Jalippon neuvosta otettu vaari, ja Etrasta haettu odysseuksen "yläcapin" alle uudet o-renkaat. Otin varmuuden vuoksi 5kpl jos sattuu hukkumaan uudelleen tjsp.
4e 35snt tuli 5 o-renkaalle hintaa, mielestäni aika paljon mokomista kumirinkuloista.
Btw, ne on 8x2. 9x2 on liian löysät, kasi venyy tohon ympärille täydellisesti, kuin alkuperäinen.
Hyvä että pika-apu löytyi!
Tosiaan sen koon (9x2) katsoin ihan virallisesta o-ring guidesta, joka löytyy GG Wikistä.
Mutta materiaaleissa voi olla hieman eroja ja pehmeys (NRB) vaikuttaa myös o-renkaan istuvuuteen/käytökseen.
Hyvä että sulla oli tuo malli mukana, niin pääsit testaamaan paikan päällä mikä meni siihen parhaiten.
Kuinka kauan teillä yleensä kestää yksi setup ennen kuin maku muuttuu huomattavasti ja coili on kerännyt paskakerroksen ympärilleen? Riippuu tietty nesteestä... Ihmettelen vaan et bobaa on odyssa ja en saanu kokonaista tankillistakaan menemään. Entäs nesteenvaihto? Teettekö aina uuden setupin vai suoraa uutta perään? Kuivapolttoa? Muita vinkkejä?
Mulla nyt penelopessa ollu sama setuppi suunnilleen kaks viikkoa päivittäisessä käytössä. En tosin kokoaikaa tätä pelkästään käytä, mut yli 30 milliä tosta samasta setupista on ainakin gummy bearsia menny läpi. Vielä ei oo ainakaan maussa tai suorituskyvyssä tapahtunu muutosta.
Kuinka helvetin lyhyt ton langan oikeen pitää olla? Mulla oli nyt 35 milliä pitkä 0.2mm kanthali. Sit kun laitoin noi hopealangat siihen niin sen keskelle jäävän langan osuus oli n. 29mm. Toi oli pakko laittaa yhden 3mm wickin ympärille ja siinäkin sai vaan 3 coilia. Jos olisin 2 lankaa laittanu päällekkäin niinku tuntuu kaikki yleensä laittavan niin olis tullu jotain 1 ja 2 coilin välillä. Tolla setillä tuli 1.6 ohmia, mikä on sekin paljon. Ilmeisesti tosta hopealangasta nyt vähän tulee vastusta, kun ei se voi ihan vastuksetonta olla, mut tuleeko siitä noin paljon? Pakko alkaa punomaan vaan 2 lankaa päällekkäin. Mulla on penelopessa nyt 1.3 ohmin vastus punotulla langalla ja se on just sopiva. Tolla yhdellä langalla mä en ainakaan mitenkään voi saada noin pientä vastusta. Ellen sit kierrä vaan yhtä kierrosta tota lankaa wickin ympäri niin sit vois olla lähellä, mut ei toi varmaan toimis ihan parhaalla mahdollisella tavalla. Vai pitäisköhän sitä suosiolla vaan ostaa paksumpaa lankaa. Ei vaan osunu ainakaan silmään missään tosta paksumpaa a1 kanthalia.
Punottu lanka ei toimi näissä silicajutuissa niin hyvin kuin genesiksissä. Lämpeminen kestää hetken joten pitää ottaa aina muutama primer puff ennen varsinaista hatsia. Mulla on 0.3mm hopealankaa joka ainakin tuntuu olevan lähes vastuksetonta. Kyl mä saan helposti 1.5 ohmin settejä odylla, mut haluaisin jotain ohmin luokkaa olevia. Kovasti koitan metsästää tällä hetkellä 30awg kanthalia, kertokaa jos näätte!
Seuraa ebayssa semmosta myyjää kuin
kingorchid
Sillä on aika usein kolmekymppinen tarjolla, ainakin ollut.
Joo mä huomasin ton lämpenemisen kanssa. Ihan kylmänä jos ottaa nopeen ja lyhkäsen imun niin ei tuu juur ollenkaan höyryä, mut sit toimii hyvin ku lämpee. Katoin äsken jollain laskurilla netistä, et ton mun .2 hopea langan pitäis kans olla lähes vastuksetonta eli ei varmaan siitä ainakaan kiinni. Täytyy kyttäillä tota .3 kanthalia jostain. Tommosta kingorchid käyttäjää en löytäny. Pakko varmaan punoa seuraava setuppi taas, kun toi 1.6 ohmia on vaan mun mielestä aivan liikaa mekaaniselle modille.
Purista, sido ja kieputa kunnolla ne lankojen liitokset niin ei tuu ylimäärästä vastusta
Kuinka pitkän matkan sä jalippo laitat tota lankaa coiliin? Mittailin tossa yleismittarilla lankaa ja 35mm pätkä antaa kyl sen 1.5-1.6 ohmia.
Edit. Nyt tais löytyy oikee mitta. 40mm punottu lanka 1.2-1.3 ohmia. Taidan koittaa tota penelopeen.
Edit2. Oli toi 40mm pitkä punottu lanka vähän liian lyhytAnto 0.8-0.9 ohmia. Taidan jättää lepäämään tän lauantaihin asti ja meen ton toisen penelopen ja dca:n kanssa huomenna festareille.
Joku 4,5 - 5,0 cm ja saan sellasia 2,0 - 2,2 ohmin coileja. A1 0,20 kanthal kyseessä.
Parasta kickillä @ 10 W
Niin joo jos kickiä haluaa pitää sisällä. Itte tykkään pitää vehkeet mahdollisimman lyhkäsenä ni käytän mieluummin suoraan akkua. Se 1.5 ohmiakin melkeen riittäis jo. Pitää lauantaina koittaa kääriä yhdellä langalla jos sais 1.5 ohmisen setupin. On tossa oma säätönsä kun alkaa punomaan ja sitä on viel aika jäykkä kääriä wickin ympärille.
Ukv2 on sotong niminen joka tekee osia
GG pötköihin. Nyt siellä on lista Ody GGTS pohjista. Hinta 25taalaa kaikkineen. Karhennettu malli
![]()
Tässä ne muut tarjolla olevat rinkulat
![]()