Sivu 13 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39101112131415161723 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241 - 260 / 996

Aihe: Kayfun Lite kloonit (ent. Tobeco Lite)

  1. #241
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Nappasin fasttekiltä liten, mutta onko tää tobeco? https://www.fasttech.com/products/1568400
    Ja tohon mukaan vielä muovilisäsetti https://www.fasttech.com/p/1570900

     
     
  2. #242
    Höyrykonkari Särkkä's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Savonlinna
    Viestit
    212
    Joo elikkä nyt saapu tobeco postissa ja kyhäilin ekan setupin ja sain sen toimimaan! Ihan asiallisen oloinen laitos. Ohmeiksi tuli 2.4 ja set uppiin käytin pumpulia. Höyryt on hyvät mutta maku jäi vähän laimeaksi. Seuraavassa set upissa koitan saada paremmin maun esille!


    "Taas sillä on erilainen bongi käytössä"

     
     
  3. #243
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    1,614
    Lainaus Alkuperäinen postaaja L_Ramone Näytä viesti
    Millä setillä olette saaneet nuo ohmit tuonne 1 paikkeille? Mä olen koittanu kääriä tuosta 0,32 narusta, mut en saa toimivaa srtupöita, joka olis paljoo alle 1,5 ohmia. Jos tekee tosi pienellä sisähalkasijalla niin sithän ne ohmit putoo, mut pumpuli tulee taas niin tiukkaan, että ei wikkaa, tai sit sitä pumpulia on niin vähän et tulvii. Isommalla sisähalkasijalla (n.2mm) häviää noi wikkaus ongelmat, mut kuudella kiepillä on ohmit jo jossain 1,3-1,5? Mietin et meneekö tosta microcoilista jo idea, jos on vaan esim. 5 kieppii?

    Eipä silti toi 1,3-1,5 on ihan ok kickkihiiren kanssa. Lähinnä ihan mielenkiinnosta kyselen.
    2mm naulan ympäri käärin, 9/8 tulee noin 1,1 ohmia ja siis .32 langalla. Millä mittaat vastuksen? Jos yleismittarilla niin muista vähentää mittarin sisäinen vastus tuloksesta

     
     
  4. #244
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Jos maku on kateissa niin suurella todennäköisyydellä pumpulia on liikaa Sitä riittää oikeesti huomattavasti pienempi määrä kuin ajattelis. Kokeilet vaan eri määriä niin pien löydät sen oikean määrän.

     
     
  5. #245
    Höyrykonkari Särkkä's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Savonlinna
    Viestit
    212
    Lainaus Alkuperäinen postaaja smami Näytä viesti
    Jos maku on kateissa niin suurella todennäköisyydellä pumpulia on liikaa Sitä riittää oikeesti huomattavasti pienempi määrä kuin ajattelis. Kokeilet vaan eri määriä niin pien löydät sen oikean määrän.
    Nyt heräsi kysymys voinko vaistaa setupista pelkän pumpulin vai pitääkö vaihtaa lanka samalla?


    "Taas sillä on erilainen bongi käytössä"

     
     
  6. #246
    Höyrykonkari Tsaipe's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    242
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Särkkä Näytä viesti
    Nyt heräsi kysymys voinko vaistaa setupista pelkän pumpulin vai pitääkö vaihtaa lanka samalla?
    Pelkkä pumpulin vaihto riittää.


    Sähkötupakkaan liittyviin tarvikkeisiin mennyt 1105€ // Kokonaissäästö 6022€

     
     
  7. #247
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Voi vaihtaa, jos "normicoili" niin vähän pitää varovaisemmin toimia. Mulla toimii hyvin kun otan sopivasti pumpulia ja sitten puolittaa sen määrän Semilöysä rulla vaan niin ettei kauheesti ahista liikkua coilin sisällä = win

     
     
  8. #248
    Höyrykonkari Särkkä's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Savonlinna
    Viestit
    212
    Lainaus Alkuperäinen postaaja smami Näytä viesti
    Voi vaihtaa, jos "normicoili" niin vähän pitää varovaisemmin toimia. Mulla toimii hyvin kun otan sopivasti pumpulia ja sitten puolittaa sen määrän Semilöysä rulla vaan niin ettei kauheesti ahista liikkua coilin sisällä = win
    Juu no mulla oli tota ekaa tehdessä silmämääräsesti "sopiva määrä" se piti puolittaa et sain menee tonne micro coiliin... eli pitää vielä puolittaa se määrä niin on hyvä


    "Taas sillä on erilainen bongi käytössä"

     
     
  9. #249
    Höyrypää L_Ramone's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    466
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hannu Näytä viesti
    2mm naulan ympäri käärin, 9/8 tulee noin 1,1 ohmia ja siis .32 langalla. Millä mittaat vastuksen? Jos yleismittarilla niin muista vähentää mittarin sisäinen vastus tuloksesta
    Mä mittaan tollasella 510 liittimellä varustetulla mittarilla. Sigelei tms. Mä olen ihmetelly tuota ja alan vahvasti epäileen et oon saanu vahingossa väärää lankaa. Pitääpä tutkia hiukan tuota enemmän.

     
     
  10. #250
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    Lainaus Alkuperäinen postaaja L_Ramone Näytä viesti
    Millä setillä olette saaneet nuo ohmit tuonne 1 paikkeille? Mä olen koittanu kääriä tuosta 0,32 narusta, mut en saa toimivaa srtupöita, joka olis paljoo alle 1,5 ohmia. Jos tekee tosi pienellä sisähalkasijalla niin sithän ne ohmit putoo, mut pumpuli tulee taas niin tiukkaan, että ei wikkaa, tai sit sitä pumpulia on niin vähän et tulvii. Isommalla sisähalkasijalla (n.2mm) häviää noi wikkaus ongelmat, mut kuudella kiepillä on ohmit jo jossain 1,3-1,5? Mietin et meneekö tosta microcoilista jo idea, jos on vaan esim. 5 kieppii?

    Eipä silti toi 1,3-1,5 on ihan ok kickkihiiren kanssa. Lähinnä ihan mielenkiinnosta kyselen.
    Jos tönäri löytyy niin laskeppa tuolla.
    PV Web Apps
    Esim coilin ulkohalkaisija 2.2mm ja kahdeksan kieppiä 0.32mm (28 gauge) A-1 kanthalia = ~1ohm. Pitch kohdan voit jättää tyhjäksi koska Pitch is the distance between turns or loops ja microa vääntäessä se on nolla.
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  11. #251
    Höyrypää L_Ramone's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    466
    Heh kanthalgate . On toi naru paksumpaa kuin 0,2, mut vaikuttaa silmämääräsesti samalta kuin 0,25. Pussissa kyl lukee 0,32 10m, mut voihan tuossa sattuu fiba pussituksessa. Mulla ei oo mitään keinoa mitata tuota, niin et varma ei voi olla. Onko 0,32 ja 0,25 paksuudessa selkee silminnähtävä ero?

     
     
  12. #252
    Höyrykone humppis's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,216
    Lainaus Alkuperäinen postaaja L_Ramone Näytä viesti
    Millä setillä olette saaneet nuo ohmit tuonne 1 paikkeille? Mä olen koittanu kääriä tuosta 0,32 narusta, mut en saa toimivaa srtupöita, joka olis paljoo alle 1,5 ohmia. Jos tekee tosi pienellä sisähalkasijalla niin sithän ne ohmit putoo, mut pumpuli tulee taas niin tiukkaan, että ei wikkaa, tai sit sitä pumpulia on niin vähän et tulvii. Isommalla sisähalkasijalla (n.2mm) häviää noi wikkaus ongelmat, mut kuudella kiepillä on ohmit jo jossain 1,3-1,5? Mietin et meneekö tosta microcoilista jo idea, jos on vaan esim. 5 kieppii?

    Eipä silti toi 1,3-1,5 on ihan ok kickkihiiren kanssa. Lähinnä ihan mielenkiinnosta kyselen.
    Itselläni on 5/6 kieppiä 0.32mm kanthalia 1,5mm tai 2mm ruuvarinympärillä. 1.04h ohm ja Kickillä ajelen 13W

     
     
  13. #253
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    1,614
    Omat kokemukset pumpulin koosta.

    Pitää olla niin tiukka että pitää vähän pyörittää että saa menemään coilin sisään. Sitten hieman liuttaa edestakaisin, hyvä jos vähän ahdistaa. Kertausta toki edellisiin...

    Tässä Tobecossa ja aidossakin aloin kokeilemaan ohkasempaa wickiä mutta sitten rupesi käymään kuivana coilin päältä keskeltä.

    Leikkaan vielä valmiin wickin hännistä paikallaan n. puolet pois(paksuudesta) niin ei ainakaan turpoa liikaa ja peitä kanavia.

    Toki varmasti nesteistäkin riippuu mikä on hyvä. Omat nesteet 60VG/40PG.

    E: Tuli just myös Dremel-kopiolla suurennettua nestekanavia, ei ainakaan huonontunut.

     
     
  14. #254
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hannu Näytä viesti
    Pitää olla niin tiukka että pitää vähän pyörittää että saa menemään coilin sisään. Sitten hieman liuttaa edestakaisin, hyvä jos vähän ahdistaa. Kertausta toki edellisiin...

    Tässä Tobecossa ja aidossakin aloin kokeilemaan ohkasempaa wickiä mutta sitten rupesi käymään kuivana coilin päältä keskeltä.
    .
    Eli sulla toimii just päinvastoin kun monella muulla . Mulla ainakin iskee heti kuivaa jos pumpuli on pitänyt pyörittämällä pistää coilin sisälle. Pumpuli kun paisuu aikalailla että jos siellä on tiukassa tavara niin nestettä mahtuu vähemmän ja iskee nopeemmin kuivaa.

     
     
  15. #255
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    396
    Nyt tuli sitte tehtyä eka micro tohon tobecoon, aidon kaiffarin paskoin tyhmyyksissäni (mikä vittu siinä on että kaikkea pitää mennä koittaamaan "parantamaan")...

    Ensivilkaisulta jengat oli vähän kitisevät, ei pahasti mutta aitoon verrattuna hieman "karheammat". e-nesteellä kun voiteli niin tuli aika kermaset. Seuraavaksi huomio kiinittyi nestekanaviin. Aidossa kaiffarissa punasesta (18g?) neulasta katoo 3/4 nestekanavaan, Tobecossa ~2/4. Noh ei tolla niin väliä, imuvastusta vähän kireämälle niin sillähän sen korreloi.

    Setuppia tehdessä kaikki oli busines as usual, erona että tobecon ruuvit oli mielestäni paremmat. Kaiffarissa kanthali pyrki aina karkaamaan tuolta ruuvin alta ellei sitä vetäny puoltakierrosta ruuvin ympäri, tobecossa riitti pelkkä ruuviin nojaus. Nopeasti silmällä kun katoin niin kaiffarin ruuvit on snadisti pyöristetty alapuolelta.

    Piippu paikoileen, tankki paikoileen ja nesteet sisään. Tosta täyttöruuvista mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset vrt. kaiffarin ventiiliin, mutta toisaalta koko ato on nyt melkeen sentin lyhyempi, joten enköhän mä ton kanssa toimeen tule. Nesteet sisään, ja imuvastuksen hakua. Ensimmäisenä pisti korvaan imuilman suhina. Sopiva imuvastus löytyi aika helposti, mutta suhina jäi. Toisaalta, tosta aidosta kaiffarista tuli ihan rehti vihellys kun sitä imeskeli joten väliäkö tuolla.

    15 kieppiä .30 kanthalia nemesiksen nokassa, ja sokkotestissä en tätä alkuperäisestä erottaisi. Hintansa värtti, ei voi muuta sanoa.

     
     
  16. #256
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    1,614
    Lainaus Alkuperäinen postaaja smami Näytä viesti
    Eli sulla toimii just päinvastoin kun monella muulla . Mulla ainakin iskee heti kuivaa jos pumpuli on pitänyt pyörittämällä pistää coilin sisälle. Pumpuli kun paisuu aikalailla että jos siellä on tiukassa tavara niin nestettä mahtuu vähemmän ja iskee nopeemmin kuivaa.
    Ei ne mullakaan nyt kovin tiukassa siellä ole, helpottaa vaan se pyörittely sitä pujottamista. Voi olla että liian tiukalle käärin wickin mutta mulla ainakin toimii nyt erittäin hyvin. 1,1ohm ja hyvin wickaa ketjussa.

    Saattaapi olla vaan näkemyseroja tiukkuuden määrittämisessä

    Mut kokeilemalla se kaikille löytyy oikea setuppi.

     
     
  17. #257
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Lainaus Alkuperäinen postaaja L_Ramone Näytä viesti
    Heh kanthalgate . On toi naru paksumpaa kuin 0,2, mut vaikuttaa silmämääräsesti samalta kuin 0,25. Pussissa kyl lukee 0,32 10m, mut voihan tuossa sattuu fiba pussituksessa. Mulla ei oo mitään keinoa mitata tuota, niin et varma ei voi olla. Onko 0,32 ja 0,25 paksuudessa selkee silminnähtävä ero?
    Sulta varmaan löytyy joku millä voit mitata 10cm pätkän 0.32:sta?
    Otat sen 10cm pätkän ja laitat johki atoon kiinni ihan sellasenaan, sit tarkastat ohmit, niiden pitäis olla noin 1.8ohm.

     
     
  18. #258
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Mitähän kamaa toi tobeco liten kirkas tankki on? 3h ollut jo absintit sisässä eikä mitään, 5min meni että misterin kirkas räsähti samalla nesteellä.

     
     
  19. #259
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    No misterin tankkihan taitaa olla PMMA:ta. Kaiffarin kirkkaat tankit on PC:tä. Mitä niitä muita vaihtoehtoja on?
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  20. #260
    Höyryttelijä Shreds's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    33
    Viidettää päivää laitos käytössä ja pöhiseepä hyvin! Aiemmat kokemukset on lähinnä Odysseuksesta ja kyllä tää voiton vie.
    Setuppi on 1.67ohm ja mekaanisella ajetaan. 3mm silica kolminkerroin microcoililla 0,32 kanthalista. Nesteura on toisella sivulla olematon, mitta yhtään dry hittiä ei ole ainakaan vielä tullut. Ei oo kyllä tehotkaan juuri yli kympin.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •