No meneehän se jakeluun kun oikein taotaan![]()
Kahden langan setupeissa kannattaa jo selkeyden vuoksi pysytellä samanlaisissa vastuksissa ja laskennan helpottamiseksi.
Toinen pointti on se mikäli vastukset on epäsymmetriset niin osavirrat jakautuu vastusten suhteessa eli ei ole vaikea arvata kumpaan hotspot ilmestyy ensin.
Tottakai siihen joka ryystää enemmän tehoa.
Pituudethan voi olla myös eri, eli paksumpi pidempi jne. Kunhan niissä on samat ohmit niin niiden läpikulkeva virta on sama eli puolet kokonais virrasta.
Esimerkkinä vielä kerran rinnan kytkennät:
1ohm ja 1ohm = R kok 0.50ohm, virrat ja tehot tasan.
2ohm ja 2ohm = R kok 1.00ohm, virrat ja tehot tasan.
1ohm ja 2ohm = R kok 0,66ohm, virrat ja tehot 33.3% ja 66.7%
2ohm ja 3ohm = R kok 1.20ohm, virrat ja tehot 40% ja 60%
Pituudet ja niiden erot on helppo hahmottaa jos ajattelee teoriassa että langan vastus on vaikka helppo 1ohm=1cm.
Tämä on nimenomaan ruuvien väliin jäävä osuus.
Jos pyrittäisiin kokonaisvastukseltaan vaikka tuohon 1.2ohmiin niin se kannattaisi muodostaa kahdella 2.4ohm vastuksella.
Lopputulemana rinnankytkennät atoissa: pitäisi saada hemmetin pitkät langat kieputeltua näillä perus kanthaaleilla tai siirtyä suosiolla reilusti ohuempiin.
Ps:Pitäisko moden siirtää nämä aiheeseen liittymättömät jutut kokonaan eri aiheen alle? ???
No nythän tämä on kourassa, vaikka Itellan seuranta ilmoittaa olinpaikaksi edelleen ulkomaan terminaalin![]()
Tammikuussa koittavat saada myyntiin version 3.1
- 3 sekunnin täyttö suoraan pullosta
- Kolmiosainen tankki mini tyyppisesti.
- Uuden modin kanssa samanlainen pintakäsittely.
- Ei Fullmodea suunnitelmissa
- 130€
Entäs liitettävyys Sveoon?
Suora hybridi ja 510-base?
KGO & Twist
Nätti täyttää alakautta. Ei oo pisaraakaan ollu siinä collector-tankissa
Perjantaista asti ollu ite väännetty setuppi paikallaan, maku parani eka tankillisen jälkeen
Taidan katsella liikaa GG-lasien läpi mut mielestäni jää kyl maussa Odylle niukasti:
Täytyy kyl suositella varauksetta, varsinkin Odyjen tämänhetkisen saatavuuden vuoks
Litkua menny läpi varmaan 25mlO:-)
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Ei se kuse kunhan muistaa kääntää ylösalaisin, jotta nesteurien kohdalla on ilmaa eikä nestettä jota paine painaa tankkiin kun korkin kiristää. Katso Jalippon videosta tarkemmin. Alapäästätäytössä on se etu että varmasti onnistuu ja saa tankin aivan täyteen, ehkä 1,5ml enemmän tankkiin.
^Ei sen kyllä ekalla täytöllä (kuivalla setupilla) pitäs mitään kusasta, jos on kaikki kunnossa.. Jos on keskitolppa löysällä tai silica huonosti kupissa, niin on herkempi vuotamaan.![]()
^No, kyllä siinä mun mielestä jotain vikaa on, kun itelläni ei oo kertaakaan vuotanu tai edes kurlannu kuivalla wickillä (ei siis edes aina uudella setupilla) kun oon yläkautta täyttäny, edes pelkällä PG:llä.
Yleensä käytän tankin kokonaan kuivaksi ja täytän yläkautta ilman ongelmia. Alakautta oon täyttäny vaan sillon, jos on tarvinnu kesken tankin täyttää, tai oon halunnu ne viimesetkin millilitrat truutata tankkiin.![]()
Ei oo mulla ainakaan vuotanu tippaakaan vielä. Tosin mulla vasta eka setuppi menossa ja vasta jotain 6 tai 7 tankillista tolla höyrytelly. Alakautta oon täytelly ihan vaan sen takia, et saa kunnolla täyteen asti.
Olin "ihan lähellä" painaa tota nappia "tilaa" : Somnium ...Kaikkihan tietää mikä se on,eli ei tarvitse kertoa....hyvä peli varmaan meshi vehkeistä tykkääville
Itse kuitenkin tarvitsin vehkeen jonka voi laittaa myös vaakatasoon niin halutessaan.
Päädyin loppujen lopuksi tähän Kayfuniin ja EN päivääkään ole katunut !!!! Aivan mahtava peli,muuta en tarvitse
Tottakait Caravela+Kayfun on mielestäni lyömätön yhdistelmä
ps.Ennen oli käytössä minilava ja carto/tankki sydeemi...ei enää koskaan.