Siehän saat epäillä niin paljon ku haluat. Oma vanha aw imr 18650 vs kaverin pakasta vedetty käyttämätön täyteen ladattu 18650 efest omaan vamoon = todellinen ero setupin äänessä ja lämmössä. Samalla watti määrällä kokeilin samaa rba vermettä eri akuilla ja ero oli suurehko. Jopa kaveri sano että vittuko olis tilannu ne mitä käskin ku kokeili omassa lavatubessa minun akkua.
Lavatubessa eron huomas vielä paremmin. Niinku olis toisella akulla antanu 4.2v ja toisella 4.8v.
Mut joo mä varmaan kuvittelen eihän akuissa voi olla eroja.
Kannattaa ottaa huomioon, että eFestiltä löytyy jonkin verran erilaisia akkuja, mutta itse testaillut eFestin ja AW:n IMR-akkuja ja kyllä ne hyvin samanlaiset suoritusarvot antaa.
Olethan RaZegan ottanut huomioon, että uudet akut eivät toimi vielä täydellä teholla, vaan vaativat ~10-30 lataussykliä saavuttaakseen kunnollisen suorituskyvyn?
Edit. Niin ja tuommoinen 1vs1 ei vielä ole hirveen laaja testi, eikä mitenkään kattava otanta ja vielä kun ottaa huomioon tosiaan sen, että akut olivat eri kohdassa elinkaartaan, niin tuommoiselle testille ei oikein voi minkäänlaista painoarvoa asettaa..
Omissa testeissäni otanta on ollut 2-4 akkua ja pyrkinyt vertailemaan niitä keskenään suunnilleen saman käyttömäärän jälkeen, mutta ei tuo omanikaan mikään oikeasti validi otanta ole, mutta niissä ei juurikaan ole ollut eroa eFestin ja AW:n 18350 IMR-akuilla, eikä mainittavaa heittoa tullut myöskään AW IMR:n ja Panasonicin CH-akkujen kesken 18650 koossa.![]()
Jaahas....nyt sattui mulla ekan kerran silmiin että Vamoonkin saa tuon elektroniikka osan ostettua erikseen......tuohan voisi olla esim sellaiselle joka tekee vaikka itse putkituubin ja haluaa siihen vv vermeet niin oiva kapistus......mikähän tuossa lopputeksteissä googlen kääntäjällä on että lisävarusteena toi volttihomma tuonne 8. jotain volttia
Tuossa siis Vamon elektroniikka:
http://www.peleon.pl/product.php?id_product=2019
Enpäs kyllä ole ottanut huomioon tuota että tarvitsevat useamman latauksen ennen täyden kapasiteettinsa saavuttamiseen sehän nyt taas muuttaa tän asian ihan kokonaan.. perhana ku olis itelläki enemmä nuit akkuja erimerkkisiä niin vois rauhasa testailla.
Sitähän miekipiti vaan varmistaa etten kuvitellu. Elektroniikka ottanu jostain sitte vissiin itteensä
ku ei suostu näyttämään. Onneksi vastuksen mittaus tuntuu vielä toimivan niin voi sitä ainaki käyttää.
Mekaanista modia muutenki jo katellu niin saa ainaki sitte setuppien vastuksen tarkistettua.
Mietin vaan että ku ei tuo kerran näytä niitä voltteja niin tuskin se alijännitesuojakaan sitte toimii,
täytyy vaan vaihtaa akku ku rupeaa höyry hiipumaan, kai se on sitte hyvää harjotusta noihin
mekaanisiin.
Miksiköhän vamo katkaisee pelin pikkuakulla kun on noin 3,5v jäljellä ja isolla akulla meni jopa 3,0v ennen kuin stumppasi?
Modit:Nemesis Kalafan#727 /Nemesis mixed shined#6557/Swan 18490 messinki/Owl 18490ss CVII / VJ Ambassadeur 18490/ Diablo Reaver x 2 /G-tube rst 18490/18650#121 / IPV 2 box / Diablo Fulgoris/ Kanger-subox mini / Centurio
-
Hybridit: MISTer fullkit / Diablo Hybrid #666 / MISTer v.2 / Diablo One #0044
-
Atot: H-Atty x3 vakio,LD ja dc/Somnium Novum/EA Nebula#0071/Synthesis ms/Kayfun Lite+/Diablo Ro'kenhronteys fk/Veritas/RSST/Aspire Atlantis/DOME RBA by Atmomixani #0197 / Griffin 22
Menisiköhän virhemarginaalin piikkiin. Jos kerta ohmi mittarikin vähän heittelehtii niin miksei sitten akun jännitteen mittauskin voisi vähän heittelehtiä.
Tämäkin ihan mielenkiintoinen kun BT804 Dreamissä setuppi, 3mm silica ja siinä jokunen kieppi 0.25 kanthalia. Aton vastus vaihtelee input jännitteen mukana.
1x18350=1.1ohm
2x18350=1.2ohm
1x18650=1.1ohm
Eli tämä nykyinen setuppi toimii vain stäkätyillä 18350 akuilla.
Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers
Vamo tuli tänään. Tilasin laitteen kiinnostuneena boostereiden suorituskykyyn ja jo 10 minuutin käytön jälkeen sain todeta että tästä tuli varalaite omien modieni rinnalle. Yhden akun setuppi on vielä sen kokoinen, jota viitsii pituuden puolesta kantaa mukana mutta tätä varten on ilmeisesti sijoitettava aw imr akkuihin. Efestit ja luottoliekit ei suoriudu. Kahdella akulla homma pelaa. Painoa laitteella on liikaa jopa yhdellä akulla. Toki kyllähän tämä kestävä on pudotella, siitä ei pääse mihinkään.
Eipä siinä mitään. Vamon piiriähän saa peleonilta kelpo hintaan, mikäli muut piirin ominaisuudet osoittautuu modipiirien arvoisiksi. Toistaiseksi wattisäätö ja mittaustoiminnot on tarpeettoman tuntuisia itselleni. Omiin tarpeisiini tosin riittää reguloitua 5V jännitettä syöttävä boosteri että saapas näkee sijoitanko edes piiriin, kun tuollaisia saa alle 7€ ebaystä.
Ulkonäkö on mustalla kromilla ihan silmää miellyttävä mutta kun on tottunut nyrkin sisään häviäviin ja volttisäädettäviin step downeihin jotka futaa suojatuilla akuillakin, niin tämä on niihin verrattuna järkäle kantaa ja käyttää. Näppäinlukon naputtelu on myös ärsyttävää ja unohdan sen helposti.
Voin ymmärtää että hintaansa nähden tämmöisiä putkimodeja käyttäville Vamo on hyvä diili.
Putkimodiksi siis hyvä. olen tyytyväinen. E-savukkeeksi tässä on liikaa painoa ja kokoa ja toisaalta piirin ominaisuudet on minulle henkilökohtaisesti täysin tarpeettomia.
Mielihän voi tosin muuttua. Niin ja mainittakoon että viimeksi olen ostanut kiinatekoisen laitteeni kun aloitin höyryttelemään egolla. Täytynee vielä sijoittaa aw imr akkuihin, että asiat selkenee.
iStick TC60 - iStick 30w - eVic VT - 2xVTC Mini - Pico - AiO - Releaux 2/3 - Alien
SubtankMinix2 - Maganusx2 - Scylla - Engine - Merlin - Engine nano
...olen aina IFK !
Aika paljon tota vamoa kehuttu verrattuna labatubeen ja jopa e-vicciin, oliskos tää nyt sitten järkevin alle 80€ (posteineen) kaupallinen modisetti jossa "kaikki" tarvittava ?
VAMO VV BATTERI MOD KIT
Ei.
Tuossa tulee vain yksi kutakin akkukokoa ja saadaksesi Vamosta ulos sen luvatut 15 wattia TARVIT kaksi 18350 akkua, eli stäkättynä.
Lisäksi noissa akuissa ei ole tarkemmin merkkiä ja eikös ICR ole noin yleensä suojapiirillinen akku, joka Vamossa muutenkin turha.
Kotomaasta Vamo ja kaksi 18350 IMR-akkua mukaan ja laturi sekä toi 510-Ego jos haluat T3/MT3 käyttää.
KGO & Twist
Jes, nopeita vastauksia!
Mistäs suomesta sitten edullisimmin ? Puffilla olisi edullisin setti 3 18350 akun ja koodin kanssa vajaa 70€ sekä loppu varastosta![]()
Viimeksi muokannut 4.0v; 05.03.13 kello 13:07.
Puffilta kaiketi, Tervetuloa höyryävän hyvään höyrykekauppaan!
Siihen kaveriksi niitä akkuja ja Nitecore laturi (itellä i2 ja suosittelen lämpimästi)
P.S. Muista esavuke alekoodi![]()
Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers
sain just vamon. Alus toimi hyvin, mut kun vaihoin akun nii näyttää LO v ..oikosulku? ainakin näyttää lavas et olis täysakku..