Sivu 15 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 511121314151617 ViimeinenViimeinen
Tulokset 281 - 300 / 326

Aihe: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

  1. #281
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?



    Kovasti vaihteloo tuo rahan meno kuukaudesta toiseen. Nyt on tavoitteena ettei enää menis rahaa kuin nesteisiin... :

    Ai saamari. Tätä väsätessä katkes toi uusi round drip tip joka just tuli Esmokelta tohon Somniumin päähän. Ottaa päähän.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  2. #282
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

    Mulla on Excel-taulukko johon kirjaan sähköhankinnat, ja se myös laskee koska sähköily kääntyy/kääntyi halvemmaksi. Tunnustan täysin että tästä on tullut harrastus eikä pelkkä tarpeen tyydytys jota tupakointi oli. Tällä hetkellä 4 käyttökelpoista eGo-akkua, 2 modiputkea, isohko nippu höyryttimiä ja nesteitä vuodeksi. Tarpeiden täyttöön riittäisi reilusti vähempikin. Ja kun sekoittelee nesteet ja käärii käämit itse niin säästöhän vois olla jo aikamoinen. Alkuun kyllä pelästytti se että sähköhankinnat maksaa kerralla helposti 15 askin verran.

    Toisaalta taas, kroonisen selkäkivun hoitoon ja muuhun terveyteen menneet kustannukset on samalla vähentyny aika paljon, kyllähän nekin pitäis laskea mukaan.

    Tietty jos lähtee jotain Provari-kokoelmaa kartuttamaan niin säästöä ei kerry varmaan koskaan.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  3. #283
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059

    Re: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

    Just rupesin tuossa ulkomuistista laskemaan, että virtalähteisiin (akut, modit) menny sellanen 250 euroa, höyrystimiin sellanen 220 euroa ja nesteisiin, tarvikkeisiin ehkä 130 euroa ja oheiskuluihin 50 eskoa. Reilussa kuukaudessa. Nyt vajaa kuukausi on helpottanu, en oo muuta hankkinu ku nestevarastoa kartuttanu. (: Kunhan Lambo ja EA pelaa, ei vähään aikaan tarvi ostaa mitään. (:
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  4. #284
    Höyrykone Ignorant's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    1,238

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

    Ei jaksa hirveästi laskeskella. 500€ hujakoilla taidetaan höyryjen kanssa mennä heinäkuun jälkeen. Puolet laitteisiin ja puolet nesteisiin, noin karkeasti.
    Syyskuussa en ostanu yhtään mitään ja joulukuussa meni 18€.
    | DIY Box mods | #008 Diablo | Igo-L | RSST | EVOD |


     
     
  5. #285
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    316

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

    Menee sitä kun kaikki on kaikki, laitepuolikin on vanhaa tai muuten kehityksestä jälkeen jäänyttä antiikkikamaa.
    2.5 viikkon aikana on tullut hankittu uusia nesteitä sekä kalustoa päivitetty nykyaikaan, 115€ nestepohjia ja makuja, laitteistopäivityksiin ja oheistilpehööreihin joku 300€, hyvistä ale% (10-64) huolimatta huhuh.
    Näillä värkeillä pääsee ehkä loppusyksyyn, nyt voi laittaa rahahanan sulki pidemmäksi tuokioksi.

     
     
  6. #286
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    42

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

    Alla olevasta laskurista näkyy 2-henkilön säästö verrattuna entiseen tupakointiin, nettosäästöä on tähän hetkeen tullut laskujeni mukaan 1562,35 €.

    P.S. Lomamatkat tilattu & maksettu !

     
     
  7. #287
    Höyrypää nakke's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    lappeen Ranta
    Viestit
    977

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

    Noin viikon päästä tulee 3kk höyryä täyteen, noin 350€ mennyt rahaa.

    Ei tässä säästämään ole päässyt, kun rajan takaa tuotua 14€/kartonki körssiä tuli poltettua :P
    Sigelei 75WTC - G-Tube - Vertex RDA - Viggo RDA


     
     
  8. #288
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    57

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

    Kyllä tässä on jo 700e ainakin "voitolla" ja suurin osa rahasta on kulunut varmasti nesteisiin. Laitteina ollut 3 egoa(2 myyty, yksi hajosi) + pisimmän ajan WOO(nyt jo myyty) mdcc:t nokassa. Nyt loppui vielä rahan kulutus sähkövehkeisiinkin, niin jatkossa mennään vaan entistä lujempaa plussalla

     
     
  9. #289
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Juves Näytä viesti
    Nyt loppui vielä rahan kulutus sähkövehkeisiinkin
    Mutta kun ens viikolla tulee Esmokelle 5ml bottom coil, Drunkeria ja iClear dual coil clearoa kehutaan kovasti, VW pikkuakkuja pompsahtelee harvase viikko ja lakiesitykset provosoi hamstraamaan niksaa Mixnmatcheliquidsilta. "Nää mä enää ostan, sit mulla on kaikki mitä tartten."
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  10. #290
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    25

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

    Mä oon nyt reilun vuoden vapottelun jälkeen myös huomannut sen, että tähän hommaan pätee rahankäytön osalta samat säännöt, kuin harrastuksiin, ei samat säännöt, kuin tupakointiin tai dokaamiseen. Rahaa saa menemään just niin paljon ku sitä on valmis laittamaan. Se on mulla ollut sama esim. bändeissä ja paintballissa. Aina on joku juttu mitä haluaa kokeilla, aina on joku juttu jonka kuvittelee tarvitsevansa, aina on joku juttu, joka on niin paljon parempi ja ennen kaikkea niihin kaikkiin tulee parannuksia ja päivityksiä.

    Röökin kanssa sitä ei tullut niin paljon mietittyä, koska vaihtoehtoja tupakoimiselle oli käytännössä sätkät ja savukkeet (niin tottakai voi vetää piipusta tai vaikka bongista jos haluaa, mutta se ei ollut mulle pointti). Lisäksi makuvaihtoehtoja oli käytännössä menthol ja tupakka (erilasia mentholeja on ja poltin itsekin askin keltaista anis-smarttia 2000-luvun alussa ja tupakatkin maistui pikkasen erilaisilta)

    Vapottelun kanssa makuvaihtoehtoja on käytännössä loputtomasti, laitteita ja höyrystimiä ihan älyttömästi ja niiden komboja taas lähes loputtomasti. Mä oon kokeillut niin montaa litkua, että en edes keksi mitä en olis kokeillut. Mulla on ollut ego-akkuja niin monta, etten muista ja halpismodeja myös.

    Oon päätynyt nyt vapottelemaan kotona mun vanhalla lavatubella ja muualla Joeytechin 18650-modilla ja aina varalla taskussa on vähintään yks tyhjä carto ja yks vanha ego-akku. Pärjäisin pelkällä 18650-modilla ja parilla akullakin aivan mainiosti. Nokassa tykkään pitää itse parhaaksi katsomallani tavalla rälläköityä bogen normaalia lyhkästä cartoa ja halpaa muovitankkia.

    Mulla tuppaa menemään töissä (henkilöautomekaanikko) rikki paljon vehkeitä. Viikonloppuisin menee rikki melkein vielä enemmän ja sen takia en ole raaskinut ostaa mitään provarin kaltaista tuotetta.

    Aina voi saada parempaa höyryä, mutta 3,7v AW IMR akku täynnä yhdistettynä Bogen LR cartoon, joka on täytetty laadukkaalla nesteellä riittää kyllä useimpiin tilanteisiin mulle ja helpolla pääsee. Jotenkin oon päätynyt siihen ratkaisuun.

    Hirveesti olis himo hifistellä ja kokeilla taas kaikkea uutta silti...

    Kaikkein tärkeintä mulle on kuitenkin se, että vaikka tähän on mennyt varmaan aika saman verran rahaa tän reilun vuoden aikana, kuin mitä olis mennyt tupakan polttamiseen, niin jälkikäteen ajateltuna sillä ei ole juuri mitään merkitystä. Maksaisin kysymättä vaikka tuplat mielummin, kuin palaisin siihen tunteeseen, mikä mulla oli kun kiipesin parit portaat tervakeuhkoilla ja mietin mielessäni, että miten voi olla mahdollista, että tän puuskutuksen jälkeen kun mun hengitys tasaantuu mä meen parvekkeelle ja vedän röökin.

     
     
  11. #291
    Höyryttelijä Quasar's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    44

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

    Tässä kymmenen päivän aikana mennyt reilu 300 € laitteisiin ja nesteisiin eli noin kahden kuukauden tupakkarahat. Koitan kyllä vakuutella itelleni, että kulut tulevat tuosta tippumaan. Toivottavasti nykyiset laitteen kestää, ja että tästä ei muodostuisi mitään varustelukierrettä.

     
     
  12. #292
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?



    Keskimäärin mennyt tähän mennessä 5,59 eur/pv

    Viime kuussa meni pari euroa, tässä kuussa ei mitään. Näyttää ettei ensi kuussakaan. Nyt on niin hyvät laitteet, ja tarvikkeita ja nesteitä jääkaapissa niin paljon, että joutuu vetelemään jo sellaisia juisseja joissa on parasta ennen päiväis mennyt ohi.

    Tällä hetkellä näyttää, että ei ole tarvetta edes odottamalleni gixxxerin DNA20-laitteelle. ProVari + EAMod/Kick riittää hyvin puskemaan ne tehot mitkä onnistunut Somniumista ja Odysta saamaan aikaan.

    Enää ei mene kuin nesteitä, kanthalia, hopealankaa, meshiä ja silikaa. Ja niitäkin on kaikkia varastossa puoleksi vuodeksi ainakin.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  13. #293
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    253

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

    Jei, melkein satkun verran jo rahallisesti voiton puolella verrattuna tupakointiin!

    Vapetteluun mennyt 1429,16€

     
     
  14. #294
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja gravehill Näytä viesti
    Jei, melkein satkun verran jo rahallisesti voiton puolella verrattuna tupakointiin!
    Mä kans! Sitten toukokuun alussa, jos en enää ostais mitään...

    Mutta ottaen huomioon miten hirveesti mä oon ostellu kaikkea, niin melkein tasoissa on silti.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  15. #295
    Höyrypää Threnody's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    755

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

    Kyllä tähän höyryttelyyn menee kauheat määrät rahaa Ehkä reilu kuukausi höyryämistä takana ja vajaa 300 € käytetty ja lisää menee, kunhan saan ekat modiputket tilattua. Tupakoin itse halvimman kautta, eli sätkätupakkaa. Yksi 4,4€ toppa riitti 5-7 päiväksi ja sätkäpaperit ostin Ruåttista hintaan 10€ per 50 pakettia. Filttereitä meni pussillinen vajaassa parissa viikossa, eli tupakoinnille ei kertyny hintaa kuin 6-8€ viikossa
    On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka
    ΧΞΣ - Non Serviam


     
     
  16. #296
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

    Kohta vuosi takana ja kummasti sitä rahaa on "säästynyt". Johtuu kaiketi siitä, etten sen suuremmin ole innostunut investoimaan kalliisiin laitteisiin ja nesteinäkin menee kohtuuhalpoja litkuja. Tai no, ei kai noi Juicy Vaporit mitään hirveen halpoja ole, mutta niitä tulee myös imailtua vähemmän kuin halpisnesteitä. Laskin tuossa, että kahden ihmisen vapotteluun ollaan miehen kanssa saatu vuodessa uppoamaan sellaiset 900 euroa, joista suurin osa on ollut nesteitä ja bogeja. Sigun mukaan röökiin olis menny pelkästään mulla reilu 1400 eli vähän olis jäänyt taskuunkin. Ei niitä kyllä siellä taskussa näy...

     
     
  17. #297
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    64

    Vs: Rahan meno- e-tupakka vs analoginen.?

    Teknoiluinnostuksen laannuttua huomasin että kuukausi menty samalla vivi novan setupilla, 40e modilla ja ~30ml inaweran nesteillä. Voi sanoa että taskusta tippuu kuukaudessa enemmän kolikoita kun höyryttelyn juokseviin kustannuksiin kuluu

     
     
  18. #298
    Höyrykonkari NortinNatsa's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    118
    Just kun alkaa päästä omilleen tupakkarahoissa, niin taas pitää laittaa uusi tilaus menemään. Mutta nyt alkaa olla vehkeet kasassa, seuraavaksi alkaa litkukokeilut.

     
     
  19. #299
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Allekirjotuksesta sen näkee, että ihan omille en oo vielä päässy. Mutta on mulla kaapissa reilut puoli litraa nesteitäkin

     
     
  20. #300
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    2935,- mennyt sähkötupakkiin.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •