Sivu 9 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678910111213 ViimeinenViimeinen
Tulokset 161 - 180 / 253

Aihe: Mielialahäiriöt ja mielialalääkitykset: Kokemuksia ja mielipiteitä

  1. #161
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    No tiettävästi sä kumminkin oot nainen..
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  2. #162
    Höyryttelijä Jellona's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Nurmijärvi
    Viestit
    67
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Editin edittii. Nythän mä sen tajusin, ei ihme että tää toimii eri tavalla. Viimeks kun testasin niin määhän tupakoin sillon. Ja tää Voxra on sama tuote eri nimellä kuin Zyban, jota käytetään tupakasta vierottamiseen (hinta vaan moninkertanen että saadaan röökaajilta loputki rahat). Tupakassa on niitä joitain juttuja (ei nikotiini) jotka hajottaa dopamiinia, tää lääke taas estää dopamiinia hajoomasta tai ottamasta takasin. Ja lopputulos on... En tiedä. Mutta siitä sen täytyy johtua.
    #¤TUN Zyban! Duunilääkäri aikoinaan kirjotti satsin sitä röökinpolton lopettamiseksi. Siitähän riemu ratkes. Jos siihen asti tupakoin aika paljon (1 1/2 isoa askia päivässä) ja tupakalla käydessä poltin aina kaks röökiä putkeen, ni sen myrkyn alottamisen jälkeen meni neljä putkeen, että heilahti. Ja ku viimein röökikopilta pääs pois, ni kymmenen metriä sieltä ja tuli ihan pakottava tarve mennä vetämään lisää. Sitä aivan hirveetä hinkua vastaan sit taisteli joskus jopa puol tuntia ja eiku taas neljä röökiä putkeen. Alko nimittäin tupakkaa kulumaan aski poikineen. Mustahan tuli ihan röökinarkki, meinas seinille kiipeillä ja pureskella pöydät ja potkia tuolit, ku ei päässy aina heti uudestaan. Ja ne muut oireet... Ihan karseita raivareita, joita piti sit duunissa pidättää ja mennä aina johonki purkamaan, ja itkukohtauksia, joita ei myöskään voinu näyttää, ja mieliala heitteli katosta lattiaan ja kuperkeikkaa alpeilla senku kerkes. Kahden viikon jälkeen lopetin ne. Totesin, ettei homma oo sen arvoista, varsinkaan kun ei auta siihen mihin pitäis. Et kaikkia myrkkyjä syötetään yleispätevinä kaikille.

     
     
  3. #163
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    No tiettävästi sä kumminkin oot nainen..
    Vielä viimeksi kun tarkistin

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jellona Näytä viesti
    #¤TUN Zyban! Duunilääkäri aikoinaan kirjotti satsin sitä röökinpolton lopettamiseksi. Siitähän riemu ratkes. Jos siihen asti tupakoin aika paljon (1 1/2 isoa askia päivässä) ja tupakalla käydessä poltin aina kaks röökiä putkeen, ni sen myrkyn alottamisen jälkeen meni neljä putkeen, että heilahti. Ja ku viimein röökikopilta pääs pois, ni kymmenen metriä sieltä ja tuli ihan pakottava tarve mennä vetämään lisää. Sitä aivan hirveetä hinkua vastaan sit taisteli joskus jopa puol tuntia ja eiku taas neljä röökiä putkeen. Alko nimittäin tupakkaa kulumaan aski poikineen. Mustahan tuli ihan röökinarkki, meinas seinille kiipeillä ja pureskella pöydät ja potkia tuolit, ku ei päässy aina heti uudestaan. Ja ne muut oireet... Ihan karseita raivareita, joita piti sit duunissa pidättää ja mennä aina johonki purkamaan, ja itkukohtauksia, joita ei myöskään voinu näyttää, ja mieliala heitteli katosta lattiaan ja kuperkeikkaa alpeilla senku kerkes. Kahden viikon jälkeen lopetin ne. Totesin, ettei homma oo sen arvoista, varsinkaan kun ei auta siihen mihin pitäis. Et kaikkia myrkkyjä syötetään yleispätevinä kaikille.
    Auts. Mä oon imeny tota noitapilliä ihan vanhaan tahtiin, että siihen ei mitään vaikutusta. Mutta noi raivarit, kuinkas sattuikaan, tänään oli "pieni" konflikti ja mun reaktio säikytti mut itsenikin. Mä meinaan ajattelin hetken, että mä joko tapan sen toisen tai itseni. Mutta se meni ohi viidessä sekunnissa, sen jälkeen tirahti pari kyyneltä ja sitten kokosin itseni. Ajattelin että katson sen maagiset kaksi viikkoa koska tossa ohjeessakin lukee että sen aikaa menee että vaikutus alkaa kunnolla tuntua, ja sitä ennen voi olla sekaisin ku seinäkello. Mutta ei kyllä hyvältä vaikuta... En tajua, viimeksi kokeilu kesti pari viikkoa ja silloin vaikutus oli lähinnä se että olin vain turboahdettu versio itsestäni, ja tosiaan lopetin ihan sen takia etten pystyny nukkumaan. Nyt on jokin toisin.

     
     
  4. #164
    Mä tahtoisin vieläkin muistuttaa kilpirauhasarvoista... Itellä oli niin räjähdysaltis meininki ja semmonen väsynyt ja melkeimpä masentunut olo ennenku löydettiin vika kilpparista. Siihen oloon ei auta sit mitkään masennuslääkkeet eikä semmoset. Onneks sattu kohalle semmonen terkkari joka halus eka ne kilppariarvot testata ennenku mitää mielialalääkitystä ees ajatellaan

     
     
  5. #165
    Höyryttelijä Jellona's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Nurmijärvi
    Viestit
    67
    Nyrkkeilysäkki ja kontillinen nenäliinoja. Jätä ne pillerit väliin, vähemmästäkin kuula sekoaa, kaikki ei sovi kaikille.

     
     
  6. #166
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Mä oon fyysisesti vielä kipeämpi kuin päästäni, että oon sen verran tarkassa seurannassa että kyllä ne varmaan olis huomanneet jos kilpparissa jotain vikaa olis... :/

    Edit. Mä alan vähän kallistua kanssa siihen nyrkkeilysäkkiin ja nenäliinoihin... Tosin luomutilassa pelkät nenäliinat riittää, tää suora raivo on tullu nyt tästä lääkkeestä luulisin...

     
     
  7. #167
    Höyrykone Tonic's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    1,373
    mie en ees ala purkaan et mitä kaikkee sit pääkopassa tapahtuu masennuksen kaa painittu pitkään... nyt pitkästä aikaa ilman mitään lääkkeitä ollaan ja jännitettään milloin korkea lento loppuu..

     
     
  8. #168
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tonic Näytä viesti
    mie en ees ala purkaan et mitä kaikkee sit pääkopassa tapahtuu masennuksen kaa painittu pitkään... nyt pitkästä aikaa ilman mitään lääkkeitä ollaan ja jännitettään milloin korkea lento loppuu..
    Mustakin tuntuu että parasta olla kajoomatta liikaa niihin asioihin mitä päässä liikkuu, pahentaa vaan tilannetta kun kaivaa luurangot esiin. Puhuminen muka auttaa, no ei auta. Mullakin ollut vakava masennus, enää muutamaan vuoteen en oo itseeni masentuneeks kokenut. Enemmänkin ahdistuneeksi. Tää keskitalvi on mulle aina raskasta.

     
     
  9. #169
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Masennus ei minusta ole mielenterveysongelma. Se on diagnoosi jonka varjolla voidaan kaupata lääkkeitä. Joskus ne vois sitten olla ihan vääriä, eikä mielentila muutu mihinkään, mutta purkautuu esim. väkivaltaisuutena. Moisista aivotoiminnan sotkijoista eroon päästyäni oon melko vakaasti uskonu jotta eihän sitä tiedä elävänsäkään jos ei sopivasti vituta. Ja jos joku väittää olevansa elämässään kaikinpuolin täydellisen onnellinen, niin valehtelee.
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  10. #170
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Deppressiolääkkeet toimii käytännössä vain erittäin vaikeasti masentuneilla yhdistettynä toiminnalliseen ja/tai puheterapiaan. Muuten ne ovat hyvin pitkälti vain nönnönnöötä.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  11. #171
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    mieliala heittelee hilpeydestä raivoon ja vihasta kauheeseen suruun ja sitten taas sama ralli alusta. Toivottavasti tää on jotain väliaikaista.
    Eikös toi ole naisilla ihan vaan sisäänrakennettu ominaisuus..?

     
     
  12. #172
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Eikös toi ole naisilla ihan vaan sisäänrakennettu ominaisuus..?
    Mussa taitaa olla sit valuvika tai multa puuttuu se mies joka vetää hermot niin kireelle

     
     
  13. #173
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja defuncta Näytä viesti
    Deppressiolääkkeet toimii käytännössä vain erittäin vaikeasti masentuneilla yhdistettynä toiminnalliseen ja/tai puheterapiaan. Muuten ne ovat hyvin pitkälti vain nönnönnöötä.
    Kyllä nyt tuli sellasta paskapuhetta ettei toista päätä.

    Edit. Ylipäätään tää möyskääminen siitä miten elämä on parempaa ku jättää lääkkeet, ja lääkkeet on turhaa paskaa, mitä vittua nyt? Se, että joku pärjää ilman lääkkeitä ja kokee että elämä on parempaa pätee tasan siihen yhteen yksilöön. Jos lääkkeet ei tee mitä pitää, ne on väärät, annostus on väärä, diagnoosi on väärä, potilas käyttää niitä väärin tai sitten on se viimeinen vaihtoehto että ne ei vaan sovi.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  14. #174
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Kyllä nyt tuli sellasta paskapuhetta ettei toista päätä.

    Edit. Ylipäätään tää möyskääminen siitä miten elämä on parempaa ku jättää lääkkeet, ja lääkkeet on turhaa paskaa, mitä vittua nyt? Se, että joku pärjää ilman lääkkeitä ja kokee että elämä on parempaa pätee tasan siihen yhteen yksilöön. Jos lääkkeet ei tee mitä pitää, ne on väärät, annostus on väärä, diagnoosi on väärä, potilas käyttää niitä väärin tai sitten on se viimeinen vaihtoehto että ne ei vaan sovi.
    Sä saat uskoa vaikka depislääkkeisiin tai joulupukkiin, mutta vakaa tutkimusnäyttö puoltaa väitettäni. Depressiolääkkeet eivät kestä kovin paljoa pintapuolista katsastelua suurempaa tarkastelua kestä, mutta ovat täysin omiaan placebokentällä. Minkä takia sä kuvittelet että niitä oikeasti määrätään kuin karkkia joka helvetin vaivaan?
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  15. #175
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja defuncta Näytä viesti
    Minkä takia sä kuvittelet että niitä oikeasti määrätään kuin karkkia joka helvetin vaivaan?
    Jotta lääkeyhtiöt saa rohmuttua rahaa itselleen?

     
     
  16. #176
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Jotta lääkeyhtiöt saa rohmuttua rahaa itselleen?
    Nimenomaan, ja siksi koska niitä voi huoletta määrätä koska niitten vaikutukset ei ole placeboa ihmeellisemmät.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  17. #177
    Höyrykone True Puffin's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    Rauma
    Viestit
    2,463
    Laitetaas ihan hiukan vaan lusikkaa soppaan. Suljetulla kun olin töissä niin vieraana oli muutama masennuspotilas. Joutuivat erityiseen tarkkailuun kun saatiin lääkitys kohdilleen. Tämä sen takia, koska nämä potilaat olivat niin vaikeasti masentuneita, että itsemurhan riski nousi kohisten kun saivat lääkkeet kohdilleen. Masennusta se ei heiltä vienyt, mutta olivat huomattavasti energisempiä. Aikaisemmin olivat liian väsyneitä tekemään itselleen mitään, mutta lääkkeiden vaikutuksenalaisena saivat uutta virtaa kroppaan. Meni hetki ennen kuin ajatukset itsetuhoisuudesta siirtyivät taka-alalle.

    Muutama tyyppi otti sähköhoitoa, jonka jälkeen olivat taas valmiita kohtaamaan arkisen pakerruksen. Näiden henkilöiden ei olisi pitänyt olla edes suljetulla, mutta muuta paikkaa ei lähialueella ollut. Ikävä kyllä heitä koski samat säännöt kun naapurihuoneen "Penttiä", joka oli tullut suoraan Kakolasta pakkohoitoon.
    Vape since 30/05/2011

    Westcoast Vape Squad still rollin'

     
     
  18. #178
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kaleppo Näytä viesti
    Herää kysymys,tai itseasiassa muutama. 1. Näyttö? 2. Eiköhän nykyajan lääke-etiikka nyt vaadi kumminkin jonkunlaiset testit placebo vs oikea nappi että saadaan vähän faktaa paketin kylkeen. 3. meinaatko että ihminen joka on vakaasti päättäny maalata seinänsä aivoillaan niin nätillä puheilla ja kalkkitableteilla muuttaa mieltään,kun vaan sanotaan että tällä napilla poistuu surut ja murheet, ja puhutaan pahat asiat pois?

    Ja tämä on nyt henkilökohtainen kokemukseni, kyllä ne napit auttaa, poistamaan vetämättömyyttä, aggressioita, pahaa oloa jne, niitä nyt kumminkin muutaman syöneenä voin kertoa omakohtaiset kokemukset. Itse lopetin pelkästään haittavaikutusten ja liiallisten tunnetilojen leikkautumisen takia niitten käytön. ja suurimpana syynä sen että vaikka syöt miten nappeja se todellisuus vaanii nurkan takana sitä hetkeä kun pillerit loppuu.
    1. Näyttöä on paljon. Alunperin depislääkkeiden tutkimukset teki yksinomaan depislääkkeitä valmistavat yritykset. Jälkikäteen kun riippumattomat tutkimukset ottivat asiat uudelleen auki, selvisi ettei niistä ole oleellista hyötyä eritoten lievissä ja keskitason depiksissä. 2. Nykyajan lääke-etiikka? Nykyaikanahan se vasitoten on rahasta kiinni, ei etiikasta. 3. Jos on vakaasti päättänyt maalata seinät aivoillaan, sen myös tekee. Siitä erottaa ne oikeasti itsetuhoiset vs "vasta asiaa harkitsevat, huomiota/apua kaipaavat". Tehokasta lääkehoitoa löytyy, mutta sitä ei saa ihan tavan lekurilta ja usein siinä yhdistetään sitten muita hoitomuotoja samaan, eritoten näissä vakavissa tapauksissa.

    Omaan myös henkilökohtaista kokemusta masennuslääkkeistä ja kuten sanoit, se todellisuus vaanii nurkan takana oli pillerit tai ei. Haittavaikutukset on usein jopa pahemmat kuin hyödyt, eikä osa edes tarvitsisi niitä pillereitä vaan aivan muunlaista toimintamallia.

    e. Hassu että ei osata tässä asiassa olla kriittisiä, mutta taas sähkökessututkimukset tyrmätään heti. Suomessakin jotain 400k (enemmänkin?) vetää masennuslääkkeitä, miettikää mitkä markkinat. Yli kymmenkertaistunut määrä 20 vuodessa.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  19. #179
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Sen mä myönnän, että en oo tutkimuksiin perehtyny vaan vetoan siihen mihin höyryttelynkin kanssa, subjektiivisiin kokemuksiin. Se miten paljon mun ja kanssahullujen olon helpottumisesta on plaseboa on arvoitus, mutta koska tavoite saavutetaan olon parantuessa ja vastaavasti se pahenee ilman lääkitystä niin missä tässä yhtälössä on ongelma? Mä en syö varsinaisia masennus- vaan mielialalääkkeitä, mutta masennukseen yhtä kaikki. Toimintakyky parani valtavasti kuukausi sen jälkeen kun lääkkeet aloitettiin, eli hoitovaste saatiin.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  20. #180
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kaleppo Näytä viesti
    1. Laitappas linkkiä ni lueskellaan. Eli lääkkeet auttavat vaikean masennuksen lievittämistä vain keskitason masikseen tai pieneen masikseen tai parantavat sen kokonaan,muttei enempään, ja vastaavasti lievä tai keskitason masennus ei parannu lääkkeillä? 2. On varmasti,mutte et kai vakavissaan väitä että suurinosa mielialalääkkeistä on pelkkää placeboa?

    Sen verran toki myönnän että pienet masennukset ja ehkä keskitason masiksetkin eivät parane kotona piilottelemalla vaan itsensä pakottamalla pihalle ja tekemällä jotain, siihen olen huomannut monien saavan lääkkeistä potkua. Tosin,olen huomannut senkin että kellä kerran lantussa vikaa,sillä lantussa aina vikaa.
    Oon aivan liian kipee ja näin ollen laiska edelleen että jaksan mitään lajiteltua linkkikokoelmaa etsiä nyt mutta googlella löydätte taatusti tutkimuksia puolesta ja vastaan. Etin kunhan jaksan.

    1. Ei, ymmärsit väärin. Erittäin vaikean deppression hoitoon on saatu parempaa vastetta juuri yhdistämällä yksilölliset lääkkeet (eri taudinkuvat) toiminnalliseen terapiaan, kuten laitoshoito, puheterapia. Lisäksi erittäin vaikeissa masennustapauksissa HARVOIN on vaan "no kun mua masentaa", taustalla on rajuja tekijöitä ja/tai mahdollisesti muitakin mielenterveysongelmia. Lievän ja keskitason masennuksen kanssa ongelmaksi tulee se, että lääkkeiden määräämisen jälkeen potilas kotiutetaan ja usein ei edes kontrollia määrätä, tai jos määrätään se on hyvin pintapuolinen tarkastelu. Nimenomaan luotetaan siihen placebon vaikutukseen, eli potilas luulee saavansa täyden hyödyn ja näinollen "paranee". Usein asia jää sitten siihen, että potilas passivoituu ja ei pääse oikeasti tehokkaan hoidon piiriin jota saattaisi tarvita, jota esimerkiksi puheterapia (henkiset lukot yms) tai toiminnallinen terapia (yhteisöterapia) saattaisi auttaa. Itselleni tarjottiin alkuun tätä toiminnallista terapiaa deppressioon, joka olikin ihan hyvä idea; pääsin aamuisin sängystä ylös, kävin urheilukeskuksella missä porukka kokoontui ja kimpassa pelattiin/urheiltiin sen mukaan mikä kenenkin fiilis oli. Pidin tuota koko hommaa ihan dorkana pitkän aikaa, mutta tajusin lopulta että se paransi mielenlaatua 500% enempi kuin jäädä himaan vollottamaan keskustelufoorumeille lääkepurkki kourassa. Tästä on jo vuosia, ja olen kuullut että kyseistä terapiamuotoa aika harvoin enää tarjotaan tehosta huolimatta - koulutettujen ohjaajien sekä hallivuorojen hinta oli liian korkea ja kunta sulki palvelun. Lääkkeet kuulemma saa kelvata vain. Nykyäänkin kun tunnistan itsessäni deppression piirteitä, pidän mielessä periaatteen "perse penkistä ja salille penkkaan enemmän kuin perse painaa". Lyhykäisyydessään - pois ympäristöstä joka masentaa ja tekemään jotain sellaista joka vie ajatukset masennuksesta.

    2. Ei kaikki deppressiolääkkeet ole pelkkää placeboa, mutta niiden hoitovaste on vähintään kyseenalainen. Onnellisuuspilleriä ei ole olemassakaan, mutta oikea mielialalääkitys saattaa nostaa aktiivisuustasoa, jolloin ohjauksen avulla saadaan potilas mahdollisesti parempaan elämäntilanteeseen. Samaa tosin tekee vaikkapa efedriini

    Jos tässä aletaan vertailemaan sitten näitä "empiirisiä omakohtaisia kokemuksia", niin omalla kohdalla useat eri lääkkeet tekivät alun pikku piristyksen jälkeen (uskoin TODELLA paljon että tää pilleri ratkaisee mun elämän ongelmat) vain entistä kauheamman olon. Aloin paranemaan vasta kun jätin lääkkeet ja pääsin oikean hoidon pariin; kävin siellä ryhmäporukassa alkuun ja siihen päälle 6kk puheterapiaa yhden Suomen johtavan psykoterapeutin kanssa (jotain hyötyä porvarisuvusta ja heidän kontakteistaan). Sekä paikallinen ylilääkäri että psykoterapeutti kannattivat lääkkeiden poisjättöä, juurikin mainituista syistä.

    Siskoni myös sai masikseen lääkityksen vuosia oman episodin jälkeen, ja sanoi samaa; pienen piristymisen jälkeen kun ei päässyt mihinkään järkevään hoitomuotoon kiinni, jäi himan ja duunin väliin depistelemään. Joka toinen ilta roudasin sen puistoon pelaan tai salille treenaa ja samalla juteltiin joko niistänäistä tai rankemmista aiheista. Ei ole mun hommani leikkiä terapeuttia mutta koska hän asui paljon pienemmällä paikkakunnalla jossa resursseja ei ollut, niin aloin sitten ns. PT:ksi hänelle. Lääkkeiden syömiseen en antanut hänelle omaa kantaani, vaan annoin tehdä kuten halusi ja miten lääkäri määräsi. Toiminnallinen tekeminen kohensi mielialaa ja lopulta lääkkeet jäivät pois -> mieli korjaantui ennätysvauhtia. Hänellä on aina ollut paljon vaikeuksia deppression kanssa ja on edelleen, mutta handlaa ne helvetin paljon paremmin nykyään kuin aikaisemmin.

    Mutta nää kokemukset nyt on muutama ja ei niistä voi vetää mitään sen suurempaa johtopäätöstä. Depis on niin muotisairaus ja siitä joutuu niin monet nuoretkin jo työkyvyttömyyseläkkeelle, että jengille on tahkottu kalloon ihan väärä kuva koko sairaudesta ja sen hoidosta. Syy ei sinänsä aina ole lääkkeissä tai lääkäreissä, vaan niissä resursseissa. Taustalla usein ne syrjäytymiset ja työttömyys esimerkiksi. Ei sillä Efexor Depotilla duunia tai kavereita saa taikaiskusta.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •