Sivu 7 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567891011 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121 - 140 / 253

Aihe: Mielialahäiriöt ja mielialalääkitykset: Kokemuksia ja mielipiteitä

  1. #121
    Sairaudethan kuuluu elämään. Miksei esim tällä foorumilla voisi olla tällaista aihekenttää?? Onhan moni julkkiskin tullut suomessa esiin omien sairauksien kanssa. Mitä hemmetin hävettävää tässä aiheessa on?. Itellä ollut aina huonot unenlahjat ja pää käynyt niinsanutusti kovilla kierroksilla....niinsanotusti vain että ajatukset pyörii liikaa päässä ettei saa sitä rentouttavaa oloa ilman lääkkeitä että saisi nukuttua. Kyllähän tuo lääkeura alkoi jo joskus vuonna -95. Bentsoja aikoinaan tullut mätettyä naamariin unilääkkeinä. Se on aika huono tie pidemmän päälle ja onneksi pääsi niistä eroon.

    Ketiapiinia nykyään olen käyttänyt unilääkkeenä "ns skitso lääke virallisesti" mutta mainio unilääkkeenä ja paljon menee nykyään juuri sitä suomessa unilääkkeenä. Hyvät unet antaa sen 8 tuntia ja päivällä ei mitään sivuoireita. Toisethan siintä saa kauheita sivuoireita mutta mulla ei onneksi ole ollut mitään!!

    Sitähän se on että täsmälääke mulle ja pärjännyt sillä samalla annostuksella 13 vuotta. Loppuiänhän sitä luultavasti jotain pastillia joutuu popsimaan....pakkohan se on....vaikea unettomuushan on tappava sairaus.

     
     
  2. #122
    Höyryttelijä igotastma's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    34
    Consertaa AD/HD:seen ja ketipinoria nukahtamiseen..
    Paniikkihäiriölääkkeet ajoin just alas kun en tuntenu enää tarvitsevani.
    Välillä kylläkin alkaa silmäkulmassa vähä nykiä mutta oon saanu kohtaukset niin hyvin hallintaan että en ainakaa nyt tunne tarvitsevani siihen lääkettä.

     
     
  3. #123
    Höyrypää lassesamuli's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    642
    Concerta on kyllä vauhtilääke. Ritalinia ei vissiin suomessa enää määrätä.
    Spoileri!



     
     
  4. #124
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Mulle syötettiin joskus concertaa ihan sen takia että muhun saatiin vauhtia sillä. Se on muuten ihan samaa kuin ritalin, eri nimellä vaan.

     
     
  5. #125
    Höyryttelijä igotastma's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    34
    Lainaus Alkuperäinen postaaja lassesamuli Näytä viesti
    Concerta on kyllä vauhtilääke. Ritalinia ei vissiin suomessa enää määrätä.
    Oliko tuo eka lause toteamus?

     
     
  6. #126
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Concertaa käytetään myös rauhoittamaan ylivilkkaita tapauksia ts auttamaan keskittymään. Se lääkkeissä on jännää, että samalla lääkkeellä voi olla monia eri käyttötarkoituksia ja toimintatapoja vaivasta riippuen.

    nim. Seukkasin tai pikemminkin paneskelin yhtä eukkoa joka noita popsi. Ja ihan syystäkin (Popsi siis, toki paneskelinkin syystä)
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  7. #127
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Mulla on se käsitys concertasta, että sitä voidaan käyttää yhtälailla potkimaan velttoa ihmistä perseelle kuin myös tasoittamaan ylivilkkautta. Kait sillä on joku toleranssi että se pitää energian tietyllä tasolla, riippuu ihmisen omasta tilasta että nostaako vai laskeeko se sitä. Keskittymiskykyä se lisää kaikilla.

     
     
  8. #128
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lääkkeen ja myrkyn ero on annostus, lääkkeiden käyttötarkoitus ja vaikutus riippuu potilaasta, annoksesta, lääkäristä, Kelasta...
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  9. #129
    Höyrypää moonhoax69's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Pirkanmaa
    Viestit
    623
    ^ Totta. Talvisodassa soturit ottivat Pervitiiniä "lääkkeenä" , jotta jaksoi painaa menemään ja tappaa ryssiä.

     
     
  10. #130
    Höyrykonkari Daniel's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    365
    Huhhuh, venlafaksiiniviekkarit loppuneet. Äskettäin aloitettiin aurorix, nyt sit ihmetellään tämän aiheuttamaa pöhnää. Tosin tämän olotilan pitäisi mennä ohi parissa viikossa, onneksi..

     
     
  11. #131
    Niinpä......ajatelkaa kuinka vaiettua asia tuo on kuinka hullua porukkaa sodanjälkeen palasi kotiin. Ite kun olen syntynyt 60- luvulla niin muistaa joskus kuinka kahjoa porukkaa oli paljon niiden joukossa jotka oli rintamalla olleet ja paljon alkoholiongelmaisia.....70-luvun alussa alkoi jo ite muistaa asioita. Tosin täytyyhän ihmisen olla traumatisoitunut jollain lailla jos eturintamalla palveli useamman vuoden.



    Joskus sanotaan että nykyään tapetaan ihmisiä paljon mutta esim 70-luvulla asioista vain vaiettiin. 80-luvulla asioista alkoi ilmestyä juttuja lehtiin. Toki nykyään esim nuoret syyllistyvät sellaisiin tekoihin mihin aikanaan nuoriso ei syyllistynyt. Aikuisten tekemät teot ovat varmaankin samalla tasolla kuin joskus 70-luvulla tai allekin jos kunnon tilastoja niiltä ajoilta olisi!!

     
     
  12. #132
    Höyrykonkari Daniel's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    365
    Lainaus Alkuperäinen postaaja pathfinder66 Näytä viesti
    Toki nykyään esim nuoret syyllistyvät sellaisiin tekoihin mihin aikanaan nuoriso ei syyllistynyt.
    Voin sanoa, että monet nykynuoret ovat ihan pihalla ja tekevät mitä idioottimaisimpia asioita. Ja kyllä, olen itse 20-vuotias, mutta kun monien samaa ikäluokkaa olevien touhuja seuraa, niin hämmentyy siitä tyhmyyden määrästä. Aika vähän tulee itsensä ikäisten kanssa pyörittyä, silloin kun vaikkapa koulukavereiden kanssa vietti aikaa, niin oli todella "mukavaa" yrittää estellä isoa laumaa tekemästä jotain aivan helvetin typerää.. Vitutti.

    Onhan sitä itekkin tietysti tullut perseiltyä joskus, kukaan ei ole täydellinen.

    Enhän mä tietenkään tiedä, että mitä nuoret ennen tekivät. Mutta aikamoista menoa nykyään..

    Sekavaa tekstiä, pahoittelut.

     
     
  13. #133
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kaleppo Näytä viesti
    No kyllä oma havainto on että kun vuosiliku kasvaa niin samassa tahdissa kasvaa nuorien hölmöilyt, ja pahenee. Ja onhan se totta että nykyisin on koko ajan suuremmalla osalla paha olla.

    Tosin, olenpa pannut merkille että tuo paha olo kasvaa jossain suhteessa nolifen kanssa samaa tahtia, ihmistä kun ei ole suunniteltu istumaan 24/7 sisällä koneen ääressä,pitäs liikkua ja tehdä jotain niin pysyy ajatuskin kasassa,ja yleisvireys kunnossa.
    Näinpä. Oma jaksaminen nousi kummasti uusiin lukemiin, kun lähdin tietokonehommista raksalle. 8h ulkona pitää kummasti mielen virkeänä. Ja riittävän raskas työ kropan sopivan väsyneenä, että uni maistuu

    Mutta asiaan, tuo Sodanajan jälkeinen elämä oli monelle rankkaa, rintamalla sai heroiinia kipuihin, Pervitiiniä (Metamfetamiini) jaksamiseen ja ollakseen rohkea. Ja Suomalainen sotilashan oli rohkea, erittäin. Sitä rohkeutta vaan ammennettiin vähän huonosta kaivosta... Paluu kotiin ymmärtämättä vieroitusoireita johti nopeasti alkoholin tuomaan apuun, joka taas johti muihin ongelmiin.

    Nykypäivän ongelmana on ihmisten yleinen pahoinvointi kotona, töissä ja toisinaan jatkuvasti. "hyvinvointi yhteiskunta" ei tuonutkaan ratkaisuja vaan ongelmia. Masennuslääkkeet, unilääkkeet ja rauhoittavat ovat Suomessa halpoja kuin vessapaperi. Juurikin sen takia, että niiden myyntivoluumi on niin valtava, että voidaan pitää hinta alhaisena...
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  14. #134
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Kovasti puhutaan siitä että "pitäisi tehdä" ja yhteiskunta plaaplaa. Kenen pitäisi tehdä ja mitä? Ne keistä tuntuu pahalta tai on ongelmia, oletteko sitä mieltä että vika on yhteiskunnassa tai jossain muussa passiivissa puhuteltavassa tahossa?

     
     
  15. #135
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Joskus se vika löytyy neurokemiasta, joskus tunnepuolelta ja joskus se johtuu ympäristöstä. Yksittäistä syyllistä on hankala osoittaa sormella, mutta osasyyllisenä on yhteiskunta. Se on vissi.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  16. #136
    Aikoinaan kun minä olin nuori...siis 70-luvulla niin... koulusta kun pääsi niin heti mentiin metsään touhuamaan jotain tai pelailemaan jotain kentille. Nykyajan nuorille on esimerkiksi jokin metsässä oleminen ja kallioilla kiipeileminen ihan outo käsite. Kevät kun tuli niin oli pakko lähtä pelleilemään jäälautoille pikku koskia alas laskemaan niillä. Kait siinä muutama lapsi hukkuikin mutta en muista että kukaan olisi hukkunut kaveripiireistä. Kastuihan siinä monta kertaa ja kiire tuli kotiin. Kalassahan tuli oltua aina kun vapaata oli ja se sama harrastus on säilynytkin vanhemmille päiville.

    Sääli että nykyään nuoret vaan pelaa tietsikkaa ja kännyllä touhuaa. Juttelin tuossa yhtenä päivänä mun diabetes hoitajan kanssa nykyajan nuorisosta. Sekin sanoi että nämä ihmiset mitkä nyt elävät todella vanhoiksi on viimeisiä....koska nämä nuoret eivät ole kovinkaan pitkäikäisiä jotka elävät tietsikan ääressä ja mättävät roskaruokaa naamaansa. Nykyään nuorissa on niin korkeat kolesteroli arvot ja sokeritautia ja tukielinsairauksia että ongelmia tulee olemaan noiden nuorten kanssa. Ihmisen elinkaari kääntyy laskusuuntaan....jos tosin mitään ihmelääkettä ei ilmaannu markkinoille.

     
     
  17. #137
    Vanha ehkä originaali röökistä kertova mahtava biisi....monille nuoremmille ehkä tuntematon...hieno rytmi biisissä ja harmittaa tuo unohdettu bändi!!!!

    Puolikuu - Makeaa Myrkkyä - YouTube

     
     
  18. #138
    Lainaus Alkuperäinen postaaja pathfinder66 Näytä viesti
    Ihmisen elinkaari kääntyy laskusuuntaan....jos tosin mitään ihmelääkettä ei ilmaannu markkinoille.
    Kuulosti tosiaan jonkun kiukkusen vanhan hoitsun jutuilta. Lääketiede kehittyy kuitenkin kokoajan vauhdilla. Kohta 3D-printataan ne osat uudestaan, jotka prakaa. Olihan tuossa joku ennustanut, että sellanen ihminen on jo syntynyt joka tulee elämään 500 vuotiaaksi.

     
     
  19. #139
    Puhuin paskaa muuten mun diabetes hoitajan käynnillä sille. Mun maksan GT- arvot huiteli päälle 700 ja miesten yläraja oli muistaakseni jotain 125. Kysy multa mites sun alkoholin käyttö....sanoin että joskus viikonloppuna vaan otan että noi ketiapiinit ja metformiinit ja kolesteroolilääkkeet niitä vaan nostaa. Tosiasiassa on tullut ryypiskeltyä joka viikonloppu noin 25 vuoden ajan. Nykyään menee jotain 2.5 litraa vodkaa viikonloppuisin. Hitto että on rankkaa saada ittesä kondiksee maanantaiksi että olisi ok töissä, Sunnuntaina pakko ottaa kunnon ketiapiini satsi ennen nukkumaan menoa että saa koisattua kunnolla ja on tsemppi kunnossa töissä maanantaina. No toi on mun elämä mistä mä nautin......viina on ok homma silloin kun se on hauskaa!!! jos viinan juonti ei ole hauskaa niin se kannattaa ehdottomasti lopettaa!!!!!!!!!!!
    Viimeksi muokannut pathfinder66; 26.12.13 kello 09:01.

     
     
  20. #140
    Hieno biis....hieno kiertosäe!!! Jaa....pakko painua alakerran baariin törisemään paskaa samojen vanhojen pierujen kanssa,

    Avicii - Hey Brother (Lyric) - YouTube

     
     
Sivu 7 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567891011 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •