Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä."
Irroitusöljy eli ruostuneiden ja kiinnijuuttuneiden pulttien irroitusöljy Motonet, n. 5€.
Tuota kun ruuttaa atomisaattoriin, antaa muhia 20min. niin kaikki karsta ja tukkeumat liukenee pois.
Sisältää distilled petroleum (tislattu öljy) 50-60% ja propane-butane (propaani-butaani) 30-40%.
Sen jälkeen oikeasti huolellinen huuhtelu kuumalla vedellä tai vedessä keittäminen.
Olen kokeillut kaikenlaisia täällä ja muualla annettuja vinkkejä ja tuo on liuottimista mielestäni toimivin.
Hmm. Taidan tietää, mihin käytän sen pullon Royalia, jonka vuosia sitten sain lahjaksi. Erilaisiin puhdistuksiin olen sitä aiemminkin käyttänyt, sillä ei se ihmisen juomaa ole.
Pitääkö muuten tuo atomisaattori purkaa ennen liottelua, vai heitetäänkö spiritukseen sellaisenaan? Entä sen jälkeen? Royal-kylvystä sitä ei ainakaan suoraan uskalla heittää akkuun kiinni.
Entäpä elektroniikkasprayt? Vaikka http://www.taerosol.com/prf-tuotteet/24/ joka on todnäk törkeän kallista, mutta myös suht puhdasta IPAa?
Biltemassa vastaava spray makselee 6,99e/400ml ja se riittää kyllä aika pirun kauan, töissä tulee joskus suihkituksi... sillä tööttää ensin ja huuhtelee vedellä (johon IPA liukenee täysin) niin kai se siitä? Pitää kyllä kokeilla. Siellä töissä, tietysti.
-V
Täytyy kyl sanoo, et höyrypesuri on "valitettavasti" (niiden, jotka ei omista) paras keino putsaan atot. Paras nopeuden ja vaivattomuuden takia.
Kakkosena tulee uä-pesuri, käyttäjän oman kokemuksen mukaan IPA-liuos %, kumminkin väh. 30%. Tämä putsaa puhtaimmaksi, mutta hitaampi, kuin höyrypesuri. Saa kyllä kuin uuden aton 50/50 liuoksella ja kuivapoltolla.
Höyrypesuri+hiustenkuivain+kuivapoltto on oman kokemuksen perusteella huippu putsausmetodi.
Mutta anyway ei noi karstat lähde pelkällä vedellä.
että semmoista...
että semmoista...
Ja minä kun luulin jo vastanneeni tähän... varmaan suljin ikkunan epähuomiossa.
Kokeilen varmasti, kunhan saan aloituspaketin kouraan ja höyrysteltyä sen verran että on pesun aika... ja miksei sitä uuttakin voi varuiksi pestä ensin.
Mutta voipa se olla ettei lämmittämättä saa kaikkea töhkää pois, kun se on sinne lämmittämällä tarttunutkin.
Jossain mainittiin vetyperoksidi; sillä saisi kyllä desinfioiduksi sitten ne kamat, ja se hajoaa viimeistään lämmitysvaiheessa vedeksi ja hapeksi. Mutta taitaa mennä hifistelyksi?
-V
Tehdään vaihtokauppa. Antakaa te mulle litran vodka/pirtupullo niin mä annan vaihdossa 1l kokiksen
Tässä siis alkoholiton vaihtoehto atomisaattorin puhdistukseen.
http://www.youtube.com/watch?v=nuUkO...layer_embedded
Tupakatta 31.7.2011 alkaen.
Katohan, eipä moinen edes tullut mieleen, vaikka pesuri on tossa vieressä. On se hyvä että on tällanen foorumi. Paljonkohan baareja tohtii pukata atoon ja miten? Ihan vaan imupäästä höyryä sisään vai molemmista vuorotellen? Varmaan pitää ottaa atosta jollain lukkopihdeilla kiinni ettei sormet pala
Taidanpa testata akkuvesi+höyry seuraavan kerran puhdistusta. Ompahan ainakin turvallinen puhdistus. Pitänee vissiin mennä tonne suihkuhuoneen puolelle heilumaan höyryn kanssa ja pestä laatanvälit samalla puuuffff
Nonii, nyt on testattu höyryä ego-t ja 510 atoihin. Ei lähtenyt ego-t langan ympäriltä karstat mihinkään.
Kyllä höyry sellaiseen yleispuhdistukseen, mutta tuo karsta on niin tiukkaa tavaraa että se tarvii kuivapolton (tai pesun ja kuivapolton useamman toistamisen).
Seuraavaksi IPA ja jos löytyy jostain kunnon vetyperoksidia ja fosforihappoa. Kaikkia näitä ultraäänipesuriin ja höyryllä vielä perään perkele!
Ite koitin pestä 60% koskenkorva vodkalla. Puhdasta tuli, mut nyt siinä on joku ällöttävä sivumaku :-X
*Hymyilee nätisti harvoilla hampaillaan*.
ISOPROPYYLIALKOHOLI toimi ainakin mulla, kun liotin ATO:n kupin pohjalla yön yli. Aamulla otin ATO;n nesteestä pois ja annoin kuivua/haihtua n. 8 h ja testasin uudelleen ja toimi kuin uusi. ISOPROPYYLIALKOHOLIA saa apteekeista 5.55 € (100ml)