Sivu 6 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234567891016 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 101 - 120 / 545

Aihe: Rakas Päiväkirja by Ahe222

  1. #101
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    kotka
    Viestit
    2,010
    Hyvää tekstii jäleen kerran

     
     
  2. #102
    Lainaus Alkuperäinen postaaja aku Näytä viesti
    Hyvää tekstii jäleen kerran
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  3. #103
    Hieno putki, hieno esittely!
    Tuota voisi harkita Penelopen pariksi. Jäin vain miettimään messinkiosien mahdollista tummumista... Niinpä piti hieman penkoa, mitä tuo "naval brass" oikein on.

    Wikipedian Brass-artikkelin plus muun nettikruisailun perusteella tuo on sekoitus, jossa on 59% kuparia, 40% sinkkiä ja 1% tinaa. Tinan idea on tehdä seoksesta "korroosionkestävää", tarkemmin sanottuna estää sinkkikatoa (dezincification). Tuo tinan lisääminen (kuten vaihtoehtoisesti alumiinin lisääminen) messinkiin tekee sen, että metallin pinnalle muodostuu suojaava oksidikerros.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ahe222 Näytä viesti
    ja naval brass:stä (en keksinyt järkevää suomennosta, seosmetalli eikä puhdasta messinkiä)
    MOT WSOY Englannin tekniikka ja kauppa -sanakirjan mukaan "naval brass" on suomeksi näköjään "laivamessinki".

    Pitää vakavasti harkita tätä putkea. Minä kiitän, lompakko ei

     
     
  4. #104
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kuiponen Näytä viesti
    Hieno putki, hieno esittely!
    Tuota voisi harkita Penelopen pariksi. Jäin vain miettimään messinkiosien mahdollista tummumista... Niinpä piti hieman penkoa, mitä tuo "naval brass" oikein on.

    Wikipedian Brass-artikkelin plus muun nettikruisailun perusteella tuo on sekoitus, jossa on 59% kuparia, 40% sinkkiä ja 1% tinaa. Tinan idea on tehdä seoksesta "korroosionkestävää", tarkemmin sanottuna estää sinkkikatoa (dezincification). Tuo tinan lisääminen (kuten vaihtoehtoisesti alumiinin lisääminen) messinkiin tekee sen, että metallin pinnalle muodostuu suojaava oksidikerros.


    MOT WSOY Englannin tekniikka ja kauppa -sanakirjan mukaan "naval brass" on suomeksi näköjään "laivamessinki".

    Pitää vakavasti harkita tätä putkea. Minä kiitän, lompakko ei
    Hyvä kun löysit tuolle suomennoksen niin tietää jatkossakin käyttää oikeaa nimeä. Muistaakseni tuota on käytetty jossain muissakin modeissa
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  5. #105
    Höyrykone Nisca's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Jämsä
    Viestit
    1,238
    Saatana sun kanssas Tää vähentää mun miitti kassaa jos nyt joudun tollasen tilaamaa

     
     
  6. #106
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nisca Näytä viesti
    Saatana sun kanssas Tää vähentää mun miitti kassaa jos nyt joudun tollasen tilaamaa
    Et kadu, voit miitissä hypistellä vielä varmistukseksi tuota
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  7. #107
    Höyrykone Nisca's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Jämsä
    Viestit
    1,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ahe222 Näytä viesti
    Et kadu, voit miitissä hypistellä vielä varmistukseksi tuota
    Ehkä minä sitten hypistelen mikäli jotenki keksin miten sinne pääsen Toki voisin porukoille nakittaa että lähtee porista hakemaa sinne rippijuhlii

     
     
  8. #108
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ahe222 Näytä viesti
    Hyvä kun löysit tuolle suomennoksen niin tietää jatkossakin käyttää oikeaa nimeä. Muistaakseni tuota on käytetty jossain muissakin modeissa
    Caravela, minun muistini mukaan? Tosin esim Stingrayssa käytetty phantom brass( mitä sitten ikinä onkin) on minusta veikeämpää
    Lisätääs tähän vielä, että nordic gold on 89% kuparia. Eli 10,20,50 eurosentin kolikot, luulis olevan aika hyvää tavaraa?
    Viimeksi muokannut Esa vuke; 02.02.14 kello 21:40.

     
     
  9. #109
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa vuke Näytä viesti
    Caravela, minun muistini mukaan?
    Ainakin siinä, jotenkin olisin muistanu myös GP Paps lux mallissa olevan tota ainakin päädyissä
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  10. #110

    20mm silkkaa terästä

    Jostain syystä todella vähälle hypetykselle jäänyt ato sekä modi, joka tällä hetkellä on hieman hankala hankkia koska valmistus on lopetettu. Mr.Frost:n Gkmf genesis ato sekä F20 modi.

    F20:
    - Materiaali ruostumaton teräs
    - Ulkohalkaisija 20.4mm
    - Akkuputket 18650, 18500 tai 18350
    - Pituus 93mm, 79mm, 64mm
    - Messinki tai rst nappi
    - Neodymium magneetit napissa
    - Lukitusrengas
    - 510 liitin

    Gkmf:
    - Materiaali ruostumaton teräs
    - Ulkohalkaisija 20.4mm
    - Vaihtoehtoina kupoli tai suora hattu
    - Valinnaiset ilmanreiät sekä sijoitukset
    - 3ml pyrex tankki
    - Single, dual tai jopa dual U-wick mahdollisuus
    - Neljä 3.4mm wick reikää
    - 510 liitin
    - Messinki positiivi napa
    - Ruuvit sekä mutterit rst
    - Eristeet PEEK:iä

    Kotisivut: Mr Frost Mods, The COOL way to Vape!



    Tuli aikanaan surffailtua tuolla Vapowall.com:n puolella ja siellä oli aukeamassa lista uudelle atolle.
    Gkmf nimeä kantava ato vaikutti mielenkiintoiselta, varsinkin kun metsästelin sopivaa atoa budjetti luokan atoa, joka ei kuitenkaan olisi kiinan atojen koneistuksen tasolla. Hinta oli varsin kilpailu kykyinen ollen vain noin 80 euroa joten ei muuta kuin nimi listalle ja odottamaan.
    Päivä koitti ja posti-pate kantoi mukanaan genesis aton. Olin jossakin vaiheessa laittanut nimeni myös modin listalle, tosin ehtinyt jo moisen unohtaakkin kunnes sähköpostiin pätkähti maksupyyntö. Osoittautui varsin hyväksi ostokseksi koska hintaansa nähden näissä on kovin vähän kritisoitavaa ja ato toi vielä mukanaan erään seikan jota pidin osittain jopa mahdottamana siihen maailman aikaan.

    Osia löytyy suhteellisen inhimillinen määrä (vertaa kreikan ihmeet tai Kayfun) ja kaikille löytyy looginen paikkansa.



    Gkmf:n sai toiveidensa mukaisesti erilaisia ilmareikä konfiguraatioita riippuen omista mieltymyksistä ja aton tulevista setupointi malleista.
    Itsehän en osannut päättää vielä tilaus vaiheessa joten otin kolme "varmaa" valintaa:


    Single wick malli


    Dual wick malli


    Ja niin sanottu "loose draw" malli

    Käytössä loose draw osoittautui lähimmäksi omia mieltymyksiä. Hattu itsessään ei ole varsinaisesti kuristettu mutta 20mm ulkohalkaisija ja 2.3mm seinämä vahvuus hatussa pienentävät itsestään jo höyrykammiota. Lisäksi hattu istuu melko syvällä, kahdella o-renkaalla kiinni jolloin hatun sisä korkeus on 9,7mm. Vertailun vuoksi esimerkiksi H-Attyssä on sisä halkaisija n.15mm ja korkeus 9,75mm.

    Erilaisia setuppi mahdollisuuksia on varsin mukavasti mutta mesh reiät on käyttämättömänä tulpattu kuusiokolo ruuveilla joten eristystä ei löydy ja kierteiden reunat voivat herkästi raapia oksidoinnin pois näin ollen vaikeuttaa setupin tekoa. Tosin reikien koko ja etäisyys keskitolpasta auttavat taasen setupoinnissa. Keskipostista löytyy mukavan kokoiset sormiruuvit ja miinus on kuusiokolo ruuvit, joihin sopivat avaimet toimitettiin aton mukana.



    Ato toimitettiin sinisillä o-renkailla ja mukaan sai valita lisämaksusta valkoiset näin halutessaan. Tankki vetää 3.5ml nestettä ja on pyrex:iä kestäen näin kovatkin nesteet mutta niin kuin kaikki lasit ei teräviä osumia. Pohjasta löytyy perinteinen 510 liitin joka ei ole säädettävä. Itse olen tätä setupoinut lähinnä vaijerilla, koska näin olen saanut tulpattua täyttöreiät wickauksen ollessa silti optimaalinen 0.8 ohmin vastuksellakin.

    Tämä olikin pitkän aikaa reissu pelinä vuotamattomuutensa ansiosta. Huonona puolena tässä oli tankin koko, joka ei omassa käytössä koko päivää riitä ja jouduin näin ollen kantamaan mukana myös kuusiokoloavainta että sain täyttöreiän tarvittaessa auki. Muuten ato antaa hyvin höyryä sekä makua eikä rajaa ainakaan mesh reikien puolesta erilaisten setupointi mahdollisuuksien valintaa.



    F20 modi oli puolittainen vahinko hankinta mutta Gkmf aton kanssa varsin näppärä pari. Akku putkia olisi ollut kaikkia 18-sarjan pituuksia mutta itse olen mieltynyt enemmän 18500 sarjaan, akku keston ja purkuvirran ollessa hyvässä suhteessa kokoon.

    Nappi on magneetti toiminen eikä sisällä kovinkaan montaa osaa. Itseä henkilökohtaisesti samalla hirvittää ja samalla nyppii napin kassassa pysymiseen käytetty sokka. Vaikka se menee suhteellisen nätisti paikalleen, joka kerta pelkää että se on kahdessa osassa joko irti ottaessa tai paikalleen laittaessa.
    Napin liikerata on vakiona kohtalaisen pitkä mutta helppo paikata asettamalla sopivan paksuinen prikka sokan alle.

    Lukitus rengas on pysty uritettu ja siitä saa varsin hyvän otteen, jopa niin hyvän että välillä tulee vahingossa kiristettyä nappi paikoilleen lukitus renkaasta kiinni pitäen jolloin sen saa todella piukkaan kiinni. Alussa napissa oli pientä takeltelua mutta ajan kanssa käyttäen siitä tuli varsin pehmeä toiminen eikä tarkka painamis kohdasta vaan tulittaa aina.



    Pääty osassa oli ensimmäinen kunnon hammasten kiristys mitä modi aiheutti. Jostain syystä alkuperäisessä oli käytetty samaa ideaa kuin Caravelassa eli pelkkä ruuvi jolla joko poistettiin akku räminä tai aton kontakti. Molempiin kiinteä ruuvin pätkä ei pysty jolloin akku kolina oli vakio.
    Tämä ratkaistiin varsin nopeasti samoin kuin omassa Caravelassa eli Paps:n teleruuvi hankintaan joka sopi eristeiden kierteisiin täydellisesti.
    Hyvästi akku kolina ja tervetuloa ato kontakti.


    (kuvassa alkuperäinen kontakti)

    Kaikki tykkää droppien mittauksista kun on niin selkeitä eikä aiheuta ollenkaan spekulointeja mittaustavasta,akusta tai mittareiden tarkkuudesta joten tässä tulee:

    Akku----------4.16 V
    Kuormassa---3.88 V
    Vastus--------0,7 ohmia
    Droppi--------0,28 V

    Mittaus tehty virallisen valvojan läsnä ollessa (2.5 vuotias poikani), mittaustapa kaikkien uudelleen toistettavissa (jos teet samalla atolla,samalla akulla ja samalla mittarilla kuin minä tein mittauksen). Näin ollen sisältää vain tieteellisen tarkkaa mittaustulosta ja ehdottoman totuuden....



    Itse ato on varsin monipuolinen genesis josta saa revittyä ulos erilaisia setuppeja sekä varsin hyvän maun, pieni koko ja saatavuus tuovat pienen miinuksen.
    (atosta on tällä hetkellä menossa 22mm version lista joka on samoilla setupointi mahdollisuuksilla ja höyrykammio lähes saman kokoinen)

    Modi taas on tehdasasetuksilla varsin rasittava kapine mutta plussa ruuvin vaihto ja napin liikeradan hienosäätö tekee modistakin varsin käyttö kelpoisen sekä mukavan kokoisen laitteen. Jos löydät foorumien kirpputoreilta tämän yhdistelmän edulliseen hintaan on se ainakin tutustumisen arvoinen hankinta.
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  11. #111
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Haa, meikäläisen yx lemppariyhdistelmä
    Mulla meni hermot noitten magneetien kans joten nappasin ne irti ja löin sopivan kokoisen jousen tilalle. Noi magneetit on niin tehokkaita et kaikki vasaraa pienemmät metallit imas nappiin kiinni, puhumattakaan metallipölystä
    Toimii meikäläisellä Pluidin höyrystämisen peruskamppeena
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  12. #112
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Suomen Detroit
    Viestit
    298
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Haa, meikäläisen yx lemppariyhdistelmä
    Mulla meni hermot noitten magneetien kans joten nappasin ne irti ja löin sopivan kokoisen jousen tilalle. Noi magneetit on niin tehokkaita et kaikki vasaraa pienemmät metallit imas nappiin kiinni, puhumattakaan metallipölystä
    Toimii meikäläisellä Pluidin höyrystämisen peruskamppeena
    Pluidin, eikai? Nyt huijjaat.

     
     
  13. #113

    Kaikki rakastaa taulukoita

    Pikkusen ollu hiljaisempaa täälläkin niin ajattelin koota hiukan vastaan tulleita taulukoita tänne, koska kaikkihan niistä tykkää.
    Nämä on kerätty hiukan sieltä täältä netin syövereistä ja päivitellään sitä mukaan kun sopivia osuu kohdalle,
    eli en itse ole tuottanut taulukoissa olevaa infoa vaan kylmästi kerännyt muitten hedelmät.

    Ensin akuista.

    Nyt kun subohmiset rakentelut on niin kovassa huudossa on syytä muistaa akkujen tuomat rajoitukset tässä asiassa.




    Vasemmasta sarakkeesta näkee akun kaupallisen merkin, keskimmäisestä akun valmistajan antaman amppeerirajan (jatkuva) ja tähän perustuva "turvallisin" minimi vastuksen arvo ohmeina.

    Seuraavaksi muuntotaulukko vastuslangoille AWG:stä (American Wire Gauge) millimetreihin


    Tämä pitäisi olla aika itsestään selvä ja netistä löytyy vielä muunto-ohjelmiakin tätä varten.

    Tämä taulukko kertoo A1 kanthalien sekä ribbon kanthalien resistanssit.



    Laitimmaisena vasemmalla on langan paksuus (A1kanthal taulukossa vielä AWG luku), seuraavana on resistanssi metrille.
    Tämän jälkeen taulukon yläreunasta löytyy senttimäärä ja alla sitä vastaava resistanssi 1-5 cm välillä.

    Seuraava taulukko on Todd:n tekemä (oletettavasti Todd:n tekemä) joka on kylläkin tehty silicalle mutta antaa ainakin suuntaa jos tiedät mesh:n paksuuden.



    Äärivasemmalla on kierrokset, seuraavana kanthalin paksuus jonka jälkeen ylhäältä näkee käytössä olleen silican paksuuden mukaiset ohmit.

    Sitten hiukan microcoilista



    Kuvan taulukossa on käytetty 0,25 mm kanthalia 2mm poranterän ympärillä, jolloin yhden kierroksen pituudeksi on saatu 7.5mm.

    Lopussa hiukan isompi taulukko johon Todd:n sivuilla on kerätty eri atoihin tehtyjä mesh setuppeja ja niihin käytettyjen mesh palasten kokoja. Joissain on hieman avattu asiaa enemmän.

    https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Atm-i6EmP-hudG9XQ3ZHNXBNUndUaFFzZU1SdXhDeEE#gid=0


    Lisäilen josko vastaan tulee tai jos muilla on vastaavanlaisia niin mieluusti otan vastaan.



    l
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  14. #114
    Taitaa olla tuo Efestin uusi purple sarjalainen sitten kovimpia akkuja tällähetkellä? 2500mah ja 35A purkuvirtaa.(imr/Li-mg)
    Olisihan tuommosia voinut tilata, muttei niillä mitään tee noissa sirullisissa laitteissa, eikä toistaiseksi ole edes 18650 koon vempelettä

     
     
  15. #115
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa vuke Näytä viesti
    Taitaa olla tuo Efestin uusi purple sarjalainen sitten kovimpia akkuja tällähetkellä? 2500mah ja 35A purkuvirtaa.(imr/Li-mg)
    Olisihan tuommosia voinut tilata, muttei niillä mitään tee noissa sirullisissa laitteissa, eikä toistaiseksi ole edes 18650 koon vempelettä
    Tuossa koko luokassa se siltä vähän näyttäisi, ainakin mekaanisissa käytettynä. Piiri ohjatuissa kehtaisin varmaksi valinnaksi osuvan toi panasonicin vihreä 3400 mah:n akku.
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  16. #116

    Size does matter

    Wikisanakirja:
    tumppi (5-C) (monikko tumpit)
    -pätkä, tynkä
    -erityisesti savukkeen jämä
    -(murteellinen, leikillinen) tumppu

    Ja nyt myös neljäntenä määritteenä erittäin näpsäkkään kokoon valmistettu pohjanapillinen modi Riihimäeltä nimeltään Tumppi!

    - Halkaisija 22mm
    - Materiaali rst
    - Messinkinen kelluva plus kontakti
    - Messinkinen miinus kontakti
    - Lukitusrengas, vasenkätisellä kierteellä
    - Pohjanappi mallia upotettu
    - Pituus 18350 57mm, 18490 71mm, 18650 87mm
    - Mekaaninen, napissa magneetit
    - 510 liitin
    - Sarjanumeroitu
    Lisätietoja:http://keskustelu.vapers.fi/topic/1732-tumppi-mod/ (vaatii rekisteröitymisen foorumille)
    Ostopaikka: Ei kirjoitus hetkellä tiedossa



    Sisar foorumilla aktiivisempi käyttäjä Sladdi on kaikessa hiljaisuudessa protoillut uutta mekaanista, joka on puristettu mahdollisiman kompaktiin kokoon käytettävyyden kärsimättä. Mielestäni tässä on onnistuttu varsin mallikkaasti. Perus idealtaan Stumppi on täysmekaanin modi, jossa upotettu pohjanappi magneeteilla.



    Päädystä löytyy jo varsin hyväksi havaittu, kelluva messinki kontakti jossa säädettävä ruuvi akkujen heittoja varten.
    Ensimmäisissä protokuvissa oli akku kontakti umpinainen mutta tähän yksilöön on eksynyt päästä rei'itetty malli.
    Tämä ei ole aiheuttanut kontakti ongelmaa tähän mennessä kuin yhdessä atossa ja on modaajan tiedossa.

    Toinen seikka johon tulin kiinnittäneeksi huomion on että atoja ei kannata ruuvata kovinkaan tiukkaan kiinni liittimeen. Jostain syystä puree sen verran hyvin kiinni että
    irti ottaminen muuttuu tahtojen taisteluksi, varsinkin kun monissa atoissa on kiinni tarttumiseen pinta-alaa varsin vähän jos tankki lähtee pyörimään.
    Muuten topcäppi on melko tuttu monista muistakin modeista ja toimii niin kuin pitääkin.



    Akkuputki on kyseisessä mallissa 18490 pituutta ja tosiaan 18490 AW-IMR akuille mitoitettu. Efestejä (ainakaan itselläni olevia) en saanut sovitettua paikalleen niin ettei topcäpin ja akkuputken väliin olisi jäänyt rakoa. Toimii kyllä niilläkin mutta esteettinen silmä kärsii kovasti. Estetiikasta puheenollen työstö jälki kauttalinjan on todella siistiä. Kierteet toimivat mallikkaasti, missään ei näy purseita ja viimeistely on muutenkin kuin jo valmiissa tuotteessa.

    Akkuputki ei varsinaisesti ole peilipintainen mutta ei mattakaan. Kuvailisin tuota lähinnä hienoksi "machine finished" pinnaksi. Putken alapäässä on kierteet napille putken ulkopinnassa, joten muut kuin omat putket eivät tähän sovi.



    Nappi on sitten se jossa kaikki taika tapahtuu. Loppujen lopuksi mekaaniset ovat aika yksinkertaisia kapistuksia perusteiltaan. Ainoa asia joka ne toisistaan viime kädessä erottaa on nappi ratkaisut ja loput onkin pelkkää pintakoreutta (tietysti materiaali valinnoillakin on osuutta mutta....) Tumpissa on päädytty upotettuun nappiratkaisuun ja se on toteutettu varsin mallikkaasti.

    Napin sisältä löytyy magneetit, jotka toimivat vain napin palautukseen. Sähkönjohtamiseen ne eivät osallistu vaan napin runko ottaa kontaktin akkuputkeen ja kontaktit taasen akkuun kun nappia painetaan. Napin vastus on varsin pieni ja liikerata on noin 0,55mm.
    Omasta mielestä liikerata voisi olla lyhempikin jolloin painaessa ei napinrunko, varsinkin omilla nakkisormilla, hieroisi sormeen. Tätä tapahtuu varsinkin jos nappia painaa sormen nivelellä, niin kuin itselläni on tapana.

    Napin rungosta löytyy myös lukitusrengas, joka on noin 0,16mm runkoa paksumpi antaen hieman muotoa ja paremman otteen renkaasta. Lukitusrenkaan olemassa ololla saa myös hankittua itselleen mielenrauhaa kun modi on taskussa, pöydällä pitäessä tätä ei tarvita koska nappi tosiaan on hieman rungon sisällä. Lukitusrenkaaseen on laser kaiverrettu ehkä yksi tyylikkäimmistä sarjanumero/nimikaiverruksista mitä on vastaan tullut.

    Modaajan toivomuksesta sekä kysyttyäessä ohjeita miten nappi puretaan, jätin purkamatta ja kuvaamatta varsinaista napin sielun elämää. Tässä ehkä modin akilleen kantapää. Napin rakenne ainakin selitettynä kuulosti sen verran monimuotoiselta projektilta että huolto/putsaus tulee olemaan melkoinen seikkailu tälle yksilölle. Tosin oppimiskäyrän jälkeen tämäkin varmasti sujuu käyttäjän toimesta varsin mallikkaasti.



    Sitten päästäänkin droppi osastolle.
    Mittaukset tehtiin taas perinteisin metodein ja muutaman mittauskerran jälkeen saatiin jotain tuloksiakin.

    Voltit kuormatta
    4,14
    Voltit kuormassa
    3,79
    Droppi
    0,35
    Kuorma
    0,8 ohmia

    Droppi ei siis ihan kärki päästä mekaanisia mutta missään nimessä ei huonokaan. Varsinkin kun modiin on ilmeisesti vielä viimeisiä viilauksia tulossa.

    Kaiken kaikkiaan varsin tyylikäs modi, jossa pituus sekä paino saatu puristettua melko minimiin. Nappi on kevyt käyttää, mahdollisuus saada kaikki atot ilman rakoa kiinni ja lukitusrenkaan olemassa olo sekä modin koko nostavat kyllä melkoisesti pisteitä Tumpissa mekaanisten sarjassa joissa upotetut nappit.

    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  17. #117
    Tumppi on modaajan toiveiden mukaan huutokaupan Satakunnan miitissä 22.2.2014
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  18. #118
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    kotka
    Viestit
    2,010
    Ai hitto tää on yksi sellanen modi jota odotan innolla

     
     
  19. #119

    HE:tä pukkaa

    "Here comes next generation of long awaited high end - low cost Genesis atomizer.
    DUDENBERG Genesis is a bulletproof rock solid atomizer that can easily tip the scale in its favor when compared to the highly priced competitors by the level of performance and flavor experience."
    Edellä lainattu teksti suoraan myyjän sivuilta ja malli esimerkki siitä että IHAN kaikkea ei kannata uskoa mitä netissä kirjoitetaan...... Minä uskoin

    - Materiaali - 304 ruostumaton teräs
    - Tankki: rst, 3.5 ml
    - Pituus - 35 mm
    - Leveys - 22 mm
    - Paino - 44 g
    - Mesh reiät 2.6 mm
    - Ilma reikä 1.2 mm
    - Liittimen tyyppi: 510
    - Sarjanumeroitu

    Osto paikka : Dudenberg Single Wick Genesis Atomizer by Fight Club Mods



    Niin kuin on myös tuntunut tulevan tavaksi näissä kirjoittelun kohteissa niin tätäkään ei ole tällä hetkellä saldoilla. Tosin kyseisen yksilön kohdalla se ei välttämättä ole mikään menetys.

    Muutaman hyvän hankinnan rohkaisemana otin pienoisen riskin kun sähköpostiin pätkähti ilmoitus että saisi kyseistä atoa ennakkoon tilata mutta tietoja herui kohtalaisen nihkeästi, kuvista puhumattakaan.
    Jokusen hetken varrottuani postiin paukahti kyseinen yksilö.



    Ato tuli perille koottuna ja tapani mukaan se tietysti piti heti purkaa alkutekijöihinsä sekä heittää helmeilevään UÄ pesuun.
    Ensimmäinen hämmennyksen aihe oli että hattu on kierteillä kiinni.
    Myynti sivulta ei nopealla vilkaisulla kuvien perusteella tuota osannut odottaa, tosin o-renkaan ilmeinen puuttuminen olisi pitänyt soittaa hälytyskelloja.

    Yölliset painajaiset kiinan ihmeiden kierteisistä hatuista nousi polttavana mieleen, eikä helpotusta tuonut se että ensin näytti siltä että ilmareikä ja mesh reikä eivät oikein linjaa keskenään. Fight clubs:n pojat olivat tosin kiertäneet tämän suhteellisen näppärästi.
    Koko aton deck osa on itseasiassa irtonainen pala, joka kiristetään paikoilleen plussa tolpalla ja näin saat linjattua reiät oikeille kohdilleen.



    Ato ei ole niin sanottu kuristettu malli mutta sen verran matalaa kuitenkin ettei mistään lentokone hangaarista puhuta. Suurimmat nillityksen aiheet löytyvätkin itse konehuoneen suunnittelusta. Jostain syystä on nähty tarpeelliseksi tehdä deck:n ympärille reilun millin korkuinen kaulus, ilmeisesti estämään kondenssi nesteen valuminen pitkin kierteitä koska mitään tiivistettä ei ole.
    Tämä tosin ei suoranaisesti ainakaan helpota vastuslangan kiinnittämistä miinus postiin, ihan Arrow tai Fogatty luokassa ei sentään liikuta mutta kuitenkin.



    Toinen nillityksen aihe on plussatolpan sijainti suhteessa mesh reikään. Etäisyys on jäänyt sen verran pitkäksi että jos et "kaada" mesh:ä kohti plussaa jää lanka sen verran hyvin ilmaan että hotspot on takuu varma.

    Tämän asian pystyy kyllä kiertämään sopivalla prikalla plussa tolppassa, mutta jos sellaista pitäisi käyttää niin kyllä oletan tuohon hintaan sellaisen tulevan myös mukana. 200# mesh ja 0.28 kanthal tuntui tuovan jonkinlaisen ratkaisun mutta maku jää silti hieman vaisuksi.



    Tankki ollessaan rst:tä kestää kyllä kaikki nesteet mitä mieleen juolahtaa mutta nestetason seuraaminen onkin sitten eri asia.
    Toisia ärsyttää, toiset sen asian kanssa pystyvät elämään. Omalla kohdalla se ei muutu kynnyskysymykseksi muulloin kuin reissussa.

    Kaiken kaikkiaan työstöjälki on siistiä ja ulkoisesti ato on ihan näpsäkän näköinen. Negatiivisia: Irto deck, plussa postin etäisyys, miinusruuvi/kaulus.
    Mahdoton ato tämä ei ole mutta hintaan nähden olisi rahoilla saanut parempaakin.

    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  20. #120
    Hiukan ollu miitin jälkeistä taisteluväsymystä mutta jotain sain raapastua tännekkin.
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •