Sivu 190 / 196 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 90140180186187188189190191192193194 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3,781 - 3,800 / 3907

Aihe: Yleinen e-neste ja makukeskustelu

  1. #3781
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JeesBox2 Näytä viesti
    Olen lopettamassa tupakointia/sähkötupakointia nikotiinia annostelemalla alaspäin. Onko teillä kokemuksia tästä? Monenko viikon välein piennennätte nikotiinipitoisuutta ja kuinka paljon? Oletteko onnistuneet tässä?
    Ensin pitää päästä 100% höyryyn. Sen jälkeen voi pikkuhiljaa laskea nikotiinipitoisuutta alaspäin ja/tai rajoittaa höyryttelyä, esim vain ulkona jne. Käsitin että et ole täysin irti tupakasta ? Se siis ensin, koska tupakan nikotiini imeytyy satoja kertoja nopeammin, eli ns. toimii paremmin.

    Täälläkin on paljon porukkaa vielä pyörimässä jotka on pikkuhiljaa laskeneet nikotiinin ensin homeopaattiselle tasolle, ja siitä 0-höyryyn. Jotkut höyryää nollaa vähän aikaa, ja luopuu sitten siitäkin.

     
     
  2. #3782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Ensin pitää päästä 100% höyryyn. Sen jälkeen voi pikkuhiljaa laskea nikotiinipitoisuutta alaspäin ja/tai rajoittaa höyryttelyä, esim vain ulkona jne. Käsitin että et ole täysin irti tupakasta ? Se siis ensin, koska tupakan nikotiini imeytyy satoja kertoja nopeammin, eli ns. toimii paremmin.

    Täälläkin on paljon porukkaa vielä pyörimässä jotka on pikkuhiljaa laskeneet nikotiinin ensin homeopaattiselle tasolle, ja siitä 0-höyryyn. Jotkut höyryää nollaa vähän aikaa, ja luopuu sitten siitäkin.
    Pääsääntöisesti olen höyrytellyt. Pahana tapana on ollut ostaa baarireissulla aski viikonloppuisin. 3mg olen lähes aina höyrytellyt kun siirryin tehokkaisimpiin vehkeisiin, nykyään 70w. 3mg:stä laskenut kokkauskerroilla yhdellä 1mg, eli 3mg > 2mg > 1mg ja nyt tuon yhden vedin 0.5mg. Tuntuu tuo ihan siltä kun höyryttelis 3mg mutta en tiedä sitten miten käy kun vetää nollaan.

    E: Ja en tiedä olenko vetänyt liian nopeaa prosessin kun olen pudottanut nikotiinimäärää 1-2vk välein.

     
     
  3. #3783
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 16:23.

     
     
  4. #3784
    Okei! Pitää koittaa 0.25 vielä viimmesellä ja sitten vaikka pisaroilla jos sille edes oikeasti on tarvista. Uskon vahvasti että himot pysyy matalalla/samalla vaikkei sitä askia ostakkaan viikonloppuna, esim nyt viikonloppuna en ole ostanut askia. Tää menee jo hyvin. Viimmeksi kun yritin lopettaa vapen/tupakoinnin (seinään) se oli kyllä hankalaa, ja taas ratkesin. Nyt annostelun kautta lopettaminen tuntuu jo hyvältä ja toimivalta.

     
     
  5. #3785
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JeesBox2 Näytä viesti
    Okei! Pitää koittaa 0.25 vielä viimmesellä ja sitten vaikka pisaroilla jos sille edes oikeasti on tarvista. Uskon vahvasti että himot pysyy matalalla/samalla vaikkei sitä askia ostakkaan viikonloppuna, esim nyt viikonloppuna en ole ostanut askia. Tää menee jo hyvin. Viimmeksi kun yritin lopettaa vapen/tupakoinnin (seinään) se oli kyllä hankalaa, ja taas ratkesin. Nyt annostelun kautta lopettaminen tuntuu jo hyvältä ja toimivalta.
    Sit kun olet nollassa, älä lopeta 0-höyryttelyä mistään muusta syystä kuin että se alkaa tuntua turhalta ja jää itsekseen pois. Ihmisen nuppi on ihmeellinen. Silloin tiedostat lopettavasi täysin ilman vaikuttavaa ainetta olevan pillin imemisen, jolloin ei tule henkisiä viekkareita.

     
     
  6. #3786
    Viimeksi muokannut Neuromancer; 21.11.17 kello 17:31.

     
     
  7. #3787
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Mulla näemmä vieläkin riittää viime vuoden puolella tilattu litran VG-pullo. Melkein pari desiä on vielä jäljellä. Pääasiassa KF 5-kloonilla on menty, 16-18 watilla, suoraan keuhkoon.

    Tuo saattaa hyvinkin muuttua, koska otin äskettäin rinnalle niin ikään viime vuonna hankitun Griffin 25 plussan testiin yhdellä coililla, ja tällä kertaa tuntuu, että olen viimein päässyt jyvälle pumpulin asettelusta. Ja maku on paljon parempi, kuin käyttämässäni Tobecon KF vitosessa. Ei kuseksi enää pisaraakaan, edes parin viikon jälkeen. Jotain hyötyä sentään noista katsotuista Tuben videoista...

    Näin pikaisena galluppina, miten teillä muilla menee nesteitä?

     
     
  8. #3788
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nylky Näytä viesti
    Näin pikaisena galluppina, miten teillä muilla menee nesteitä?
    http://www.e-savuke.com/vb/tayttones...tta-kuluu.html

     
     
  9. #3789
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    06/2017
    Sijainti
    Mörkä Skogen
    Viestit
    5
    Nuuskan kanssa ei kulu juuri ollenkaan. Ilman nuuskaa menee about 0,25ml-0,5ml päivässä 16-20mg/ml nestettä. Tykästyin tohon Diamond Mistin Project X:ään. Jotenki freesin makunen eikä liian karkkimainen. Kaveri vääns mulle Cohiba sikareiden makusta litkua, tuli muuten aivan älyttömän hyvää.

     
     
  10. #3790
    Höyrykone MM81's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vantaa, Ruskeasanta
    Viestit
    1,035
    Laitetaan myös tänne vaikka kuvaketjuun jo postasinkin. Tässä on maku kohdallaan vaikka itse en juuri tupakka- ja vanilijamakujen lisäksi muita ole pitkiin aikoihin höyrynnyt. Tämän maku jotenkin toimii. Ja hintakin kohdallaan MTL / 12W -käytössä yksi pullo kestää noin kuukauden. Tämä maistuu jopa suoraan sekoitettuna ja aika näyttää, että muuttuuko maku päivien kuluessa. Tässä on joku hieman puumainen pohjamaku jonka päällä kevyesti lakua ja tuota herukkaa. Ei yhtään liian hedelmäinen tai salmiakkinen. Joltain tutulta nesteeltä tämä hieman maistuu mutta en saa päähäni mikä. Joku sieltä viiden vuoden takaa kun höyryttiin Vermillion Rivereitä ja Pink Spotteja. Jää kyllä itselle käyttöön tupakkimakujen rinnalle.

    Athena, Yihi, Kanger, Aspire, Smok, Joyetech, Eleaf, ProVape, UD, House of Liquid, ePipemods, John Smith's.

     
     
  11. #3791
    Höyrykone MM81's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vantaa, Ruskeasanta
    Viestit
    1,035
    Ja heti perään toinen täysosuma!

    Täydellinen tupakka/vanilija jossa vanilijan maku on jotain sellaista mitä en ole saanut mitenkään noiden DIY-makujen kanssa aikaan. Todella täyteläinen vanilija ja sellainen kuiva tupakka taustalla. En tiedä miten montaa erilaista lisäaineitta nämä valmistajat käyttää, kun jotenkin tuntuu että itse 2-3 makuaineella ei oikein kunnolla saa noita toimimaan. Näissä on pakko ola jotain maun vahventajia tms. seassa. Tämäkin varmaan paranee kypsyttyään mutta menee heittämällä myös heti sekoituksen jälkeenkin. Tein 20%, 10mg ja 70VG/30PG suhteilla. Täältä tilattu ja täytyy laittaa vielä parit pullot lisää tulemaan: JAX: Tobacco | Aftertaster


    Athena, Yihi, Kanger, Aspire, Smok, Joyetech, Eleaf, ProVape, UD, House of Liquid, ePipemods, John Smith's.

     
     
  12. #3792
    Höyryttelijä shanttu's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    47
    Anisnesteiden kanssa ongelma, ettei tunnu toimivan. Kuivaa pukkaa, kun koittaa imeä tankkiin nestettä niin alkaa räkiä. Atmoslabin ouzo ja Flavour West absinthe vastaavaa toimintaa. Tunnettu ominaisuus?
    Subtank mini, samalla pgvg-suhteella marjaliemi samassa säässä pelittää moitteetta.

     
     
  13. #3793
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Toistaiseksi olen kokkaamisen jälkeen ottanut lähes hetimiten käyttöön. Saatan ehkä yön yli antaa tekeytyä pullossa korkki kiinni, ennenkuin lyön tulille.

    Jotkut seisottavat korkki auki päivän pari, ennen käyttöönottoa. Onko tuolla oikeasti vaikutusta lopputulokseen maun osalta?

     
     
  14. #3794
    Itse olen ainakin huomannut kun noitten diynesteiden kanssa läträä niin parin viikon kypsyttely on parantanut makua lähes joka nesteessä. Jotkut nesteet ovat vieneet jopa kuukauden, että niistä saa kaikki maut irti. Hedelmänesteet on vissiinki suoraan sekoituksen jälkeen valmista höyryttelyyn. Itse kuitenkin ''stiippaan'' niitäkin ainakin viikon. Ehtii ainakin niksat sekoittua kunnolla liemiin. RY4-nesteitä kypsyttelen kuukauden, koska niin hyvää enkä halua pilata niitä höyryttelemällä ''epävalmista'' nestettä. Pilttipurkkeihin vääntänyt nesteet ja parin kolmen päivän välein availen kansia ja annan olla hetken. Yleensä kymmenen purkkia kierrossa joten suljen ensimmäisen kun viimeinen kansi avattu, sen jälkeen kannet kiinni, kevyt ravistus ja takaisin vaatekaapin pohjalle. Tyylejä on monia, tämä on itselle huomattu parhaaksi ja kaavoihin jo kangistuneena en varmaan koska muuta tapaani. Pohjana käytän Lubrisolven 70/30 VG/PG ja niksaa 2mg.

     
     
  15. #3795
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Dtl-käyttöön tarkoitettuihin nesteisiin tulee helposti joku omituinen karvas sivumaku. Siis sellainen kiertävä maku, joka jää maistumaan kielenkärjelle ja sivuille. Niksat 3-4mg. Teen sekoituksen ihan oikeaoppisesti, mutta tätä esiintyy melko usein. Tankilla ja dripperillä kokeiltu ja meinaa hapanta pihlajanmarjaa puskea sekaan. Tuo karvas sivujuonne ei ole mitenkään voimakas, mutta lievästi häiritsevä.
    Mikä neuvoksi?

     
     
  16. #3796
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Vastaankin tässä itse itselleni. Ainakin pariin vähän ongelmalliseen nesteeseen auttoi reilu viikon seisottaminen kaapissa. Ylimääräiset tanniinit ja katkeroaromit hävisivät ja herkkua on.

     
     
  17. #3797
    Minä nyt mikään totuuden ääni tässä ole, mutta. Lähinnä ongelma on peilistä nähtävissä, enkä nyt tarkoita henkilön peilikuvaa.
    makuaistiin vaikuttaa niin moni asia, ettei sitä usko kukaan, siksi esim eneste arvostelulla ole mitään virkaa, eikä parannuskeinoja.
    Sanon vain sen, jos jotain maistuvaa joskus kohtaa, se pitää sitten yrittää toistaa.

    Toki joissakin lähdemakunesteissä voi olla esim alkoholia säilyvyyden takia ja se pitää haihduttaa jne, mutta loppu onkin sitten arvontaa, varsinkin nykyään, kun käytetään miljoonaa erilaista atoa etc. Ennen se oli helpompaa, kun oli vain muutama juttu, mitä kaikki joutuivat käyttämään.

     
     
  18. #3798
    Höyryttelijä Neuroosi's Avatar

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    89
    Heissan röyhyttelijät!
    Itse tulee käytettyä pelkästään noita makeita tai hedelmäisiä nesteitä sauhuttelussa, mutta tässä kun vuosia on veätnyt noita niin välillä tekisi mieli jotain sikarimaisempaa.
    Joitain "tupakkimakuja" olen testannut mutta ovat enimmäkseen olleet pahoja joten nyt otetaan vinkkejä vastaan.
    Se mitä hakisin olisi ehkä lähinnä jotain Al Caponen pikkusikareiden kaltaista, esim. flame (sweet cognac), toki voitte suositella myös jotain muta hyvää.

     
     
  19. #3799
    Lässytyksen sijaan, kokemuksia. Jax gustard. Jaa a. No. Hyväähän tämä on, muttei ihan kuitenkaan. Ihan sama vaiva kun kaikella muullakin, hehkutus.

    täytyy muistaa, että kyseessä on monivivahteinen litku ja kuten oikeastaan muutkin, tämäkin sukeltaa siltä osin, Ei paha, ei huono, inhimillinen on!

    makuna mustikka ja jonkinlainen vaniljakastike. Totuus on, jotta melkolailla makoisa neste, jossa ei kyllä maistu kuin, kylmä vaniljasoossi. Mustikka on semmonen hyvin heikko, jos ihan vitusti mielikuvitusta käyttää, mustikkainen. Ja siis ihan vitusti!
    Taas yksi perus makujen sekoitusyritys, huonolla lopputuloksella. Onneksi ei ole persikkaa, kun ne haisee oksennukselle, vaikka maistuu hyvälle.

     
     
  20. #3800
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    54
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Neuroosi Näytä viesti
    Heissan röyhyttelijät!
    Itse tulee käytettyä pelkästään noita makeita tai hedelmäisiä nesteitä sauhuttelussa, mutta tässä kun vuosia on veätnyt noita niin välillä tekisi mieli jotain sikarimaisempaa.
    Joitain "tupakkimakuja" olen testannut mutta ovat enimmäkseen olleet pahoja joten nyt otetaan vinkkejä vastaan.
    Se mitä hakisin olisi ehkä lähinnä jotain Al Caponen pikkusikareiden kaltaista, esim. flame (sweet cognac), toki voitte suositella myös jotain muta hyvää.
    VGOD Cubano toiminut hyvin omillaan. Maku pääsee täysin oikeuksiinsa paksupohjaisista laseista nautittavien juomien kanssa.

     
     
Keskustelu Täyttönesteet (e-Neste)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •