Sivu 6 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234567891016 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 101 - 120 / 322

Aihe: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

  1. #101
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    44

    Re: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    "Sähkötupakointiin suhtaudutaan, kuten tavallisiinkin, samat säännöt pätee." Eli tulipaloriski ja ne akuthan räjähtää!

    Höyry nousee missä sattuu touhuamaan. Sen verran tilaa ettei mitenkään jää edes vahvemmat hajut leijumaan. Valvomossa en vedä, kun vuoroin duunikaverien kanssa pitää tilassa työskennellä.


     
     
  2. #102
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    64

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Itse sumuttelen lopputilinkin uhalla ja pomo sen tietää


    Laitteet: Surkeat.

     
     
  3. #103
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Aluksi olin innokkaasti esittelemässä tätä harrastusta työpaikalla ja positiivisesti asiaan onkin yleisesti ottaen suhtauduttu.
    Käännytystyötä on tehty maltillisesti ja taitaapi kaikki täällä tietää että höyryttelen. Höyryttelyn he myös hyväksyvät, enkä tee sitä provosoivasti ja käytän tuoksuystävällisiä liemiä töissä.

    Nyt olen kuitenkin pitäytynyt matalammassa profiilissa ja höyryttelen rauhassa omassa työhuoneessa, kun se ei ketään haittaa.
    Se on varmaa, että jos tätä pitää lähteä konsernitasolla määrittelemään, niin tuomio on varmaan tyly ja THL:n luotetaan.

    Tosin nyt meillä on mielenkiintoinen projekti menossa: "konttoreihin ja taukotiloihin on ilmestynyt tänään rajattuja näytteenkeräyspintoja. Pintanäytteillä on tarkoitus selvittää sieni-itiöiden ja bakteerien määrää ja suvustoa. Nämä pinnat tulisi pitää seuraavat kaksi viikkoa koskemattomina!" Saas nähdä mikä on tuon PG:n huoneilmaa puhdistava vaikutus ja kuinka hyvät tulokset meikän työhuone saa...

     
     
  4. #104
    Höyrykonkari modifier's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Etelä-Pohjanmaa
    Viestit
    206

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Tässähän tätä höyryä imutellaan työpaikalla koneen ääressä, kyseessä siis toimistohuone, joka ei tosin ole oma työpisteeni.
    Pomolta kun asiaa kysäisin, niin oli hyvinkin kiinnostunut aiheesta ja lopputulos oli jotakuinkin "Noh, kunhan et ympäri käytäviä höyryttele, niin homma ok." O0

    Tosin meillä on ioni-ilmaisimia "palovaroittimina" muutamassa tilassa, joten niissä täytyy sit pidättäytyä.. :
    Paps v2.5, Paps v2.1, Piccolo v3.1, Cube
    Kayfun 3.1, Spheroid v2, Caterpillar

    OTW: Liquids...


     
     
  5. #105

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Meillä joku työsuojeluhörhö oli selittänyt ne tavanomaiset thl-potaskat ja täyskiellot.

    Olen avoimesti ilmoittanut, että pyrin olemaan kenenkään vieressä höyryämättä, mutta mikäli joku haluaa nillittää, niin asia ratkaistaan sitten oikeusistuimessa, aiheella yksilönvapauden perusteeton rajoittaminen ja työsyrjintä. Minulta kyllä löytyy dataa argumenttien pohjalle, löytyyköhän työsuojeluhörhöltä.

     
     
  6. #106
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    211

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Ei ole kukaan vielä kieltänyt töissä tätä niin annan mennä täysillä Katsotaan milloin Lappeenrannan kaupunki tekee päätöksiä tässä asiassa.

     
     
  7. #107
    Höyrykonkari modifier's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Etelä-Pohjanmaa
    Viestit
    206

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Josip Zugasvili Näytä viesti
    Meillä joku työsuojeluhörhö oli selittänyt ne tavanomaiset thl-potaskat ja täyskiellot.

    Olen avoimesti ilmoittanut, että pyrin olemaan kenenkään vieressä höyryämättä, mutta mikäli joku haluaa nillittää, niin asia ratkaistaan sitten oikeusistuimessa, aiheella yksilönvapauden perusteeton rajoittaminen ja työsyrjintä. Minulta kyllä löytyy dataa argumenttien pohjalle, löytyyköhän työsuojeluhörhöltä.
    Tässä on loistava asenne! En ees itse kehtais olla tuolla meiningillä.. Hyvä! ... O0
    Paps v2.5, Paps v2.1, Piccolo v3.1, Cube
    Kayfun 3.1, Spheroid v2, Caterpillar

    OTW: Liquids...


     
     
  8. #108
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    19

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Itse olen ravintola-alalla töissä ja oma pomoni ja muutamat asiakkaista ainakin höyryttelevät. Yleisten selkkausten takia olemme joutuneet kieltämään ravintolassa höyryttelyn mutta pihalla tietenkin saa höyrytellä vapaasti. Ymmärrän täysin tämän säännön mutta toivottavasti siihen vielä muutos jonain päivänä saadaan.

    Henkilökunta saa höyrytellä taukotiloissakin joissa tupakointia ei sallita. Kuulemma osa asiakkaista höyryttelee vessoissa poissa silmistämme siitä ei hajuhaittoja synny joten eihän sitä kukaan edes huomaa vaikka se vastoin yökerhon sääntöja onkin. Meillä savuttomalla vähemmistöllä on oikeus pidempään kahvitaukoon kuin polttelevien "juokseva" tupakkatauko.
    aka mankku aka mp90 aka DJ90.
    paljon puhetta ilman mitään sisältöä since 1990

     
     
  9. #109
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Mä en oikeen ymmärrä, jos pomo ja työntekijät höyryttelee, niin silti ei saa sisällä höyrytellä..? Onko porukka oikeesti niin idiootteja, että jos näkee jonkun höyryttelemässä, laittavat itse analogisen sauhuamaan, vai mikä tossa on jutun juju?

     
     
  10. #110
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    467

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Mä en oikeen ymmärrä, jos pomo ja työntekijät höyryttelee, niin silti ei saa sisällä höyrytellä..? Onko porukka oikeesti niin idiootteja, että jos näkee jonkun höyryttelemässä, laittavat itse analogisen sauhuamaan, vai mikä tossa on jutun juju?
    Kyllä on, tyttöystävän luona kun olin nii pössyttelin aina vessassa niin se kaveri poltti sitten vessassa vaikka tiesi hyvin että kyse on höyryttelystä. Ei tosin myöntäny mutta aika varma olen ku analoginen kärys vessassa ja hän oli ainoa joka talossa poltti. savu vaan nous. luuli varmaan että höyritin haisee röökille

    tosin oikeesti, selvää järkeä pitää käyttää ja toi kielto on perseestä

    e: nykyään minulla on lupa höyrytellä muuallakin asunnossa :P

     
     
  11. #111
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    19

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Mä en oikeen ymmärrä, jos pomo ja työntekijät höyryttelee, niin silti ei saa sisällä höyrytellä..? Onko porukka oikeesti niin idiootteja, että jos näkee jonkun höyryttelemässä, laittavat itse analogisen sauhuamaan, vai mikä tossa on jutun juju?
    pointtina että känniset asiakkaat ei tajua - edes selittämällä. ja jos minä tiskin takana saisin höyrytellä miksei asiakas tiskin toisella puolen. ja mikäli joku sisätiloissa höyryttelee ei sitä välttämättä joku asiakas siedä (oman ulkona tupakointinsa takia esim. :P) on siitä hyvin helppo haastaa riitaa.
    aka mankku aka mp90 aka DJ90.
    paljon puhetta ilman mitään sisältöä since 1990

     
     
  12. #112
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    ^ ja ^^Voi helvetti että osaa olla fiksua porukkaa. Eipä ihme, etten kauhean usein baareissa viihdykkään..

     
     
  13. #113
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    15

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Mä en oikeen ymmärrä, jos pomo ja työntekijät höyryttelee, niin silti ei saa sisällä höyrytellä..? Onko porukka oikeesti niin idiootteja, että jos näkee jonkun höyryttelemässä, laittavat itse analogisen sauhuamaan, vai mikä tossa on jutun juju?
    Oon varmaan tähän ketjuun joskus maininnukin, mutta baarissa kun on töissä niin näkee kaikenmoista, joka kerta siellä joku valopää keksii sytyttää sen röökinsä ja kun vaikka viereisestä pöydästä katsottuna höyryttely saattaa humalaisissa silmissä näyttää tupakanpoltolta (etenkin nää tupakan näköiset pötkylät) ja "ku toi niin määki!" niin itse kyllä ymmärrän ihan täysin sisällähöyryttelykiellon etenkin yökerhoissa. Jossain pienessä pubissa tjsp. se on sitten eri asia.

     
     
  14. #114
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    228

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Josip Zugasvili Näytä viesti
    Meillä joku työsuojeluhörhö oli selittänyt ne tavanomaiset thl-potaskat ja täyskiellot.

    Olen avoimesti ilmoittanut, että pyrin olemaan kenenkään vieressä höyryämättä, mutta mikäli joku haluaa nillittää, niin asia ratkaistaan sitten oikeusistuimessa, aiheella yksilönvapauden perusteeton rajoittaminen ja työsyrjintä. Minulta kyllä löytyy dataa argumenttien pohjalle, löytyyköhän työsuojeluhörhöltä.
    Työsuojeluhörhönä olen neuvonut pitämään matalaa profiilia ja niin ovat höyryttelijät tehneetkin. Työpaikallani on tupakointi sallittu niille varatuilla paikoilla ja väki sitä ohjetta noudattaa asiallisesti. Jos joku alkaakin aktiivisesti höyryttelemään sisätiloissa, siitä varmaan joku toinen vetää herneen nenään. Meillä on homeinen sisäilmaongelma jo valmiiksi,enkä halua enää siihen neuvotteluja höyryttelyn puolesta. Mieluummin kinaan jonkun oikean ongelman poistamisesta.

     
     
  15. #115

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja imuri Näytä viesti
    Työsuojeluhörhönä olen neuvonut pitämään matalaa profiilia ja niin ovat höyryttelijät tehneetkin. Työpaikallani on tupakointi sallittu niille varatuilla paikoilla ja väki sitä ohjetta noudattaa asiallisesti. Jos joku alkaakin aktiivisesti höyryttelemään sisätiloissa, siitä varmaan joku toinen vetää herneen nenään. Meillä on homeinen sisäilmaongelma jo valmiiksi,enkä halua enää siihen neuvotteluja höyryttelyn puolesta. Mieluummin kinaan jonkun oikean ongelman poistamisesta.
    Eli dataa ei löydy? Meidän työsuojeluhörhömme mukaan sähkötupakassa on ihan saatanan vaarallisia aineita ja se pitää vähintäinkin rinnastaa tupakointiin.

    Suorastaan odotan, että tästä muodostuu konflikti. Lopputuloksestakaan ei ole väliä, kunhan saa vetää rätinkejä sen pellen eteen ja pyytää jotain konkreettista vasta-argumenteiksi. Katsotaan kuinka kauan hörhö kehtaa selitellä hatusta vedettyä THL-paskaa, joka ammutaan joka kohdalta alas samantien.

    Tässä on nyt kumarreltu kiusaajia ihan liian kauan. Kuten jokainen jo kouluaikoinaan varmasti huomasi, ihminen ei koskaan voi muuttua niin näkymättömäksi, etteivätkö nämä paskiaiset pyri kimppuusi. Kun annat alistaa itsesi yhdessä asiassa, ne keksivät seuraavan.

    Ihan samaa settiä kuin röökinkin kohdalla. Sinänsä ihan ymmärrettävätkin rajoitukset ovat lopulta johtaneet simputuksen ja kiusaamisen kehään. Kuten sanottu, en höyryttele kenenkään vieressä hienotunteisuussyistä. Sen sijaan sähkötupakaton työpaikka -julistukset ovat ihan suoraa vittuilua. Ja siihen minä en alistu. Perkele.

     
     
  16. #116
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    228

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Dataa ei ole onneksi vielä tarvinnut kaivaa esille. Ja vaikka yhtiön johtoryhmälle esittäisi minkälaiset rätinkit, ne voivat tehdä kielteisen päätöksen ja sitten pitäisi mennä eri viranomaisilta ja lakimiehiltä hakemaan uusia perusteluja. Ja taas palaa tupak... (eipäs palakaan) mutta aikaa menee turhan asian vääntöön. Nyt menee mukavasti, eikä kukaan ole tullut hakemaan tukea sisähöyryttelylle tai tehnyt siitä ongelmaa (puolin tai toisin). Mieluummin käyttäisin aikani suurempia henkilöstöryhmiä koskeviin ongelmiin.

     
     
  17. #117

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Omalla työpaikallani ei ole tullut vielä THL:n suositukseen liittyvää virallista julistusta esiin, joten höyryän sisätiloissa matalalla profiililla. Ensin ajattelin kysellä ts-päälliköltä höyryttelystä, mutta hetken mietittyäni järki voitti ja luovuin uteluista, koska eihän se asiasta mitään tiedä. Lisäksi hän on todella virkaintoista tyyppiä. Keskitysleirin komendanttiainesta.

     
     
  18. #118
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Nivala
    Viestit
    209

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Josip Zugasvili Näytä viesti
    Meillä joku työsuojeluhörhö oli selittänyt ne tavanomaiset thl-potaskat ja täyskiellot.

    Olen avoimesti ilmoittanut, että pyrin olemaan kenenkään vieressä höyryämättä, mutta mikäli joku haluaa nillittää, niin asia ratkaistaan sitten oikeusistuimessa, aiheella yksilönvapauden perusteeton rajoittaminen ja työsyrjintä. Minulta kyllä löytyy dataa argumenttien pohjalle, löytyyköhän työsuojeluhörhöltä.
    Meidän firman työsuojeluhörhö ilmoittautuu!
    Mulle on ihan sama mitä kukakin itselleen tekee, jos joku teloo itsensä tyhmyyttään, se ei ole kenenkään vika, ei edes minkään ministerin.
    Luotan yksilön kykyyn ajatella omilla aivoillaan ja maalaisjärjen käyttöön.
    Sitten puutun johonkin jos joku tietämättömyyttään/välinpitämättömyyttään aiheuttaa vaaraa muillekkin.

    Sähkötupakeista olen sitä mieltä että kukin höyrytelkööt missä tahtoo jos ei se ketään haittaa, eikä asiaa juuri kukaan huomaa.
    Palovaroittimista olen kyllä höyryporukkaa koittanut varoitella, ne kun ovat meillä varsin herkkiä optisia malleja.

    Minäkin yritin ottaa tämän asian esille mahdollisimman hyvässä hengessä työsuojelupäällikön kanssa.
    Se sanoi ettei hän tässä vaiheessa ota kantaa suuntaan tai toiseen koska ei tiedä koko hommasta mitään ja aikoi selvitellä asiaa paremmin.
    Linkitin sille tämän foorumin ja lukuisia ulkomaisia tutkimustuloksia käännöksineen, pidin pienen esittelyn omista laitteista ja perustelin firman "hiljaisen hyväksynnän" vaikutuksia tupakkataukojen poisjäännillä.

    Parin päivän päästä eteen tuotiin tuo THL:n propakanda-julistus ja ehdoton kielto.
    Eli asiaan ei oltu sittenkään viitsitty edes perehtyä vaan oli kysytty virallista mielipidettä suoraan asenteiltaan erittäin suppeasta paikallisesta työterveyshuollosta.

    Jossain tässä ketjussa oli maininta höyrytelyn rinnastamisesta mielimusiikin kuunteluun ja uskonnonvapauteen.
    Täälläpäin nuokin sanelee työnantaja.
    Naapurifirmaan (joka on periaatteessa samaa puljua kuin mekin) on turha enää yrittää töihin jos ei tunnusta tiettyä uskontoa.
    Meillä ei onneksi ihan näin jyrkkiä olla, kiitos yhden pitkähiuksissen, yli 50-vuotiaan miestyönjohtajan.
    Ja kaikkien muiden paitsi tämän uskonnnon voimakkaasti värittämän paikallisradion kuuntelu työpisteissä on käytännössä kielletty.

     
     
  19. #119
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Casull Näytä viesti

    Ja kaikkien muiden paitsi tämän uskonnnon voimakkaasti värittämän paikallisradion kuuntelu työpisteissä on käytännössä kielletty.
    Ei saatana. Jos meillä ryhdyttäisiin vastaavaan tekisin kyllä selväksi, että kaikenlainen uskonnollinen propaganda loukkaa minua ja minun vakaumustani.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  20. #120
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    228

    Vs: Työpaikkojen suhtautuminen höyryttelyyn?

    Mielestäni on työpaikoilla turhaa nostaa asia esille hyväksynnän hakemiseksi. Työpaikalla kenenkään päättäjän ei tarvitse ottaa kantaa ennen kuin joku sitä kysyy. Ja kuten Casull tuossa mainitsi, ei lopputulos aina ole toivottu. Mennään vaan pikkuhiljaa henkseleitä paukuttamatta ja jos joku vaivaa näkee, ryhdytään sitten puolustukseen. Voihan sellainen hissuttelu hiukan käydä luonnon päälle, mutta joskus pieni myönnytys kannattaa. Ainakin siihen firman totaalikieltoon saakka.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •