Milläs pyyhkäisit?
Mulla kans toi toinen pousti heiluu.... Kuuluuko olla näin??? kysyy epätietoinen...
E: Kyllä tuo akku kolisee mutta todella vähän kun on lukitus päällä mutta ei olenkaan kun on auki... Käytössä AW akku
Tässä kun innolla odotan akkujen latautumista niin muistuttakaas nopeasti mitä käy jos vastus on vahingossa liian pieni, ja mekaanisessa modissa painaa nappia? AW IMR
E: Ai niin se lanka![]()
Viimeksi muokannut Juzzi9; 04.04.13 kello 17:48.
Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.
Varmaanki pohjanapin sydeemi löysällä. Laita nappilukko asentoon"auki". Ota pohjanappi irti putkesta. Pida sisäpuolen messinkiruuvia sormilla kiinni sen mustan muoviympyrän sisältä (työnna muoviympyrää sisäänpäin että saat messinkiosasta otteen) ja nyt kierrä tulitusnappia kiinni. Pane osat kiinni ja kokeile uudestaa.
Mullakin toinen posti löysällä, mutta kiristy kun pani surmiruuvin kiinni.
Miinusposti heiluu kaikissa, ei hätiä. Se on ihan normaalia kun on pieni pultti mikä on vaan päästä kierteillä. Plussaposti ei heilu, mutta alkuun kannattaa se sormimutterin alla oleva mutteri kiristää pihdeillä kiinni.
Käänsitkö lukitusta liikaa kiinni? Jos sitä vääntää liikaa, toisella puolella oleva muovi tulee myös ulospäin jolloin kolisee.mulqvistJoo ei tästä tule vittuakaa. ihan niinkuin pelkäsinkin. aw imr kolisee putkessa jonkin verran, lukituksen laittaessa päälle suorastaan ponppii. efesti ei heilu lukituksen ollessa auki, mutta kiinni heiluu. Toinen posteista huojuu ja tekee setupin kiinni laittamisesta perkeleen hankalaa. en tiiä.
Olkaahan ihmeessä yhteyksissä jos putkissa on häiritseviä laatuheittoja, korjataan kyllä mitä suinkin pystytään. Ei sitä uutta modia pitäisi heti asiakkaan joutua sorviin lyömään kiinni![]()
Minäkin sain oman Misterin kouraan, kiitos siitä. Plussa posti ei tosiaan heilu, kun "holkki" on kiinni mutterissa ja sen pystyy kyllä kiristämään. Onko tuossa joku idea, ettei miinuspostia ole toteutettu samalla vaan siinä on irrallinen holkki, joten ruuvin voi kiristää vain sormimutterista?
Ei muuta kun setuppia vääntämään ja testaamaan...
Edit: Eipä tuolla heiluvalla postilla ole hevon v*tun merkitystä, kun eipä se enää heilu, kun on setuppi kii. Mut jos siinä ois samanlainen ruuvi, kun plussapostissa niin ei heiluis.
Viimeksi muokannut ray krebbs; 04.04.13 kello 19:33.
Odotettu kirje postissa, modi muttereiks ja kuumaan fairy veteen huljumaan UA-pesurin sisään kymmeneksi minuutiksi. Puhtailta osat näytti jo tullessa, mutta tuo on lähes traditio.
3 mm GG silicasta limikkäinen setuppi. 0,25 kanthalia 3 kierrosta ja silican alapuolelta coilit ulos vastakkaisilta puolilta. Tulos 0,9 ohmia:
Tehoa tuoreella akulla (jännitehävikit huomioiden) noin 17 wattia, mutta nestesyöttöä ei tarvitse tuon enempää avata hyvin wickkaavalla setupilla:
Osat istui hyvin yhteen ilman rakoja, tosin o-renkaat voitelin nallekarkilla ennen kiristystä. Muutenkin yleinen laatuvaikutelma oli ehkä jopa odotettua parempi:
Pohjanapin eristettä menin heti viilaamaan vähän lyhyemmäksi, jolloin napin ulkonema ja tulitukseen tarvittava liikerata lyheni noin millillä:
Maku ja höyryntuotto ehdottomasti silican parhaimmistoa. Kiillotan varmaan putken myöhemmin ja viimeistely oli kyllä tiedossa. Ainoa pieni miinus on akun lievä hölskyminen lukituksen ollessa kiinni. Tosin tuo johtuu siitä että napissa olevat kaksi jousta ovat yhtä vahvoja, jos löytää jostain jäykemmän/pidemmän jousen mustan muovieristeen alle niin ongelma korjaantuu. Tuota ei ilmennyt protoissa, mutta aina näihin pieniin juttuihin saa varautua?
Betatestaajia on kyllä kuunneltu kiitettävästi. Proto V2 puutteet on fiksattu ja voin olla ylpeä MISTerin omistaja.![]()
Itse olen hypistellyt V1 protoa käsissäni, joka oli VelJonin itse työstämä ja siinä kapineessa ei ollut mitään moitteen sijaa koneistuksen kohdalla. Kierteet olivat Busardon termein "buttery smooth". VelJonin pojat ovat ammattilaisia, mitä sorvaamiseen tulee, mutta erinäisten syiden vuoksi he eivät voineet itse tuottaa näitä, jolloin työstäminen ja laatu jäi harmiksemme ulkopuolisen tahon käsiin. Mikäli jätkät olisivat itse päässeet henkilökohtaisesti vääntämään kangesta höyrystimiä, niin uskallan väittää, että samaan rahaan oltais saatu myös sitä premium-arvonimen ansaitsevaa viimeistelyä. Noh, näin tällä erää.![]()
Testihöyryt aivan loistavat, mutta minä en nyt osaa tämän pohjanappi lukitushomman kanssa. Minkä mitkä osat kuuluvat olla liikkuvia? Perjaatteessa joutuisin nyt pitämään kiinni sekä putkesta, että virtanapista jotta lukitusrengas pyörii, muuten virtanappi pyörii mukana. Sitten kun vääntää kiinni lukitusrenkaan niin virtanappi painuu mukana pohjaan, ja auki pyörittäessä tulee virtanappi sekä lukitusrengas ulos oO Nyt otin irti putkesta ja kiristin vahingossa virtanapin liian kireälle kiinni lukitusrenkaaseen, koitan saada auki, toivottavasti joku sillä välin antaa vaikka täydelliset ohjeet tuon pohjanapin purkuun ja kasaamiseen
E: Jaa löinkin sen kiinni niin sehän toimi noin. No ne purkukasausohjeet voisivat silti olla vastaisuudessa hyvät![]()
Pääasiassahan tuo kelluva nappi koostuu kolmesta osasta, eli rungosta, lukitusrenkaasta ja sekä lukitusrenkaan että runkon läpi kulkevasta napista. Sisällä on vastajouset, jotka tekee tuosta "kelluvan". Ei haittaa sitten yhtään mitään vaikka pyörität tulitusnappia samalla kun kierrät lukitusrenkasta, väkisinhän se siinä samalla vähän pyörii.
voi ei älkää kehuko yhtään enempää!!! Juuri töistä tulleena ja vain läjä lehtiä sekä puffin kirje löytyi laatikosta >=( Menee siis huomiseen voivoivoivoi =,)