Sivu 16 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6121314151617 ViimeinenViimeinen
Tulokset 301 - 320 / 326

Aihe: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

  1. #301
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,622
    tuon laskurin mukaan olet säästänyt melkein 4000!
    Ei uskalla omia laskeen vaikka kaikki ostokset onkin Zim wikissä ylhäällä

     
     
  2. #302
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Excelin mukaan olen säästänyt 3 830,39 €
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  3. #303
    Höyrykone Hellraiser's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Blashyrkh
    Viestit
    3,336
    Viime kuukausina on rahanmeno kummasti rauhoittunut kun ei enää tee mieli ostella joutavia laitteita nurkkiin rojumaan..nesteissä on säästänyt kun ryhmä ns.all day litkuja on omaan mieltymykseen löytynyt ja turhat kokeilut on jäänyt vähemmälle niin nesteissä kuin laitteissa.

     
     
  4. #304
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Nesteitä joudun itse vielä hakemaan, kun tuntuu, että vanhat lempparit ei ikuisesti pysy semmoisina. Laitteet on tällä hetkellä kasassa, ei ole tarvis uusiin, ellei jotain ihan maatamullistavaa keksitä.

    Reissuvehkeenä ProVari+Odysseus V1
    Kotikäytössä EA-Mod+Somnium
    Lisäksi maisteluun taskumatti, Gepetto "Indian Chief" + IGO-L "Iglu"
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  5. #305
    Höyrykonkari NortinNatsa's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    118
    Mulla on joutavaa rojua laitepuolella roikkumassa, laitan varmaan jonnekin myyntiin ylimääräiset, mitkä ei varmasti enää koskaan tule mulle käyttöön. Joku aloittelija voi kuitenkin niistä iloa saada. Ja tietenkin varavehkeet on itselläkin oltava.
    Mutta melko kauan saa olla ostelematta tupakoita, että ei ihan persnetolla menis tämä harrastus. Ei haittaa.

     
     
  6. #306
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,622
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Excelin mukaan olen säästänyt 3 830,39 €
    Oman laskelman mukaan olisi reilun 1000 säästänyt, ei kyllä tunnu siltä :P

    hm, missä vaiheessa se muuttui voitolliseksi kun vasta vähän aikaan harmittelin rahan menoa?

     
     
  7. #307
    Höyryttelijä Quasar's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    44
    Nyt aletaan olla plussan puolella, kun laitteistohankinnat on säästetty. Enää menee vain nesteisiin ja cartoihin muutama kymppi kuussa.

     
     
  8. #308
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    1,681
    Jos viel yhe hybridin tms hommais niin sit ei kuluis muutaku nestettä ja matskut setuppien tekoon. Täl hetkel toiminnassa vara laitteena bogetankilla varustettu mvp.

     
     
  9. #309
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    42
    Päivitetään tilanne nyt välillä tännekkin:

    Alla olevasta laskurista näkyy siis 2-henkilön säästö verrattuna entiseen tupakointiin, nettosäästöä on tähän hetkeen tullut laskujeni mukaan 2154,35 €.

     
     
  10. #310
    Höyryttelijä rantakemisti's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    64
    Tän threadin innoittamana sitä voisi tehdä jonkinlaisen excel-laskelman ns. tuloista ja menoista. Tällä hetkellä tilanne on aika plus-minus-nolla, mutta käppyrät voisi helpottaa pidemmän ajan seurantaa. Muutenkin pariskuntana voi sitten helpommin jakaa esim. nestekuluja.
    Harmi että itse olen tällainen hifistelijä joka on saanut laitettua pelkkiin vehkeisiin jo satasia, kun taas poikaystävälle on riittänyt ja riittää varmaan myös jatkossakin pelkkä eRoll ja eGot. Jos olisin mennyt samalla linjalla niin olisin jo kuukauden jälkeen "voitolla" useamman huntin. No, ainakin kaapista löytyy vehkeitä kaikkiin tilanteisiin, niin juhlaan kuin arkeenkin.


    "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true! "

    -Homer Simpson

     
     
  11. #311
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    209
    Piti itsekin alkaa laskemaan ja miinuksellahan tässä mennään vielä jonkin aikaa. Tällä hetkellä mennyt vajaa 300e ja yhä on hankintalistaa reilusti. Tämän hetkisilläkin pärjäisi jo varmaan melkeen puolisen vuotta, kunhan viimeisimmät tilaukset kotiutuu. Kunhan on tarpeeksi noita peruskamoja ja nestevarastoa, niin sitten kaiken järjen mukaan pitäisi tulla reippaastihalvemmaksi, jos ei koko ajan siirry kalliimpiin vekottimiin...

     
     
  12. #312
    Höyryttelijä rantakemisti's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    64
    Nyt on excelit kasassa! Kahden ihmisen vehkeisiin ja nesteisiin on mennyt aika tarkkaan 366€. Röökiin taas olisi palanut samassa ajassa 324€, eli tappiolla ollaan vielä 42€.
    Eli jos tässä nyt osaisi pitää päänsä, eikä lähtisi tilailemaan lisää "pakkosaada" -modeja ja muita kilkkeitä niin helposti pärjättäisiin kesään ilman pakollisia hankintoja. Mutta tämä nyt on samanlainen harrastus kuin pyöräilykin, rahaa saa palamaan juuri niin paljon kun tililtä löytyy ja enemmänkin.


    "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true! "

    -Homer Simpson

     
     
  13. #313
    Höyryttelijä PaKu81's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Naantali
    Viestit
    84
    Tuossa juuri ynnäilin kanssa mitä on kulunut ja onhan tuota tosiaan mennytkin ja paljon , MUTTA edelleenkin sitä on mennyt about 1/3 vähemmän kuin sitä olisi mennyt jos olisi jatkanut vielä kessuttelua samaan tahtiin. Toisekseen röökin vetämisestä ei juuri muuta jäänyt käteen kuin tumpit ja nyt on nurkat täynnä jos jonkinnäköistä putkenpätkää ja akkua yms. joista varmaan jos jossain kohtaa niistä haluaa luopua saa vielä osan kuluneista euroista takaisinkin. Joten kyllä mä laskisin ainakin olevani hyvinkin vahvasti voitolla. Alunperinkinhän tässä olisi pärjännyt pienillä summilla verrattuna tupakan kustannuksiin , mutta kun tuppaa välillä hivenen lipsumaan tuo rahan käyttö Nooh , kait tuo jossain kohtaa rauhoittuu tuo rahan kuluminenkin.

     
     
  14. #314
    Itse olen pian pari kuukautta mennyt eteenpäin höyryn voimalla ja tyytyväisyys on melkoinen. On paljon ostettu tavaraa ja nestettä, lisää tulee varmasti. En viitsi edes laskea rahapuolta että onko plussalla vai miinuksella. Ajattelen niin että joka päivä tulee pelkästään voittoa kun pysyy pois analogisesta röökistä.

     
     
  15. #315
    Turha murehtia. Useimmilla nuo laitteisiin tai makuihin käytetyt rahat menisivät kuitenkin muuhun kulutukseen (vaikkei nikotiinia millään tavalla käyttäisi) ainakin pääosin, ja siitä korkeintaan pieni osa jäisi säästöön. Ja on halpa investointi terveyteen verrattuna siihen, että savua hengittäisi. Myös yhteiskunnan kannalta (libertaarit hoi, vaatikaa sähkötupakkavalistus koulun terveystietoon, veroja säästyy!).

     
     
  16. #316
    Höyrypää sauhuttaja's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Varsinais-suomi
    Viestit
    629
    Rahaa on säästynyt hurjat määrät röökiin verrattuna. Nyt kun laitteet kohillaan niin harvakseltaan enään täytyy vain nesteitä tilailla ja nekin kun sekoittaa itse. Viimeiset kaksi kuukautta ja kulut taitaa olla noin parikymppiä

     
     
  17. #317
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Pelkkien kulutustarvikkeiden (nesteet & atot) hinnalla säästöä tulis >150€ kuussa, mutta kun laitteisto hakee vielä vähän lopullista muotoaan, niin mahtaa jäädä sataseen. Onpahan vähän enemmän rahaa muihin harrasteisiin.
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  18. #318
    Nesteisiin ja kartoihin menee se parikymppiä kuussa, sätkiminen maksoi noin 80e/kk. Virheostosten, akkujen ja tankkien jälkeen säästöä tullut 120 euroa. Sitten kun modimaailmaan jalkani upotan niin rahaa tulee menemään varmasti enemmän.
    All your cookie are belong to us.

    RIP Mr. Marlboro 18.10.2013

    Laitteisto: 2 x ESquare DNA40, G-Tube #115, 3 x Billow V2, Hobo 3.1, Kayfun V5, Bachelor

     
     
  19. #319
    Tupakoimiseen verrattuna säästämisen kanssa on vähän niin ja näin. Tupakkakartonki maksaa näillä kulmilla 20 euroa ja jos itse käy hakemassa, niin kympin pintaan. Oma kulutus oli pitkään parisen askia päivässä.

    Sen sijaan olen säästänyt valtavasti käyttämällä klooneja RBA vehkeitä ja sekoittamalla höyryteltävät itse. Perse ei kestäisi ostaa valmismakuja, eikä sen puoleen ylihintaisia tiivareitakaan. Höh jollain kalliilla 10ml makupullon hinnalla saa 100mg pohjaa josta tekaisee puolilitraa höyryteltävää.

     
     
  20. #320
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Röökiin meni se 250 pyöreesti kuukaudessa, höyryttämiseen mennyt noin satku kuukaudessa jos jaetaan höyryttelyajalle KAIKKI mitä oon ostanut.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •