Sivu 9 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678910111213 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 161 - 180 / 322

Aihe: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

  1. #161
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Mulla on tapana höyrytä duunissa kaiken päivää, on sitten palaveri tai ei.

    Olenpa höyrynnyt asiakkaan luonakin palaverissa, kysyen lupaa tosin. Kyseessä oli vieläpä sairaala...

    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  2. #162

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Kyllä kayfuni puskee sen verran usvaa putkeen ettei viiti ihmisten ilmoilla höyrytellä sisällä ainakaan.

    Gusi on Paskaa

     
     
  3. #163

    Pitäköökö siirtyä vapottamaan pelkkiä pohjia hajuhaittojen takia?

    Jouduin harmikseni olemaan osallisena sisätiloissa tapahtuvan vapottamisen kieltämistä firmassa ja siitä lähtee tämä rant käyntiin.

    Meitä on muutama vapottaja kohtuu isossa toimitilassa ja en halunnut asiaan virallisesti ottaa aiemmin kantaa. Vapotan siis itsekin ja tilanne jossa asiasta ei ole virallista ohjeistusta palveli myös itseäni mukavasti

    Tuumailin niin, että mikäli lähden asiasta politiikkaa tekemään niin kielto tulee varmasti koska en pysty arroganttien ja illiteraattien höyryvastaisten terveysalanedustajien jargonia kuitenkaan kampittamaan.
    Tunnetustihan näissä otetaan työterveyden kanta joka ottaa kantansa thl:stä, joten sen tien lopputulos oli tiedossa.
    Käytännössä siis porukka vapoli omilla työpisteillään ja olin odotuskannalla, että koska joku ärsyyntyy syystä tai toisesta ja ottaa asian puheeksi.
    Nyt se päivä sitten koitti ja hajuhaittoihin perustuen vieläpä. Sermien yli huudettu vetoomus oli, että firmassa haisee pahalle ja päätä särkee. Noh, jos höyrystä tulee hedari niin eipä sitä sitten kiistääkää voi, joten ohjeistus porukalle, että vain ulkona saa vapottaa.

    Sinänsä harmi, että nesteissä on tuo hajuhaitta olemassa - ainakin joissain. Nyt sellainen fiilis, että voisi sanoa puhtaiden vg/pg (maustamattomien) vapotuksen olevan ok ja katsoa mistä sitten tulee itku kun ei pysty mitään haistamaan. Noh, todellisuudessa ei tuollaista policyä voi tehdä.

    Mutta tiedoksi niille joilla firmassa ei vielä ole kukaan höyryämiseen puuttunut (ne harvat), että kannattaa miettiä mitä nesteitä käyttää - vai käyttäisikö puhdasta mautonta pg:tä töissä ettei mene nikotiiniriippuvuudesta vapailla herne nenään.
    Viimeksi muokannut johnz; 10.03.13 kello 12:13.
    Vaping since 2011.

     
     
  4. #164
    Siirry sinne ulos höyryämään, miksi edes luoda jännitteitä työpaikalle?

     
     
  5. #165
    Tämähän on se perusargumentti, että piiloon vaan jotta ei ärsytä ketään.
    Mun pitäisi huolehtia myös tuottavuudesta ja työntekijöiden tyytyväisyydestä. Jos työntekijä pitää vähemmän taukoja ja on tyytyväisempi niin silläkin on mielestäni painoarvoa vs. perusteettomien asenteellisuudesta syntyvien konfliktien välttäminen.

    Kuten sanoin aiemminkin, jos joku haitta muille voidaan näyttää (vaikka sitten ärsyttävä haju) niin ymmärrän höyryttelyä harrastamattomien hajoilunkin täysin ja todellakin sitten höyrytään pihalla. Ei tässä haluta kenenkään nenille hyppiä, pun intended.
    Vaping since 2011.

     
     
  6. #166
    EI se ole mikään tauko, jos työpisteellä höyryää! Tauko on sitä, että päästään hetkeksi irti siitä työstä! Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ajatusmaailmasi asiasta on aivan perseestä, sori

     
     
  7. #167
    Et tainnut ymmärtää pointtiani ollenkaan. Tupakoivat pitävät päivässä about 8 röökitaukoa normitaukojen lisäksi. Nämä "tauot" jäävät pitämättä jos ei tarvitse mennä pihalle höyryämään.
    Lakisääteiset tauot nyt tietysti kuuluvat kaikille (kahvi ja lounas). Työnantaja voi sitten päättää erikseen, että täytyykö esim. leimata itsensä "omalle ajalle" aina kun pitää ylimääräisen tupakka/höyrytaon pihalla.
    Melko vahva ajatus sinulla on ajatusmaailmastani kun et sitä näytä edes ymmärtävän.
    Vaping since 2011.

     
     
  8. #168
    Kyllä mä ymmärsin ihan täysin ajatusmaailmasi! Jokaisella on se tietty määrä taukoja, jos röökaajat saavat teillä pitää extraa, niin se on se asia mihin sinun pitäisi paneutua! Ei se saako työpisteellä höyrytä vai ei! Sä olet nyt ikäänkuin kääntänyt asian ihan toisinpäin

     
     
  9. #169
    No sisällä tupakointia toimistossa nyt ei lailliseksi saa enää millään, ja kukaan ei sitä edes taida haluta. Tupakoijat voivat pitää minun puolestani ylimääräiset tupakkataukonsa, ja höyryttelijätkin voivat tottakai vastaavasti mennä pihalle höyryämään ja pitämään nämä tauot jos siltä tuntuu. Aina ollut näin ja tupakoimattomatkin menevät kesäisin seuraksi pihalle.
    Homma vaan on käytännössä on niin, että höyryttelijät eivät halua mennä talvella pakkaseen ja minusta tuntuu hieman typerältä pakottaa heidät sinne taukoilemaan kun mieluummin tekisivät tuottavaa duunia sisällä. Eivät tupakoimattomatkaan näitä extrataukoja talvella halua harrastaa - työnteko kiinnostaa enemmän.
    Mutta nyt kaikki ovat pihalla niin Esakin varmasti on tyytyväinen.
    Vaping since 2011.

     
     
  10. #170
    Minusta tuo kuullostaa kohtuulliselta, kaikki ovat samassa asemassa? Mä olen ainakin sanonut röökaajille työajalla tapahtuvaan röökinpolttoon, ettei sitä kannata tehdä! Ihan vain sentakia, ettei se ole mikään syy!

     
     
  11. #171
    Meilläpä onkin niin mukava työporukka, että höyryäminen on jopa toivottavaa ei-höyryttäjien puolelta. Haisee kuulemma hyvälle. 10:n hengen toimisto, mun isäks oon saanut yhden typyn kanssahöyräjäks myrkytetettyä. Tauot pidetään erikseen, mutta höyrytään työpisteissäkin.

     
     
  12. #172
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Sastamala
    Viestit
    65
    Meillä on töissä työpaikan alue (siis myös pihat ja parkkipaikat) julistettu savuttomaksi alueeksi. Tupakoida ei saa siis edes parkkipaikalla. Jos menis tontin ulkopuolelle niin ok mutta työsopparissa on että alueelta ei saa työaikana poistua.Yllätys yllätys, koskee myös sähkötupakointia. Suullinen ohje on myös että vakityöläinen saa yhden varoituksen ja sit pihalle, vuokratyöntekijä lähtee heti, mikäli tupakoinnista jää kiinni. Surkuhupaisaa on se että työmaalla hallissa sisällä ajetaan dieseltrukeilla, kaasutrukeilla,traktoreilla, sulatetaan metalleita, anodisoidaan, maalataan, hitsataan..jne.. jää jokaisen omaan päättelyyn että meneekö itelläkin ny ens yönä yövuorossa 1 vai 2 vai 3 isoa tankilista ku ei ole työnjohtoa tms. paikalla.

     
     
  13. #173
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    165
    Lainaus Alkuperäinen postaaja johnz Näytä viesti
    Noh, jos vesihöyrystä tulee hedari niin eipä sitä sitten kiistääkää voi, joten ohjeistus porukalle, että vain ulkona saa vapottaa.
    Tuleeko tämä vesihöyrymyytti siitä, että englanninkielen vapour on käännetty vesihöyryksi? Eikös sähkötupakan höyry ole tarkalleen sitä e-nestettä höyryn muodossa, eli lähinnä PG:tä ja VG:tä nikotiinilla ja aromiaineilla höystettynä? Itse en ainakaan löytänyt mistään tietoa siitä, että PG ja VG jotenkin hajoaisivat vedeksi vapottaessa tai keuhkoissa. PG:stähän jotkut tunnetusti saavat yliherkkyysreaktiota, ja voimakkaat tuoksut voivat aiheuttaa päänsärkyä, eli kyseessä ei välttämättä ole täysin perusteeton ärsyynnys ei-höyryttelijöiden puolelta.

     
     
  14. #174
    Kiitos Uksa kun jaksoit rekisteröityä foorumille. EI kiitos siitä että jaksat jakaa tuota samaa paskaa, vaikka et asioihin kuukkelilla löytänytkään mitään viisasta? Valitettavasti valistaminen ei ole vahvin puoleni, mutta tietämättömyyden viljely vastauksien valossa, osoittaa valitettavasti vain oman tietämättömyytesi asiassa. Kukaan ei ole velvollinen sinulle tätä asiaa selvittämään, toki sydämmestäni toivon jotta niin joku tekee

     
     
  15. #175
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    165
    Viitsisitkö Esa tarkentaa, mitä on tämä sama paska, johon viittaat? Myönnän auliisti tietämättömyyteni asian suhteen. Kuukkelilla kun etsii hakusanoilla 'sähkötupakka' ja 'vesihöyry', tulee vastaan lähinnä sähkötupakointivälineitä myyvien firmojen mainospuheita, vailla minkäänlaisia perusteluita siitä miten PG muuttuu vedeksi atomisaattorissa. Koska olen höyryttelijä itsekin, ja perheellinen sellainen, minua tosiaankin kiinnostaisi tietää miten mahdollisesti altistan lähipiiriäni. En sinänsä usko PG:n olevan millään muotoa vaarallista, paitsi ehkä yliherkille henkilöille, mutta on se silti eri asia kuin vesi.

     
     
  16. #176
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,622
    Katsonut esim. Wikipediasta Suomisivulta Propyleeniglukoli
    tai suomennetulta (google) englanninkieliseltä sivulta? no kunhan linkkasin :P

     
     
  17. #177
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Uksa Näytä viesti
    Viitsisitkö Esa tarkentaa, mitä on tämä sama paska, johon viittaat? Myönnän auliisti tietämättömyyteni asian suhteen. Kuukkelilla kun etsii hakusanoilla 'sähkötupakka' ja 'vesihöyry', tulee vastaan lähinnä sähkötupakointivälineitä myyvien firmojen mainospuheita, vailla minkäänlaisia perusteluita siitä miten PG muuttuu vedeksi atomisaattorissa. Koska olen höyryttelijä itsekin, ja perheellinen sellainen, minua tosiaankin kiinnostaisi tietää miten mahdollisesti altistan lähipiiriäni. En sinänsä usko PG:n olevan millään muotoa vaarallista, paitsi ehkä yliherkille henkilöille, mutta on se silti eri asia kuin vesi.
    Pahoittelen suoraa puhettani, vaikkakin se edustaa todellisuutta asiasta. En henkilökohtaisesti koe mitään velvollisutta selittää olemassa olevia asioita yhä uudestaan, tietämättömyys ei ole syy kyseenalaistamiseen sen todellisessa merkityksessä! Pitää olla jotain, millä kyseenalaistaa nämä asiat? Siiihen ei riitä oman asian ajaminen, ns kylmiltään ilman konsistensia on turhaa=se paska mihin viittasin! Pöytä on sinun

     
     
  18. #178
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097
    Muistelin tuosta uloshengitettävästä ilmasta olleen joskus juttua forumilla ja pari sopivaa hakusanaa kookkeliin antoi tulokseksi:

    ClearStream Air Published! | ClearStream by FlavourArt

    ..ja tuoltapa sitten -> http://clearstream.flavourart.it/sit...CSA_ItaEng.pdf

    Tosin flavourart on tilaajana, toisaalta kukaan muu ei ole tuollaisesta kiinnostunutkaan.

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  19. #179
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    202
    Lainaus Alkuperäinen postaaja gaagamel Näytä viesti
    Meillä on töissä työpaikan alue (siis myös pihat ja parkkipaikat) julistettu savuttomaksi alueeksi. Tupakoida ei saa siis edes parkkipaikalla. Jos menis tontin ulkopuolelle niin ok mutta työsopparissa on että alueelta ei saa työaikana poistua.Yllätys yllätys, koskee myös sähkötupakointia. Suullinen ohje on myös että vakityöläinen saa yhden varoituksen ja sit pihalle, vuokratyöntekijä lähtee heti, mikäli tupakoinnista jää kiinni. Surkuhupaisaa on se että työmaalla hallissa sisällä ajetaan dieseltrukeilla, kaasutrukeilla,traktoreilla, sulatetaan metalleita, anodisoidaan, maalataan, hitsataan..jne.. jää jokaisen omaan päättelyyn että meneekö itelläkin ny ens yönä yövuorossa 1 vai 2 vai 3 isoa tankilista ku ei ole työnjohtoa tms. paikalla.
    Mä en tajua, miksi pitäis saada työntekijät savuttomiksi. Keneltä se on pois, jos pihalla savuttelevat? Ei tupakointia missään tulla ikinä kieltämään kuitenkaan, eikä kuulukaan - vaikka Suomi savuttomaksi- paskaa onkin tavoitteena.

    Näkeehän sen työnteossa sitten kun porukka rähisee niksoissaan. Uutta miestä tilalle, "ei käytä nikotiinia". Sopii ihan loistavasti nykyiseen työllisyystilanteeseen, miestä sisään ja ulos ja kunnon kriteerit.

    E: "Ei käytä nikotiinia"- lauseella viittasin kauan sitten täällä mainittuun juttuun jostain työpaikasta, jossa ei mitään nikotiinia saanut käyttää. Naurattaa edelleenkin.

     
     
  20. #180
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja latela Näytä viesti
    E: "Ei käytä nikotiinia"- lauseella viittasin kauan sitten täällä mainittuun juttuun jostain työpaikasta, jossa ei mitään nikotiinia saanut käyttää. Naurattaa edelleenkin.
    Mutta entäs jos tommosessa paikassa höyryttelee nikotiinitonta nestettä?

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •