Sivu 102 / 257 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 252929899100101102103104105106112152202 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2,021 - 2,040 / 5140

Aihe: Pelaajia forumilla? Yleisesti pelaamisesta!

  1. #2021
    Höyrypää Threnody's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja AMPR Näytä viesti
    Osaiskohan joku antaa mielipiteen mulle? Tässä oon katellu näyttispäivitystä hetken aikaa, tällä hetkellä GTX 470 käytössä. Kattelin tuosta Murobbs:n puolelta, ja pari tarjousta tuli. Nyt pitäis tietää että kummasta saan paremman hinta-teho suhteen. Eli EVGA GTX660 Ti ois 150e, ja Palit GTX680 200e. Kattelin jotain vertailuja ja GTX660:n tehot on vieläkin lähellä tätä mun nykystä GTX 470:stä.
    Ottaisin itse 680 ehdottomasti. Ei ole edes paha hinta sinänsä tuosta laitteesta. Myös Radeonin 79XX -näyttiksiä saa uutena jo vähän päällä parilla satkulla, jos AMD:n leiri kiinnostaa.

    Ja kuten Funkkis sanoi, kannattaa varmistaa että koneen muut komponentit on ajan tasalla, kun noin uutta näyttistä alkaa hankkimaan. Emolevyssä kannattaa olla PCI Express 3.0 -väylä, että saa kortista parhaat tehot irti.
    On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka
    ΧΞΣ - Non Serviam


     
     
  2. #2022
    Höyrypää AMPR's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    544
    No emolevy on ihan uus Asuksen lankku, tarkkaa mallia en muista mutta jotain tyyliin "P7" alkaa malli. Prossuna i5-3570K eli ei pitäis laahata perässä. Mulla tuo 200e menee jo 50e yli budjetin, 150e oli alkuun maksimi mutta eiköhän tuolla GTX680 hetken pärjäis? Jostakin katoin että tuo 680 vastais melkein kahta GTX660:stä.

     
     
  3. #2023
    Höyrypää Threnody's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja AMPR Näytä viesti
    No emolevy on ihan uus Asuksen lankku, tarkkaa mallia en muista mutta jotain tyyliin "P7" alkaa malli. Prossuna i5-3570K eli ei pitäis laahata perässä. Mulla tuo 200e menee jo 50e yli budjetin, 150e oli alkuun maksimi mutta eiköhän tuolla GTX680 hetken pärjäis? Jostakin katoin että tuo 680 vastais melkein kahta GTX660:stä.
    Kannattaa se kerralla ostaa hyvä näyttis, niin ei tarvi olla vuoden päästä ostamassa taas vähän parempaa, kokemuksesta voin sanoa Ja mun käsityksen mukaan tuos 680 on melko reilusti tykimpi kuin 660, eikä 50 euron hintaero oo kyllä paljoa noiden välillä. Kokeile vielä tinkaamista, jos saisit vaikka kympin poies hinnasta.
    On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka
    ΧΞΣ - Non Serviam


     
     
  4. #2024
    Höyrykone wiitis's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    rauma
    Viestit
    1,396
    Lainaus Alkuperäinen postaaja AMPR Näytä viesti
    No emolevy on ihan uus Asuksen lankku, tarkkaa mallia en muista mutta jotain tyyliin "P7" alkaa malli. Prossuna i5-3570K eli ei pitäis laahata perässä. Mulla tuo 200e menee jo 50e yli budjetin, 150e oli alkuun maksimi mutta eiköhän tuolla GTX680 hetken pärjäis? Jostakin katoin että tuo 680 vastais melkein kahta GTX660:stä.
    Hitto.. siellä kun olisin niin saisit testiin palitin 4gigasen gtx680 jetstreamin joka hyllyllä odottaa sitä ylijäämä emoa, että saisi mamman luo kasailtua edes jonkinlaisen pelikoneen..

    E: ja jos budjetti joustaa niin amd on tiputtanut kivasti 6990 radeonin hintaa



    Fighting the CLONEWARS since 2013

     
     
  5. #2025
    Höyrykone wiitis's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    rauma
    Viestit
    1,396
    Lainaus Alkuperäinen postaaja wiitis Näytä viesti
    Hitto.. siellä kun olisin niin saisit testiin palitin 4gigasen gtx680 jetstreamin joka hyllyllä odottaa sitä ylijäämä emoa, että saisi mamman luo kasailtua edes jonkinlaisen pelikoneen..

    E: ja jos budjetti joustaa niin amd on tiputtanut kivasti 6990 radeonin hintaa
    Ja tarkoitus oli laittaa 7990, muttaku on niin nopee



    Fighting the CLONEWARS since 2013

     
     
  6. #2026
    Höyrypää AMPR's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    544
    On tuo kyllä ihan saatanan kallis silti Joskus pari vuotta sitten ostin tän GTX470 70e ja ei oo vielä ennen tätä tarvinnu päivitellä. Eikä siis tosiaan edes suorituskyvyn takia ole vaihto, tää kortti vaan käy liian kuumana ja huutaa ku hullu.

     
     
  7. #2027
    Höyrykone wiitis's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    rauma
    Viestit
    1,396
    Lainaus Alkuperäinen postaaja AMPR Näytä viesti
    On tuo kyllä ihan saatanan kallis silti Joskus pari vuotta sitten ostin tän GTX470 70e ja ei oo vielä ennen tätä tarvinnu päivitellä. Eikä siis tosiaan edes suorituskyvyn takia ole vaihto, tää kortti vaan käy liian kuumana ja huutaa ku hullu.
    No sitä varten mä olen nykyjään nuo amd:t kiertäny, niin prosuna kuin näyttiksenäkin nykyään, kun tuo sähkölämmitys tuosta mun kämpästä jo löytyy..
    Ja kun ihan soiva inteli jo on niin kyllähän se nyt gefun siihen kaveriksi mielellään ottaa



    Fighting the CLONEWARS since 2013

     
     
  8. #2028
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Threnody Näytä viesti
    Kannattaa se kerralla ostaa hyvä näyttis, niin ei tarvi olla vuoden päästä ostamassa taas vähän parempaa, kokemuksesta voin sanoa
    Tämän voin kyllä vahvasti allekirjottaa.
    Muutenkin kun konetta kattelee, niin IMO kannattaa samalla mentaliteetilla valita muutkin komponentit. Itellä on muistaakseni vähän päälle 6 vuotta vanha kone, johon olen pelkästään muistia lisänny (8Gb->16Gb) ja vasta nyt alkaa pikkuhiljaa tulemaan vastaan pelejä, jotka ei kunnolla pyöri tolla rakkineella.

    Pitäs kyllä kohta pistää kasaten uus kone, kunhan saa "hieman" pätäkkää..

     
     
  9. #2029
    Höyrypää AMPR's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    544
    Joo kyllä se pitää tuo GTX 680 käyä hakemassa, tuossa on kuitenki vielä 6kk takuutakin jälellä. Kattelin netistä niin ei tuo parisataa oo paha hinta, tietty voi vielä vähän yrittää tinkiä.

     
     
  10. #2030
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Threnody Näytä viesti
    Ja kuten Funkkis sanoi, kannattaa varmistaa että koneen muut komponentit on ajan tasalla, kun noin uutta näyttistä alkaa hankkimaan. Emolevyssä kannattaa olla PCI Express 3.0 -väylä, että saa kortista parhaat tehot irti.
    Tähän pitää sen verran puuttua, että tuohon PCI-e 3.0 vs. 2.0 ei niin kannata kiinnittää huomiota. LinusTechTips tuota kokeili ja eroa taisi tulla jopa 1-5 fps Radeon HD 6990:lla. Syynä oli, ettei edes uusimmat PCI-e 3.0 18x väylälle suunnitellut näyttikset käytä kokonaan PCI-e 2.0 18x -väylää. Mutta enivei, kannattaa niihin kaikkiin komponentteihin satsata, että tulee tasainen suorituskyky. Eri asia sitten mitä kannattaa ostaa ja miten miettii tulevaisuutta (Intelin prossuissa on enemmän tehoa, mutta AMD:n prossujen kanssa ei joka kerta tarvitse uutta emolevyä ostaa).

     
     
  11. #2031
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    IcedForce ehti ensin, eli se PCI-e 3.0 vs 2.0 on ihan olemattoman pieni ero. Mulla on GTX770 PCI-e 2.0 väylässä ja hemmetin hyvin jaksaa rullata. Itsekin tuota juuri näytönohjainta valitessa pohdin ja googlettelin eroja.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  12. #2032
    Höyrypää Threnody's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    ps. Mr. Mine on kova. Mr. Mine - V0.25
    Tuo on pyöriny nyt jo pari tuntia tuolla taustalla, yllättävän koukuttava peli Mitähän tuossa voi sitten tehdä kun kaikki kalusto on upgreidattu maksimiin?

    Mullaki pitäis tuota lootaa päivittää pikkuhiljaa vähän paremmaksi. Alkaa tulla useammassa pelissä jo rajoituksia suorituskyvyn suhteen, esim uusinta Metroa en saanu pyörimään edes matalilla grafiikka-asetuksilla. Tämänhetkinen combo on PowerColor Radeon 6870, AMD Phenom X4 965 (4 ydintä, 3,4 GhZ), Gigabyte GA-970 emolevy, 4+4 Gb Kingstonin 1333 MhZ muistia, 500 W poweri (merkkiä en muista, laadukas kampe kuitenkin) ja Samsungin 1 T kovo.

    Tuosta setistä nyt pitäis ainaki uusia emo, näyttis ja prossu. SSD ois myös mukava lisä, asentais käyttiksen siihen ja sais vähän nopeammaksi tätä systeemiä.
    On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka
    ΧΞΣ - Non Serviam


     
     
  13. #2033
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Emoa sun ei tarvi päivittää jos meinaat AMD:ssä pysyä, tuo tukee AM3+-prossuja eli saat siihen vaikka FX-8350:n joka taitaa edelleen olla paras AMD. SSD nyt kannattaa ehdottomasti ostaa, ero on kuin yöllä ja päivällä jos vertaa normaaliin kovalevyyn.

    Kannattaa myös kellottaa tuota sun nykyistä prossua, ota siitä nyt ainakin löysät pois. Mulla on 4GHz eikä tarvinut edes paljon voltteja nostaa.

     
     
  14. #2034
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    AMD:n prossu on sulla vielä ihan passeli, eli ruuvaat vähän kelloja tohon (eikös noi 965 mallit oo kaikki BE?) niin jaksaa vielä hyvän tovin pelejä pyörittää. Just tuunasin exän koneeseen jossa sama prossu uuden näyttiksen, ja heti heräs kone henkiin vanha 6870 jälkeen.

    Mä melkeen löisin tuon pakettina myyntiin, yrittäsin saada parhaat hillot ja sitten uutta konetta kokonaan komponenteista kasaan. Näyttikseksi R9 280X tai 770, prossuksi i5:n budjettimalli hyvällä jäähyllä + kellotus ja kaveriksi keskitason lankku SLI/Crossfire-tuella, niin saa 1-2v päästä lyötyä vaikka toisen näyttiksen naurettavan halvalla tuomaan elinvuosia. Tosta sun nykysestä paketista joutus jo pikkuhiljaa uusia niin monta komponenttia että menee vähän +-0.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  15. #2035
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Siis eihän tuosta nykyisestä koneesta tarvi päivittää ku prossu ja näyttis niin taas mennään. Powerikaan tuskin tulee vastaan kun uudemmat näyttikset varsinkin kuluttaa vähemmän virtaa kuin entiset. Samoilla muisteillakin pärjää mainiosti.

     
     
  16. #2036
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Mä taas en näkis prossun päivittämisessä välttämättä suurtakaan hyötyä, eli jos vaan saa ruuvattua kelloja lisää ja näyttistä päivitettyä, niin tuolla vielä pärjäisi. Itse suosin vaan että kun alkaa menemään jo vanhemmaksi rauta, niin myy koko paketin jolloin siitä saattaa vielä saada siedettävän hinnan, ja mikään ei ole niin kivaa kuin tuoreista osista kasata kone Mutta mitään mahdotonta tarvetta ei siis ole koko konetta laittaa lihoiksi, on tuossa vielä päivityspotentiaalia.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  17. #2037
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Ei tohon oikeen muuta kyl tartte ku uus näyttis (Radeon, kun emossa on tuki vain Crossfirelle) ja prossu (AMD FX, jos vaan löytyy vuoden sisään BIOS-päivityksiä emolle). Jos ei vuoden sisään löydy BIOS-päivityksiä (tämä tärkeä, koska Bulldozerilla varustetut prossut on sysi paskoja ilman paria BIOS-päivitystä, jotka on tulleet tossa vuos sitten kesällä/syksyllä), niin kelloja vaan vanhaan prossuun ja uusi näyttis ja mahdollisesti SSD sisään.

    E: Kellot saat helposti tarkistettua AMD OverDrivella, joka siis kellottaa automaattisesti prossun, mutta kannattaa siitä vaan ottaa ylös luvut ja käydä BIOSista sitten oikeasti ne laittamassa kuntoon.

     
     
  18. #2038
    Höyrypää Threnody's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja IcedForce Näytä viesti
    Ei tohon oikeen muuta kyl tartte ku uus näyttis (Radeon, kun emossa on tuki vain Crossfirelle) ja prossu (AMD FX, jos vaan löytyy vuoden sisään BIOS-päivityksiä emolle). Jos ei vuoden sisään löydy BIOS-päivityksiä (tämä tärkeä, koska Bulldozerilla varustetut prossut on sysi paskoja ilman paria BIOS-päivitystä, jotka on tulleet tossa vuos sitten kesällä/syksyllä), niin kelloja vaan vanhaan prossuun ja uusi näyttis ja mahdollisesti SSD sisään.

    E: Kellot saat helposti tarkistettua AMD OverDrivella, joka siis kellottaa automaattisesti prossun, mutta kannattaa siitä vaan ottaa ylös luvut ja käydä BIOSista sitten oikeasti ne laittamassa kuntoon.
    Just tuon prossujutun takia vähän mietiskelin tuota emolevyn vaihtamista ja siirtymistä Intelin leiriin. AMD:ltä ei vissiin oo tulossa enempää prossuja tuohon FX -sarjaan näiden Vishera -koodinimellisten julkaisujen jälkeen. Tuo FX -tuotesarja on ollu enemmän tai vähemmän epäonnistuminen AMD:ltä, jonka takia nuo ei tarjoa kovinkaan suuria parannuksia suorituskykyyn. Tietenkin kellottaminen on eri asia, mutta oon senkin kanssa ollu vähän varuillaan. Prosessoria jäähdyttää tällä hetkellä vakiocooleri ja veikkaan vähän, ettei sillä riitä jäähdytyskapasiteetti, jos alkaa nostelemaan kelloja ylemmäksi. Pitäis uusia cooleri aluksi, mutta hyviä malleja saa onneksi jo kolmellakympillä. Ja kyllähän tämä on BE, eli kellotus onnistuupi.

    Crossfire ois ihan hyvä vaihtoehto, mutta en tiedä riittääkö powerissa tehot pyörittämään kahta näyttistä. Eikä siinä muistaakseni edes riitä liitännät kahdelle näyttikselle.
    On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka
    ΧΞΣ - Non Serviam


     
     
  19. #2039
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Threnody Näytä viesti
    Just tuon prossujutun takia vähän mietiskelin tuota emolevyn vaihtamista ja siirtymistä Intelin leiriin. AMD:ltä ei vissiin oo tulossa enempää prossuja tuohon FX -sarjaan näiden Vishera -koodinimellisten julkaisujen jälkeen. Tuo FX -tuotesarja on ollu enemmän tai vähemmän epäonnistuminen AMD:ltä, jonka takia nuo ei tarjoa kovinkaan suuria parannuksia suorituskykyyn. Tietenkin kellottaminen on eri asia, mutta oon senkin kanssa ollu vähän varuillaan. Prosessoria jäähdyttää tällä hetkellä vakiocooleri ja veikkaan vähän, ettei sillä riitä jäähdytyskapasiteetti, jos alkaa nostelemaan kelloja ylemmäksi. Pitäis uusia cooleri aluksi, mutta hyviä malleja saa onneksi jo kolmellakympillä. Ja kyllähän tämä on BE, eli kellotus onnistuupi.

    Crossfire ois ihan hyvä vaihtoehto, mutta en tiedä riittääkö powerissa tehot pyörittämään kahta näyttistä. Eikä siinä muistaakseni edes riitä liitännät kahdelle näyttikselle.
    Ei FX-sarja ihan nappiin mennyt. Itsellä on tuo FX-6200 ja alussa se takkuili, mutta nuo parit BIOS-päivitykset paransi kyl aika hyvin tehoa. Sinällään varmaan tällä hetkellä parempi kellottaa tota nykyistä prossuaj a katsoa mitä AMD:ltä on tulossa, kun kerran AM3+ -kanta ilmeisesti säilyy vielä ainakin seuraavassa sukupolvessa.

    Tai ainakin itse tekisin noin. Vituttaa ihan liikaa tuo Intelin socket pelleily. Pelkästään i7-prossuja on jo 4-6 eri kannalla ja yksikään ei oo keskenään yhteensopiva. Ja tietysti jokainen uusi sukupolvi tarvitsee sen oman kantansa. Itse kun tuota miettisin, niin otin AMD:n ihan vaan sen takia, että viitsisin satsata enemmän emolevyyn, kun tietää, että siihen sopii vähän useampi prosessorisukupolvi kuin vian se yks.

     
     
  20. #2040
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    AM3+-kanta ei ole säilymässä, ainakaan vuonna 2014 ei ole tulossa yhtään siihen kantaan sopivaa prossua. AMD keskittyy nyt tuohon FM2+-kantaan.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •