Ainakaan Cobra ei vuoda edes ylösalaisin ollessaan, kunhan on kaikki ruuvit kiinni ja sopiva meshi.
Vuotamattomuus pisteeni laittaisin the Didille.
Entäs Somnium? Onko nyt niin, että Silica vehkeissä ei oo väliä mitenpäin vehje on?
Noonih, nyt väännetty muutamat setit Picoon ja Cobracopioon. Kaikki pukkaa hotspottia, sama mitä teki. Cobracopio toimi muutaman imaisun jopa ihan ok, mutta sitten tuli palanutta, yläosa pois ja kokeilu: no ylhäältähän se hehkuu. Kamat takas kaappiin odottamaan seuraavaa inspiraatiota Meni siinä taas sovi räveltäessä eikä mitään saanu toimimaan :-\
Eiköhän tuossa ole hotspottien poisto vain tarpeen. Katso mihin kohtaan hehkuminen päättyy. Sitten lanka kylmäksi ja ko. kohtaan pieni liike vaikka jollain neulalla. Virta päälle ja mahdollinen seuraava hotspot samalla tavalla pois. Täysillä hehkuvaa lankaa ei kauheasti kannata taivutella, ettei se katkea.
Tuossa näkyy minun "cobracopioni" (hieno nimi ) setuppi: http://www.e-savuke.com/forum/index....8710#msg158710
No jos spotti säilyy vaikka lanka siirtyy, niin arvauksena olisi että siinä kohdalla on meshin reuna joka olisi terävä. Meshin voi kääriessä ensin taittaa kaksinkerroin, ja kääriä siten että taitettu reuna tulee ulommaiseksi. Tällöin reuna ei ole niin terävä. Lisäksi vastuslanka ei saisi olla kovin tiukalla. En kyllä tähän osaa muuta nyt kommentoida.
Kokeileppas laittaa kierros tai kaksi lisää coiliisi. kuulostaa aika pieneltä tuo vastus jos ihan liekille asti menee helposti. Hieman isommalla vastuksella pääset sisään genesiksiin helpommin, kun saat tehtyä hyvin toimivan "ison" vastuksen voit pienentää vastusta ja päästä höyrytaivaaseen
Mulla maistu aina kärtsähtäneelle kun laitoin 3 kieppiä. Kokeilin sitten 5 kiepillä ja avot, ei käryä. Jouduin kyllä tätäkin setupia opettelemaan hieman...
Sitten aloin miettiä, ettei tämä ihan täysillä käy, ihan ok, mutta höyryä ja makua ois saanu olla enemmän. Kokeilin toisella putkella päräyttää jossa on kick ja avot, johan höyryä ja makuakin irtoaa Joten seuraavaksi kun uskaltaa (= kun tuo vihdoin toimivaksi saatu lopettaa toimimasta) vähennän kieppejä normiputkea varten. Kokeilut jatkukoon. On tämä kuitenkin väsäämisen arvosta, kivaa touhua ja paljon parempi maku kuin bogetankilla.
Nyt sitten tuli tehtyä ensimmäinen coili itse Vivi-r tankkiin kun tuli tylsää
Vastuksen arvoksi tuli tasat 2.0Ohmia, käytin ecigwizardin 2mm silica wickiä ja .2mm Nichrome lankaa.
Tein seitsemällä kierroksella ja piru vieköön, maistuu paremmalle kuin alkuperäinen setuppi
Käytössä: Svoemesto Semovar Tetris V3+omatekemä dripperi
Varalla: electrapipes Talos & Argus SS
Onko 200 meshi kuinka käyttökelvotonta / kelvollista? Tilasin nimittäin 500:sta pari laattaa meshcompanysta
ja ne laitto mukaan 2 aanelosta 200:sta meshiä. Oli muuten ripee toimitus, maanantai-aamuna lähetti ja tänään meshit postiluukussa.
Somnium laitteena, mun lyhyt muutaman päivän meshi-historia rajoittuu vain #400 meshiin, jolla sain jo aikaan varsin toimivan pelin...
Picon sain parhaiten toimimaan tolla 200 meshillä.
kun nyt en saanut tuohon makukysymykseen vastausta niin kysytään sitten mikä vaikutus tuolla meshin koolla ylipäätänsä on tuon laitteen toimivuuteen?
ja minkä kokoista palaa suosittelisitte käytettäväksi jos on 500:sta meshiä?
"Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää
Ei kokemusta, mutta veikkaisin ettei mesh vaikuta makuun millään tavalla. Se, miten hyvin mesh (olis sitten #200 tai #700) wickkaa, vaikuttaa tietysti, mutta itse mesh.. en usko.
#500 monet suosittelee tekeen umpinaisen tangon, ei putkea... 3,5 x 7 cm palan käytin itse, hyvä tuli.
FI-error vmaxissa, meneekö taas joku oikkariin somniumissa, oli mulla viikon hyvin toimiva setuppi 0.16 kanthalilla ja #400 meshillä, nyt kokeilin #500 meshiä ja paksumpaa 0.32 kanthalia...
Vitutus-kohtauksen ajaksi boge takaisin
Erityisesti tuo miinus-napa tuottaa harmia, pitäiskö lanka kiertää kokonaan sen ympäri vai osittain...kyllä taas tuntee itsensä tyhmäksi...
Jep, oikari.
Itse lukitsen langan ihan ensimmäiseksi miinusnavan alle ja vain toiselle puolelle napaa, siten että lanka lähtee siitä kohtaa mistä etäisyys wick-reikään on kaikkein lyhin. Sitten vain meshrulla varovasti paikoilleen ja langan kierto ja lopuksi lukitus plussa-postiin siten että lanka menee postiin oikealta puolelta (kun meshrulla on itseä kohti), tämä lyhentää myös langan matkaa meshiltä postille joka torjuu (hyppy) hotspotteja.
Toivottavasti tuosta saa jotain tolkkua