Sivu 84 / 89 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3474808182838485868788 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,661 - 1,680 / 1765

Aihe: Jalippo's Secret e-nesteet

  1. #1661
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    350
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Ei sitä nykylaitteilla/-tehoilla tarvi niin paljon. Kannattaa ottaa huomioon että nesteet kehitettiin kun yleisimmät watit pyöri siinä kymmenen kieppeillä
    Oisko mahdollista päivitellä Vapetalon sivuille uudet suositus prosentit? Tein meinaan nallekarkin 33% ja meinas hampaat sulaa..

     
     
  2. #1662
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380
    Itse vetelen kyllä tyytyväisenä myös nykydrippereillä noilla suositusmäärillä sekoitettuna, toisaalta motto onkin vähän ollut ettei ainakaan mauttomia mehuja tehdä. Itsellä toki tehot maltillisesti 40w tai alle. Jos haluaa laimentaa niin se on helppoa ja silloin nesteistä tulee myös riittoisempia. Yksi syy korkeisiin pitoisuuksiin on se, että tykkään itse tehdä nuo puhtaaseen VG-pohjaan, joka tunnetusti syö jonkin verran makua, mutta höyryntuotto mahtavaa. Jos käyttäisin osittaista PG-pohjaa, niin silloin laittaisin itsekin vähemmän tiivaria.

    Joka tapauksessa nuo korkeammat sekoitussuhteet on ihan asiakkaan etu - mitä suurempi seossuhde, niin sen halvempi hinta tiivareilla! Mun nesteet on valmiina seoksena kaikki samanhintaisia, jos tekee suositellulla suhteella.

     
     
  3. #1663
    No, miten sen nyt ottaa? Prosentithan voi olla mitä vain, mutta kuluttaja laskee hinnan per/100ml ja sitämukaa vrt hintaa markkinoilla. Sanoisin logiikan pettäneen tässä kohtaa. Hyvää taas on, että suositellut prosentit vastaa vgpg suhdetta.

    Ymmärrän täysin logiikan, millä nämä hinnat on laskettu! Mutta aina voi olla erimieltä

     
     
  4. #1664
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380
    Aina voi ja saa olla eri mieltä. Mä uskon silti että kuluttajat on fiksuja ja osaa ottaa huomioon aineen riittoisuuden myös hintoja verratessa.

    Kyllä mäkin mielummin maksan litrasta lasinpesunestettä 4€ jos se kestää -40c, jos vieressä olis 3€ samankokoinen purkki -20c spekseillä. Sillä neljällä egellä sais kuitenkin tuplasti enemmän -20c tavaraa lantrattuna.

     
     
  5. #1665
    Lasinpesuneste on hyvä esimerkki, aikoinaan meillä "veteraaneilla" ei ollut oikeastaan muuta mahdollisuutta kuin ostaa Finalndia vodkaa, lasinpesunesteeksi(vrt vodka taalan ja lasinpsuneste 4taalaa). Sekun oli oli helvetisti halvempaa
    Litra siis!
    Laitoin tuon veteraanin sulkuihin, mutta Suomen valtio on nyt viimein päättänyt myöntää meille veteraani statuksen viraliisesti, eikä syyttä! Sodassa mukana oleminen, ei ole counter strike pelaamista! Vaikka sitä kutsutaan rauhan puolustamiseksi!

     
     
  6. #1666
    Höyrypää jorpakko's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Siilinjärvi
    Viestit
    699
    Voi pojat, kylläpä maistuu!



    2 pulloa tiivistettä ja 80ml 30PG/70VG 6mg pohjaa, Origenissä single 0.35ohm coili 0.3mm halkaisijalla 0.5mm 316L rosterista.
    Pitäsikö tuota malttaa vielä kypsyttää...

    https://t.co/34Go9592I3

     
     
  7. #1667
    Höyrypää Humppaaja's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    440
    Ekaa kertaa kokeilin Jalippon milkkiä 80/20vgpg, toimii kyllä hyvin, mut ei pärjää millää "ohjeistukselle" onneks o tiivaria jäljellä ni saa sitä mitä haluu. Tola testisetillä tulee se maito paremmin esiin, kyllä se marja siellä selkeesti nytkin on, mutta mutta, noh kyllä ohjeen mukaa mennää vastaisuudes. Mutta tämä vaan ome mielipiteeni joten harkitkaa toki. Kukin makunsa mukaan.
    Viimeksi muokannut Humppaaja; 24.01.16 kello 08:29. Syy: Samat silmät ku eile.

     
     
  8. #1668
    Mulla Milkki ollu 20% 50/50 pohjaan, törkeen hyvä, sais varmasti yhtä hyvää 15% tiivarilla!

     
     
  9. #1669
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    350
    Jalipon maito sekoteltu, viitisen päivää kypsytelty ja maisteltu. 80vg/20pg, 15% makua ja 2mg niksat.

    Ihan tajuttoman hyvää. Tuntuu että joka toisessa nesteessä on nykyään kermapohjaa. Se on sinänsä ihan jees, mutta pidemmän päälle kyllästyttää. Tässä todellakin on maitopohja, erittäin kevyt verrattuna kermoihin. Makeat hedelmät sulautuu pehmeästi maidon kanssa yhteen, suuhun jää pitkäksi aikaa makea jälkimaku. Maistuu oikeasti smoothielta, aitoja makuja ilman esanssia. Myös tuoksu on herkullinen, vaimokin tykkää 15%:lla maku on sopiva, ei liian hyökkäävä eikä turruttava. Pelkissä hedelmänesteissä on omasta mielestä melkein poikkeuksetta liian kova TH vaikka tuulettelee, tässä maito pehmentää höyryä juuri sopivasti.

    Ensimmäinen Jalipon neste mitä maistoin oli Jalippo bears, joka 33% tiivistemäärällä oli liian makeaa. Tällä kertaa 15% osuu suuhun oikein hyvin, tämä neste jää varmasti kiertoon! Kiitokset kokille, tätä voi kyllä suositella maistamaan!

     
     
  10. #1670
    Uusin neste, saturday. Noooh...
    Vähän vaikea sanoa. Jalippon tuoteperheen nesteet ovat pääsääntöisesti dripperi tai meshille suunnitletuja mutta itse olen vedellyt clearolla. Hyvin ovat maistuneet tästä huolimatta.
    Tämä uusin tuli sotkutettua samoin kuin kaikki muutkin. Tiivaria 10% ja VG60/40PG.

    Viikon kypsymisellä maku oli todella parfyyminen ja toooodella makea. En löytänyt muuta kuin sitä vadelmaa. Tehojen nosto ei tuonut mukaan yhtään lakritsia.
    Täytyy vielä antaa muhia ja vähän tuuletella. Josko se siitä. Jos ei tuulettelu auta niin jää kyllä jatkossa hankkimatta.

    Sorry jalippo.

     
     
  11. #1671
    Lainaus Alkuperäinen postaaja |foder| Näytä viesti
    Uusin neste, saturday. Noooh...
    Vähän vaikea sanoa. Jalippon tuoteperheen nesteet ovat pääsääntöisesti dripperi tai meshille suunnitletuja mutta itse olen vedellyt clearolla. Hyvin ovat maistuneet tästä huolimatta.
    Tämä uusin tuli sotkutettua samoin kuin kaikki muutkin. Tiivaria 10% ja VG60/40PG.

    Viikon kypsymisellä maku oli todella parfyyminen ja toooodella makea. En löytänyt muuta kuin sitä vadelmaa. Tehojen nosto ei tuonut mukaan yhtään lakritsia.
    Täytyy vielä antaa muhia ja vähän tuuletella. Josko se siitä. Jos ei tuulettelu auta niin jää kyllä jatkossa hankkimatta.

    Sorry jalippo.
    Joo, itellä ku melkolailla samat fiilikset uusimmasta mehusta. Sain testipullon joku aika sitten, eli en ole itse sekoitellut, vaan valmiina tuli. En löytänyt magmalla enkä belluksella kummallakaan edes viitettä lakritsista, vaikka eipä kyllä esikuvassakaan muuta kuin väri viittaa lakuun. Omasta mielestäni tämä on nalle voimakkaammalla vadelmalla.

     
     
  12. #1672
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380
    Palaute on parasta ja arvostan sitä aina, etenkin rehellistä.

    Onhan nuo laku/salmiakkimaut aina sellaisia, että tulevat erilailla esille eri laitteissa. Tässä se on vielä pyritty pitämään mahdollisimman hentona, omaan suuhun siinä oikeassa karkissa on lopussa sellainen hedelmälaku tyyppinen fiilis, jota myös nesteeseen haettu.

    Voin käsi sydämellä vannoa, että myös laku löytyy, kun käyttää suositeltua seossuhdetta (30 %) ja dripperilla makustelee vaikka 40 watin tehoilla. Jos tiivaria on vain vähäisen, niin hennoimmat maut tippuu melko varmasti pois kyydistä. Silloin jyllää peruskarkki ja siitä varmaan löytyykin yhteyksiä nalleen, eihän nuo oikeatkaan kovin kaukana toisistaan ole.

    Seuraava neste meneekin sitten enemmän toiseen äärilaitaan, eli kirpeä hedelmäpurkka. Visiossa olis kokeilla tehdä myös kunnon Cafe Latte, ettei aina noita karkkeja!

     
     
  13. #1673
    Ekaa kertaa jalipot testissä!On muute hyvää toi milkki ilman kypsymistä! Tsiisus! kaikki muut maut kans kypsymässä katellaa viikon päästä uppooko muutki samalla tavalla. Uskon että tulen käyttämään näitä jatkossaki ainakin milkkiä!

     
     
  14. #1674
    Höyrykonkari walt0's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Savo
    Viestit
    140
    Nalle perhe ilman milkkiä aloitti kypsymisen reipas viikko sitten keskiviikkona. Tehty ohjeen mukaan 3mg niksoilla. Tuoksut Berryssä suorastaan herkulliset, mutta odotelkoonsa vielä ensiviikkoon Creamin kanssa maistamista. Bear ja Raspberry korkattu ja maistettu. Alkuun en oikeen saanut Raspberrystä mitään irti. Laitteistona Rx200 ja Snapdragon RDA(jossa sinkkuna 5kieppiä kanthal klaptonia 26+32 2,5mm). Pelkkä vattu erottui. Noh hieman tehojen nostoa (aloitin 17W) ja muitakin makuja alkaa löytymään. Hieman 30W jälkeen erottuu mukavan pehmeä lakumaku rinnalle. Kokonais makuna nyt oikein miellyttävä ja pehmeä vattumainenlaku, ehkä jopa hieman kermaisen kaltainen pehmeys. Joku maku tuolla on mitä en tunnista ollenkaan, mutta oikein hyvää. Tulee kyllä tilattua lisää.

    Sitten Bear. Kokkailun jälkeen haju oli suorastaan hirveä. Mietin silloin, että mitähän tuolle voi tehdä. Nyt on joku laittanut saippuaa ja alkomahoolia pulloon. Eipä siinä hengitellen pullo kypsyi reippaan viikon, ja haju tasaantui. Samalla Snapdragonin setupilla kokeilin 15 -35W ja maku löytyi. Kyllä tässä voisi hyvinkin olla nallenamia ilman liivatetta. Makeus van vie hampaatkin mennessään tuolla suositellulla sekoitussuhteella (paljonkohan tuota uskaltaisi laimentaa). Kyllä tämän höyryttää, mutta Raspberry vie voiton 100-0.

     
     
  15. #1675
    Mä en tehny ollenkaa noitten suositusten mukaan. Iha hullua laittaa 30% ku mulla riittää mainiosti 15% pelkkää vg pohjaan ja hyvi löytyy makua.

     
     
  16. #1676
    Täällä kans päästiin testaamaan uusinta eli autokarkkia. 70/30 vgpg ja heitin 20% tiivaria. Ilman kypsyttelyä, näillä suhteilla ei ainakaan sen kummemmin tosiaan salmiakki maistu. Cuboidin nokassa Tobecon supertankki ja 48W tehoilla nykästy. Täytyy heittää isompi erä kypsymään ja antaa hautua tovi jos sieltä sais muutakin irti.

    Sinällään ei täyttänyt odotuksia maun suhteen ainakaan tällä laitteistolla mutta ei tämä siltikään huono ole, kyllä nuo tuosta tulee imastua kaikki varmasti.
    Nakkelen vielä kommenttia jos kypsyttelyn jälkeen tapahtuu muutoksia johonkin suuntaan!
    ~Mitään muuta ei ole pakko tehdä kuin kuolla ja sekin vain kerran~

     
     
  17. #1677
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    38
    Minäminäminäkin testasin tänään tätä uusinta makua, Raspberry Of Saturdayta. Kuusi päivää notkunut kaapissa korkki kiinni sekoitteluiden jälkeen ja tänään kun piti päästä testaamaan uutta dripperiä niin päätin testata samalla tätäkin. Pistin putelin kuitenkin ensiksi kuumaan veteen n. vartiksi, minkä aikana vaihdoin kertaalleen haalistuneen veden uudelleeen kuumaan. Mainitsen tämän siksi, koska en yleensä tee näin mutta uskoisin, että tällä toimenpiteellä joku vaikutus oli. Neste ainakin muuttui juoksevammaksi, todennäköisesti kuitenkin vain hetkellisesti. Dripperiin tein 0.4 ohmisen setupin .24G kanthalista. Pikkaisen laski odotuksia nuo pari aiempaa viestiä, ettei olisi ollutkaan niin hyvää kuin ooteltiin, mutta meikäläinen ainakin oli aivan ällikällä löyty ekat höyryt imaistuani! Olihan se aivan perkeleen hyvää! Johtunee osin pienestä makupalvonnasta vadelman suuntaan, mutta tältä istumalta meni heittämällä top-1 nesteeksi. Tilaan tätä varmasti lisää ja paljon! Ja minä ainakin sen lakun/salmiakin tms. siellä maistoin.

    Sanottakoon vielä, että en näistä muista Jalippon nesteistä ole niinkään innostunut niitä kokeiltuani. Bears oli sellanen aika jeessineste, mutta Vanilla Cream ja Vanilla Berry oli suorastaan hirveitä. Onneksi tämä on vain makuasia ja joillekin nuo maistuvat kovastikin.
    Spoileri!

     
     
  18. #1678
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380
    Hieno revikka Petro, kiitos myös kaikille muille palautteiden antajille. Nämä ovat tosi tärkeitä myös silloin kun miettii mitä uusia nesteitä vois tehdä ja minkälaista makumaailmaa hakea. Toista lakunestettä ei varmaan kyllä enää tule, koska kokonaisuus maun suhteen on niin laitteistoriippuvainen ja tehotkin vaikuttaa paljon.

    Sen verran vielä laitteista, että kolme ekaa (bears, berry ja cream) oli puhtaasti tehty meshille, enkä ainakaan itse ole niiden makuihin tyytyväinen pumpulista - ihan ok, mutta ei se alkuperäinen elämys.

    Kaksi viimeisintä nestettä (milk ja raspberry) on suunniteltu ja testattu pumpulilla, dripperikäytössä.

     
     
  19. #1679
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Minä oon nyt kolme kertaa testannut autokarkkia, kuuden, seitsemän ja yhdeksän päivän steeppauksen jälkeen. Ei auta mikään, yksi tässä käytetty tiivari maistuu läpi ja kun se maistuu pumpulilla ihan saippualta niin koko neste maistuu saippualta. Testaan vielä vaikka kolmen viikon kypsytyksen jälkeen jos tämän ko. tiivarin saippua olisi haihtunut...

     
     
  20. #1680
    Höyrykonkari walt0's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Savo
    Viestit
    140
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Minä oon nyt kolme kertaa testannut autokarkkia, kuuden, seitsemän ja yhdeksän päivän steeppauksen jälkeen. Ei auta mikään, yksi tässä käytetty tiivari maistuu läpi ja kun se maistuu pumpulilla ihan saippualta niin koko neste maistuu saippualta. Testaan vielä vaikka kolmen viikon kypsytyksen jälkeen jos tämän ko. tiivarin saippua olisi haihtunut...
    Hmm, mulla hävisi tuo saippuiaisuus hajusta n.päivä 5 kohdalla. Maistoin vasta 7 päivänä. Jokapäivä pidin pulloja auki 30min - 3h. Maku on hyvin lempeä, pehmeä. Ei maistu saippua. Nyt on Goblin minissä kokeilussa ja omnom edelleen(kokeiltu Snapdragon, Advken Mad Hatter ja Goblin Minillä kaikissa punpulit).
    Huomenissa vois kokeilla Berrystä vihdoin alkumaut. Tuoksu on ainakin todella miellyttävä.

     
     
Keskustelu Täyttönesteet (e-Neste)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •