Sivu 7 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456789101117 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121 - 140 / 562

Aihe: Uusien jäsenien käyttörajoitukset

  1. #121
    Otetaas hieman takasin! Ei se viestien määrä kerro todellisuudesta mitään! Jäsenaika ja luotettavuus sen aikana on mittari, mitä itse noudatan. Kaikki muut maksaa käteisellä, ennen toimitusta. Toisaalta se ei kerro kaverista yhtään mitään, ennen ensimmäistä kontaktia. Yleensä hoidan(lue, kaikki kaupat tuntemattomien kanssa naamakkain) niin saa tutustua sinä samalla
    Foorumilla saa olla kyllä HUOMATTAVASTI tiukemmat rajoitukset torilla!
    Toki sisältöönkin pitää käsiksi, ainakin antipuolella, rajoitetusti!
    Nythän tänne pääsee luomaan samasta kupista uudet tunnarit hetimiten !
    olen punkeissa, sori kirotusvireet joita ei jaksa hinkata
    Tarkoitin punaviinin vaikutuksen alainen ja uhmakas!

     
     
  2. #122
    Sanoin jo tuolla toisessa langassa, että tavallaan tämmöinen nettiyhteisö myös kaipaa uusia jäseniä uudistuakseen. Pelkät lukijat eivät tuohon uudistumiseen riitä.

    Itsekin luin forkkaa aika paljonkin ennen liittymistä, varmaan useamman kuukauden. Tää on kuitenkin hyvä paikka etsiä (ja löytääkin) tietoa, kysellä ja saada vastauksia. Toki niitten ekojen viestien lähettäminen saattaa olla jopa jännittävääkin (???!) jos on ollut enemmän ottavalla kuin osallistuvalla puolella.

    Minusta tuo viisi viestiä ei ole liikaa vaadittu tai pyydetty, enemmänkin toivoisin että porukka tulisi mukaan keskustelemaan, arvioimaan laitteita, kyselemään ja antamaan vastauksia. Sitä vartenhan tämä paikka ensisijaisesti on. Olen itse saanut paljonkin tukea uuteen harrastukseen ja tehnyt kyllä hyviä kauppojakin; rahalla ja oravannahoilla. Täällä on ollut lähtökohtaisesti hyvä meininki, minusta siitä kannattaisi pitää kiinni.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  3. #123
    Miss piggy, uudet jäsenet eivät tuo yhtään mitään, tässä vaiheessa. Sehän on kyllä satavarma, ettei mitään annettavaa tule sieltä, jos ei jo useaan kertaan läpikäytyjä asioita lasketa?
    ehkä joku trolli jaksaa sieltä sohvaltaan alasti ojentaa jotain, muuten tämä on kyllä helevetin köyhää?
    itse en osallistu kuin satunnaisesti, merkitsemään kaiken pas.....uuden pyrin@Joda

    Lisäystä.
    jos vain ylläpitäjällä pusero kestää, niin kovemmat kriteerit käyttöön. Mielummin aikaa, kuin viestejä!
    minun vaatimaton -80 luvulla alkanut kokemukseni foorumeista, eroaa chateissa hyvin paljon! Kumpikaan ei toimi yhdessä, erikseen kylläkin. Parhaimmillaan loistavasti.

     
     
  4. #124
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mrs Darcy Näytä viesti
    Sanoin jo tuolla toisessa langassa, että tavallaan tämmöinen nettiyhteisö myös kaipaa uusia jäseniä uudistuakseen. Pelkät lukijat eivät tuohon uudistumiseen riitä.

    Itsekin luin forkkaa aika paljonkin ennen liittymistä, varmaan useamman kuukauden. Tää on kuitenkin hyvä paikka etsiä (ja löytääkin) tietoa, kysellä ja saada vastauksia. Toki niitten ekojen viestien lähettäminen saattaa olla jopa jännittävääkin (???!) jos on ollut enemmän ottavalla kuin osallistuvalla puolella.

    Minusta tuo viisi viestiä ei ole liikaa vaadittu tai pyydetty, enemmänkin toivoisin että porukka tulisi mukaan keskustelemaan, arvioimaan laitteita, kyselemään ja antamaan vastauksia. Sitä vartenhan tämä paikka ensisijaisesti on. Olen itse saanut paljonkin tukea uuteen harrastukseen ja tehnyt kyllä hyviä kauppojakin; rahalla ja oravannahoilla. Täällä on ollut lähtökohtaisesti hyvä meininki, minusta siitä kannattaisi pitää kiinni.
    Mä oon kutakuinkin samaa mieltä, jokainen uusi mielipide, perusteltu sellainen, on arvokas. Sata käyttäjää löytää putkesta/atosta/nesteestä enemmän ku 10 Gurua. Ja aktiiveja poistuu tasaista tahtia kuitenkin. Meininki on ollut hyvä, suurimmaksi osaksi, mutta käyttäjäkunnan kasvu tuo mukanaan haasteensakin.

    Siinä missä uudet ihmiset ja uudet mielipiteet voi olla voimavara, voi ne olla taakkakin. Foorumi-ikään katsomatta ne joilla ei oo mitään järkevää sanottavaa (vittu kun paska laite koska banaani), känniääliöt (voi vittu kun typerä ketju HÖYRYTTELYFOORUMILLA, nyt en taas viikkoon kommentoi ku oon selvinpäin), laput silmillä huutelevat pellet (lopetin lukemisen tähän koska sanon näitä 3,7 voltin akkuja 4,2 voltin pattereiksi) ja kaikki muut jotka menee henkilökohtaisuuksiin eikä osaa ajatella tai ihan mitä vaan vastaavaa tekee pelkkää hallaa yhteisölle. Tai vähintään nostaa verenpainetta.

    Jos ei täällä aio osallistua, niin ei siinä mitään, mutta mun puolesta sietäis sitten pysytellä lukijan roolissa ja jättää kirppis-osio niiden "etuoikeudeksi" jotka tuo jotain foorumille, joko tietotaitona, persoonallisuutena tai muunlaisena panoksena yhteiseksi hyväksi ja viihtyvyydeksi.

    Rotax tulkkaa lakia, Troll from behind tykkää mun paidoista, kaleppo on suuri persoona, jasso spämmää, Urdu viihdyttää, Charun ja kumppanit guruilee, Funkkis on revikkamuuli, arvon neidit ja rouvat sulostuttaa ja tuo erilaista asennetta.. Ja näiden lisäksi kaikki muut aktiivit ja satunnaisemmat kävijät joita en nyt tullu nimeltä maininneeksi tuo tänne JOTAIN. Jos ei kuitenkaan halua osallistua, saa mun puolesta pysyä vastaanottajana, mutta miksi pitäisi sitten odottaa samoja oikeuksia kuin ne jotka edes vaivautuvat kysymään sitä mitä 25 lukijaa ajattelee, saatikka sitten ne jotka laittaa aikaa, vaivaa ja parhaimmillaan rahaa että voi antaa jotain yhteisölle, lukijoille ja osallistuville?

    Edit. Lisätty trolli
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  5. #125
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Mä oon ite ollu kans semmosilla foorumeilla, että tarvii tietyn viestimäärän päästäkseen muille alueille. Ei mulla tullut mieleenikään spämmätä täysin turhia viestejä minne sattuu vain jotta sain postausmäärän täyteen. Se on vaan tätä "kaikkihetimullenyt"-asennetta että ei malteta kirjoittaa rauhassa jotain vähänkään järkevää.

     
     
  6. #126
    Vetäkää vaan foorumi kokonaan suljetuksi, pari-kolmekymmentä aktiivia lukee ja kirjoittelee keskenään niin varmaan nuo kauppiaatkin taputtaa käsiään.

    No, leikki leikkinä. Meidän passiivisten lukijoiden on vaan otettava lusikka kauniiseen käteen ja alettava hivelemään puhelimia myös näppäimistön kohdalta.

     
     
  7. #127
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Redtag Näytä viesti
    Meidän passiivisten lukijoiden on vaan otettava lusikka kauniiseen käteen ja alettava hivelemään puhelimia myös näppäimistön kohdalta.
    Miksi ihmeessä? Ei nämä rajoitukset pelkkiä "passiivisia lukijoita" koske millään tavalla. (:
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  8. #128
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Miksi ihmeessä? Ei nämä rajoitukset pelkkiä "passiivisia lukijoita" koske millään tavalla. (:
    Nimenomaan. Jos olit aiemmin passiivinen lukija ja aiot sellaisena pysyä, tämä muutos ei vaikuta sinuun millään lailla

     
     
  9. #129
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Juuri näin. Jos vain lukee foorumia niin ei kukaan pakota kirjoittamaan.

     
     
  10. #130
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Börje puhuu asiaa, Trollille, Charunille ja muille helppereille iso käsi asiallisista ohjeista aloittelijoille. Te vaan jaksatte opastaa "päivänselvissä" kyselyissä joihin vastaus löytyy monesti edelliseltä sivulta pari viestiä taaksepäin
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  11. #131
    Sitä kun ostaa, myy vaihtaa ja varastaa kaikkea niin markkinapalstojen lukeminen on vähän verissä.

    Tämän harrastuksen kanssa on vielä yrittänyt vähän jarrutella. Rahan ja ajan kuluminen lisääntyy eksponentiaalisesti jos/kun tässä repsahtaa. Passiivinen vs aktiivinen foorumin tarkoittaa ajallisesti noin 3x eroa.

    Lisäksi selkävaivaisena only mobile-käyttäjänä yrittää minimoida kaiken ylim. kirjoittelun. Kohta on muuten jalkojen lisäksi kädetkin tunnottomana.

     
     
  12. #132
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    porukka valittaa uusista säännöistä.

    Se on ymmärrettävää, ettei internet oo kaikille ihan tuttu ja monelel varmaankin tämäkin foorumi on se eka ja ainoa. Ikävä tosi asia on se, että kun säännöt foorumilla tiukentuu, niin siihen on syynsä ja täällä se oli perseily. Jos joku sivustakatsoja haluaa jonkun laittaa hirteen siitä, että joutuu kirjoittamaan 5 suhteellisen järkevää viestiä, niin kannattaa mennä ja vetää vapottajaa turpaan (hänhän ei enää foorumilla toivottavasti ole) ja samalla reissulla ja vaivalla voi kaivaa muutkin smanlaiset henkilöt esiin ja vetää heitäkin turpaan.

    Täällä kumminkin tuo sääntöuudistus oli varsin lievä. Jos on aikaisemmin vian seuraillut sivusta tai vaan tehnyt kauppoja, niin varmasti löytyy kokemusta sen verran, että ne 5 viestiä syntyy varsin helposti eikä tarvitse mitään "vittu mitä paskaa"-viestejä edes kirjoitella. Jos taas on uusi tulokas, niin varmasti löytää jotain mielenkiintoista ja varmasti jotian kysymyksiä syntyy (tyhmiä kysymyksiä ei ole, kunhan ne ovat oikeassa paikassa).

    Näin kokemuksesta voin sanoa, että on foorumeita, joissa 100 viestillä pääsee aloittelijoiden alueelta pois ja vasta 1000 viestillä pääsee kauppa-alueelle, josta ei edes puhuta muualla kuin säännöissä mainintana. Ja sitten on myös näitä foorumeita, joissa eri käyttäjäluokille on omia alueitaan, joiden sisällä saattaa olla jotain myynti-ilmoituksia, mutta nekin yleensä ilmestyvät vasta siellä ns. konkari-alueella, koska kenelläkään muulla harvemmin on mitään kiinnostavaa tarjolla tämän kaltaisilla foorumeilla. Eli se 5 kohtalaisen järkevää viestiä missä tahansa aiheessa ei niin keuhean suuri tehtävä ole, etteikö siitä selviäisi.

     
     
  13. #133
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    15
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Luetun ymmärtämisessä vikaavikaavikaavikaa
    En ymmärrä mitä vikaa mielipiteessäni oli. Ehkä se ei ollut sama kuin sinun?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Täällä on hätäapuketju sellaisten tilanteiden varalle.
    Edit. Ja mä en usko edelleenkään että tämä on ensisijaisesti kauppapaikka. Niitä on FB pullollaan.
    Hyvä jos tuollainen on! En tosin äkkiseltään löytänyt searchillä ja muutenkin olen itse kiinnostunut enemmän oman laitteen ostamisesta. Itse olen myös löytänyt monille keskustelualueille nimenomaan kauppapaikkojen kautta.

    Ja tiedän hyvin että uusia saa kaupasta ihan niinku autojakin jne. mutta tykkään ensin tsekata käytetyn tarjonnan monessakin kategoriassa.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja zkys Näytä viesti
    Oon kyllä sitä mieltä että nuo itkijät vois lakaista lopullisesti helvettiin täältä. Mitään kauppoja en kyllä tekis noiden itkijöiden kanssa. Jotenki nii naurettavaa että tuo 5 viestiä on aivan ylitsepääsemätön ongelma "yhyy kun suoli24 saa tehdä mitä vaan eikä siellä oo mitään sääntöjä miks täällä pitää yhyy" Jos ei saa muutamaa asiapitoista viestiä kirjoitettua niin sitä järkeä on kyllä valitettavasti niin vähän että täällä on aivan turha pyöriä ollenkaan.
    Itse olen tehnyt esim. m.netin kautta paljon kauppoja ja se on minulle puhtaasti kauppapaikka. Forumille en ole kirjoittanut riviäkään ja se asia tuskin muuttuu tulevaisuudessakaan. Mielestäni jonkun myyjän/ostajan viestihistoria on aika yhdentekevää, jos käytös ei anna syytä epäilyyn. Ja käsittääkseni tämä topic on pystyssä sen takia että asiasta keskustellaan.

     
     
  14. #134
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vapoville Näytä viesti
    Mielestäni jonkun myyjän/ostajan viestihistoria on aika yhdentekevää, jos käytös ei anna syytä epäilyyn.
    Paitsi, jos tyyppi ei muuta ole foorumilla tehnyt, kuin nillittänyt tyhjästä, niin hyvin paljon todennäköisemmin myös kauppatilanteessa, tai sen jälkeen nillittää tyhjästä, kuin henkilö joka ei ole nillittänyt..?

    Itse kyllä ainakin katson kauppatilanteessa ostajan/myyjän viestimäärää, rekisteröintiaikaa, sekä tietenkin palautetta (jos sellaista on), mutta myöskin viestihistoriaa, jos kyseinen nimimerkki ei herätä minkäänlaista mielikuvaa, niin niistä viesteistä voi edes jonkulaisen "otannan" saada mahdollisen kauppakaverin mielentilasta.

    Jokainen tietty tekee omat päätöksensä, mutta viimeaikasten tapahtumien johdosta jätän kaupat ennemmin tekemättä, kuin myyn uudelle nollapostaajalle (tai nykysääntöjen ehdot juuri täyttävälle, jos ainoa foorumianti on ollut "vittu tää on ihan perseestä", "kirjotan tän, että pääsen kauppapaikallle", "äXdEE lOL" tai vaikka "spurdospärde").

     
     
  15. #135
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    15
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Paitsi, jos tyyppi ei muuta ole foorumilla tehnyt, kuin nillittänyt tyhjästä, niin hyvin paljon todennäköisemmin myös kauppatilanteessa, tai sen jälkeen nillittää tyhjästä, kuin henkilö joka ei ole nillittänyt..?
    Aika ohuen langan varassa mennään mut fine, se on sinun oikeus

    Itse kyllä ainakin katson kauppatilanteessa ostajan/myyjän viestimäärää, rekisteröintiaikaa, sekä tietenkin palautetta (jos sellaista on), mutta myöskin viestihistoriaa, jos kyseinen nimimerkki ei herätä minkäänlaista mielikuvaa, niin niistä viesteistä voi edes jonkulaisen "otannan" saada mahdollisen kauppakaverin mielentilasta.
    Oho, Ollaanpas siellä kiinnostuneita. Se on tietysti vähän että mikä kaupassa on tärkeää, itselleni sen toteutuminen sovitusti menee noiden asioiden ohi. Palutetta kyllä tsekkaan ebayssa, se on ihan hyvä juttu, koska sillä voi tehdä paremmin johtopäätöksiä kuin että mitä joku on joskus postannut johonkin foorumille.

    Jokainen tietty tekee omat päätöksensä, mutta viimeaikasten tapahtumien johdosta jätän kaupat ennemmin tekemättä, kuin myyn uudelle nollapostaajalle (tai nykysääntöjen ehdot juuri täyttävälle, jos ainoa foorumianti on ollut "vittu tää on ihan perseestä", "kirjotan tän, että pääsen kauppapaikallle", "äXdEE lOL" tai vaikka "spurdospärde").
    Mitä ne viimeaikaiset tapahtumat ovat..? Noinko ne huijarit kirjoittaa? Kuulisin mielelläni lisää.

     
     
  16. #136
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Mutta tässähän Charun suorittaa riskiarviota. Palaute, foorumi-ikä, viestien määrä ja laatu kaikki kertoo jotain siitä uskaltaako tyypin kanssa tehdä kauppaa vai ei. Ja jos niitä viestejä ei oo, tai sisältö on täyttä paskaa niin ei tulisi mulle mieleenkään tehdä bisnestä täällä. Jokainen nollapostaaja on no-go. Nykyään siis viisipostaaja.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  17. #137
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    15
    Juu, niin tekee. Mutta mikä riski siinä on jos viisipostaaja tulee kiltisti rahojen kanssa noutamaan laitteen tai laittaa rahat tilille?

     
     
  18. #138
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Ai TUON takia kukaan ei enää tee bisnestä mun kanssa?
    KGO & Twist

     
     
  19. #139
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vapoville Näytä viesti
    Juu, niin tekee. Mutta mikä riski siinä on jos viisipostaaja tulee kiltisti rahojen kanssa noutamaan laitteen tai laittaa rahat tilille?
    Ei siinä sitten mitään, mutta mieluummin teen silti kaupat sellaisen kaverin kanssa että voin työntää paketin postiin saman tien ja luottaa siihen että raha tulee. Mukavampi molemmille. Epäluotettavamman kanssa joutuu odottelemaan rahoja että uskaltaa lähettää ja sittenkin saattaa tulla ongelmia.

    Tämä myydessä, ostaminen on kokonaan poissuljettu vaihtoehto ilman luottoa.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  20. #140
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Ai TUON takia kukaan ei enää tee bisnestä mun kanssa?
    Mä teen jos sulla on jotain jännää pienenpienellä hinnalla.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
Keskustelu e-Savuke.com tiedotukset ja ohjeet

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •