Sivu 16 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6121314151617181920 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 301 - 320 / 449

Aihe: Yleinen hintakeskustelu

  1. #301
    Höyrypää

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    431

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    Huh huh olipahan melkoista viihdettä lukasta tää ketju Vois todeta tähän että trololololooo ja sääli että koukkuun tarttu vähän turhankin kanssa porukkaa. Tätä vielä korostaa että ylpeillään sillä että sai lisää tähtiä ja postauspiikin... ei herranjumala. Mutta loppu alko mennä jo oikeesti sille tolalle että aletaan liikkua laittomuuksien rajalla, ihan muutenkin kuin nettietiketin.

    Ymmärrän pointin että pärjää ego vehkeillä tai lavalla. Se oikeesti hieno juttu. Toisille tää tosiaan on harrastus ja harrastaminen maksaa. Autovertaus oli ehkä se kaikista paras mutta ei sekään tuntunut menevän perille.
    Elämä ei ole aina vain vanhoja autoja. Se on joskus myös vanhoja moottoripyöriä.

     
     
  2. #302

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    Mä tuun nyt kysymään, tämän ketjun luettuani, kertaakaan naurahtamatta (en varmaan tunne henkilöitä tarpeeksi hyvin, ei ole kosketuspinta-alaa tms. kun sain vaan myötähäpeän tunteen lukiessani porukan kommentteja. Myös siihen suuntaan missä porukalla, alussa kuitenkin ihan mielestäni asiallista tekstiä suoltavaa teilattiin).

    Kertoisikos nyt joku minulle joka EI asioita tunne, että mitenkäs se Provari nyt on niin kova verrattuna muihin? Siis jos otetaan sokko testi ja laitetaan kiinni kahteen tai kymmeneen laitteeseen ensin vaikka joku egon carto, sitten joku boke, joku clearo jne. mitä noita nyt on ja säädetään voltit jne. samoille, niin mikä sen itse akun putken + sen elektroniikan, jossa siis on jokin piirilevy, konkkaa, softat ja säätimet, niin erottaa sokkotestistä muista?

    Tämä siis ihan mielenkiinnosta, kun en ole yhtään sokkotestiä nähnyt, saati sellaisesta kuullut, itse en ole ko. laitetta koskaan testannut saati että kädessäni olisin pitänyt, tai edes nähnyt. Sama koskee sitten näitä monien kymmenien eurojen tankkeja jne. joo joku metalli pitää salmiakki nesteen sisällään, mutta ei kai se nyt kuitenkaan makuun/savuun vaikuta.

    Olisinkin mielelläni kiinnostunut kuulemaan ihan oikeasti niistä hinnoista suhteessa siihen mitä saa (huom. sokkotestissä) sen sijaan että tullaan tänne ja haukutaan joku jonka mielestä 0.5€ kupariputki on 0.5€ arvonen ihan sama kuka siihen tekee kierteet, vain koska itse on maksanut siitä X euroa ja sillon se ei vaan voi olla huono.

     
     
  3. #303
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,245

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    ^Provari on huomattavasti kestävämpi, kuin esim. Lavatube tai VMax ja materiaali laadukkaampaa. Elektroniikka on huomattavasti tarkempi (Provari tarkkailee lähtevää jännitettä ja säätää itsensä sen mukaan, että asetukset pitävät paikkansa), hyötysuhde parempi (taitaa olla paras hyötysuhde markkinoilla olevista laitteista?), eikä anna kiinanpulssia (esim. V1 VMaxilla tuppaa palamaan LR-cartot vaikka olis säädettynä 3V).
    En usko, että toimivien virtalähteiden eroja sokkotesteissä huomaa (varsinkaan, jos laitetta ei saa pitää testissä kädessään), atojen sitten helpomminkin, enkä väitä etteikö Provarin hinnassa ois yhtään ylimääräistä, mutta parhaasta on helppo pyytää, kun kilpailijat tuppaavat olemaan enempi tai vähempi ongelmia sisältäviä rimpuloita. Lähinnä nuo erot laadukkaan ja huonomman laitteen välillä huomaa parhaiten päivittäisessä käytössä.

    Laatu maksaa ja jokaisen on itse mietittävä haluaako siitä maksaa minkä verran. Itse olen valmis hieman enemmän latomaan taaloja tiskiin, jos laatu on kohdillaan ja siitä syystä multa varmaan Provari, Kayfun, GGTS ja Odysseus löytyy valikoimista.

    Edit. Niin ja jos on lukenut pelkästään tätä ketjua aiheeseen liittyen, niin kannattaa tutustua alkulämmittelyyn, niin saa hieman ehkä parempaa kontekstia tuon hulluhöyrypään kohteluun tässä ketjussa.
    Kyllä täällä asiallisiin kysymyksiin yleensä saa asiallisen vastauksen, mutta metsä vastaa, niin kuin sinne huudetaan.

     
     
  4. #304

    Re: Yleinen hintakeskustelu

    Itse olen aikoja sitten tullut siihen tulokseen, että nesteen höyrystävä elementti on paljon tärkeämpi osa ihan itse höyryttelyn kannalta, kuin virtalähde. Ei auta darwinikaan jos päässä on palanutta pukkaava boge.

    Mutta enpä ymmärrä miksi jonkun pitää mussuttaa siitä mihin kukakin rahansa laittaa, jos tässä hommassa haetaan esteettisyyttä, toimintavarmuutta ja vaikkapa pientä kokoa, se nyt vain sattuu maksamaan ja thats it.

    Sillä nyt ei ole merkitystä paljonko kukakin laittaa rahaa laitteisiinsa, vaan sillä paljonko jää.

     
     
  5. #305
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    Jätän hulluhöyrypään sekoilut ja siihen liekkiin bensaa heittäneet omaan arvoonsa, se juttu oli naurettavuudeltaan sellaista luokkaa mitä ei täällä (onneksi) usein joudu näkemään.

    Asialliseen hintakeskusteluun sen sijaan osallistun.
    Mielestäni hinta on vain numero, tai oikeastaan luku, siinä missä mikä tahansa muukin. Toista harmittaa maksaa edes 50e, vaikka sillä saisikin hyvän laitteen ja tupakoinnin lopetettua. Toinen maksaa ilomielin 300e vaikka saa saman lopputuloksen. Asialla oli merkitystä koska..? Talon ostaminen on ihan sama juttu. Edullisessa kämpässä on katto pään päällä, lämmitys, vesijohdot ja sähkölaitteet, joten se ajaa saman asian kuin kallis. Kuten talon ostossakin, tässäkin harrastuksessa kyse lienee siitä, mikä kutakin käyttäjää eniten miellyttää. Ei siitä, mikä on järkevää tai taloudellisesti kannattavaa.
    Itse maksoin isot rahat GG putkesta ja Odysseuksesta, ja koen saavani täyden vastineen rahoilleni.

    Ymmärrän ja kunnioitan eriäviäkin mielipiteitä, tottakai. Toiset ihmiset ovat tarkempia ja harkitsevampia siitä, mihin rahansa käyttävät. Mutta ei kai sitä anneliaan tarvitse repiä jos toinen käyttää omansa erilailla?

    @BlackWolf: Omasta mielestäni ProVarissa maksaa laatu. Samat tekniset ominaisuudet siitä saa, kuin vaikkapa 50e lavatubesta. Erona vain se, että ProVari kestää, kestää ja kestää. ProVari on se laite, jonka ottaisin mukaan autiolle saarelle. Kertaakaan en ole tällä foorumilla kuullut, että ProVari olisi mennyt rikki, tai ei muusta syystä enää toimisi. Se ei mene rikki mikäli vahingossa tippuu vaikkapa taskusta tai pöydältä, ja sen toimintaan voi luottaa. Paljon kertoo se, että sille myönnetään vuoden tehdastakuu ja useimmat jälleenmyyjät tarjoavat vuoden lisätakuuta pikku lisähintaan. Tosin turhahan se takuu on, kun ei mene rikki. Montaa laitetta ei tarvitse rikkoa kun alkaa jo vituttamaan ettei ostanutkaan Provaria Tässä tekstissä ei siis ole ideana mollata lavaa, pelkkä esimerkki edullisemmasta VV -modista.

    Mikäli ei koe tarvitsevansa sitä the laitetta, parasta mitä rahalla saa, esimerkiksi tämä Lavatube 4 on erinomainen vaihtoehto. Hinta-laatu -suhde hipoo parasta mitä tällä alalla on, nyt kun runko on metallia ja kierteet kunnolliset. (Edeltäjät olivat mitä olivat )

     
     
  6. #306
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,245

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel Näytä viesti
    Toiset ihmiset ovat tarkempia ja harkitsevampia siitä, mihin rahansa käyttävät.
    Itse olen hyvinkin tarkka ja harkitseva siitä, mihin rahani isken (lähinnä pakon sanelemaa, kun olen jatkuvasti P.A.) ja juuri siitä syystä multa löytyy mm. GGTS+Ody ja Provari+Kayfun.

    Edit. Toki alkuun tuli hankittua halvempaa kiinankrääsää, mutta siinä vaiheessa kun keksin lopullisesti, että höyryttely on mun juttu päätin hankkia kunnon laitteet joilla ei ole pelkoa hajoamisesta tai muusta toimimattomuudesta.

     
     
  7. #307
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,802

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    Mulla on jäänyt paljon kokematta, Egoista lava v-1:seen ja siitä Provariin ym muihin 8)
    Jäänyt nää kaikki v-1:sen jälkeiset versiot, putket testaamatta eikä ole tullut tarvetta edes testata
    Kyllähän tossa hintaluokassa rupee olemaan ihan hintansa arvoisia vehkeitä!
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  8. #308
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    381

    Vs: Yleinen hintakeskustelu


    Näinpä se tuppaa menemään. Laatu maksaa. Oli kyse sitten autoista tai tennismailoista.

    EAmodin osalta tuossa hinnassa "hirvittää" nuo muutamat maanantai-modit. Miun mielestä tuon hintaluokan vehkeessä ei loppukäyttäjien pitäs noita kartokorkki yms virityksiä joutua tekemään. Eiköhän tämäkin tule kuitenkin hankittua tuossa itsenäisyyspäivän korvilla, kun veroja palautuupi. Samaan syssyyn varmaan Provari + Meshi ja Silica atot. Täytyneepä seurailla tuota osto/myynti/vaihto palstaa hieman tarkemmin



     
     
  9. #309
    HöyryGuru Urdu's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    2,482

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    Lainaus Alkuperäinen postaaja hulluhöyrypää Näytä viesti
    Hei se JD on perseestä!
    samalla tavalla päähän menee ku kalliimmatkin viskit ja kusena tulee ulos
    [size=4pt]sori en keksiny alkuperäisiin kinkereihin mukaan ja on tylsää ku video uppautuu tuubiin[/size]

     
     
  10. #310
    Höyrypää

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    431

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    @ Blackwolf laitteita en voi komentoida juurikaan kun en omista kuin halpavehkeitä joilla olen kokeillut mikä on se mun juttu tässä höyryttelyssä. Tankkeihin sen sijaan voin kommentoida: minulla on parikin tuollaista kalliimman hintaluokan bogetankkia erona halpatankkeihin on se että nämä ei vuoda VARMASTI. Esim. munatankki on monesti irrallaan taskussa täytenä ja käyttövalmiina. Ei ole koskaan tullu nesteet pihalle. tavan DCT-tankista sain nesteet taskuun sen ollessa akussa kiinni kun oli tankki ilmeisesti lipsunut karton päällä. Eli tässä se ero on ainakin aivan selvä.
    Elämä ei ole aina vain vanhoja autoja. Se on joskus myös vanhoja moottoripyöriä.

     
     
  11. #311
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    ^Mulla ei koko kartotankkiaikakautena (reilu puoli vuotta) vuotanut/lipsunut/hajonnut yksikään halpa tankki Käytössä oli 3ml muovi- ja metallipäätyisiä.

     
     
  12. #312
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    ^Mulla ei koko kartotankkiaikakautena (reilu puoli vuotta) vuotanut/lipsunut/hajonnut yksikään halpa tankki Käytössä oli 3ml muovi- ja metallipäätyisiä.
    Mulla lipsui eilen viimeksi. Halusin ottaa drip tipin käyttöön kartotankista, kun edellinen meni katki poikki tippuessaan lattialle EAmod+somniumin nokassa.

    Vedin drip tipin ulos, ja mukana tuli karto, nesteet sylissä. Ihan kevyesti vetämällä. Samoin tein heitin roskiin sen saamarin tankin. Kyseessä oli kromatuilla käpeillä oleva SmokTech, ainoa laatuaan mulla.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  13. #313
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    ^Mulla ei koko kartotankkiaikakautena (reilu puoli vuotta) vuotanut/lipsunut/hajonnut yksikään halpa tankki Käytössä oli 3ml muovi- ja metallipäätyisiä.
    Taikasana on rähmäkäpylät ja kunnon hessuilu. Mullakin lipsu aikoinaan noi tankit yks toistaan ihmeellisempien aivoituksien ansiosta.

    Jos ei kikkaile ja säädä, saattaa ne pysyäkin. Ja onhan halpojen tankkien tiivisteissä kovia heittoja. Jotkut on tiukkoja jotkut ihan pirun löysiä. (kuten siinä toisessakin asiassa...)

     
     
  14. #314

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel Näytä viesti
    Taikasana on rähmäkäpylät ja kunnon hessuilu. Mullakin lipsu aikoinaan noi tankit yks toistaan ihmeellisempien aivoituksien ansiosta.

    Jos ei kikkaile ja säädä, saattaa ne pysyäkin. Ja onhan halpojen tankkien tiivisteissä kovia heittoja. Jotkut on tiukkoja jotkut ihan pirun löysiä. (kuten siinä toisessakin asiassa...)
    Voi tietty olla tivareissakin, mut ainakin on valmistajien välillä eroa ,heittoa tuotantoerissäkin ehken. Huomas helpoiten ku teki oman kartopuncherin..
    Pelkkiä halpis DCT versioita muovikäpeillä ollu 3, mut ei ole lipsunut laipattomanakaan.
    Pirkka Nemmy / EA Mod / GP Paps (+ Kick) / modattu Jazz piippu
    Tobeco Lite, Igo-L + W, Spheroid V2, Metis A7 + emännällä Piccolo V3, Spheroid V2

     
     
  15. #315

    Vs: Re: Yleinen hintakeskustelu

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jimbomonster Näytä viesti
    Itse olen aikoja sitten tullut siihen tulokseen, että nesteen höyrystävä elementti on paljon tärkeämpi osa ihan itse höyryttelyn kannalta, kuin virtalähde. Ei auta darwinikaan jos päässä on palanutta pukkaava boge.

    Mutta enpä ymmärrä miksi jonkun pitää mussuttaa siitä mihin kukakin rahansa laittaa, jos tässä hommassa haetaan esteettisyyttä, toimintavarmuutta ja vaikkapa pientä kokoa, se nyt vain sattuu maksamaan ja thats it.

    Sillä nyt ei ole merkitystä paljonko kukakin laittaa rahaa laitteisiinsa, vaan sillä paljonko jää.
    Koko ketju lähti siitä, että lueskelin tuota EA ketjua. Katsoin hinnan olevan mitä on ja tiedustelin minkä takia olisi järkevää lähteä tuommoista ostamaan 140€ hintaan kun huomattavasti halvemmalla saa vastaavaa(ja palautteesta päätellen laadukkaampaa) tuotetta.
    Tämän jälkeen vihainen fani joukko hyökkäsi palstalle vihjaillen, että olisin vetämässä nuottaa.
    Tuntui vain oudolta, että vaahdotaan laadusta ja samaan aikaan räpelletään kotona sitä 140€ rosteri pätykkää erilaisilla patenteilla nippuun, että saadaan se ylipäätään toimimaan.

    Tuntuu vain vähän siltä, että monikaan täällä ei tiedä mitä trollaaminen tarkoittaa ja mitä on ihan terve kritiikki.
    Toki myönnän, että ketju lähti vähän lapasesta oli sentään viikonloppu, mutta tietääkseni kukaan ei joutunut lataamolle tai sairaalaan joten kaikki hyvin.


    hello darkness my old friend, I've come to talk with you again.

     
     
  16. #316
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,245

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    ^Et ole edelleenkään ainuttakaan vastaavaa ja huomattavasti halvempaa tuotetta tuonut esille, vaikka sellaisia kovasti väität olevan.. :

     
     
  17. #317

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    ^Et ole edelleenkään ainuttakaan vastaavaa ja huomattavasti halvempaa tuotetta tuonut esille, vaikka sellaisia kovasti väität olevan.. :
    ehh... taasko se alkaa. Vaikka tuo:
    http://www.puff.fi/smok-telescope-pu...omi-p-979.html

    Kuluttaja palautteen perusteella huomattavasti laadukkaampi ja parempi. Nappihan on makuasia, mutta tämä ei kuulemma yleensä jää taskuun. Googlella löydät useita muitakin.

    http://www.alibaba.com/showroom/e--c...nical-mod.html

    Tuolta voit vaikka itselles ja ystävilles löytää halvalla hyvää.


    hello darkness my old friend, I've come to talk with you again.

     
     
  18. #318
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,245

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    Halvempi? Kyllä. Vastaava? Ei lähellekään.

    En nyt jaksa tätä vääntöä taas aloittaa, kun et suomea ymmärrä. Sulla on omat näkemykses ja jos joku on sun kanssa eri mieltä, niin haukut ja uhkaat väkivallalla, sen sijaan että perustelisit kantaasi järkevästi tai vaihtaisit sitä jos argumentit loppuu, niin ihmekös tuo, jos et saa asiallista palautetta tällä foorumilla.

     
     
  19. #319

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    Lainaus Alkuperäinen postaaja hulluhöyrypää Näytä viesti
    Koko ketju lähti siitä, että lueskelin tuota EA ketjua. Katsoin hinnan olevan mitä on ja tiedustelin minkä takia olisi järkevää lähteä tuommoista ostamaan 140€ hintaan kun huomattavasti halvemmalla saa vastaavaa(ja palautteesta päätellen laadukkaampaa) tuotetta.
    Tämän jälkeen vihainen fani joukko hyökkäsi palstalle vihjaillen, että olisin vetämässä nuottaa.
    Tuntui vain oudolta, että vaahdotaan laadusta ja samaan aikaan räpelletään kotona sitä 140€ rosteri pätykkää erilaisilla patenteilla nippuun, että saadaan se ylipäätään toimimaan.

    Tuntuu vain vähän siltä, että monikaan täällä ei tiedä mitä trollaaminen tarkoittaa ja mitä on ihan terve kritiikki.
    Toki myönnän, että ketju lähti vähän lapasesta oli sentään viikonloppu, mutta tietääkseni kukaan ei joutunut lataamolle tai sairaalaan joten kaikki hyvin.
    EAMod on aivan helvetin kaukana laadusta ja siitä olen kanssasi samaa mieltä. On kuitenkin samassa hintaluokassa olevia laitteita, jotka ovat aivan oikeasti laadukkaita. Esimerkkinä sanottakoon caravelat, preciset yms. josta virheitä on lähes mahdoton löytää. Noiden laitteiden kohdalla hinta ja laatu ovat sopusoinnussa, eamodin kanssa hyvin kaukana siitä.

     
     
  20. #320

    Vs: Yleinen hintakeskustelu

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Halvempi? Kyllä. Vastaava? Ei lähellekään.

    En nyt jaksa tätä vääntöä taas aloittaa, kun et suomea ymmärrä. Sulla on omat näkemykses ja jos joku on sun kanssa eri mieltä, niin haukut ja uhkaat väkivallalla, sen sijaan että perustelisit kantaasi järkevästi tai vaihtaisit sitä jos argumentit loppuu, niin ihmekös tuo, jos et saa asiallista palautetta tällä foorumilla.
    Ongelma on siinä, että yhtään ainoaa perustelua ei ole tullut edellenkään. Ainoa, mitä on tullut on jotain höpinää laadukkaasta teräksestä, jolla ei oikeasti ole edes mitään merkitystä, eikä myöskään todisteita teräksen paremmuudesta. Ei ole kerrottu minkäänlaisia perusteita miksi tämä NC koneen tuotos on parempi kuin pallon toisella puolen tehty.

    Olen itse saanut kutsun välienselvittelyyn ja yksi promoottori jopa tarjoutui haastajalle liputkin maksamaan

    Tosiasia on se, että yhtään validia pointtia tässä keskustelussa ei ole annettu EA modin puolesta, joten todistustaakka on teillä faneilla.
    Se, että koet olevasi lauma henkilö ja kutsut minua trolliksi ei oikeastaan sano mitään muuta kuin, että olet laumasielu.

    e: ja se on kyllä aika helvetin outoa, että kukaan ei vieläkään "jaksa" perustella.


    hello darkness my old friend, I've come to talk with you again.

     
     
Keskustelu Laitteet

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •