tuon laskurin mukaan olet säästänyt melkein 4000!
Ei uskalla omia laskeen vaikka kaikki ostokset onkin Zim wikissä ylhäällä![]()
Excelin mukaan olen säästänyt 3 830,39 €
Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.
Viime kuukausina on rahanmeno kummasti rauhoittunut kun ei enää tee mieli ostella joutavia laitteita nurkkiin rojumaan..nesteissä on säästänyt kun ryhmä ns.all day litkuja on omaan mieltymykseen löytynyt ja turhat kokeilut on jäänyt vähemmälle niin nesteissä kuin laitteissa.
Nesteitä joudun itse vielä hakemaan, kun tuntuu, että vanhat lempparit ei ikuisesti pysy semmoisina. Laitteet on tällä hetkellä kasassa, ei ole tarvis uusiin, ellei jotain ihan maatamullistavaa keksitä.
Reissuvehkeenä ProVari+Odysseus V1
Kotikäytössä EA-Mod+Somnium
Lisäksi maisteluun taskumatti, Gepetto "Indian Chief" + IGO-L "Iglu"
Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.
Mulla on joutavaa rojua laitepuolella roikkumassa, laitan varmaan jonnekin myyntiin ylimääräiset, mitkä ei varmasti enää koskaan tule mulle käyttöön. Joku aloittelija voi kuitenkin niistä iloa saada. Ja tietenkin varavehkeet on itselläkin oltava.
Mutta melko kauan saa olla ostelematta tupakoita, että ei ihan persnetolla menis tämä harrastus. Ei haittaa.
Tän threadin innoittamana sitä voisi tehdä jonkinlaisen excel-laskelman ns. tuloista ja menoista. Tällä hetkellä tilanne on aika plus-minus-nolla, mutta käppyrät voisi helpottaa pidemmän ajan seurantaa. Muutenkin pariskuntana voi sitten helpommin jakaa esim. nestekuluja.![]()
Harmi että itse olen tällainen hifistelijä joka on saanut laitettua pelkkiin vehkeisiin jo satasia, kun taas poikaystävälle on riittänyt ja riittää varmaan myös jatkossakin pelkkä eRoll ja eGot. Jos olisin mennyt samalla linjalla niin olisin jo kuukauden jälkeen "voitolla" useamman huntin. No, ainakin kaapista löytyy vehkeitä kaikkiin tilanteisiin, niin juhlaan kuin arkeenkin.![]()
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true! "
-Homer Simpson
Piti itsekin alkaa laskemaan ja miinuksellahan tässä mennään vielä jonkin aikaa. Tällä hetkellä mennyt vajaa 300e ja yhä on hankintalistaa reilusti. Tämän hetkisilläkin pärjäisi jo varmaan melkeen puolisen vuotta, kunhan viimeisimmät tilaukset kotiutuu. Kunhan on tarpeeksi noita peruskamoja ja nestevarastoa, niin sitten kaiken järjen mukaan pitäisi tulla reippaastihalvemmaksi, jos ei koko ajan siirry kalliimpiin vekottimiin...
Nyt on excelit kasassa! Kahden ihmisen vehkeisiin ja nesteisiin on mennyt aika tarkkaan 366€. Röökiin taas olisi palanut samassa ajassa 324€, eli tappiolla ollaan vielä 42€.
Eli jos tässä nyt osaisi pitää päänsä, eikä lähtisi tilailemaan lisää "pakkosaada" -modeja ja muita kilkkeitä niin helposti pärjättäisiin kesään ilman pakollisia hankintoja. Mutta tämä nyt on samanlainen harrastus kuin pyöräilykin, rahaa saa palamaan juuri niin paljon kun tililtä löytyy ja enemmänkin.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true! "
-Homer Simpson
Tuossa juuri ynnäilin kanssa mitä on kulunut ja onhan tuota tosiaan mennytkin ja paljon , MUTTA edelleenkin sitä on mennyt about 1/3 vähemmän kuin sitä olisi mennyt jos olisi jatkanut vielä kessuttelua samaan tahtiin. Toisekseen röökin vetämisestä ei juuri muuta jäänyt käteen kuin tumpit ja nyt on nurkat täynnä jos jonkinnäköistä putkenpätkää ja akkua yms. joista varmaan jos jossain kohtaa niistä haluaa luopua saa vielä osan kuluneista euroista takaisinkin. Joten kyllä mä laskisin ainakin olevani hyvinkin vahvasti voitolla. Alunperinkinhän tässä olisi pärjännyt pienillä summilla verrattuna tupakan kustannuksiin , mutta kun tuppaa välillä hivenen lipsumaan tuo rahan käyttöNooh , kait tuo jossain kohtaa rauhoittuu tuo rahan kuluminenkin.
Itse olen pian pari kuukautta mennyt eteenpäin höyryn voimalla ja tyytyväisyys on melkoinen. On paljon ostettu tavaraa ja nestettä, lisää tulee varmasti. En viitsi edes laskea rahapuolta että onko plussalla vai miinuksella. Ajattelen niin että joka päivä tulee pelkästään voittoa kun pysyy pois analogisesta röökistä.
Turha murehtia. Useimmilla nuo laitteisiin tai makuihin käytetyt rahat menisivät kuitenkin muuhun kulutukseen (vaikkei nikotiinia millään tavalla käyttäisi) ainakin pääosin, ja siitä korkeintaan pieni osa jäisi säästöön. Ja on halpa investointi terveyteen verrattuna siihen, että savua hengittäisi. Myös yhteiskunnan kannalta (libertaarit hoi, vaatikaa sähkötupakkavalistus koulun terveystietoon, veroja säästyy!).
Nesteisiin ja kartoihin menee se parikymppiä kuussa, sätkiminen maksoi noin 80e/kk. Virheostosten, akkujen ja tankkien jälkeen säästöä tullut 120 euroa. Sitten kun modimaailmaan jalkani upotan niin rahaa tulee menemään varmasti enemmän.
All your cookie are belong to us.
RIP Mr. Marlboro 18.10.2013
Laitteisto: 2 x ESquare DNA40, G-Tube #115, 3 x Billow V2, Hobo 3.1, Kayfun V5, Bachelor
Tupakoimiseen verrattuna säästämisen kanssa on vähän niin ja näin. Tupakkakartonki maksaa näillä kulmilla 20 euroa ja jos itse käy hakemassa, niin kympin pintaan. Oma kulutus oli pitkään parisen askia päivässä.
Sen sijaan olen säästänyt valtavasti käyttämällä klooneja RBA vehkeitä ja sekoittamalla höyryteltävät itse. Perse ei kestäisi ostaa valmismakuja, eikä sen puoleen ylihintaisia tiivareitakaan. Höh jollain kalliilla 10ml makupullon hinnalla saa 100mg pohjaa josta tekaisee puolilitraa höyryteltävää.
Röökiin meni se 250 pyöreesti kuukaudessa, höyryttämiseen mennyt noin satku kuukaudessa jos jaetaan höyryttelyajalle KAIKKI mitä oon ostanut.![]()
Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee