Sivu 95 / 112 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4585919293949596979899105 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,881 - 1,900 / 2234

Aihe: Yleinen drippauskeskustelu (RDA)

  1. #1881
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    739
    Ite tykkään noissa drippereissä käyttää isoja pakkoja jo ihan senkin takia että ne alkaa nykyään olla suunniteltu niille. Ohutta lankaa käytettäessä joutuu tekemään vähän kieppejä jolloin jää coilin jalat pitkiksi, seurauksena hehkuvat jalat jotka pitää sitten piilotella vanuihin. Isot kiepit ja matalat vastukset vaativat sitten tehoa, mutta sitäkin nykylaitteista löytyy kiitettävästi. Tosin ei se aina tarvi pientä vastusta eikä suurta tehoo, vaan tyydyttävään lopputulokseen voi päästä jo yllättävänkin vähällä. Riippuu mitä hakee: pilviä, makua, lämmintä höyryä vai kaikkia näitä yhdessä.

    Perusjuttujahan nää on, mutta tätä lankaa lukevat muutkin kun ammamiehet joten jos tästä ois alottelevalle drippailijalle jotain hyötyä.

     
     
  2. #1882
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Lainaus Alkuperäinen postaaja masse Näytä viesti
    Youde Jakiro RDA - Black/steel
    Onkos kyseisestä dripperistä kellään kokemuksia?
    Älä osta, liian pieni kammio ja kökkö strupöidä. Paitsu jos tykkäät pikkuriikkisestä 3-posteista ja microcoileista

    Sent from my LG-D855 using Tapatalk

     
     
  3. #1883
    Höyrypää japau's Avatar

    Liittynyt
    12/2014
    Sijainti
    kotona
    Viestit
    976
    Jakiron postit katko kaikki coilin jalat kun vähänkin kiristi. Oli sellaset kiljotiinit että sen jälkeen ei oo yhtään UDn vehjettä tullu hommattua.

     
     
  4. #1884
    Lainaus Alkuperäinen postaaja japau Näytä viesti
    Aika hurjan paljon kierroksia. Minulla tuppasi nuo coilit missä paljon kierroksia keretä lämpenemään vain keskimmäisiltä kierroksilta, joten päädyin pienentämään langan paksuutta tai vähentämään kierroksia. 5-7 kierrosta oma suosikki.
    0.4 lankaa 10 vai 11 kieppiä 0.6 ohmia pakka tuossa.

    Ihan hyvin lämpeää

     
     
  5. #1885
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyryvaari Näytä viesti
    Anteeks. Menee vähän pahasti ohi aiheen. Itseäni ärsyttää kun aina puhutaan sähkötupakasta! Mun mielestä nimenomaan, kun olen päässyt höyryttelyn ansiostaTUPAKASTA eroon, ei välttämättä sanaa tupakka tulisi edes mainita tässä yhteydessä. Nyt keksitään uusi nimi sähkötupakan tilalle (Höryke kuulostaa aika pliisulle). Paras vaihtoehto palkitaan Kangerin K-Box modilla.
    Samaa mieltä. Tupakalla ja höyrykkeellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tietääkseni tupakkakasvien lehtiäkään ei kovinkaan paljon käytetään näissä hommissa... Savuke= Höyryke, Savukkeella= Höyrykkeellä, Savuilla= Höyryillä. Taikka Hööki ja käyn Höökeillä..? Vapoke, käyn Vapolla, jos tuo ö kirjain häiritsee. Vapore, käyn Vaporilla.

     
     
  6. #1886
    Paras on myöhytin. Möyhytellä
    Imagination is the most important thing the human mind has

     
     
  7. #1887
    Onko sulla Benji se pakka kunnossa ? Sanoit että 1 kaveri teki 1 coilin ja sinä toisen. Hehkuvatko tasaisesti ?

    Sitten vaan pumpulimadot coilien läpi niin että eivät kuristu ja pumpulien päät kaivojen pohjille.

    Oliko sulla se 50W itikku isotehoisin ? Se riittää tuolle Magmalle kyllä.

     
     
  8. #1888
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Onko sulla Benji se pakka kunnossa ? Sanoit että 1 kaveri teki 1 coilin ja sinä toisen. Hehkuvatko tasaisesti ?

    Sitten vaan pumpulimadot coilien läpi niin että eivät kuristu ja pumpulien päät kaivojen pohjille.

    Oliko sulla se 50W itikku isotehoisin ? Se riittää tuolle Magmalle kyllä.
    Katsoin yhden ohjeen youtubesta ja siinä painotettiin tuota tasaisuutta ja näytettiin se myös. Itse en oikein ehtinyt perehtyä siihen kovinkaan tänään kun muksut tuli mulle taas. 50W on suurin juu ja 40w sitä seuraava. Mulle on tulossa kfl+ tankki lahjoituksena. Sekin on mulle täysin uusi tuttavuus ja sitä pitää opiskella niinkuin tätä koko hommaa. Muillekin siis tiedoksi että vasta yhden langan olen käärinyt jotenkuten Mutta lisäoppia olen etsimässä.

     
     
  9. #1889
    Kumpi olisi parempi valinta? Geekvapen Tsunami vai Wismecin Indestructible?

    E: Noisy Cricketin kanssa käyttäisin

     
     
  10. #1890
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    739
    Se kumman plussanasta tulee enemmän ulos.

     
     
  11. #1891
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Saatanan saatana. Taas monta tuntia ja erilaisia kokeiluja mutta ei sitte pätkääkään makua. Nyt lähtee kaverille dripperit. Saa vääntää niihin langat ja vanut. Sitte katotaan irtooko mitään vai ei! Kaikki mehut maistuu cleitosta paljon makeemmalle ja hedelmäisemmälle.
    Tää ongelma on ollu mulla jatkuva. Tarvii ruveta kerjään henkosia kavereiden drippereistä. Onko oikeesti subohmit ajanut ohi! Kohta perkele on kamat myynnissä. Ainut on enää mun nesteet jos niissä on liikaa tai liian vähän tiivaria. Mihin ihmeeseen se maku voi hävitä.
    e. Ja just tilasin kaiffarin, jos sekään ei opi talon tavoille niin multa lähtee kyllä tukka päästä.

     
     
  12. #1892
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    350
    Minkälaisella buildilla kannattaa lähteä liikkeelle Hobo v3.1 kloonin kanssa maku strupöitä hakiessa 4.2v meksuun? Ei oo kokemusta kun Velocitystä, ja silläkin lähinnä pilvien puhaltelu setuppeja tehny reguloituun. Haussa siis buildi missä ei oo järjetön ramp up time, höyry lämmintä mutta ei liian kuumaa ja maku kohdillaan, pilvien koolla ei mitään merkitystä. 26, 28 ja 30g kanthalia löytyy, ja 26/32g claptonia.

     
     
  13. #1893
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kynä Näytä viesti
    Saatanan saatana. Taas monta tuntia ja erilaisia kokeiluja mutta ei sitte pätkääkään makua. Nyt lähtee kaverille dripperit. Saa vääntää niihin langat ja vanut. Sitte katotaan irtooko mitään vai ei! Kaikki mehut maistuu cleitosta paljon makeemmalle ja hedelmäisemmälle.
    Tää ongelma on ollu mulla jatkuva. Tarvii ruveta kerjään henkosia kavereiden drippereistä. Onko oikeesti subohmit ajanut ohi! Kohta perkele on kamat myynnissä. Ainut on enää mun nesteet jos niissä on liikaa tai liian vähän tiivaria. Mihin ihmeeseen se maku voi hävitä.
    e. Ja just tilasin kaiffarin, jos sekään ei opi talon tavoille niin multa lähtee kyllä tukka päästä.
    En halua vittuilla enkä lisätä epätoivoa mutta ei noi tehdasatot kyllä voita hyvää dripperistetuppia sitten millään. Tarkennappas mikä dripperi kyseessä niin joku samanlaiseen setupoinut voi varmasti heittää parit vinkit maun lisäämiseen.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ess0 Näytä viesti
    Minkälaisella buildilla kannattaa lähteä liikkeelle Hobo v3.1 kloonin kanssa maku strupöitä hakiessa 4.2v meksuun? Ei oo kokemusta kun Velocitystä, ja silläkin lähinnä pilvien puhaltelu setuppeja tehny reguloituun. Haussa siis buildi missä ei oo järjetön ramp up time, höyry lämmintä mutta ei liian kuumaa ja maku kohdillaan, pilvien koolla ei mitään merkitystä. 26, 28 ja 30g kanthalia löytyy, ja 26/32g claptonia.
    Sanoisin että yksinkertaisuus kunniaan, tee 5 kiepin tiukka dual tosta 26gaugesta. Jos tuntuu vaisulta niin tee neljän. Jotakuinkin 2-2,5 mm halkasijalla ja tiukasti pumpulia sisään.
    Noista claptoneista on semisti haastavampaa tehdä yhden akun mekaaniselle hyvää coilia, lämpenevät turhan hitaasti.

     
     
  14. #1894
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kynä Näytä viesti
    Saatanan saatana. Taas monta tuntia ja erilaisia kokeiluja mutta ei sitte pätkääkään makua. Nyt lähtee kaverille dripperit. Saa vääntää niihin langat ja vanut. Sitte katotaan irtooko mitään vai ei! Kaikki mehut maistuu cleitosta paljon makeemmalle ja hedelmäisemmälle.
    Tää ongelma on ollu mulla jatkuva. Tarvii ruveta kerjään henkosia kavereiden drippereistä. Onko oikeesti subohmit ajanut ohi! Kohta perkele on kamat myynnissä. Ainut on enää mun nesteet jos niissä on liikaa tai liian vähän tiivaria. Mihin ihmeeseen se maku voi hävitä.
    e. Ja just tilasin kaiffarin, jos sekään ei opi talon tavoille niin multa lähtee kyllä tukka päästä.
    Jos on magman tyylinen (coilin alapuolelta tulee ilma ja sopii hyvin myös single coilille), niin koitappas piruuttasi tehdä vaikka 0.3 tai 0.32mm langasta 5-6 kiepin spaced coil, reilusti pumpulia sitten sisälle ja kunnon kostutus. Ilmareikä pienemmäksi ja mouth-to-lung. Tuolla pitäisi saada aluksi maku esiin.

    Jos on sitten näitä pilvikoneita, niin coilien siirto siten että ilmavirtaa tulee suoraan niitä kohti.

    Ohuemmalla langalla (ja spaced coililla) on mielestäni helpompi lähteä kokeilemaan

     
     
  15. #1895
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Oon saanut jo aikaisemmin hyviä vinkkejä. Zenithistä makua irtoo kyllä parhaiten vaikkakaan ei hyvin. Mut magma ja tugboat V3 ei maistu kun pumpulle tms ja jää karvas jälkimaku suuhun. Mulla on tässä nyt joku fiba ja musta tuntuu et mehuissa vois olla liikaa tiivaria....en mä tosissani vielä luovuta. Katotaan mitä frendi saa aikaan. Saa kyllä opettaa meikää ihan kädestä pitäen jos onnistuu!
    Nyt tuli mieleen etten vaan kumminkin runno vanuja liian tiukkaan. Pakkohan tää on oppia, en mä niin tyhmä ole. 😉

     
     
  16. #1896
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Ettei vaan ois niin että jossain kohtaa käämi pääsis hehkumaan?

     
     
  17. #1897
    Oletko spaced coilia koittanut? Auttaa nimittäin yleensä tuohon Ajax universalin sanomaan ongelmaan (olettaen että vanut ovat kunnolla)

     
     
  18. #1898
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Olen kokeillut claptonilla. Mut tuntu et et kesti kauemmin tulittaa ennenkuin alko höyryämään. Eikä höyryntuotto ollu kovin hyvä. Ei kyllä maistunu ihan niin pahalle

     
     
  19. #1899
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    _20160413_182707.jpg
    _20160413_104552.jpg
    Ei näissä mun mielestä päällisinpuolin mitään vikaa ole.

     
     
  20. #1900
    Oliko kenties mekaaninen modi? Selittäisi nimittäin paljon tuosta, kestää että rupeaa lämpenemään ja silti höyryntuotto saattaa jäädä pieneksi. Suosittelen vieläkin ihan normaalista (nyky-aikaisiin viritelmiin nähden ohkaisesta, eli 0.3-0.32mm) langasta tehtyä spaced coilia. Tuo on idioottivarma, tuolla lähes jokainen pidempään harrastanut on aloittanut, ennenkuin nämä claptonit, alienit, twistedit, yms rupesivat yleistymään (okei, twisted on myös toisaalta old schoolia).

    edit. En modia tuosta tunnista, mutta jos kyseessä on mekaaninen, niin ei ihme ettei tupla-clapton kauheasti pöhise. Wattiwehkeeltäkin vaatii jokusen hattiwatin että pöhisee. Suosittelen vieläkin koittamaan ensin normaalilla langalla ja ohmit sinne 0.8-1 tuntumiin single coililla.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •