Sivu 12 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2891011121314151622 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 221 - 240 / 545

Aihe: Rakas Päiväkirja by Ahe222

  1. #221
    Lainaus Alkuperäinen postaaja wiitis Näytä viesti
    Sen saa alakauttakin kyllä melko piripintaan, eikä tarvii leikkiä neulojen kanssa. Koitahan senkin nihilisti
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  2. #222

    Bring up the holy hand grenade

    Filippiineiltä saapuu uljas ritari kuparisessa haarniskassaan, tuoden arvokkuuta ja jaloutta kloonien täyttämälle höyrykentälle. Eikähän saavu yksin, hänellä on 998 veljeä ei enempää ei vähempää. Vapesirs tuo eteenne Sir Lancelot modin!

    - Halkaisija 22mm
    - Materiaali kupari
    - Kuparinen kelluva plus kontakti
    - Kuparinen miinus kontakti
    - Lukitusrengas, vasenkätisellä kierteellä
    - Pituus 18350 69.4mm, 18490 84mm, 18650 99.6mm
    - Mekaaninen, napissa jousi
    - 510 liitin jossa rst kierre
    - Sarjanumeroitu ja rajattu erä 999:ään

    Valmistajan kotisivu: Vapesirs | 100% Pinoy Ecigarette ModHomepage » Vapesirs | 100% Pinoy Ecigarette Mod



    Copper is the new black, ainakin höyrygenressä. Näin ainakin kehtaan ennustaa ja mikäs siinä. Patinoituu nätisti jos ei halua hinkata modiaan joka ilta ja johtavuus on metalleista kärkisijoilla, häviten niukasti vain hopealle mutta kuka nyt hopeasta modia tekis ....... eiku hetkinen....



    Itse modi toimitettiin varsin näpsäkässä puulaatikossa, joka toimi samalla kuljetussuojana modille matkansa aikana. Modin yksi "juttu" on sen toimittaminen poikkeuksellisesti ilman kiillotusta jolloin patinointi on jo alkanut. Tosin kuvista poiketen modi ei ole vielä saavuttanut omaa silmään sopivaa patinointia joten prosessi jatkukoon.



    Modin liitin päästä löytyy perinteiseksi käynyt 510 liitin sekä ruuvisäädettävä kontakti akkujen pituus eroja kompensoimaan. Henkilökohtaisesti olen Stingray/Nemesis tyyppisten atojen kanssa tullut sen verran mukavuuden haluiseksi, että ruuvin säätö/sovitus/ruuvin säätö/sovitus ralli ei oikein jaksa napata joten siitä henkilökohtainen miinus.
    Atoon tuleva kontakti on kelluva mutta lukittu niin että kellunta on 0,95mm mikä riittää omissa atoissa kontaktin luomiseen eikä jätä rakoja päädyn ja aton väliin. Itse 510 liittimen kierre on rosteria joka tuo hiukan lisää ajokilometrejä liittimelle.



    Akkuputkia/jatkopaloja löytyy kolme, pääputki jossa kaiverrukset toimii 18350 akuille ja loput kaksi joko 18500 tai 18650 konfiguraatiosta riippuen. Periaatteessa kaikille pituuksille pystyisi myös käyttämään kickiä tai vast mutta asiaa en ole omakohtaisesti varmistanut. Kierteet on hyvin työstetty ilman purseita ja oletan niiden olevan 20x1 koska misterin ato sekä H-Attyn hybrid malli kiertyi paikoilleen.
    Edellä mainittujen atojen toimivuus on sitten eriasia. Modin oma liitinosa on sen verran pitkä että jos se vaihdetaan hybridiatolla on siinä oltava melkoisen pitkä säätövara.



    Napissa asustaa mekaanisten sielu, näin ainakin itse asian miellän. Loppujen lopuksi kuitenkin muut on vain nättiä metalliputkea jossa kierteet ja liitin nokassa. Hiukan yksinkertaistetusti sanottu mutta kuitenkin. Lancelotin nappi on sieltä yksinkertaisimmasta päästä mitä mekaanisissa tullut vastaan. Kontaktin akkuun muodostaa kuparinen ruuvi joka kiinnittyy itse nappiosaan, kontaktin irroituksen suorittaa jousi napin sisällä. Yksinkertaista ja toimivaa.

    Jopa niin yksinkertaista että se tuo mukanaan erään seikan joka on syytä huomioida. Ruuvi joka toimii sekä miinuskontaktina että napin koossa
    pitävänä osana ei ole varsinaisesti lukittu mitenkään. Näin ollen koska modissa käytetty jousi on varsin tiukka sitä tulee helposti painettua ikään kuin kiertämällä jolloin aikaa myöten ruuvi pääsee kiertymään auki.

    Tämän kun tiedostaa niin sen kyllä muistaa silloin tällöin kiristää, varsinkin kun huomaa napin liikeradan kasvavan.
    Tätä napin "vikaa" voi myös käyttää hyväkseen sillä napin liikerataa pystyy säätämään koko matkalta joko hipaisu näppäimeksi tai pitkän liikeradan omaavaksi kiertämällä ruuvia joko auki tai kiinni. Napista löytyy myös lukitus rengas jossa koristeellinen laser kaiverrus sekä vasenkätiset kierteet.

    Muutama henkilökohtainen miinus modista löytyy mutta viivan alle jää kuitenkin hyvin työstetty modi joka kestää katsetta ja tuntuu jämäkältä käyttää. Modin hävikkejä en sen paremmin lähtenyt mittaamaan koska näissä tuntuu olevan yhtä monta muuttujaa kuin on tekijääkin, suu tuntumalla potkua ainakin tuntuu piisaavan. Ei yhtä hyvin kuin esim. Stingrayssä mutta hyvin kuitenkin.

    Osittain nykypäivänä lisääntyvästä modien kloonaamisesta ja firman halusta tuoda jotain uniikkia sekä ainutlaatuista kuluttajille tehdään vapesir modeja vain rajattuja eriä.
    Tämä joko aiheuttaa hammasten kiristystä tai sitten ei. Itse olen rajatusta erästä olevan modin onnellinen omistaja!

    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  3. #223
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Hyvää tekstiä jälleen, äijä on kone
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  4. #224
    Höyrykonkari Wildbreath's Avatar

    Liittynyt
    02/2014
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    121
    Kyllä! Hyvää tekstiä on!

    | Paranormal | Velocity | | Cuboid | Magma | Ambassadeur | Kayfun Lite Plus | TFV12 Prince | Forge |

     
     
  5. #225
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Hyvää tekstiä jälleen, äijä on kone
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Wildbreath Näytä viesti
    Kyllä! Hyvää tekstiä on!
    Hauska kuulla että teksti on viihdyttävää, omaksi iloksi tosin näitä tulee enimmäkseen raapusteltua
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  6. #226
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Paljonko sulla on sit pöytälaatikossa julkaisematonta
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  7. #227
    Nuorena tuli kirjoteltua novelleja ajan tappo mielessä mutta niitä ei varmaan ole tallella joten pöytälaatikko kyllä ammottaa tyhjyyttään mutta tuo tämä kirjottelu hiukan lisä syvyyttä tähänkin harrastukseen Tosin ainahan sitä tulee kirjoteltua jos kätösiin osuu joku inspiroiva vekotin, jokusista hankinnoista ei jaksa alkaa kirjottaan kun on sen verran "tylsiä"
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  8. #228
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    kotka
    Viestit
    2,010

     
     
  9. #229

    My PRECIOUS!!!

    Jokin tovi takaisin vannoin itku kurkussa etten mitään kiillotusta vaativaa putkea itselleni enää hanki ja raivopäissäni myin pois mm. messinkisen Swanin tästä syystä. No paljon ehti vettä virrata Kokemäenjoessa ja aika kultasi muistot. Niinpä eräänä kauniina päivänä löysin itseni hinkkaamassa taas yhtä putkea puhtaaksi jolloin koin herätyksen valon, tai sitten se oli heijastus kuvan kauniista juuri kiilloitetusta pinnasta joka oli jo hyvää vauhtia tahraantumassa sormenjälkiin. Eikö tähänkin ole olemassa jokin suoja-aine jolloin tältä rallilta vältyttäisiin.Pienen netti surffailun jälkeen löytyi vastaus tähänkin.

    ProtectaClear:

    • On itsestään tasoittuva, Nopeasti kuivuva, kirkas suojaava päällyste joka pitää metallin juuri kiilloitetun näköisenä.
    • On kova ja kestävä mutta käytännössä näkymätön.
    • Suojaa tahraantumiselta, korroosiolta, hapettumiselta, ruosteelta, sormenjäljiltä ja muilta vahingoittavilta elementeiltä.
    • Omaa ylivoimaisen kestävyyden suoloja ja klooreja vastaan joten se on täydellinen ratkaisu metalleille jotka ovat ulko/sisäallas alueille ja jopa meri ympäristössä.

    (käännetty valmistajan sivuilta)

    Ostopaikka: http://www.everbritecoatings.com/car...=index&cPath=7



    Amerikkalainen firma nimeltä Everbrite myy kaupallisella nimellä ProtectaClear suoja-ainetta lähinnä metallisten osien esim. Suihkulähteen osien,autotallin ovien sekä auton vanteiden suojaamis tarkoitukseen. Mikään ei silti estä sitä käyttämästä myös modien suojaamiseksi. PC soveltuu ensisijaisesti kuparin,messingin,rst:n ja alumiinin suojaamiseksi tahraantumiselta, korroosiolta,patinoitumiselta,ruostumiselta sekä sormenjäljiltä. Lisäksi se antaa pientä suojaa naarmuja vastaan mutta taistelussa maanpinta vs. modi on voittaja melko selvä.

    PC on heti käyttövalmis eikä vaadi erillisiä kovetin aineita. Levittämiseen käy parhaiten nukkaamaton kangas, joka kastetaan suoja-aineeseen ja pyyhitään suojattavan metallin pintaan. PC on väriltään kirkasta mikä hieman hankaloittaa levittämistä koska et näe mihin on ainetta jo levitetty. Tosin PC antaa tässä hieman anteeksi koska on olomuodoltaan itsestään tasoittuvaa. Käsiteltävän metallin voi myös kastaa suoja-aineessa mutta omasta mielestä modien kohdalla ei ole järkevää näin tehdä sillä PC:n yksi ominaisuuksista on antistaattisuus, se siis itsessään poistaa sähkön johtavuutta jota ei pääsääntöisesti mekaanisissa toivota. Ellet ole joulupukin näköinen modaaja ameriikoista ja selitä että se on turvaominaisuus.....



    Modit tulisi ennen käsittelyä saattaa siihen kuntoon joissa ne haluaa pitää, eli joko antaa rauhassa patinoitua halutun väriseksi tai sitten kiillottaa. Itse päädyin tässä vaiheessa tekemään testi erän kiillotetuille. Riippuen kiillotus metodeista, tulee PC:n mukana englanniksi kirjoitetut ohjeet kohta kohdalta mitä tulisi tehdä että loppu tulokseen päästään. Oletetusti yksi tärkeimmistä on jos käytössä ollut kiillotusaine sisältää hapanta tavaraa tulisi se neutraloida ja rasvan poistoa modin pinnasta koska molemmat estävät suoja-aineen kuivumisen/tarttumisen. Jos syystä tai toisesta haluat poistaa suoja-aineen se lähtee sopivaa liuotinta käyttämällä.

    PC vaatii 3-4 päivää kuivuakseen lopulliseen kovuuteen, tätä voi nopeuttaa lämpötilaa nostamalla esimerkiksi hiusten kuivaimella. Sivustolta löytyy varsin hyvät ohjeet kuvien kera miten työvaiheissa edetä. Lisäksi mainitaan että parhaan tuloksen saa 2 kerroksella suoja-ainetta mutta itse testasin ensin vain yhdellä.
    Huolto toimenpiteinä voi modia pestä laimealla vesi-saippua liuoksella kun pinta on kuivunut vaaditut 3-4 päivää mutta mekaaninen hankaaminen ei ole suositeltavaa, enkä välttämättä lähtisi UÄ-pesurissakaan näitä enää pesemään.


    18.6.2014____________________20.6.2014____________________22.6.2014
    Kuvista ei uskoisi että messinkinen Stingray on ollut viimeiset 5 päivää aktiivisessa käytössä ja kulkenut taskussa mukana, tippi on samaa ainetta kuin putket ja se on kolme päivää sitten puhdistettu. Siinä on jo nähtävissä patinoitumista. ProtectaClear tuntuisi siis tekevän sen minkä lupaakin. Suoja-ainetta myydään nestemäisessä muodossa ja aerosolina mutta ilmakuljetukseen ei aerosoleja oteta, joten nestemäisessä muodossa oleva on ainoa vaihtoehto tilata Suomeen. Hintaan on syytä laskea myös tullit mukaan. Suoja-ainetta ei heti löytynyt tullin listoilta joten jouduin soittaamaan heidän asiakaspalveluun jossa oltiin myös hieman hakusessa millä nimikkeellä aine tulisi tullata mutta päädyttiin seuraavaan koodiin: 3208909990 ja tekstikenttään kirjoitin: Metallin pintakäsittely aine.

    Jos siis omaat joko modeja tai muuta metallia jonka haluat suojata ajan patinalta on ProtectaClear varteen otettava vaihtoehto. Tosin driptippien tai atomisaattorien sisäosien suojaamiseen en luonnollisesti ainetta suosittele käytettäväksi.

    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  10. #230
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    Hieno homma että testasit tämän

     
     
  11. #231
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Katotaan parin viikon päästä
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  12. #232
    Höyrykone Steamy's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    4,318
    Mites toi protectaclearin toimitus jenkeistä? Eikös tuo ole liuotinpohjainen ja näin ollen jenkeissä verrattavissa al qaidaan? Tuli ilmeisesti laivalla?

     
     
  13. #233
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Steamy Näytä viesti
    Mites toi protectaclearin toimitus jenkeistä? Eikös tuo ole liuotinpohjainen ja näin ollen jenkeissä verrattavissa al qaidaan? Tuli ilmeisesti laivalla?
    31.5.2014 tilaus ja tullattuna Suomessa 10.6.2014, oletan että lentorahtina mutta voihan olla Kolumbian lipun alla oleva pikavenekin Ymmärsin että noi aerosoli muodossa olevat on no-go lentorahtina mutta nestemäisenä menee vielä.
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  14. #234
    Höyrykone Steamy's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    4,318
    Ai jaa, taitaa ollakkin enemmän riippuvainen, että mistä tilaa. Mulle on aina noussu seinä pystyyn, kun olen yrittäny maalia tilata. mitä muuten kustanti rahteineen?

     
     
  15. #235
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Steamy Näytä viesti
    Ai jaa, taitaa ollakkin enemmän riippuvainen, että mistä tilaa. Mulle on aina noussu seinä pystyyn, kun olen yrittäny maalia tilata. mitä muuten kustanti rahteineen?
    Rahti tuohon oli nuin 55 dollaria joten kimppatilausta suosittelen, näin tuli itsekkin tehtyä ja nokkaa päälle ei ollu ihan niin suolanen hinta.
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  16. #236
    Höyrypää ktva's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    996
    Onko Stinkku pysynyt patinoitumattomana?
    I'm not fat, I just got a sweet hockey body.

     
     
  17. #237
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktva Näytä viesti
    Onko Stinkku pysynyt patinoitumattomana?
    Suoraan käytöstä otettu kuva äsken, en pyyhkässyt edes paidan helmaan kuvausta varten ja päivittäisessä käytössä ollut

    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  18. #238
    Höyrypää ktva's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    996
    Näköjään siis toimii. Pitääköhän itsekkin laittaa tilaten tuota tököttiä.
    I'm not fat, I just got a sweet hockey body.

     
     
  19. #239
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktva Näytä viesti
    Näköjään siis toimii. Pitääköhän itsekkin laittaa tilaten tuota tököttiä.
    Suosittelen kyllä jos suojattavia metallikikkareita löytyy, itse huomasin että niin kuin ohjeissa sanottiin niin toinenkin kerros olis ollu ihan hyvä koska tuossa muutama kohta mikä ei ole saanut suojaa päällensä.
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  20. #240
    Höyrypää ktva's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    996
    Saiskohan tuon jotenkin pienellä penselillä varovasti Pyraan leviteltyä jos puiset osat suojaisi teipillä. Tosin siinä on kyllä napit joita pitäis varoa.
    I'm not fat, I just got a sweet hockey body.

     
     
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •