Sivu 9 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567891011121319 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 161 - 180 / 515

Aihe: Yli 40 euron mekaaninen putki.

  1. #161
    Ainoat he laitteet joihin raaskisin rahaa pistää on Diablo ja misteri. Jomman kumman festeillä varmaankin poistan mut siihen Se sit saakin jäädä. Vaikka onkin mukava harrastus laitan muun elämän tämän edelle ja sen säästetyn 120e minkä pirkka nemen ostaessa aitoon nähden säästää voi laittaa vaikka hyväntekeväisyyteen.

     
     
  2. #162
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Mutta tupakkaan oisit kuitenkin heittäny tuon summan tässä ajassa sen kummempia miettimättä?

    Turha tätä on varmaan jatkaa, kukin tekee kuten lystää, mutta mun mielestä tossa logiikassa ei juurikaan ole järkeä..

     
     
  3. #163
    Siihenhän Se ois mennyt. Mut ei tästä vääntää kannata kuin muusikko.netissä fendereistä

     
     
  4. #164
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Nyt mennään niin ohi raiteiden ettei järki pysy mukana. Väännetäänkö täällä nyt finanssitaloudellisista ongelmista, tupakan ja höyryttelyn hintaeroista, kalliin ja halvan ostamiseen liittyvistä moraalisista arvoista vai putkien eroavaisuuksista? Siellä täällä vittuilua ja trollaamista, sekä älykkyyden kyseenalaistamista.

    Joko luuponen on kuollut tai vailla nettiyhteyttä, koska tämä keskustelu voisi vaikka - öö - loppua?

    e. Onhan tämä viihdyttävää ja mielenkiintoista.

     
     
  5. #165
    Höyrykone Raaka-Eki's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Merilappi
    Viestit
    2,188
    Miksi nostat ketjua jos haluat sen suljettavan?
    Taidat salaa nauttia tästä senkin kaappi häirikkö.
    Too big to fail

     
     
  6. #166
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    NNNNNggggghhhh... en pysty olemaan kommentoimatta.

    Mun ajatus tähän keskusteluun oli se, että mitäs sitten kun kiinanveijari tekee Ladan hinnalla auton, joka näyttää Audilta, toimii kuin Audi ja kestää kuin Audi? Mun mielestä on ihan selvää, että on järkevää ostaa laatukamaa, jos se laatu on aidosti parempaa kuin massatuotettu vastaava. Nyt ollaan vaan siinä jännässä tilanteessa, että läheskään aina näin ei ole.

    Moraalikysymykset hetkeksi komeroon ja muutamia esimerkkejä:

    Mulla on tossa Kiinan Chi You ja aito, hinnat 21€/200€. Mä haastan kenet tahansa sokkotestiin erottamaan käyttökokemuksen perusteella kumpi on kumpi.

    Niiden vieressä pönöttävät Nautilus ja GG Odysseus (49€/96€). Laadullisesti ja toiminnallisesti aivan identtisiä. Paitsi että vaihdoin Odyyn Nautiluksen keskipinnin, kun oli parempi.

    Sivusta katselee Kayfun Lite, Kiinalainen Russian 91%, joka kävi kääntymässä huushollissani on melkein halutumpi kuin esikuvansa (toki varmaankin ilmasäädön vuoksi) (70€/96€)

    Aitoa Nemesistä en ole koskaan kokeillut, mutta isot pojat sanovat, että klooninemmy ei juuri jälkeen jää. Helvetin hyvä putki se ainakin on. (20€/150€)

    Fasttechin Ithaka-klooni on niin hyvä ato, että itkettää. En voi kuvitella, että esikuvansa olisi oleellisesti parempi. (28€/135€)

    Lisäksi voisin kertoa tähän karmeita tarinoita siitä, kuinka helvetisti olen joutunut virittelemään ja viilaamaan monia HE-laitteita saadakseni ne siedettävään käyttökuntoon, mutta olkoon se oma aiheensa.

    Ja pointti ei ole, että älkää ostako high end -kamaa (tai että ostakaa tuoteväärennöksiä), vaan pointti on päivitellä sitä, kuinka outo tilanne juuri nyt on, kun muutamat kiinalaiset tuottajat ovat oppineet kopsaamaan kamoja oikeasti niin hyvin, että niiden käyttökokemus on aivan esikuvaansa vastaava. Ehkä kiinalaiset ajan myötä oppivat myös designaamaan muutakin omaa kuin vaasin mallisia sähköhöyrykkeitä?

    Ai niin ja kiinan Sentinel on aivan vitullinen rimpula, mutta juuri jännitehävikin suhteen se haastaa minkä HE-laitteen tahansa ja voittaa useimmat.
    Nimenomaan pelkkä moraalikysymys enää erottaa nuo 1:1 kloonit. Tosin oma China_You oli hieman kömpelö kun olivat unohtaneet kloonata aidon version sisähalkaisijan, ja modi tulitti itsekseen kun akku pääsi lievästi vinoon ja ottamaan kontaktin nappiin. Oli siinä muutama muukin asia joista erotti melko selkeästi aidon ja kloonin.

    Mutta sitä en väitä, etteikö kloonit jo nykyään olisi erinomaisia; laatu on kohdillaan ja toiminta myös, ja hinta kymmenesosan alkuperäisestä usein. Siinä tullaan juuri siihen moraalikysymykseen, ja jos sen heittää romukoppaan niin ei tietenkään ole mitään väliä kumman sitä ottaa. Eipä se tunnu täällä porukkaa hidastavan mitenkään, kuten kimppatilauksista AIOS:ta ja Steam Turbinesta nähty. Tarvii vaan edelleen muistaa, että ilman niitä alkuperäisiä ei olisi kloonejakaan.

    ps. Taitaa Nautilus olla Filippiineiltä, ei Kiinasta.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  7. #167
    Banned

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Jyväskylä / Espoo
    Viestit
    1,239

     
     
  8. #168
    Höyrypää ktva's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    996
    Itse käytän pääasiassa Kiinan ihmeitä pois lukien Gus joka taitaa sekin olla enemmän tai vähemmän klooni. Sinällään mitään vastaan he-laittaeita minulla ei ole mutta en vaan ole nähnyt järkeväksi maksaa 200 € putkesta mikä on verrattain simppeli laite. Todennäköisesti tulen ostamaan jossakin vaiheessa jonkin Suomalaisen laitten esim. Diablon. Maksan mielelläni Kotimaisesta laatutuotteesta sen mitä valmistaja siitä pyytää. Gixxxerin laskelma oli ihan hyvä. Veikkaan kuitenkin, että esim. Kreikkalaiset ei noista paljon veroja maksele.

    Toiseksi jos noita modaajien tuotteita olisi paremmin saatavilla niin varmaan niitä enemmän myös myytäisiin ja tuotantokulutkin siinä pienenisi. Minua ei pätkääkään kiinnosta istua koneella osallistumassa johonkin foorumeiden f5 kisoihin tai kytätä kauppoja milloin tavaraa tulee myyntiin. Modaajat: jos ette saa tai ette halua tuotteitanne olevan saatavilla kysyntää vastaavaa määrää niin turha vinkua jos Kiinalaiset kloonaa ja myy niitä niin paljon kuin vaan menee kaupaksi. Miksi muuten ei valmistuteta niitä laitteita Kiinassa ja panosteta vain tuotekehitykseen?

    Putken vertaaminen kelloon tai autoon on kyllä absurdia. Noin tuhannella eurolla saa mekaanisen automaattikellon ja jos olette kelloa katsonut jossa koneisto näkyy niin ymmärrätte eron rosteri putkeen jossa osia on about 10. Eikä niitä kellon osia tehdä ihan joka pajassa josta cnc-sorvi löytyy. Erikseen sitten ne Patek Philippet joissa hinta on jotain aivan muuta kuin mitä valmistaminen maksaa tai yleensäkin normaalin ihmisen saavuttamattomissa.

    Kyllä ne Kiinalaisetkin vielä saa hyviä oman tuotekehityksen tuotteita markkinoille uskokaa vaan. Kopioimalla ne Japanilaisetkin aloitti ja hyvin niillä nyt pyyhkii. Kiinalaisten elintaso kasvaa jatkuvasti ja samalla myös heidän oma vaatimustaso. Uskon, että siitä maasta kyllä potentiaalia löytyy kun vain ymmärtävät sitä hyödyntää. Eikös e-savuke yleisesti ole lähtöisin Kiinasta?

    Edit: niin ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen. En keksi yhtäkään hyvää syytä millä perustelisin itselle hankinnan. Miksi sitten voisin Diablon hankkia? No koska voin ja mukava brassailla. En usko, että saisin sillä paljoakaan parempia höyryjä kuin nyt. Uuden Mersun ostamiselle keksisin jo huomattavasti parempia syitä jos sellaiseen olisi varaa.
    Viimeksi muokannut ktva; 13.11.13 kello 20:14.
    I'm not fat, I just got a sweet hockey body.

     
     
  9. #169
    Höyrykonkari -ih-'s Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    360
    Nää on vissiin yli 40€...?

    Mut kukin tavallaan ja toivottavasti ilma savuja

     
     
  10. #170
    Höyrypää bandit's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    428
    Lainaus Alkuperäinen postaaja -ih- Näytä viesti
    Nää on vissiin yli 40€...?
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/8319640/family.jpg
    Mut kukin tavallaan ja toivottavasti ilma savuja
    Mutta missä on Nemesis ?
    Modit:Nemesis Kalafan#727 /Nemesis mixed shined#6557/Swan 18490 messinki/Owl 18490ss CVII / VJ Ambassadeur 18490/ Diablo Reaver x 2 /G-tube rst 18490/18650#121 / IPV 2 box / Diablo Fulgoris/ Kanger-subox mini / Centurio
    -
    Hybridit: MISTer fullkit / Diablo Hybrid #666 / MISTer v.2 / Diablo One #0044
    -
    Atot: H-Atty x3 vakio,LD ja dc/Somnium Novum/EA Nebula#0071/Synthesis ms/Kayfun Lite+/Diablo Ro'kenhronteys fk/Veritas/RSST/Aspire Atlantis/DOME RBA by Atmomixani #0197 / Griffin 22

     
     
  11. #171
    Höyrykonkari -ih-'s Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    360
    Se on myyty aikoja sitten kelpaamattomana

    e: Tuosta kuvasta uupuu vielä muutama helmi...

     
     
  12. #172
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332
    Modaajat: jos ette saa tai ette halua tuotteitanne olevan saatavilla kysyntää vastaavaa määrää niin turha vinkua jos Kiinalaiset kloonaa ja myy niitä niin paljon kuin vaan menee kaupaksi.
    Ootko nyt ihan tosissas? Onko käyny mielessä, että suurin osa modaajista ponnistaa aivan tyhjästä. Omarahotteisesti, päivätöiden, perheen yms ohella. Suunnittellut ja testauttanut laitteita kuukausia yms... Luuletko, että esim. pankki antaa sulle 100 000€ lainaa, että rupees poika painaa atoa maailmalle. Ja teekin reippaasti, että riittää kaikille. Taakuuksi riittää kun oon noin nätti ja fiksun olonen kaveri. Firmaskin näyttää olevan jo monta päivää vanha.

    Kyllä mä luulen, että vois syödä miestä jos esim. olet raksalla duunissa ja saat verolapun käteen ja monon kuvan perseeseen. Siinä onnesta hihkuessas huomaat kun 10 meksikon miestä astelee vasara kädessä naputtaa samaa seinää, mitä sä naputit hetki sitten. Pomos vaan totee sulle, että vittuakos siinä itket. Oisit naputtanu nopeemmin ja halvemmalla, mielellään ilmaseksi. Siinä voi sitten unohtaa haaveet mersusta ja vaihtaa sen ladankin bussilippuun.

    Eipä siinä, jokainen ostaa mun puolesta ihan mitä haluaa. Ja voisin jotain kiinan rojua itsekkin ostaa jos ne keksii jotain omaa. Ja mulla onkin AGA-T, mutta sitä ei kyllä hyväksi atoksi voi sanoa. Modaamalla siitä sai toimivan, mutta huono se on silti. Parempia odotellassa...

    Laitetaan vinkkinä vielä kiinan pojille erä DNA20 modeja joille varmasti olisi kysyntää. Ei muuta kun lapsille puukot ja DNA20 piirit kouraan.

    Ööööö missä mä oon...

     
     
  13. #173
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332
    Pakko vielä lisätä sen verran, että... Kun täällä vaan mietitään, että paljon jonkun tekeminen maksaa ja mihin hintaan se myydään. Niin miettiikö kukaan sitä tuotekehittelyn hintaa. Oikeastaan ihan mikä tahansa yritys käyttää suunnattoma määrät rahaa juuri tuotekehitykseen. Jos vaikka itse rupeis laskee 60€ tunti sille ajalle mitä oon viettänyt itse tallissa ja pohtien parannuksia, mittoja ym vastaavaa, niin ihan kiva summa ois lapasessa. Vaikka siitä verot ja eläkemaksut yms viedään pois. Niin ja tuo 60€ oli vaan heitto, jotain tollastahan esim. autokorjaamot velottaa palveluistaan. Vai onko se enemmän... No ymmärrätte varmaan pointin.

    Kiinanpojilla on se etu, että työvoima ei maksa mitään. Materiaalitkin on varmasti halvempia ja laadultaankin varmasti sitten mitä on. Kehitys työ ei maksa mitään. Tai no sen verran, että joutuu alkuperäisen tuotteen jostain ostamaan ja ottamaan mitat siitä. Ei siinä kaikkihan pitäs olla ilmasta ja kaikille pitäs riittää, mutta se maailma ei vaan taida pyöriä niin. Ainakaan tällä hetkellä.

    Dodi, taas helpotti hetkeksi.
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  14. #174
    Hanus tuossa aika hyvin ja inhorealistisesti kuvasi sen tilanteen, mikä tällä hetkellä vallitsee ihan kaikilla teollisuuden aloilla, ei vain sähköpössyskenessä. Aasia jyrää, suomalainen teollisuus korisee, työpaikat karkaavat, tuotanto siirtyy halpamaihin ja halpamaiden työvoima siirtyy tänne (vrt. rakennusala tai vaikka marjanpoiminta). Kilpailussa pärjäävät vain ne, joilla on niin haluttu, korkea- ja omalaatuinen tuote, että sitä ei voi kustannustehokkaasti kopioida tai tuotantoa siirtää. Tai kenties ne, jotka pitävät suunnitelun kotona, mutta tehostavat tuotannon äärimmilleen tai siirtävät sen halpamaihin.

    tilanne tulee halpatuotantomaissakin pikku hiljaa muuttumaan, kun poliittinen tilanne muuttuu, elintaso nousee ja sitä myöden tuotantokustannukset nousevat. Joillakin aloillahan on nyt jo merkkejä tuotannon paluusta takaisin länsimaihin.

    Pidänkö tilanteesta? En pätkääkään. On kuitenkin turha kuvitella että mikään "suosi suomalaista, osta puhdasta kotimaasta" -kampanja jarruttaisi yleistä kehitystä. Tuollaiset kampanjat ovat muuten yleensä kaatuneet siihen, kun on tajuttu, ettei se suomalainen tuotanto ole millään erityisellä tavalla laadukasta tai puhdasta (ja tällä en nyt viittaa suomalaisen sähkisskenen loistavan lahjakkaisiin pienyrittäjiin, joiden monet duunit ovat todella omaleimaisia ja laadukkaita ja joille toivon pelkkää hyvää).

    Ja ehkä - jos halua löytyy - suomalainen modaajaskene tarvitsisi taakseen rahoitusta, kansainvälisen myyntiorganisaation, riskinottajia, aggressiivisempaa, tehokkaampaa ja innovatiivisempaa otetta muissakin ketjun vaiheissa kuin tuotesuunnittelussa. Niin ne muutkin bisnestä tekee. Tai sitten voi vain harrastaa ja tehdä pientä sivubisnestä, mutta ei kannata ihmetellä, jos isot pojat korjaavat taloudelliset hedelmät.

     
     
  15. #175
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Niin tässä kannattaa muistaa että kiinalaisten putket on halpoja meille, ei kiinalaiselle keskiverojampalle. Ja edelleen posti suo mahdollisuudet saada noita klooneja halvalla tänne peräpohjolaan. Tuotteiden valmistus tulee olemaan pitkään halvempaa kiinassa ja vaikka se nousee jonkin verran, riittää muitakin kehittyviä maita missä tuotteiden valmistus on halpaa. Ei suurten massojen tarpeita tyydytetä suomessa tekemällä. Mutta toisaalta taas aina riittää myös porukkaa ketkä haluaa muuta kuin massatuotteita. Ne maksaa enemmän mutta niistä on moni myös valmis maksamaan ilman narinoita. Kun tuote vain eroaa riittävästi perustuotteista. Akkumodit yksinään alkaa olla jo massatuotteita missä voinee erottua vain erityisellä tyylillä. Atot seuraa hyvää vauhtia perässä. Atoissakin nyt kaksi päätyyliä, genny ja bottom coilit kuten kaiffari. Ne tyydyttänee normi modikäyttäjien tarpeet. Ja hintakilpailuun aika turha lähteä. Laatu ja tyyli taas myi aina vaikka ei massatuotteiden mittaluokassa. Mutta ei kait kukaan modaaja ole miljoonamyyntejä suunnitellutkaan.

     
     
  16. #176
    Banned

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    421
    Heitänpä oman lusikkani soppaan, eli onko kenellekään tuttu sellanen tuotemerkki ku behringer? Musapuolella tuppaavat olemaan juurikin kopiolafka ja ovatpa suomalaista geneleciäkin kopioineet. Itselläni on tuollaiset behringer b2030a aktiivimonitorit ja nuohan on aika 1:1 kopio genejen 1030-pöntöistä. Hyväthän ne on, ei sitä pääse karkuun mutta kuka teki suunnittelutyön? No se paja siellä iisalmessa(?). Vähän halvemmat materiaalit viel kehiin niin hinta on 1/5. Sama toistuu muissa soittokamoissa. Vahvistimet, efektit yms. Netissä on jopa lista mikä behkun efekti vastaa mitäkin ja sieltä löytyy bossit, digitechit, ibanezit ja ihan kaikki. Eipä nuita behkuja sit muusikkopiireissä arvostetakaan juuri lainkaan ja hyvä ystäväni joka sattuu olemaan äänityön ammattilainen ei puhunu mulle kolmeen päivään ku kerroin hommanneeni behkun pöntöt. Tää höyryskene on kuiten vielä aika nuori, joten uskon vahvasti että vielä se aika tulee kun niitä autotallissa sorvattuja putkia arvostetaan vielä enemmän. Tällä hetkellä suomalaisesta, käsintehdystä ptp-vahvistimesta saa maksaa n. 3x hinnan verrattuna mihinkään vastaavaan marshaliin tai fenderiin. Kyllä se kansa vielä puhuu, sanokaa mun sanoneen.

     
     
  17. #177
    Banned

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Jyväskylä / Espoo
    Viestit
    1,239
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Trmnt Näytä viesti
    Heitänpä oman lusikkani soppaan, eli onko kenellekään tuttu sellanen tuotemerkki ku behringer? Musapuolella tuppaavat olemaan juurikin kopiolafka ja ovatpa suomalaista geneleciäkin kopioineet. Itselläni on tuollaiset behringer b2030a aktiivimonitorit ja nuohan on aika 1:1 kopio genejen 1030-pöntöistä. Hyväthän ne on, ei sitä pääse karkuun mutta kuka teki suunnittelutyön? No se paja siellä iisalmessa(?). Vähän halvemmat materiaalit viel kehiin niin hinta on 1/5. Sama toistuu muissa soittokamoissa. Vahvistimet, efektit yms. Netissä on jopa lista mikä behkun efekti vastaa mitäkin ja sieltä löytyy bossit, digitechit, ibanezit ja ihan kaikki. Eipä nuita behkuja sit muusikkopiireissä arvostetakaan juuri lainkaan ja hyvä ystäväni joka sattuu olemaan äänityön ammattilainen ei puhunu mulle kolmeen päivään ku kerroin hommanneeni behkun pöntöt. Tää höyryskene on kuiten vielä aika nuori, joten uskon vahvasti että vielä se aika tulee kun niitä autotallissa sorvattuja putkia arvostetaan vielä enemmän. Tällä hetkellä suomalaisesta, käsintehdystä ptp-vahvistimesta saa maksaa n. 3x hinnan verrattuna mihinkään vastaavaan marshaliin tai fenderiin. Kyllä se kansa vielä puhuu, sanokaa mun sanoneen.
    No itse asiassa, on se behringer jotain hyvääkin tehnyt, nimittäin tän: Behringer: U-CONTROL UCA202
    Tuosta vielä linkki testeihin, on aika hiton kova äänikortti koneelle: NwAvGuy: Behringer UCA202 Review

    Offtopic sikseen. Hanus, mä sua. kiteytit loistavasti omat fiilikset tästä keskustelusta

     
     
  18. #178
    Höyrypää ktva's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    996
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hanus Näytä viesti
    Ootko nyt ihan tosissas? Onko käyny mielessä, että suurin osa modaajista ponnistaa aivan tyhjästä. Omarahotteisesti, päivätöiden, perheen yms ohella. Suunnittellut ja testauttanut laitteita kuukausia yms... Luuletko, että esim. pankki antaa sulle 100 000€ lainaa, että rupees poika painaa atoa maailmalle. Ja teekin reippaasti, että riittää kaikille. Taakuuksi riittää kun oon noin nätti ja fiksun olonen kaveri. Firmaskin näyttää olevan jo monta päivää vanha.

    Kyllä mä luulen, että vois syödä miestä jos esim. olet raksalla duunissa ja saat verolapun käteen ja monon kuvan perseeseen. Siinä onnesta hihkuessas huomaat kun 10 meksikon miestä astelee vasara kädessä naputtaa samaa seinää, mitä sä naputit hetki sitten. Pomos vaan totee sulle, että vittuakos siinä itket. Oisit naputtanu nopeemmin ja halvemmalla, mielellään ilmaseksi. Siinä voi sitten unohtaa haaveet mersusta ja vaihtaa sen ladankin bussilippuun.

    Eipä siinä, jokainen ostaa mun puolesta ihan mitä haluaa. Ja voisin jotain kiinan rojua itsekkin ostaa jos ne keksii jotain omaa. Ja mulla onkin AGA-T, mutta sitä ei kyllä hyväksi atoksi voi sanoa. Modaamalla siitä sai toimivan, mutta huono se on silti. Parempia odotellassa...

    Laitetaan vinkkinä vielä kiinan pojille erä DNA20 modeja joille varmasti olisi kysyntää. Ei muuta kun lapsille puukot ja DNA20 piirit kouraan.

    http://i1173.photobucket.com/albums/...ps6a0b6be9.jpg
    Yrittämiseenhän liittyy aina riskejä. Kyllä riskirahaa ja rahoittajia maailmalta löytyy jos tuote on hyvä. Lisäksi tarvitaan hyvä tarina jolla tuote myydään rahoittajalle. Mielestäni 50k € sijoitus tuotteeseen johon uskoo ei ole kovinkaan paljoa. Ei se 100k € saaminen pitäisi kohtuuton ongelma olla. Itse työskentelen start upissa jolla ei todellakaan ole muuta myytävää kuin henkilöt ja idea, toki myös omaa rahaa on omistajat siihen joutuneet laittamaan mutta rahoittajien sekä pankkien osalta puhutaankin sitten aivan eri summista.

    Uskoisin myös, että moni hieman isompi konepaja lähtisi kantamaan osan riskeistä jos pystyy vain vähän panostamaan tuotteen esittelyyn ja budjetin tekemiseen. Markkinat ja myyntikanavathan on jo olemassa. Eikä markkinointiinkaan ole pakko upottaa juurikaan mitään kun some ja foorumit hoitaa markkinoinnin helposti jos tuote vain on hyvä.

    Kuten aiemmin sanoin niitä ostajia kyllä löytyy hieman kovemmallakin hinnalla jos tuotteita edes saataisiin markkinoille. Enemmän tuntuu, että laitteita ei tarkoituksellisesti haluta tuoda markkinoille riittävää määrää. En sano, että tämä reilua on ja usein isommat jyrää pienemmät mutta ei sieltä autotallista ponnisteta teolliseen mittakaavaan ilman riskejä. Kunnolliset myyntipuheet ja pp esitykset on myös syytä hanskata.

    Kyllä minuakin vituttaa kun halpatyövoima jyrää, liikevoitot maksimoidaan hinnalla millä hyvänsä ja ei ole tietoakaan kestävästä kehityksestä. Tämä vain on ajan henki. Rakennusteollisuudessa taas osittain voisi kääntää syyttävän sormen myös tilaajien suuntaan. Ei urakoitsijoilla ole mitään mahdollisuutta saada isoja urakoita käyttämällä Suomalaista työvoimaa kun ainoa asia mikä kilpailutuksissa ratkaisee on eurot, myös valtion omistamissa yhtiöissä. Samalla tietenkin pitäisi vähintään 25-30 pinnan myyntikatteita saada johtuen isoista overheadeista ja pääomasijoittajien halusta saada katetta sijoitukselleen. Tämähän onnistuu vain raijaamalla Polakkeja ym. tekemään raaka työ. Tästä sitten päästäänkin siihen oravanpyörään..
    On tässä myös mahdollisuus pienemmille firmoille joilla yleiskulut on pienet ja tyytyy hieman pienempään myyntikatteeseen.
    I'm not fat, I just got a sweet hockey body.

     
     
  19. #179
    Höyrykone Thyroid's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    1,127
    ktva: Ihan vaan pelkästään tuohon saatavuuteen kommentoin, niin kyllä mun mielestä kotimaiset atot kuten H-Atty ja Novum on melkoisen helposti saatavissa. Ja laatuputkiakin löytyy joka tuumakokoa nykyään kaupan hyllyiltä. Ei varmaan joku Nemesis ole vaikea kenenkään enää hankkia? Atomoa on lähes koko ajan saldoilla. Precisea saa helposti, Vanillaa, Papsia saa kohtuullisen hyvin... listaa voisi jatkaa vielä. MISTerin tai Diablonkaan hommaaminenkaan ei taida muistuttaa yksisarvisen metsästystä tällä hetkellä.

     
     
  20. #180
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktva Näytä viesti
    Putken vertaaminen kelloon tai autoon on kyllä absurdia. Noin tuhannella eurolla saa mekaanisen automaattikellon ja jos olette kelloa katsonut jossa koneisto näkyy niin ymmärrätte eron rosteri putkeen jossa osia on about 10.
    Niin ja parilla kympillä saa peruskellon, joka näyttää aikaa ihan siinä missä toi tonnin "mekaaninen automaattikello".. Mikä oli pointtisi?

     
     
Keskustelu Kaupalliset akkumodit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •