Sivu 8 / 80 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567891011121858 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 141 - 160 / 1597

Aihe: EAMOD suomiteleskooppi

  1. #141
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    EAMOD suomiteleskooppi

    Emt, itsekin aluksi ihmettelin, kun kuulin, mutta sittehä mää sen hokasin, tossa poltetaan karstaa hapettamattomalla tavalla tehtyyn gennyyn.
    Luulen.
    KGO & Twist

     
     
  2. #142
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Emt, itsekin aluksi ihmettelin, kun kuulin, mutta sittehä mää sen hokasin, tossa poltetaan karstaa hapettamattomalla tavalla tehtyyn gennyyn.
    Luulen.
    Jaha, mitähän salakieltä täällä puhutaan, onko oikeesti saatavilla sanastoa a-ö missä käsitellään noita hienoja sanoja kuten hot spot,gennyy tms, olen ollu vajjaa neljä kuukautta pois saitilta ja olen nyt jo pudonnu kärryiltä. Mikä on hotspot?

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  3. #143
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,245

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasseri Näytä viesti
    Jaha, mitähän salakieltä täällä puhutaan, onko oikeesti saatavilla sanastoa a-ö missä käsitellään noita hienoja sanoja kuten hot spot,gennyy tms, olen ollu vajjaa neljä kuukautta pois saitilta ja olen nyt jo pudonnu kärryiltä. Mikä on hotspot?
    http://www.e-savuke.com/forum/index....1480#msg141480

     
     
  4. #144
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasseri Näytä viesti
    Jaha, mitähän salakieltä täällä puhutaan, onko oikeesti saatavilla sanastoa a-ö missä käsitellään noita hienoja sanoja kuten hot spot,gennyy tms, olen ollu vajjaa neljä kuukautta pois saitilta ja olen nyt jo pudonnu kärryiltä. Mikä on hotspot?
    No nyt tiedät, että ei pidä lopettaa!
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  5. #145
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    320

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Mistäs näitä saa ennakkoon tilattua ???

     
     
  6. #146
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja 6devil9 Näytä viesti
    Mistäs näitä saa ennakkoon tilattua ???
    Kysäisin tuossa 19. päivä asiaa ja odottelen vastausta. Ilmoitellaan sitten.

     
     
  7. #147
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Perhana kun tämmönenkin mennyt ihan ohi... Pikasesti luin kuusi sivua niin sain jonkinlaisen käsityksen, mistä on kyse.

    Näyttää lähes GG:ltä, mutta itse en lähde kopiokeskusteluun. Tämä on hieno, ilmeisen toimiva ja suomalainen. Riittäisi minulle, mutta hinta. Tuskinpa kukaan näitä lähtee tekemään 100% rikastumissyistä, mutta vaikea nähdä miten tämän tekemiseen saisi yli 100e käytettyä. Ja jos saa, tuotantolinjassa on joitain puutteita. Vaikka kuinka tehdään laadulla, näin suurelle rahalle on pakko saada enemmän vastinetta, kuin tämä tarjoaa. Putki itsessään vaikuttaa erinomaiselta.

     
     
  8. #148

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja 6devil9 Näytä viesti
    Mistäs näitä saa ennakkoon tilattua ???
    Jokos vastaisit yv:seen niin saatas jatkettua kaupat loppuun
    Putket: Poldiac, Gus G22 18500, Vamo, Smok telescope
    Atot: Somnium, Did & Kayfun Mini 2.1 ES & Terminator(oddy mikä lie)
    Tulossa : Caravela &

     
     
  9. #149

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel Näytä viesti
    Perhana kun tämmönenkin mennyt ihan ohi... Pikasesti luin kuusi sivua niin sain jonkinlaisen käsityksen, mistä on kyse.

    Näyttää lähes GG:ltä, mutta itse en lähde kopiokeskusteluun. Tämä on hieno, ilmeisen toimiva ja suomalainen. Riittäisi minulle, mutta hinta. Tuskinpa kukaan näitä lähtee tekemään 100% rikastumissyistä, mutta vaikea nähdä miten tämän tekemiseen saisi yli 100e käytettyä. Ja jos saa, tuotantolinjassa on joitain puutteita. Vaikka kuinka tehdään laadulla, näin suurelle rahalle on pakko saada enemmän vastinetta, kuin tämä tarjoaa. Putki itsessään vaikuttaa erinomaiselta.
    Jos valmistus (raaka-aineet ja työ) maksaa 100€ ja ottaa itselleen huimat 15% katetta, tulee vähittäishinnaksi 144,70€

     
     
  10. #150
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja FinnVape Näytä viesti
    Jos valmistus (raaka-aineet ja työ) maksaa 100€ ja ottaa itselleen huimat 15% katetta, tulee vähittäishinnaksi 144,70€
    Ymmärrän tottakai, paitsi sen, että raaka-aineisiin + työkuluihin menisi se 100e. Mitään en toki tiedä näistä asioista, ja myönnän jo tässä vaiheessa jos olen väärässä, mutta mielestäni on vääryyttä jollei tuollaista saa alle 100e tehtyä. Jopa suomessa.

     
     
  11. #151

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel Näytä viesti
    Ymmärrän tottakai, paitsi sen, että raaka-aineisiin + työkuluihin menisi se 100e. Mitään en toki tiedä näistä asioista, ja myönnän jo tässä vaiheessa jos olen väärässä, mutta mielestäni on vääryyttä jollei tuollaista saa alle 100e tehtyä. Jopa suomessa.
    No entäs jos se valmistuskulu olisi vaikka 70€? Sitten suunnittelija haluaa siitä 25% voittoa ja maailmanlaajuisen menekin varmistamiseksi kauppaa sitä jälleenmyyjille, jotka myös haluavat 25% voittoa? Kuulostaako "vääryydeltä"? Silloin hinnaksi tulisi 124€ + alv 23% eli 153€

     
     
  12. #152
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,245

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Noi katteet nyt on aina vähän haastavia, kun joutuu tasapainottelemaan markkinoilla olevien kilpailevien tuotteiden hinnan, oman katteen, arvioidun menekin, palautusten/takuuhommien, tilausmäärien, ym. välillä, mutta kyllä tuo nyt melko korkealta katteelta vaikuttaa; muutamassa netti- ja kivijalkamyymälässä noita hintoja olen ollut mukana veistelemässä, eikä missään ole noin korkeaa katetta ollut (toki samoja tuotteita myyty muuallakin, joten mitään "yksinoikeuskatetta" ei ole voinut vetästä), vaan kateprosentti on pyörinyt 5 ja 15% välillä.. :

    Helppohan se on iskeä vaikka 100% kate, jos kilpailua ei ole ja kauppa käy silti, mutta..

    Edit. Niin ja sekin vielä pitää miettiä, halutaanko rahaa saada myyntivolyymistä, vaiko pelkästä katteesta; jos oletetaan vaikka että on tuote, joka kauppiaalle maksaa 60€ ja kauppias haluaa 90€/kpl voittoa ja niitä saadaan kokonaisuudessaan kaupaksi 100 kpl niin kokonaisvoitto on 9000€, kun taas jos myyntimäärää saadaan kasvatettua pienentämällä voittomarginaalia siten, että kauppias ottaakin itselleen vain 40€/kpl, mutta myyntimäärä vaikka kymmenkertaistuu, niin kokonaistuotto on tällöin 40 000€.
    Tämä nyt vain esimerkiksi, itselläni ei ole mitään käryä paljonko tämmöisen teleskoopin materiaali- ja työkustannukset ovat.

     
     
  13. #153

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja FinnVape Näytä viesti
    No entäs jos se valmistuskulu olisi vaikka 70€? Sitten suunnittelija haluaa siitä 25% voittoa ja maailmanlaajuisen menekin varmistamiseksi kauppaa sitä jälleenmyyjille, jotka myös haluavat 25% voittoa? Kuulostaako "vääryydeltä"? Silloin hinnaksi tulisi 124€ + alv 23% eli 153€
    Eihän tuo modina kallis ole, aika perushinta. Kyse on lähinnä siitä että ko. modi on lähes suora kopio kreikkalaisesta ja alkuperäinen on laadukkaampi ja halvempi joten tällä hinnalla ei kuluttajan ole järkeä modia ostaa.

     
     
  14. #154

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    kyllä tuo nyt melko korkealta katteelta vaikuttaa; muutamassa netti- ja kivijalkamyymälässä noita hintoja olen ollut mukana veistelemässä, kateprosentti on pyörinyt 5 ja 15% välillä.. :
    (Juttu karkaa nyt kokonaan pois alkuperäisestä aiheesta, moderoikaa jos siltä tuntuu O0 )

    Esim. tietotekniikassa tavara myydään usein maahantuojan varastosta, takuusta vastaa maahantuoja ja maahantuojalta saa vielä maksuaikaa. 5% kate (+ toimituskulut) tai pienempikin voi riittää, kun myydään tarpeeksi isoja määriä ja rahaa ei sitoudu varastoihin.

    Ainakin meillä tuo rahaliikenne menee toisin päin: tavarat maksetaan keskimäärin 3 - 4 viikkoa etukäteen tavarantoimittajille, rahtikulujen ja pitkien toimitusaikojen takia on pidettävä omaa isohkoa varastoa, maksut sisäänpäin tulevat maksupalveluntarjoajalta keskimäärin 8 päivää myyntitapahtuman jälkeen (provisio vähennettynä. PayPal-maksut tulevat reaaliajassa, heidän provikka on 4%...), tuotteet toimitetaan usein ilman toimituskuluja ja takuutkin menevät myyjän piikkiin.

    Jos nettikauppa tekisi kuukaudessa vaikka 1000kpl 40€:n myyntitapahtumaa, liikevaihdoksi tulisi 40000€. Tästä alvit pois = 32520€.

    Tuosta 5% olisi 1626€. Tuolla summalla pitäisi postittaa 1000 tilausta (min 2000€, keskimäärin 4000€), hoitaa mainonta/markkinointi/muut kulut, maksaa yrittäjäeläkemaksut ja palkkaa itselle: menee pahasti pakkaselle O0
    Lisäksi useimmat kaupat antavat alennuskoodilla 5 - 15% alennusta, tuokin suoraan katteesta pois. Eli ei siitä 25%:n katteestakaan vielä kovin paljoa kauppialle jää...

     
     
  15. #155
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,245

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Jatketaan nyt tällä linjalla sitten; ne paikat joista äsken puhuin, toimivat itse maahantuojina kiinatavaralle, eli tuotteiden virhevastuu lepää lähes täysin kyseisten liikkeiden harteilla (jos hyvä tuuri kävi, niin todistetusti virheellisestä erästä sai korvaukset, mutta "yksittäis"kappaleista ei) ja tilaukset/maksut meni juuri kuten kuvailit teidän kohdalta.
    Kyseisen alan kilpailu vaan suomessa on(/oli) niin kovaa, että katteita ei voinut yksinkertaisesti nostaa, koska silloin korkea hinta olisi karkoittanut kaikki asiakkaat kilpailijoille. Ei siinä yrittäjälle paksua leipää jäänyt, mutta hengissä pysyi kuitenkin. Myöskään pysyvää työvoimaa ei voinut palkata ja työmäärä oli n. 3 ihmisen verran..

    Lähinnä tähän ketjuun liittyen tuossa kirjoituksessani oli tuo jälkeenpäin lisätty kohta:
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Edit. Niin ja sekin vielä pitää miettiä, halutaanko rahaa saada myyntivolyymistä, vaiko pelkästä katteesta; jos oletetaan vaikka että on tuote, joka kauppiaalle maksaa 60€ ja kauppias haluaa 90€/kpl voittoa ja niitä saadaan kokonaisuudessaan kaupaksi 100 kpl niin kokonaisvoitto on 9000€, kun taas jos myyntimäärää saadaan kasvatettua pienentämällä voittomarginaalia siten, että kauppias ottaakin itselleen vain 40€/kpl, mutta myyntimäärä vaikka kymmenkertaistuu, niin kokonaistuotto on tällöin 40 000€.
    Tämä nyt vain esimerkiksi, itselläni ei ole mitään käryä paljonko tämmöisen teleskoopin materiaali- ja työkustannukset ovat.
    jota kannattaa tässä EA:n tapauksessa miettiä; jos tuotto menee vaikka puoliksi kaupan ja suunnittelijan kesken, niin onko järkevämpää myydä kallista tavaraa vähän ja saada 4500€ molemmille, vaiko pudottaa katteita ja molemmat nettoaa 20 000€.
    En nyt usko, että 1000 tai edes 5000 kappaleen myynti olisi globaalisti mahdotonta, mikäli hinta olisi vaan alhaisempi, nyt voi myyntimäärät jäädä melko pieniksi.

    Huom! Tämä nyt siis edelleen on pelkkää spekulaatiota, eikä mulla ole mitään hajua paljonko tuossa modin hinnassa on kokonaisuudessaan katetta.

     
     
  16. #156
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    385

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Eihän tuo modina kallis ole, aika perushinta. Kyse on lähinnä siitä että ko. modi on lähes suora kopio kreikkalaisesta ja alkuperäinen on laadukkaampi ja halvempi joten tällä hinnalla ei kuluttajan ole järkeä modia ostaa.
    Mikä on kyllä aika surullista.

     
     
  17. #157

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Jep, ei ois mitään ongelmaa maksaa hyvin tehdystä, omaperäisestä modista tuollaista hintaa mutta huonosta kopiosta en kyllä maksas edes puolia.

     
     
  18. #158
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,245

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    ^Mikä tuossa on niin huonoa?

     
     
  19. #159

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    No mun mielestä nappi näyttää jostain työkalupakin jämälaarista löydetyltä, pohjacap näyttää halvalta ja yleisilme on kaukana viimeistellystä imo. Jokainen tehkööt omat päätöksensä, mutta samaan hintaan saa esim P+:n tai sen GG:n, joista molemmat ovat huomattavasti paremmin tehty ja viimeistelty.

     
     
  20. #160
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,245

    Vs: EAMOD suomiteleskooppi

    Taitaa tuo nappi ja pohjacäppi olla makuasiota, koska itse niiden ulkonäöstä pidän jopa GG:n vastaavia enemmän; nappi on mukavan steampunk-henkinen (kuten on jo aiemmin tullut mainittua) ja pohjacäppi on mukavan pelkistetyn näköinen.

    Viimeistelystäkin taisi olla puhetta, että tuo on suoraan sorvista otettu proton työstöjälki ja jos oikein muistan, niin finaaliversioon tulee sitten vissiin kiilloitettu tai puhallettu pinta(?).

    Hinnasta olen kyllä edelleen sun kanssa samaa mieltä.

     
     
Keskustelu Kaupalliset akkumodit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •