Sivu 14 / 79 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41011121314151617182464 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 261 - 280 / 1564

Aihe: Cartotankit-DCT,Liquinator,J-Tank jne.

  1. #261

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Mikä mahtaa olla tällä hetkellä nestekapasiteetiltaan suurin tankki jossa käytetään Bogen kartoja?

     
     
  2. #262

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ViZi Näytä viesti
    Mikä mahtaa olla tällä hetkellä nestekapasiteetiltaan suurin tankki jossa käytetään Bogen kartoja?
    Lienee Phat Liquinator 5,5ml (+ carton tilavuus?)
    http://www.vaporescence.com/shop/ego...ategory_id=129

     
     
  3. #263
    Höyrykonkari Chumpster's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    339

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Enää ei jaksa tankkien kanssa puljailla, vaikka vika sinänsä ei ole tankeissa vaan kartoissa/miehessä. Tässä historiaa:

    M1A1-tankki Bogen HR-kartolla: karto on tälle tankille vähän liian lyhyt, en viitsinyt kantaa mukana kaupungilla mutta kotioloissa meni hyvin. Ekan karton tuhosin itse rei'ittämällä liian innokkaasti, mutta toka onnistu ja toimi aluksi tankin kanssa hienosti. Puolivälissä tankkia rupes tulemaan litkut suuhun, ei mitään väliä kuinka varovasti imi tai kuinka korkeilla volteilla käytti. Tukin tankilla karton reiän niin, ettei nesteet pääse sisälle, käyttelin karton aika kuivaksi ja sitten taas tankki paikoilleen ja pari varovaista kuivaa imua, että neste menee taas kartolle. Tän jälkeen toimi muutaman höyrytyksen (hyvin varovaisella imulla) ja sitten taas litkut suuhun. Seuraavaksi ruuvasin koko hökötyksen irti, puhaltelin ylimääräiset litkut pois kartosta paperille ja varmistin, että keskireiästä paistaa valo. Taas parit höyryt, sitte kurlaus ja litkut suuhun. Toistin puhaltelun pari kertaa ja aina sama juttu. Harmitti.

    Seuraava kokeilu upouudella Smok DCT tankki + karto -yhdistelmällä. Aluksi toimi yhden tankillisen aivan helvetin hyvin ja olin ihan innoissani. Toisen täytön puolivälissä rupes tulemaan litkut suuhun, mikä rupesi jo hiljaisempaakin miestä korpeamaan. Ihan samat oireet kuin edellisen kanssa, samat korjausyritykset ja sama lopputulos. Vaihdoin tähän tankkiin toisen Smokin karton, joka toimi neljäsosan tankista hyvin ja taas sama rumba. Mun mielestä se Smokin karton vakioreikä on liian pieni 50/50 VPG:lle, ei voi tajuta miten noi kartot alkaa aina tulvia?! En edes suurentanut näitä reikiä, ihan vakioilla mentiin.

    Vielä yks kokeilu M1A1:llä ja Smokin itse rei'itetyllä kartolla. Ja AIVAN sama tarina puolivälissä tankkia, samat korjausyritykset ja samat lopputulokset. Imuvastuksen puolesta toi itsetehty reikä tuntu sopivan kokoiselta, se on vähän isompi ku Smokin vakio.

    Kokeilujen jälkeen testasin kaikki noi em. kartot myös ilman tankkia, reikä umpeen ja Buzziin kiinni. Alussa litkut suuhun ja sitte ku karto oli kuivunut jonkun verran, niin loppu maku ja höyry.

    Kaikissa näissä tankkikokeiluissani olen esitäyttänyt karton, varmistanut vielä tankki paikallaan että karto on kostea ja sitte vasta käyttelemään. Jos karto on tuntunut kuivalta, pari varovaista kuivaimua väliin ja sit taas pikku hiljaa virtaa. Tankit ei oo kertaakaan vuotaneet, tosin siinä vaiheessa kun kartoista tulee nesteet suuhun ni muutama pisara on löytynyt akkupäästä.

    Mitä mä teen väärin näiden kanssa? Ei voi olla niin paska tuuri, että kaikki kartot oli huonoja, pakko olla miehessä vika.

     
     
  4. #264
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Puhalla keskireikä tyhjäksi täytön jälkeen niin alkaa pelittämään.

     
     
  5. #265
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Neste siirtyy cartoon alipaineen vuoksi ja pieni reikä vaatii toimiakseen suuremman alipaineen.. vastaavasti isolla reiällä neste liikkuu pienestäkin paineen vaihtelusta.
    Jos imuvastus siis on isohko.. johtuen akkupäässä olevasta tukoksesta (kierteet, litkua, kontakti) niin reippaalla imasulla nestettä siirtyy cartoon liikaa ja se tulvii.
    Tosin oman carton sain tulvimaan ihan vaan iskemällä naulan läpi imuputkesta

    Omalla kohdallani DCT tulvii heti jos imasen/puhallan voimakkaammin, mutta olenkin avannut reilusti dremelillä.
    Nykyisin tunnistan ongelmat ja osaan säätää kuinka voimakkaasti aiheutan tuota alipainetta - Toimii hyvin!

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  6. #266
    Höyrykonkari Chumpster's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    339

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Okei, koitanpa Sibin jippoa ekana eli puhallukset ennen käyttöä. Mitä siinä vaiheessa tehdään ku olen kämmännyt, karto tulvii ja litkut tulee suuhun? Noissa mun kokeiluissa ei puhaltamisesta enää siinä vaiheessa ollut apua.

     
     
  7. #267
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Chumpster Näytä viesti
    Okei, koitanpa Sibin jippoa ekana eli puhallukset ennen käyttöä. Mitä siinä vaiheessa tehdään ku olen kämmännyt, karto tulvii ja litkut tulee suuhun? Noissa mun kokeiluissa ei puhaltamisesta enää siinä vaiheessa ollut apua.
    Puhaltelukin auttaa, mutta JOS puhallat kovaa.. niin huomaat tankista nousevan kuplia ja ulos lentävä neste korvaantuu uudella johtuen kovasta hetkellisestä paineen vaihtelusta tankissa.
    Itse olen joskus jopa nostanut tankkia, että peittää carton litkureiän ja 'varovasti' puhaltanut imuputken tyhjäksi.
    Joskus olen ottanut tankin käteen, akkupää ylöspäin ja kun carton tankissa oleva reikä on nestepinnan yläpuolella.. reipas puhallus ja nesteet lentää akkupäästä paperiin.

    Tottakai jos tulvii välittömästi vaikka kuinka 'hellällä' käytöllä, niin sitten imuputki on paikoiltaan ja sitä ei korjaa kuin vaihtamalla uuteen cartoon.

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  8. #268
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    36

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Jotenkin tuntuu että nämä on sellasia "hypevehkeitä" tällä hetkellä. Oma ei puff daddy ei kyllä toimi ollenkaan. Ei vuoda tms, mutta savut on todella köyhät ja kitkerät verrattuna samanlaiseen normicartoon, saatika kun vertaa noihin smokin isoihin DC cartoihin. Täyttäminen on hankalaa, carto meinaa jäädä aina kuivaksi tai kastua yli. Jos polttelee pidempään, carto kuivuu eikä vedä kunnolla nestettä.

    Runsaasti tuotekehittelyä vaatii että näistä saa yhtä helppokäyttöisiä kuin mitä normicartot ovat.

     
     
  9. #269
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Kokeiles vaihtaa cartoa, koska DCT kyllä toimii itsellä ilman minkäänlaisia ongelmia. Ettei olisi kartossa reikä/slotti viallinen?
    KGO & Twist

     
     
  10. #270
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    36

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Kokeiles vaihtaa cartoa, koska DCT kyllä toimii itsellä ilman minkäänlaisia ongelmia. Ettei olisi kartossa reikä/slotti viallinen?
    Mömmöjen läpi reikä näyttää samoilta kun kuvissa. Vaihtocartoja ei ole ja akateemikkona käsityötaidot ei riitä pihtien käyttöön

     
     
  11. #271
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    779

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Poro- Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Kokeiles vaihtaa cartoa, koska DCT kyllä toimii itsellä ilman minkäänlaisia ongelmia. Ettei olisi kartossa reikä/slotti viallinen?
    Mömmöjen läpi reikä näyttää samoilta kun kuvissa. Vaihtocartoja ei ole ja akateemikkona käsityötaidot ei riitä pihtien käyttöön
    Minä tein niin, että ruuvilla paukutin sitä reikää 1-2ml suuremmaksi ja on sen jälkeen pysyny karto kosteana sisältä.

     
     
  12. #272
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Poro- Näytä viesti
    Mömmöjen läpi reikä näyttää samoilta kun kuvissa. Vaihtocartoja ei ole ja akateemikkona käsityötaidot ei riitä pihtien käyttöön
    Kaikille ei välttämättä sovi ihan kaikki 'modit' ja onhan helpompiakin esim. eGo-w on käsittääkseni melko toimiva.
    Itse tykkään näpertää näiden kanssa ja kokea ahaa elämyksiä, kun saan jotain toimimaan tai ymmärrän miksi homma ns. kusee käsille

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  13. #273
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    36

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja pki Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Poro- Näytä viesti
    Mömmöjen läpi reikä näyttää samoilta kun kuvissa. Vaihtocartoja ei ole ja akateemikkona käsityötaidot ei riitä pihtien käyttöön
    Kaikille ei välttämättä sovi ihan kaikki 'modit' ja onhan helpompiakin esim. eGo-w on käsittääkseni melko toimiva.
    Itse tykkään näpertää näiden kanssa ja kokea ahaa elämyksiä, kun saan jotain toimimaan tai ymmärrän miksi homma ns. kusee käsille
    Näin kai se on nähtävä, tai sitten täytyy kokeilla joskus muutaman viikon päästä tuota vehjettä uudelleen. Muutamat ok höyryt sain, mutta aika kuivaa ja tujakkaa on verrattuna muihin laitteisiin.

     
     
  14. #274
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Olen nyt melkein kaksi viikkoa samalla smok techin tankilla mennyt ja sama 1,5ohm carto pientä raporttia: eka viikon jälkeen tuntui tukkoiselta (viikon saldo noin 20ml litkua sisään normi reiällä). Sitten isonsin reiän 1,5mm ja ei kun uutta litkua sisään ja taas mennään samalla cartolla.Noin 40ml mennyt läpi.

    Omasta mielestä alkuperäinen reikä on liian pieni käyttipä sitten pg, tai vg nesteitä noin 1,5mm on sopiva. Joka kerta kun tankki on mennyt tyhjäksi niin olen ottanut karton irti , ja ohuella rautalangalla työntänyt siitä alapäästa sen sisään imureikään ja pikkaisen rassannut sitä ja katsonut että näkyy läpi. Sen jälkeen en ole kartoon tiputtanut nestettä kun muutoinkin märkä, vaan täyttänyt tankin ja homma toimii ainakin toistaiseksi ihan hyvin, aina uuden täytön jälkeen karto pikkaisen röpöttää mutta kun rauhallisesti malttaa imeä sen 10 kertaa niin röpötys häipyy ja homma toimii taas hienosti.
    Ja kun korkkaa sen uuden karton niin se kannattaa täyttää esim youtuben ohjeiden mukaan (löytyy hyviä ohjeita cartojen täyttämiseen) ja sit vasta se tankki paikalle ja sen täyttö, jos pelkästään täyttää sen tankin ilman carton esitäyttöä niin varmaan maistuu palaneelta.

    Ja kun kaikki on tehty oikein, niin antaa sen tankin vielä 10mm rauhassa maata kyljellään niin nesteet imeytyy rauahassa vanuuun ja homman pitäisi pelittää ok
    Raporttia lisää tulossa lauantaina lähtee 3 viikko samalla cartolla.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  15. #275

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Kysyin finnvapelta että olisiko mahdollista tilaa noita vaihtocartoja näihin valmiiksi slotattuina mut ei silläkään ole dremeliä

     
     
  16. #276

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Itellä toimii hyvin tuolla vakioreiällä mutta dremeliä kaipaaville vinkki; ostin syksyllä dremelin tarpeessa bilteman samantapaisen laitteen. Hintaa oli muistaakseni 13,90. Tuossa:

    http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sa...e-130-W-17083/

    En ole kova biltema fani mutta, kun hinta oli kohdallaan niin päätin kokeilla. Tuossahan on teräsarja ja pikalukitus jo valmiina, eli hinta verrattuna vaikka mistä tilattuun dremeliin on todella pieni. Hioin tuolla kasikoneen kansien pako- ja imukanavat, parin tunnin homma ja hiottavaa paljon ja hyvin pelitti laite. Kolme hiontaterää kului loppuun. ELi jos tuota käyttää pelkästään cartojen modaamiseen niin kestää maailmantappiin! Ja kai tuollakin joku takuu on.

     
     
  17. #277
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    itellä löytyy kans tuo sama vehje.. kivasti pelaa ja kiertää kiitettävästi halkasuun sais vaan olla kunnon kärkiä.

     
     
  18. #278

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Kiitos tuosta vinkistä. Tuo erittäin halpa hinta pistää kyllä pelottamaan hiukan. Käykös näihin samat osat ku dremeleihin vai onko eri kiinnitys jos parempia haluaa hankkia?

     
     
  19. #279
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Itse suurensin reikää ihan normi akkukoneella ja 1,5 millin terällä, tuuppasin sen terän sen serran syvälle siihen koneeseen jotta milli jäi näkyviin terää, ei aiheuta cartolle vahinkoa vaikka vähän reippaammalla kädellä pöräyttää, noihin mitään dremeleitä tarvi ruveta tilaileen. Ostaa niilläkin rahoilla vaikka tupakkaa

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  20. #280
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: Tankkikartot (DCT jne.)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja JanneRanta Näytä viesti
    Kiitos tuosta vinkistä. Tuo erittäin halpa hinta pistää kyllä pelottamaan hiukan. Käykös näihin samat osat ku dremeleihin vai onko eri kiinnitys jos parempia haluaa hankkia?
    Tuossa omassa o ainaki tasapaksu metalli tikku joka lukitaan paikalleen... voisin luulla ainaki että menee mutta varmaks en mene sanomaan.. Toisaalta jos biltema o lähellä nii saahan nuita kärkiä sieltä

     
     
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •