Sivu 13 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39101112131415161723 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241 - 260 / 545

Aihe: Rakas Päiväkirja by Ahe222

  1. #241
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktva Näytä viesti
    Saiskohan tuon jotenkin pienellä penselillä varovasti Pyraan leviteltyä jos puiset osat suojaisi teipillä. Tosin siinä on kyllä napit joita pitäis varoa.
    Periaatteessa kyllä mutta parempi työkalu olis sienipensseli, neste on kuitenkin sen verran juoksevaa että sutilla ei onnistu tai pinnasta ei tule tasainen. Itsekkin tein niin että kastoin nukkaamattoman kankaan nesteeseen ja pyyhin sen putken pintaan. Ehkä pumpulipuikollakin vois onnistua kunhan katsoo ettei tule karvoja pintaan
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  2. #242
    Höyrypää ktva's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    996
    Pitääpä laittaa neste tilaukseen ja kiitoksia vinkeistä.
    I'm not fat, I just got a sweet hockey body.

     
     
  3. #243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktva Näytä viesti
    Pitääpä laittaa neste tilaukseen ja kiitoksia vinkeistä.
    Olkaatten hyvät
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  4. #244
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Et Flashia ole käpistellyt?
    Kiinnostava konsepti, mutta toimivuus arveluttaa.
    KGO & Twist

     
     
  5. #245
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Et Flashia ole käpistellyt?
    Kiinnostava konsepti, mutta toimivuus arveluttaa.
    En ole kyllä vielä törmännyt, onko mitään linkkiä moiseen?
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  6. #246

     
     
  7. #247
    Ai se on ikään kuin automaattidripperi Tuonhan voisi saada toimimaan meshilläkin kun kääntää u-wick toisin päin
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  8. #248
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Siksipä tuolla taitaa olla meshiäkin myynnissä.
    Lähinnä tuossa houkuttaisi tuo tietynlainen yksinkertaisuus: kiinteä ilmareikä(koko tosin säädettävä), ei sinällään nestesyöttöä ja ei ilmareikää coilin alapuolella.
    KGO & Twist

     
     
  9. #249
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Siksipä tuolla taitaa olla meshiäkin myynnissä.
    Lähinnä tuossa houkuttaisi tuo tietynlainen yksinkertaisuus: kiinteä ilmareikä(koko tosin säädettävä), ei sinällään nestesyöttöä ja ei ilmareikää coilin alapuolella.
    Olishan tuossa puolensa, täytyy katsoa josko jossain vaiheessa perehtyis tuonkin sielun elämään hiukan tarkemmin...
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  10. #250

    Pieni on kaunista

    Microstick on pieni, kevyt mekaaninen modi. Oikea piilo höyryttelijän unelma (suora käännös valmistajan sivuilta) Eikä se kyllä kovin väärässä olekkaan.
    Kyseessä siis tällä kertaa MicroStick by miniEcig

    - Pituus 41 mm
    - Halkaisija 23 mm
    - Korkeus 49mm (normi) jatkopalalla 65mm
    - Käyttää 18350 akkuja (jatkopalalla 18500)
    - Materiaali alumiini joka anodisoitu mustaksi
    - Messinkinen plus kontakti
    - Messinkinen miinus kontakti
    - Lukitusrengas napissa
    - Mekaaninen, napissa jousi
    - 510 liitin
    - Soveltuu vain 16mm halkaisijalla oleville atoille
    - Sarjanumeroitu

    Ostopaikka: MicroStick (shipping in 30-45 days) - Mini ECIG



    Kyseinen modi oli aikanaan melkoisen hehkutuksen kourissa pienen koonsa vuoksi mutta hype hieman hiipui, johtuen ehkä rajoitetusta atojen määrästä aikanaan.
    Tilanne ei silti merkittävästi ole siitä muuttunut mutta se ei silti tee itse modia yhtään sen huonommaksi. Itselle kyseinen yksilö tuli vaihtokaupan kautta foorumilta, enkä ainakaan vielä ole kauppoja katunut. Toivottavasti ei vastapuolikaan.



    Kuvassa näkyvät osat on kaikki mitä ilman väkivaltaa modista irtoaa kunhan pohjassa olevat kaksi ruuvia irroitetaan. Huoltoja/puhdistamista varten siis osia saa suhteellisen mukavasti irroiteltua eikä kokoaminen ole kovinkaan vaativa toimenpide.Oikeastaan ainoa kohta modin puhdistuksessa joka on hieman hankala päästä on 510 liittimen pohja mutta topsipuikolla siitäkin suorituu.

    Äärimmäisenä vasemmalla näkyy jatkopala, joka ei kuulu vakiona modin mukaan vaan joutuu halutessaan lunastamaan erikseen mini-ecig.com:n sivuilta.



    Modi siis vetää vakiona sisäänsä 18350 akun mutta erikseen hankittavalla jatkopalalla saa akkukoon kasvatettua 18500 koko luokkaan. Valmistaja suosittelee käytettäväksi nännillisiä akkuja ja AW IMR akkujen kanssa voi syntyä hieman kolinaa. Koroke magneettia käyttämällä tästäkin pääsee eroon tai sitten käyttämällä muiden valmistajien akkuja. Sinänsä 18350 akku on melko vaatimaton turvarajoiltaan sekä akku kestoltaan mutta minkä tehoissa häviää sen koossa voittaa. Modi on nimittäin melkoisen pieni ollessaan 18350 koossa, jopa niin pieni että isompi kätiselle voi olla hankala käyttää. Itsellä ei omasta mielestäni kovin isot kädet ole joten modi istuu kyllä mukavasti kämmenen sisällä nimettömän päällä. Tosin valtaosan ajasta olen modia käyttänyt jatkopalalla koska se on kulkenut mukanani töissä ja sellainen kaupan mukana tuli.



    Samaa hyväksi havaittua kaavaa noudattaen myös nappi on helppo purkaa sekä kasata. Nappi on perusyksinkertainen ja toimii jousella ottaen painettaessa kontaktin akun miinukseen. Napissa on pieni säätövara jos haluaa iskunpituutta säätää mutta liiallisuuksiin ei kannata ryhtyä ettei kontaktista muodostu jatkuvaa. Oikeastaan koko modin suurin miinus on itse nappirakenteessa, tai ei varsinaisesti koko rakenteessa vaan lukituksessa.

    Koko nappi mekanismi ruuvautuu runkoon kiinni ja tartuntapinta-ala josta se pitäisi runkoon ruuvata on varsin pieni. Tämä aiheuttaa sen että helposti tulee väännettyä lukitusrenkaasta rakennelma paikoilleen. Tästä yleensä seuraa se että lukitus rengas on niin piukassa että koko nappi lähtee kiertymään irti kun koittaa saada lukitusta auki. Paras tapa kiinnittää nappi on siis lukitus auki ja varovainen kiristys. Sinänsä lukitus renkaan käyttö on varsin miellyttävää ja onnistuu jopa peukalolla pyöräyttämällä ilman että tarvitsee muuttaa käden asentoa höyrytellessä.

    Lyhyestä virsi kaunis. Modi on pientä taskurakettia hakevalle varsin hyvä vaihtoehto. Akut se käyttää kohtuullisen tehokkaasti ja lukittavan napin ansiosta voit huoletta kanniskella tätä taskussa. Modin pinta tuntuisi olevan varsin hyvin anodisoitu sillä vaikka modi tuli itselle käytettynä ja omassakin käytössä pyörinyt taskunpohjalla, sekä pudonnut pariin otteeseen lattialle ei siinä juuri mainittavia jälkiä näy. Rajoittavana tekijänä tietysti sopivien atomisaattoreitten löytäminen jotka ovat halkaisijaltaan 16mm.
    Muuten MicroStick on kyllä hintansa arvoinen pikku modi ja valmistajan sivuilta löytyy tähän myös pieniä lisätarvikkeita atoista vyökoteloon.

    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  11. #251

    Ukraina nousuun, yksi ato kerrallaan

    Atamaani on kasakkapäällikkö. Nimitystä on käytetty venäläisistä ja ukrainalaisista kasakka- tai haidamakkipäälliköistä. Samaa mahtipontista nimitystä voi nyt käyttää myös Titanium-mods.com:n uudesta atomisaattorista

    - Materiaali: Täys Titaani
    - Tankki: Muovi, ~3.0 ml
    - Pituus: 48 mm
    - Leveys: 22 mm
    - Paino: 33 g
    - Toimii mesh, silica tai pumpuli wick:eillä tai näiden yhdistelmillä
    - Ilma reikä 1,6-0 mm (säädettävä)
    - Liittimen tyyppi: 510 (säädettävä)
    - Laser kaiverrettu

    Osto paikka : atomizer Ataman




    Titanium-mods.com ja Art of Exhale on käsittääkseni joko olleet tai ovat vieläkin jollain tasolla kytköksissä keskenään, vaikkakin molemmat omaavat omat myynti sivut ja eri tuotteet. Yhdistävä tekijä kuitenkin on että molemmat tekevät suhteellisen järki hintaisia titaanisia atoja sekä modeja. Onko se sitten hinta, materiaali tai sitten erikoiset ratkaisut sitä en osaa sanoa mutta jotenkin näistä firmoista tuntuu itselle aina silloin tällöin jotain löytyvän. Tämä kyseinen yksilö tuli lähinnä siitä tarpeesta että jokin vuotamaton matka ato piti saada ja tämä sattui netti surffailun yhteydessä silmiin.



    Jos ato koottuna muistuttaa erästä venäläistä laitosta niin viimeistään katsahdus ato deck:lle saa harhakuvat kaikkoamaan mielestä. Osia irtoaa ilman työkaluja tästäkin kohtuullisen miehekäs määrä (ei kuitenkaan Kreikkalaisten normien tasolle päästä) ja saa vannoutuneet drippi atojen kannattajat poistumaan nyyhkyttäen paikalta.
    Kaikki on kuitenkin suhteellisen loogisesti järkeiltävissä takaisin paikoilleen ja helpottaa puhdistus toimia huomattavasti.




    Pohjasta löytyy Titanium-mods.com:n osoite kaiverrettuna sekä sarjanumero. Lisäksi enemmän käyttäjää kiinnostava on plus kontakti joka on säädettävissä ruuvia joko kiinni tai auki ruuvaamalla. Ei siis mitään erikoista tässä, erikoisuudet alkavatkin sitten hieman ylempää.




    Kansi on toteutettu siten että itse wick materiaali menee genesis atojen tapaan läpi kannen ja sille on oma ”kammio/säiliö” kannen alla erikseen itse nestesäiliöstä. Tämä mahdollistaa useampien eri wickkaus materiaalien käytön, jopa yhtäaikaisesti. Kun ato itselle tuli oli siinä tehdas setuppina kaksi mesh pötköä aseteltuna läpi atokannen ja silica kietaistu kanthalin sisälle niin että silica lepäsi mesh pötköjen päällä. Koska silica on saatanasta lähti tämä viritys ihmettelyjen jälkeen tangentin suuntaan ja kun aton kansi muistutti genny atoja, oli siihen lähes pakko alkaa virittämään mesh setuppia.




    Ajoittaista dryhittiä on ollut havaittavissa mutta tämä saattaa johtua myös setupista. Ohmeja tuossa on kuitenkin 0.7 ohmia. Hieman luovaa hulluutta omaaville ato mahdollistaa kaikenlaisten wick ja setup mahdollisuuksien käytön. Huomioitava vain matalat ohmit suhteessa käytetyn wick materiaalin nesteen siirto ominaisuuksiin.
    Etäisyyttä itse setupille tulee kuitenkin jonkin verran.




    Kun setup on menestyksekkäästi saatu rakennettua, asetetaan ”höyrykammio” paikoilleen. Viimeistään tässä vaiheessa tulisi huomio kiinnittää höyrykammion sisälle jossa on, tai pitäisi ainakin olla, o-rengas. Tämän renkaan tarkoitus on estää nestettä nousemasta itse höyrykammioon muuta kuin wick materiaalia pitkin. Lisäksi höyrykammion sivuissa on pienet reiät, jotka toimivat nesteen pääsy reittinä itse wick:lle.

    Itsellä nämä ovat hieman eri tasolla, ilmeisesti valmistaja on suunnitellut näillä mahdollisuuden lisätä tai vähentää nesteen syöttöä. Mene ja tiedä….
    Ainakin nämä on syytä ruuvatessa kohdistaa wick:n kanssa, koska periaatteessa reiät saa ruuvattua sellaiseen kohtaan että atokannen alaosa peittää reiät jos siihen ei kiinnitä huomiota.




    Seuraavana vuorossa on tankki, joka ei tuo mitään uutta ainakaan Kayfun omistajille. Höyrykammion yläosasta löytyy o-rengas joka estää nestevuodot sekä ilman kulkemisen väärästä paikasta. Muuten tankki koostuu kolmesta osasta.




    Itse täyttö tapahtuu tankin päällä olevista rei’istä, jotka ovat käytön aikana piilossa tankin päälle ruuvattavan kannen alla. Täyttäminen on yksinkertaista, helppoa ja nopeaa sekä onnistuu lähes kaikilla itselläni olevilla pullon kärjillä. Toisesta reiästä täyttämällä pääsee toisesta tankissa oleva ilma karkaamaan pihalle ja kertaakaan en ole täyttämällä saanut atoa tulvimaan. Täytön jälkeen ei kannata vääntää kantta sormet valkoisina kiinni, varsinkin jos o-renkaat täyttöreikien ympärillä ovat kuivat saattaa kansi jämähtää varsin lujaa kiinni.


    Atomon on kaikessa yksinkertaisuudessaan yhdistelmä erilaisia atomisaattori tyyppejä yhdessä paketissa. Ilmansäätö ei todellisuudessa ole kovinkaan suuri mutta nesteen täyttö on varsin toimiva. Atoa ei sinänsä voi oikein matalilla ohmeilla käyttää koska nesteen siirto matka on jokseenkin pitkä. Lisäksi miinukseksi voisi sanoa muovitankin, eikä mukana edes muita tullut. Materiaalina käytetty titaani on mukavan kevyttä mutta aavistuksen naarmu herkkää. Hieman omaan silmään tökkii kaiverrusten koko mutta ovat suhteellisen haaleat ettei niihin joka kerta silmä tartu.


    Atomon on mahdollista saada vuotamattomaksi myös mesh:llä ja jos ohmit pitää maltillisena eikä muovitankkeja rikkovia nesteitä useimmin käytä on painonsa sekä täytön helppouden puolesta näppärä lisä ato valikoimaan.

    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  12. #252
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Oliko tää Ataman se minkä osat`(tankit ainakin) käy aitojen kaiffareiden kanssa yhteen?

     
     
  13. #253
    Lainaus Alkuperäinen postaaja larma Näytä viesti
    Oliko tää Ataman se minkä osat`(tankit ainakin) käy aitojen kaiffareiden kanssa yhteen?
    Tankin kierteet tuntuis sopivan, muut osat ei taida sopia. Lisäksi toi höyrykammion piippu voi olla mitoiltaan hiukan eri.
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  14. #254

    Elitist vel mortis

    Jodlauksen, kellojen sekä ihmemiehen perustyökalun syntymaana tunnetusta Sveitsistä saapui höyryttelyn ihmeelliseen maailmaan jotain uutta ja ihmeellistä. Käyttäjien toiveita mukaillen, vanhan Squapen pohjalta osittain uusiksi suunniteltu Squape R


    -Säädettävä imuilma 0,9mm - 3,1mm
    -Emaloitu deck
    -Borosilikaatti tankki, matta väri
    -Tankin vetoisuus n. 5ml
    -510-kierre, säädettävä
    -Halkaisia 22mm
    -Kokonais pituus n.63,5mm:ä
    -Paino 78g
    -Materiaali RST
    -Sarjanumeroitu

    Ostopaikkoja: SQuape Shops



    Poikkeuksellisen hienon esittelyvideon häikäisemänä, itsekkin aloin väijymään kyseistä atoa. Mielessä oli lasitankillinen reissu ato, jossa iso tankki ja helposti säädettävä imuilma. Vaan kuinkas sitten kävikään.



    Heti paketista avattuna atosta suorastaan huokuu kellopelin tarkka työstöjälki. Kaikki osat sopivat toisiinsa millin osien tarkkuudella ja missään ei löydy purseita tai epäkohtia. Aton purku onnistuu pesua varten ilman työkalujakin mutta jos keskiputken ja deck:n haluaa irroittaa on esiin kaivettava ruuvimeisseli ja kuusiokoloavain (kuusiokoloavain toimitettiin mukana, ruuvimeisseliä ei).



    Aton pohjasta löytyy kaiverrettuna sarjanumero sekä säädettävä 510-liitin. Liittimen säätö vara on suhteellisen iso joten kontaktin saaminen ja ilman rakoa ruuvaaminen modiin kuin modiin pitäisi onnistua.

    Pohjassa sijaitsee myös aton sarjanumero suhteellisen syvällä kaiverruksella. Pohjassa on myös ilmansäätö rengas. Ilmansäätö reikiä on 6 kappaletta 0.9mm,1.1mm,1.4mm,1.8mm,2.2mm,3.1mm jolloin niin ns. "lunghitit" onnistuu ja jos mieltymys on imeä golfpalloa kasteluletkun läpi on tämäkin fiilis mahdollista.
    Säätö renkaassa ei ole o-rengasta vaan liike tapahtuu kuulalaakerin päällä.
    Tässäkin koneistuksen tarkkuus kiinnittää huomiota sillä ilma ei todellakaan kulje jos reikä ei ole kohdalla vaikka ilmankulun tiivistää vain metalli metallia vasten.



    Aton konehuoneesta löytyy perinteiseen tapaan plus ja miinus postit, joihin myös deck kiinnittyy. Itse deck on alumiinista valmistettu ja emaloitu jolloin pinta on täysin johtamaton, näin ollen helpottaen esim. mesh setupin tekoa koska oikosulkujen mahdollisuus vähenee. Itse deck osia saa kolmea erilaista S,C ja W merkinnöillä. S=Standard joka tulee aton mukana ja on perusmalli sekä soveltuu periaatteessa kaikille wick materiaaleille. C=Curved on suunniteltu lähinnä silica ja pumpuli wick:lle ja W= Wide malli joka on tarkoitettu vain pumpulille. Eri osien käytännön eroista on vaikea lähteä arvailemaan mutta kuvien perusteella ainakin W-malli on selkeästi muita leveämpi jolloin pumpuli pääsee paremmin oikeuksiinsa ja C-malli on pyöristetty nesteurien reunasta jolloin esim. silicasta saa enemmän pinta-alaa koskemaan nestettä.

    Setuppia tehdessä on huomattava että setup istuu aika syvällä deck:n sisällä joten tämä on syytä ottaa huomioon esim microcoilia tehdessä. Itsellä oli aikaisemmin tapana tehdä microcoil pitämällä peukalolla kanthal ruuvimeisselin päällä, tämä aiheuttaa Squapen kohdalla sen että jalat asettuvat posteihin niin että koko setup nousee kannen yläpuolelle ja koska itse wick kulkee kannen urassa on yhtälö hiukan hankala.
    Tämän kyllä oppii muistamaan muutaman turhaan väännetyn microcoilin jälkeen.

    Itse setupin teko on samalla maailman helpoin ja vittumaisin. Emalointi sekä itse deck:n rakenne tekee homman lapsellisen helpoksi mutta nesteen kulku on sitten ihan eri tarinansa. Atossa ei varsinaisesti ole nesteen syötön säätöä vaan toimii hieman Kaifunin tapaan nesteuria pitkin. Nesteen kulkuun urissa vaikuttaa ilmanpaine (imuilman voimakkuus) ja painovoima (nesteen määrä tankissa), tähän mennessä kaikki ok. Itsellä ongelmat tulivat siinä että nesteen kulku tuppasi toimia liiankin tehokkaasti jolloin niagara oli varsin yleinen näky aton kyljessä.

    Itse kun en silicaa enää käytä, johtuen omasta mielestä silicalle tyypillisestä mausta, on vaihtoehtoina ollut mesh tai pumpuli. Alku kankeuksien jälkeen tein mielestäni nerokkaan havainnon. Jos käytät S-mallia on nesteurien pää oltava mahdollisimman täynnä wick materiaalia tai muuten neste pääsee valumaan suoraan ilmanotto reikään ja sieltä pihalle.
    Ne jotka ovat olleet Taifunin kanssa tekemisissä tietävät tämän ilmiön.



    Seuraavana koontivuorossa on itse tankki ja imuputki. Myös imuputki on emaloitua alumiinia ollen varsin kevyt ja myöskin ei johtava. Imuputken päässä on suhteellisen tiheät kierteet ja koska tässä tapauksessa kierretään alumiinista valmistettua materiaalia rosterisiin kierteisiin on varovaisuus paikallaan. Itse en ole käyttänyt mukana toimitettua kuusiokoloavainta kuin irroitus vaiheessa ja kiinnityksen lopussa, silloinkin hyvin pientä voimaa käyttäen. Väittäisin että höyryputken pituus ja tankin koko aiheuttavat sen että höyry ei juuri missään tapauksissa ole erityisen kuumaa lisäksi tipin kuumeneminen ei ole missään vaiheessa ollut ongelma.

    Tankki vetää sisäänsä miehekkäät n.5ml nestettä joten pitempikin rekiretki pitäisi olla nestetasapainon suhteen turvattu. Tankin sisällä on borosilikaatista valmistettu lasi, joka ainakin valmistajan mukaan on mahdollista irroittaa. Itse en ole kokeillut, enkä edes halua kokeilla koska lasitankki on sen verran hyvin kiinni että tuhoutumisen riski on varsin korkea, lisäksi pesu onnistuu vallan mainiosti lasia irroittamattakin. Tankin kyljessä on myös melko syvällä kaiverruksella SQ+ logo, josta joka tykkää tai ei.

    Jatkossa on mahdollista hankkia tankkia ainakin mustana,sinisenä ja punaisena sekä ilmansäätörengasta saa messinkisenäkin.

    Mitä tästä kaikesta sitten jäi käteen? Tankki vetää hyvän määrän nestettä ja kestää myös "kovimmatkin" tankintappajat, tässä tosin menetetään ns.sirous aspekti ja jos käytössä on vielä 18650 akkuja käyttävä putki modi on kompon pituus jo melkoinen. Boksi modissa tämä ei välttämättä ole ongelma. Maku ei mielestäni ole mikään erikoinen, johtuen ehkä höyrykammion koosta sekä höyryputken pituudesta, hyvin tehty Kaifun setuppi hakkaa mennen tullen.

    Jos setupoidessa huomaa jonkin menneen munilleen on sitä mahdollista vielä uudelleen räplätä vaikka nesteet on tankissa, tästä iso plussa. Myös tankkaaminen on helppoa ja onnistuu ilman ruiskuja tai työkaluja. Itse setupin teko on helppoa kunhan ottaa huomioon nesteen kulun sekä coilin sijainnin. Itsellä kävi tosiaan tilaus vaiheessa munaus ja jäi haluamani W-deck saamatta joten en osaa muista malleista sanoa omakohtaisesti miten vaikuttaa setupointiin tai nesteen kulkuun.

    Kaiken kaikkiaan ei ehkä itselle ollut ihan sellainen tajunnan räjäyttävä ato kuin olin aluksi kuvitellut mutta jää silti omiin kokoelmiin reissu atona nimenomaan tankin koon ja helpon täytön vuoksi. Ensi atoksi en välttämättä suosittele kenellekkään koska markkinoilta löytyy parempiakin samassa ja hieman halvemmassakin hintaluokassa.

    Viimeksi muokannut Ahe222; 01.12.14 kello 09:52.
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  15. #255

    We are family

    Kun ensimmäisestä Stingraysta kirjoittelin foorumille hajatelmia oli kyseinen firma ja sen tuotteet aika pienellä huomiolla. Nykyään on tilanne hieman toinen. Jos kerran kiinalaisetkin on kloonimallistoonsa kyseisen putken ottaneet on Stingray pakko olla hype putki. Eikä siitä kovin montaa pahaa sanaa ole kyllä sanottavanakaan.

    Seuraavassa pieni koonti esittely kyseisistä putkista.

    Stingay phantom brass, Black copper, Stingray LE, Stingray X

    - 22 mm Halkaisija
    - Hopealla päällystetty kuparinen kelluva positiivi kontakti
    - Putken materiaali kuparia paitsi Phantom Brass mallissa joka seos metallia alumiinista,messingistä ja kuparista
    - Säädettävä nappi, jossa magneetit sekä hopealla päällystetyt kupari kontakti
    - Voidaan käyttää 18350, 18490/500 ja 18650
    - Normaali lukitus rengas, ruostumatonta terästä
    - Modin mukana tulee myös driptip sekä pieni tarvikelaukku
    - Sarjanumeroitu
    - Teoriassa kick yhteensopiva, ei suunniteltu sen käyttöön enkä moista omista joten en pysty varmistamaan itse
    - Stingray Phantom Brass valmistuneiden määrä ei tiedossa tällä hetkellä
    - Stingray Black Copper 1200 kpl tehty
    - Stingray LE 1000 kpl tehty
    - Stingray X ss 1300 kpl tehty
    - Stingray X black 1000 kpl tehdään

    Valmistajan kotisivut: JD Tech



    Ensimmäisen rauskun hankintaan lähdin koska Nemesiksen nappi ratkaisu oli jotain aivan loistavaa sekä aikanaan erikoista. Muutaman videon ja kuvan nähtyäni ajattelin ottaa pikku riskin ja tilata Stingrayn vaikka Suomessa siitä ei juurikaan ollut vielä mitään juttua. Tämä riski osoittautui kannattavaksi ja siitä rohkamustuneena tullut tilattua muutkin mallit, joita tasaisesti tuntunut tippuvan valmistajalta.

    Suuria eroja ei aikaisempien mallien kanssa ole ollut kunnes JDTech julkaisi Stingray X mallin. Kaikissa Stingreyssä on modulaarinen ratkaisu jolloin putken osia lisäämällä tai vähentämällä saadaan erikokoiset akut sopimaan 18xxx sarjan sisällä. Suurin ero X:n ja vanhojen mallien välillä on nappirakenteessa.



    Stingrayn napit on aina toteutettu magneeteilla eikä jousi ratkaisuja ole näissä alunperin koskaan ollut. Kontaktia hoitaa hopeoitu kupari joten häivikit on saatu varsin alas.Uusimman mallin eli X:n rakenteellinen muutos on aikaisempia malleja lyhyempi ja sitä voi säätää joko hipaisunäppäimeksi tai pienehkön liikeradan omaavaksi.

    Jostain syystä X:n kontakti ruuvi on kannaltaan sen verran matala että jos sen ruuvaa niin pohjaan kuin kierteet antavat myöden ei nappia enää saa painettua tarpeeksi ylös ottaakseen kontaktin. Itsestään ruuvi ei liiku sillä nappi rakenteen pitää paikallaan Nemesiksessäkin käytetty pieni sokkatappi, joka on varsin helppo hukata purkutoimien yhteydessä. Nappi vaatia hieman sisäänajoa toimiakseen jouhevasti, lisäksi valmistaja suosittelee joko vaseliinin tai X:n mukana toimitettavan Graphite voiteluaineen käyttöä napin rungon voiteluun.Kaikissa malleissa nappi silti toimii moitteetta, joskin pientä naksunaa havaittavissa jos painaminen tapahtuu napin reunalta. Putken ventilointi on myös piilotettu nappirakenteeseen.

    Eroina uuden ja vanhan mallin kanssa on myös siinä mitä pitkin sähkö napissa kulkee. Vanhoissa malleissa napin sisällä olevat magneetit ottavat painettaessa kontaktin jolloin virtapiiri sulkeutuu ja sähkö kulkee atolle. X:ssä taas miinus kontakti ottaa suoraan kiinni akun miinukseen kun nappia painetaan jolloin modiin ollaan saatu yksi kontakti pinta vähemmän.



    Rauskujen päädyt on hieman toisistaan erilaiset riipuen mallista mutta perusrakenne on kaikissa sama. Plussa kontaktia hoitaa kelluva kuparista valmistettu ja hopeoitu tappi joka ei kuitenkaan irtoa kokonaan vaan liikevara on noin 1,3mm, joka ainakin itsellä on riittänyt kontaktin saamiseksi kaikilla kokeilussa olleilla atoilla. Kaikissa malleissa,Phantomia lukuunottamatta, 510 liittimen kierteet on kuparisia joten voiman käyttö on harkinnan varaista ettei tule korkattua kierteitä. Modin kierteet ovat muutenkin varsin tiheät ja koska kupari itsessään ei ole erityisen kovaa materiaalia tulee kierteitä käsitellä hellävaraisesti.
    Sinänsä kaikki kierteet on hyvin tehty ja erittäin miellyttävät käyttää.



    Putkien viimeistely on varsin ensiluokkaista ja yksinkertaisuudessaan toimivaa. Henkilökohtainen miinus tulee vain Black Stingrayn värjäyksessä käytetystä maalista joka käytössä lähtee luvattoman helposti irti. Jos nillittämään ruvetaan niin Phantom Brass on myös melkoinen sormenjälki magneetti ja kuten messinkiset putket yleensäkkin patinoituu melko helposti jos kiillotus ei kuulu päivittäiseen rutiiniin.

    Itse menin mistä aita on matalin ja käsittelin modin suoja-aineella josta aikaisemmin jo kirjoittelinkin, jolloin jatkuvalta kiillotukselta säästyin.

    Stingray sarja on mekaanisten modien hintaluokassa hinnakkaimpia ollen noin 185 euroa. Hintaan tosin kuuluu kaikki akkuputket,tarvikelaukku sekä jokaiselle modille oma driptip mutta silti hinta voi toisia alkaa hirvittää. Sen suuremmin hinta politiikkaa spekuloimatta itse maksoin nikottelematta hinnan koska tiesin mitä olin saamassa.

    Ilmeisesti Stingrayn suosio on osittain yllättänyt jopa valmistajan, koska listoilla on myös varaosia modiin mutta asiaa tiedusteltaessa valmistaja ei ole ehtinyt valmistaa niitä tarpeeksi varastoon. Viimeisen vuoden aikana on Stingraytä tullut kaiken kaikkiaan 5 mallia myyntiin (jos lasketaan Phantom Brass:n molemmat versiot) ja Vapefest UK 2014 julkistetaan virallisesti Black X versio, joka on musta kromattu pinnaltaan. Lisäksi valmistaja suunnittelee Stingreyhin sopivaa RDA:ta joka kulkee tällä hetkellä projekti nimellä "Manta"
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  16. #256
    Höyrypää ktva's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    996
    Minulla X:n nappi ottaa kontaktia vaikka ruuvi on ruuvattu pohjaan saakka. Omassa napissa olen huomannut sen, että mitä tiukempaan tuon napin akkua vasten ruuvaa sen epävarmemmeksi toiminta tulee. Tiukkaan kiristetty nappi naksuu ja jopa jumittaa välillä (ei myöskään meinaa palautua).
    I'm not fat, I just got a sweet hockey body.

     
     
  17. #257
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktva Näytä viesti
    Minulla X:n nappi ottaa kontaktia vaikka ruuvi on ruuvattu pohjaan saakka. Omassa napissa olen huomannut sen, että mitä tiukempaan tuon napin akkua vasten ruuvaa sen epävarmemmeksi toiminta tulee. Tiukkaan kiristetty nappi naksuu ja jopa jumittaa välillä (ei myöskään meinaa palautua).
    Sattumuksien summan kautta mulle tullut 2 kappaletta noita X:iä ja molemmissa sama, eli jos ruuvaa pohjaan asti niin ei ota kontaktia. Olisko noissa ruuveissa hiukan heittoja keskenään kuitenkin
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  18. #258
    Höyrykone wiitis's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    rauma
    Viestit
    1,396
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ahe222 Näytä viesti
    Sattumuksien summan kautta mulle tullut 2 kappaletta noita X:iä ja molemmissa sama, eli jos ruuvaa pohjaan asti niin ei ota kontaktia. Olisko noissa ruuveissa hiukan heittoja keskenään kuitenkin
    Itsellä myös kaksi noita äksiä ollut ja toinen nappi ottaa kontaktin ruuvin ollessa pohjaan asti kierretty, toinen ei ottanut. Eli jotain heittoja vissiin on.



    Fighting the CLONEWARS since 2013

     
     
  19. #259
    Höyrypää ktva's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    996
    Varmaan jotain heittoa noissa sitten on. Nappi kuitenkin tuntuu petraantuvan jatkuvasti.
    I'm not fat, I just got a sweet hockey body.

     
     
  20. #260
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktva Näytä viesti
    Varmaan jotain heittoa noissa sitten on. Nappi kuitenkin tuntuu petraantuvan jatkuvasti.
    Kaikkien noiden napit on kyllä käytön myötä muuttunut aina vaan paremmiksi, ei muuta kuin kovaan ajoon
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •