Sivu 7 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567891011 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121 - 140 / 258

Aihe: H-Atty

  1. #121
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyrypää69 Näytä viesti
    Sanokaa mulle, miten te onnistutte pelaamaan näiden ilman ilman wickaukon insulationia olevien laitteiden kanssa niin, ettei tovin vapottelun jälkeen ala ottaan battiin tuo hatun kuumeneminen….?
    Niinkuin zkys sanoi, eriste ei vaikuta hatun lämpenemiseen mitenkään varsinkin todella pieni kammiollisissa gennyissä. Itse huomannut, että se eriste ennemmin on haitta, kun itse en ainakaan jaksa aina olla tekemässä uutta setuppia ja käytössä 0.5 ohminen setuppi vaijerilla, niin se kuivapoltto aika hyvin sulatti ainakin RSST:n eristeen.

    Ja jos suu on palamassa, niin parempi driptip hankintaan. Täys metalliset kuumenee ihan kiitettävästi ja akryllisillä taas mahsollisuus sulaa. Eli POM-tippejä, monimateriaali tippejä (esim. POM-pyrex, POM-akrylli, RST-pyrex tai vastaavaa), niin se lämpö pysyy siellä hatussa.

     
     
  2. #122
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Harskyli Näytä viesti
    Ostaa teflonisen tipi, ei sitä hattua tarvi nuolla.
    Juujuu… Noi on mun mielestä kikkakolmosia… laitteet pitää voida rakentaa laitteen niin, ettei tollasia tarvita… Thats it..

     
     
  3. #123
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lasi/pom/ptfe tipit itellä käytössä. Ei huulet kestä metallisia
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  4. #124
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    Tai sanotaan asia näin… Jos joku laite mydään, jonkun tipin kanssa, eikö silloin voi olettaa, ettei tartte erikseen hankkia teflontippiä?

     
     
  5. #125
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Hatty myydään ilman tippiä.

     
     
  6. #126
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zkys Näytä viesti
    Hatty myydään ilman tippiä.
    Toki… Tämä on osin offtopic, mutta esim Pulse-g taitaa tulla omalla tipillä ja siinä on ihan sama ongelma.

     
     
  7. #127
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Heivaa mäkeen sen metallisen jos vaivaa. Ptfe on mun suuhun paras materiaali, kestää lämpöökin sen +230...
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  8. #128
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Heivaa mäkeen sen metallisen jos vaivaa. Ptfe on mun suuhun paras materiaali, kestää lämpöökin sen +230...
    Joooh… niin mä teen. Vetelen nyt tuolla pitkällä lasisella. Hyvin toimii….

     
     
  9. #129
    Toikin riippuu niin paljon tehoista, ei siitä mihinkään pääse että 50wattia vähän lämmittää hattua..

     
     
  10. #130
    Höyrypää Timohe's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    670
    Vaikka onkin OT, suosittelen silti kaikille.

    $8.42 Teflon / PTFE Drip Tips for 510/ViVi Nova/DCT (5-Pack) 5-pack at FastTech - Worldwide Free Shipping

    Tosi edullisia tippejä ja ihan oikeesta teflonista. Halpistippien ehdotonta parhaimmistoa.

     
     
  11. #131
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Ei mulla ainakaan kestä käyttää missään gennyssä metallitippejä. Eri asia jos ajelee jollain bombullimiesten 2ohm setupilla akkujännitteellä.

     
     
  12. #132
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    Lainaus Alkuperäinen postaaja sipsipussi Näytä viesti
    Toikin riippuu niin paljon tehoista, ei siitä mihinkään pääse että 50wattia vähän lämmittää hattua..
    Toki, toki… Pidän vain verrokkina noita Diablon hybridejä kuristeella. Kun niissä ei ole minkäälaista ongelmaa, vaikka akut ja coilit on samat… Jostain syystä saan kyseisistä laitteista makuakin kaikkein eniten irti. Tiätty dripperit on eri juttu, mutta näistä meshlaitteista ovat nuo sekä setupoinnin helppoudessa ja keittojen maussa ihan omaa luokkaa. Hiukan vain on disainissa hiomista, näin ex-taidekoululaisen silmin. hymiö

     
     
  13. #133
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyrypää69 Näytä viesti
    Toki, toki… Pidän vain verrokkina noita Diablon hybridejä kuristeella. Kun niissä ei ole minkäälaista ongelmaa, vaikka akut ja coilit on samat… Jostain syystä saan kyseisistä laitteista makuakin kaikkein eniten irti. Tiätty dripperit on eri juttu, mutta näistä meshlaitteista ovat nuo sekä setupoinnin helppoudessa ja keittojen maussa ihan omaa luokkaa. Hiukan vain on disainissa hiomista, näin ex-taidekoululaisen silmin. hymiö
    Siin on kato se ero, et H-Attyssä on kuristetut kammio, jota Diablossa ei ole. Kuristuspalalla tietty Diabloonkin saa kuristetun kammion, mutta se onkin sitten vähän eri kuin H-Attyssä (vielä pienempi kammio, todella paljon enemmän lämpiävää materiaalia, kuristuspala ei ole täysin kiinni hatussa ja täten siellä on hieman ilmaa eristeenä ja se tärkein, eli setuppi ei ole niin lähellä hattua).

     
     
  14. #134
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    Lainaus Alkuperäinen postaaja IcedForce Näytä viesti
    Siin on kato se ero, et H-Attyssä on kuristetut kammio, jota Diablossa ei ole. Kuristuspalalla tietty Diabloonkin saa kuristetun kammion, mutta se onkin sitten vähän eri kuin H-Attyssä (vielä pienempi kammio, todella paljon enemmän lämpiävää materiaalia, kuristuspala ei ole täysin kiinni hatussa ja täten siellä on hieman ilmaa eristeenä ja se tärkein, eli setuppi ei ole niin lähellä hattua).
    Tota, kuinkahan kauan siinä menee, että joku modaaja tajuaa nerokkuuden, joka Killun & Gixxerin kimpassa piilee? Hyvin sä sen tuohon muotoilit....

     
     
  15. #135
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyrypää69 Näytä viesti
    Tota, kuinkahan kauan siinä menee, että joku modaaja tajuaa nerokkuuden, joka Killun & Gixxerin kimpassa piilee? Hyvin sä sen tuohon muotoilit....
    Vanha juttu, pulse-g. Irroitettava kuristuspala joka tulee dekkiin kiinni
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  16. #136
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Vanha juttu, pulse-g. Irroitettava kuristuspala joka tulee dekkiin kiinni
    No juuh... Mulla siis on tuollainen, mutta siinä homma ei toimi kuten Diablossa, vaan kuumenee aivan bärkkeleesti sekin...

     
     
  17. #137
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyrypää69 Näytä viesti
    No juuh... Mulla siis on tuollainen, mutta siinä homma ei toimi kuten Diablossa, vaan kuumenee aivan bärkkeleesti sekin...
    Kuumenee se diablokin ku ainakin itellä. Tuo kuumeneminen nyt vaan on gennyjen "ongelma" tai ehkä paremminkin ominaisuus. Eipä se nyt niin paljoa haittaa.

     
     
  18. #138
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    Sanokaa mulle, mikä tässä uunissa on niin kummallista, että on niin vaikea saada toimimaan? Reikä wickille, postit, tulppa isompaan reikään ja täyttöaukko. Jumankauta, tämä on vain yksi ato muiden joukossa, mutta on vain helevetin vaikea….?!!!
    Älkää antako vinkkejä, ei kiinnosta… Olen lukenut tämän langan. Oneen tai Diablo Hybridiin tunkee vaijerin riekaleella meshiä ,32 lankaa ja aina toimii. Tähän olen kokeillut ohuempaa ja paksumpaa vaijeria, umpitukkia, olen kokeillut putkea. Tasan kolme tai tasan neljä kiekkaa samaa canthalia, joka hehkuu nais & eeven, mutta jostain syystä aina jää wickaus vajaaksi. Mikä hitto tässä nyt on niin erilaista kuin muissa?

    Parhaiten toimii paksulla vaijerilla ja siivulla meshiä, mutta ihan aukotta ei silloinkaan…. Joo ja mesh ei ole mitään teollisuusaitaa.

    Tai älkää vastatko mitään. Suututtaa ni avauduin...

     
     
  19. #139
    Höyrypää Höyrypää69's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    406
    No nii… "Hyvä kepu, parempi mieli". Kävin kylmässä suihkussa ja imin vähän Mephistoa. Nyt helpottaa…
    Tein siis heti ensimmäisen setupin, ohjeista ja neuvoista piittaamatta, paksulla vaijerilla ja meshillä. Pelasi ihan hyvin, tai siis vasta seuraavana aamuna aloitti temppuilun. Huomasin, että seisottaminen käyttämättä tekee tälle jotain, mitä muille laitteillani ei. Siitä sitten tuohtuneena tekemään ohjeiden mukaan, jos vaikka mitä. Kokoajan huonompaan suuntaan. Tein tuossa äsken taas alkuperäisen vaijeri&mesh -setupin… vetelen nyt tällä kunnes iskee taas into yrittää jotain umpitukkia tai vastaavaa...

    Oikeasti aika kiinnostavaa, miksi joku toisella pomminvarma tsydeemi, ei toimi tällä, kun samat reijät noissa kummiskin on? Samoin on omituista, miksi vaijeri+mesh antaisi tässä kehnomman maun, kun jossain muussa erinomaisen…?

    Oli miten oli, taidan lähteä terdelle jatkamaan tätä elämän pienen vaan ei suinkaan yhtään vähäpätöisen yksityiskohdan miettimista...

     
     
  20. #140
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Vinkkinä annan ohjeet miten itse teen setupin (haluat tai et).

    -2mm vaijeria ja siihen päälle sen verran meshiä, että tukkii wick-reijän, muttei tarvitse tunkea sisään (molemmat tohotettuina)
    -0.8x0.1mm litteää kanthalia 2 kierrosta (tai 2/3 kierrosta, miten asian haluaa ilmaista)
    -kunnon pulssittelut, että hehkuu tasaisesti ja kylmänäkin (eli anna välillä jäähtyä) hehku alkaa nätisti keskimmäisestä kiepistä
    -ei (h)anus-tappia paikoileen (itselle tulee noin 80-90% ajasta setuppi, joka ei vuoda, koska wick-reijästä tankki ei saa korvausilmaa ja VG-voittoinen neste)

    Setuppiin tulee noin 0.5 ohmia, eli akut kannattaa tarkistaa. Tosin haittapuolena on se, että hatut kuumenee aika paljonkin varsinkin ketjuhöyryttelyssä, mutta kunnollisella tipillä ei suu pala.

     
     
Sivu 7 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567891011 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •