pelko niitä kohtaan. Bogeissakin on noi laatuvaihtelut niin suuria et välillä menee hermo niihinkin, mut kyl sit kun sen kunnon carton saa rätisemään ni kivaa taas on. Ainoa vika on niit on se joka viides ja loput on luokkaa ok menettelee.
onko joku jo kokeillut noita puffilta löytyviä boge 1.6 ohm single coil cartoja?
Onhan noita ollut Elektrosavulla jo iät ja ajat: boge F16 tankkikarto
Reilusti halvempia mitä puffilla. Vaikka 50+ kpl tilaisit puffilta ja vain 1 kpl Elektrosavulta niin kappalehinta silti Elektrosavun eduksi.
Hyviä kartojahan ne, ei muuten suhise ja rätise yhtä meluisasti mitä normiboget. Kehitystä?
Sit tuosta vielä samalla ihan laadukas bogetankki joka on tehty just noille cartoille: Boge F16 Tankki
Tiedän yhden aika kauan höyrytelleen foorumilaisen joka käyttää vaan noita ja yleensä viel aika korkeilla volteillakin. Olihan mullakin muutama testissä ja tykkäsin, nyt oon taas tekemässä paluuta cartoihin rebuildablen ohella niin mikä ettei.
Onkos porukka törmännyt jo suomessa tohon PBusardon Bogate-ongelmaan. Ilmeisestikkin Bogella on tapahtunut jotain noissa cartoissa, koska useasta suunnasta on tullut viestiä, joissa mainitaan rajua palamista ja outoja sivumakuja. Boge itse sanoo, ettei mitään muutoksia ole tehty, mutta käytäntö kyllä kertoo jotain muuta.
Mitä porukka aikaisemmin puhui noista lyhyt vs pitkä hommista, voisin omana näkemyksenä todeta, että; vaikka se pitkä 50mm carto imee enemmän litkua, on se herkempi palamaan tai hävittämään makua kuin se lyhyt. Jotenkin siinä lyhyessä mallissa sen täytön tarpeen huomaa selvemmin kuin pitkässä. Olisiko näin, että se pitkä kuumenee kuitenkin sisältä vähän voimakkaammin ja sitä kautta polttelee sen nesteen siitä vastuslangalta herkemmin pois.
VAPETALES FROM THE EASTSIDE
**Diablo Fulgoris** **Vaporshark rDNA40**
**Aspire Atlantis**
**Kanger Subtank**
**H-Dripper**
**Origen Genesis V2**
**In'ax MK2R**
Pitkässä se neste varmaan jakautuu vanuun laajemmalle alueelle ja vähän ajan päästä coilille ei riitä mehua. Luulisin.
Huomasin kerran et tankkikäyttöön tarkoitetuissa valmisreikäisissä xl 50mm bogeissa oli normimittaisen bogen verran vanua. Sit ku itse xl bogeja reijittää niin vanut on siihen valkoiseen kumitulppaan asti. Mut mun mielestä aina ei ole näin ollut kummankaan bogen kohdalla. Kai niissä sit jotain heittoja on.
Boge F16 on valovuosia uudempi malli mitä normiboget mut en tiedä sit onko niissä tapahtunut jotain kehitystä vanun piukkuudessa, coilin asettelussa yms.
Eiks toi Bogejen laatuheitto ollut puheenaiheena täällä jo vuosi sitten? Ilmeisesti juttu jäi sit siihen ku Bogejen valmistaja kiisti kaiken.
Eikös tankkikäyttöön bogeihin riittäis ihan naurettavan lyhyt pätkä vanua? Olis silleen et vaan reikien kohdalla coilin ympärillä olis sellanen sentin pätkä?