Terminaattori pesty. Kysymys kuuluu, pitääkö se keramiikka itsessää toholla käsitellä kanthalin kanssa? Pelottaa vain tohotella sitä kun on ainokainen keramiikka ettei se pian säry.
Oman keramiikkani tohotin hehkuvan punaiseksi ja jätin rautalangassa jäähtymään, tuli hohtavan valkoiseksi jälleen.
Onhan tuossa vaarana liian suuren lämpötilaeron aiheuttama halkeaminen, jos ei tasaisesti tohota ja sitten tulikuuman keramiikan ottaminen käteen hajottaa takuulla.. kun sen siis pudottaa hädissään lattialle jne.
Ite hommasin 2kpl varakeramiikkoja, Penelopen keramiikan myös tohottelen toisinaan jos alkaa näyttää tummuneelta.
Eipä tullu tohoteltuu itse ainakaan, ei ees tullu pieneen mieleen kun piti vaan äkkiä väsätä höyryjä.
Minä jouduin purkamaan ja tohottamaan, kun uuden sain. Oli sellanen outo sivu maku. Lähti tohottamalla. Suosittelen kyllä tohottelemaan keraamiikat ennen ensimmäistä käyttö kertaa. Ja tohota rauta langan päässä ja jätä rauhassa jäähtymään. Jos laitat esim tiskipöydälle kuumana niin varmasti pärskähtää tuhannen p****n päreiksi lämpötila vaihtelun takia.
Meissä kaikissa asuu pieni sadomasokisti...Brake Yourself!Modit: Tumppi Full | Larma 2*18650 DNA30 | Chana with DNA20D | NemesisShined | G-Tube #86 | Sigelei 100W PLUS | ZNA Cloupor mod | SatModMini
Atot: H-Atty | H16 | H-Dripper | Mister 510 | NautilusBVC | AspireAtlantis | Delta II | Subtank Nano
Itse ehkä suosittelisin ennemmin keittämistä, jos keramiikasta jotain sivumakua irtoaa, eikä varapalikkaa ole käsillä.. Mulla pärähti Odyn keramiikasta pohja irti jäähtyessään, vaikka ei mihinkään kylmään pintaan osunutkaan. :-\
Meissä kaikissa asuu pieni sadomasokisti...Brake Yourself!Modit: Tumppi Full | Larma 2*18650 DNA30 | Chana with DNA20D | NemesisShined | G-Tube #86 | Sigelei 100W PLUS | ZNA Cloupor mod | SatModMini
Atot: H-Atty | H16 | H-Dripper | Mister 510 | NautilusBVC | AspireAtlantis | Delta II | Subtank Nano
Pakko raportoida tänne. Eli aluksi haukuin nautiluksen ihan kasaan maun ja höyryn osalta. Tein useita setuppeja mut aina samanlainen huono terävä/pistävä maku ja huonosti höyryä. Vamolla siis ajelin tuota silloin. Nyt samat nesteet sama setuppi ja edelleen pieni tankki paikallaan mutta nyt nautilus onkin drawtuben nokassa ja kickissä säädettynä 10w niin maku todellakin pehmeämpi. Ja höyryä tulee aavistuksen verran sakeammin. Eli nyt maistuu paremmalta ja paljon.
Muuta syytä tähän en keksi kuin se että nautilus/oddyseus toimii vain ja ainoastaan kunnolla esim. Tasavirtaa antavassa modissa kuten teleskoopissa. Eikä vamossa tai muussa joka tykittää pulssia sillä se vissiin antaa paljon vahvemman/väkevämmän maun ja/tai kuumentaa nesteen nopeammin kuin tää putki. Vaikka mulla oli vamossa 9-14w ja kokeilin myös volttipuolella kaikki säädöt. niin mikään ei auttanu ja vaikka neste syöttö täysin auki niin joko se kurlas ja maistu paska tai vain maistu paska.
Saa nähdä kun isompi tankki saapuu vihdoinkin et pelaako silläkään vamossa vai onko tää vain ristitty putken nokkaan...
iStick TC60 - iStick 30w - eVic VT - 2xVTC Mini - Pico - AiO - Releaux 2/3 - Alien
SubtankMinix2 - Maganusx2 - Scylla - Engine - Merlin - Engine nano
...olen aina IFK !
Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.
Joo elikkäs mihin haitariinsitä kannattaa tähätä jos meinas akkuputkella paukutella ilman kick ennenkun saa hommattua? Onko se 1.3-1.5 semmone sopiva? Saa ite samalla reeniä setupin tekoon ja toivottavasti akunkesto paranee myös. Ja sori, oon ihan käsi näitte kanssa. Pitäs melkei olla joku ns idioottivarma vekotin kourassa ennenkun älyää.
Se on monen tekijän summa. Nesteet ja atomisaattori vaikuttaa. Nykyinen dual coil Somniumissa on niin tehokas (1,3 ohm) höyrystäjä, että olen joutunut tuuppaamaan tankkiin 6 mg nestettä entisen 24 mg jatkoksi, ja makua ja kurkkutuntumaa riittää. Aluksi jouduin säätämään tehot 6,5 wattiin, minkä alle en ProVarilla päässyt. Nyt kun nesteet on laimeammat, niin mun 10W kick-asetus toimii EAModissani ihan passelisti, ja taitaa olla aika lähelle sitä 6 mg/ml tuo nesteen vahvuus nyt. Ja olin tähän asti vetänyt 1v4kk pelkkää 24mg/ml vahvuutta!
Jos hyvän käämin saat aikaiseksi, niin pienikin teho riittää. Mitä enemmän nikotiinia, sen enemmän kurkkutuntumaa, sitä voi tulla liikaakin.
Jotkut puhuu 0,5ohm käämeistä, mutta mulle toi 1,3 on ihan minimi mihin tähtään jatkossakin. Se 6,5 W ProVarissa tarkoitti 2,9V jännitettä! Ja pelkällä putkellä tuppaa tulemaan 3,7V.
Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.
Mielestäni tuota ei voi nyt suoraan verrata Nauti/Termi linjalle. Kokemukseni meshistä on että iskee enemmän kurkkutuntumaa kuin silicalla vaikka on samat ohmit ja nikotiini pitoisuudet. Esim, Nautissa se 1 Ohmi ja 12mg nesteet sellanen sopiva kurkku tuntuma, ehkä hieman liikaakin. Macavellissä 1,3Ohmin setuppi ja samat 12mg nesteet siinäkin. Puskee aivan eri tavalla, meshille oisi sopiva noin 6mg itselleni samasta nesteestä.
Just my 2 cents.
Edit: Molempia ajelen siis akun jännitteellä ja nuo kokemukset täysillä akuilla.
Joo nyt vihdoin sain alle 1.5 setupin tehtyy, mittari asettu 1.3-1.4 litkut sisällä. Eihän tuohon onneks mennykkää ku metri silicaa joka mahtuu kera kuppiin passelisti (mitä nyt tuli nautin mukana vapor freakeiltä long modessa). Tätä se mulla viel on et kokeilua ja erehyksiä ennenku taidot kehittyy paremmin. Joutuu kyl jatkossa jonkun hyvän mesh vehkeen hommaamaan ni voi testailla ja vertailla. Mulla ennenkun alotin rba leikkimisen oli niksat 18-24mg ja nyt rba myötä puonnu 10-12mg kotikokkailuilla. Hauskaa tää on ku saa toimivan setupin mut perseestä kun epäonnistuu.
Edit: ja tosiaan nautilus naitettu ean kanssa nätiks komboks (harmi ilman kick kun en vielä omista) ja uutta putkea kaavaillen mahdollisesti somppu tai joku muu laatu mesh voisi olla hakusessa. Kunhan rahatilanne antaa periks
Edit: kiitokset tonza ja jarif, enköhän mie näillä tiedoilla onnistu sekottaa pääni entistä paremminkuhan höyryä piisaa ja makua omaan mieleen näillä vehkeillä mitä tällä hetkel on ni mie oon tyytyväine. Aina toki haluaa kaikkee lisää kivaa
![]()