Sivu 7 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456789101117 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121 - 140 / 764

Aihe: Laturit ja virtalähteet -yleistä keskustelua

  1. #121
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Etkä sä tee yhtikäs mitään neljällä laturilla ja muutamalla akulla. Osta pari laadukasta joyetech:n 1000mAh akkua ja yks laturi, kierrätät sitten siinä. Jos sulla on neljä akkua ja neljä laturia niin helposti käy niin että pari niistä makaa kokoajan laturissa ja ne on hetken päästä entisiä. Ja jos nyt välttämättä haluat kierrättää useampia noita halpisakkuja, niin pidä silti korkeintaan paria laturia, ettei käy hassusti

     
     
  2. #122
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    4

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja SmokeReaper Näytä viesti
    Toi minkä linkitin on tarkoitettu 510 pikku akuille. Isomalla egolla kestää todella kauan ladata :P
    e: tohon tarvii jatko adapterin jos latais egoja
    sinänsä se ei haittais ni vois heittää laturii ja jättää yöks ni ois freessi akku aamulla mutta tuleek se ees täytee tolla laturilla

    mitä akkua suosittelette?? hommassa onkin se juju kun itellä on modi ja muijjalla 510-t ni siks useempi laturi. luulen et loppu lukemaks tulee et muijjalle pari tollasta xl 510 akkua plus se vakio siihen yks laturi ja itelle taidan hommaa ton pika laturin josta irtoo jo sit 400 mAh. ne akut on sitten yksi iso kysymys merkki

    sen takia meinasin useempaa laturia ni ois helppo lipastaa reissulle esim. Meijän emäntä varmaa saa yhen akun kuluu loppuu työpäivän aikana ni kun se tullee kotia on yks latautunu ja sit vaan ne kaks mukana ollutta laturiin jos joku nyt viittii näyttää mulle linkin kunnon akkuun ni luulen pärjääväni 2 akulla ja yhellä laturilla

    ps vaikka olis ihan kaks laturia ni olis se silti hyvä kun saisi yhestä töpselistyä virran kaikkiin mikä olikin se mun alkuperänen kysymys miten se mahtaa onnistua

     
     
  3. #123
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    467

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja termes6 Näytä viesti


    sinänsä se ei haittais ni vois heittää laturii ja jättää yöks ni ois freessi akku aamulla mutta tuleek se ees täytee tolla laturilla

    mitä akkua suosittelette?? hommassa onkin se juju kun itellä on modi ja muijjalla 510-t ni siks useempi laturi. luulen et loppu lukemaks tulee et muijjalle pari tollasta xl 510 akkua plus se vakio siihen yks laturi ja itelle taidan hommaa ton pika laturin josta irtoo jo sit 400 mAh. ne akut on sitten yksi iso kysymys merkki

    sen takia meinasin useempaa laturia ni ois helppo lipastaa reissulle esim. Meijän emäntä varmaa saa yhen akun kuluu loppuu työpäivän aikana ni kun se tullee kotia on yks latautunu ja sit vaan ne kaks mukana ollutta laturiin jos joku nyt viittii näyttää mulle linkin kunnon akkuun ni luulen pärjääväni 2 akulla ja yhellä laturilla

    ps vaikka olis ihan kaks laturia ni olis se silti hyvä kun saisi yhestä töpselistyä virran kaikkiin mikä olikin se mun alkuperänen kysymys miten se mahtaa onnistua
    Ootko aatellu semmoista akkua jota voi ladata samalla kun höyryttelee? ainakin esmoke.fi on aitoja joyetechin ego akkuja, ne toimii varmasti
    http://www.esmoke.fi/product/140/joy...ah-usb-pt-akku tätä akku voi ladata samalla kun höyryttelee, mutta toi on jo iso akku kooltaan
    e: niin siinä näkeen ton akun varauksenki.

    e2: älä jätä yöksi akkuja latautumaan.

     
     
  4. #124
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    19

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Aika vähän tuntuu löytyvät juttua power bankeista. Millanen pankki sitä pitäisi hankkia, että saisi ladattua akut (18350) TR-001 laturilla?

    Olisiko esim. tälläinen vekotin tuohon hommaan passeli? http://www.mania33.com/webshop/cat/p...ils.php?p=1987

    Saa toki suositella muitakin, jos mielessä on!

     
     
  5. #125
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Tr-003 laturilla AW IMR akut näyttävät ottavat vastaan 4,2 volttia ja ovat selvästi lämpimämpiä ku tr-001 laturin jäljiltä, joka lataa ne 4,1 volttiin asti.

    Onko tuollainen lämpö ihan ok, vai pitääkö laturi laittaa erikostarkkailuun?

    Edit: 4,24 volttia näytti yleismittari.

     
     
  6. #126

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Tr-003 laturilla AW IMR akut näyttävät ottavat vastaan 4,2 volttia ja ovat selvästi lämpimämpiä ku tr-001 laturin jäljiltä, joka lataa ne 4,1 volttiin asti.

    Onko tuollainen lämpö ihan ok, vai pitääkö laturi laittaa erikostarkkailuun?

    Edit: 4,24 volttia näytti yleismittari.
    Johtunee siitä kun tr-003 antaa joka akulle latausvirtaa 500mA ja tr-001 kahta akkua ladatessa puolittaa antamansa 500mA virran 2:lle akulle, eli 250mA molemmille.

     
     
  7. #127
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Kiitos. : Kuulostaa kyllä varsin järkevältä ja taitaa ne akut tosiaan nopeammin myös latautua!

     
     
  8. #128
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    125

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Noni. Pienoisia ongelmia oli joeytech ego-T laturin kanssa. Laturi ei alkanut lataamaan akkua enää ei sitten millään. Vihreä valo vain paloi koko ajan ja kun akkua ns. hienovaraisesti "nytkytti" laturissa, niin välillä punainen valo välähti. Noh, minähän purin sen perkeleen ja aloin tutkimaan mitä sisältä löytyy. Maajohdon liitäntä vastasi hienovaraisestikin sanottuna esikoululaisen ensimmäistä tutustumista kolvauksen ihmeelliseen maailmaan. Tuon korjattuani itsevarmasti laite takaisin kasaan, akku kiinni ja johto seinään. Sinnikäs vihreä valohan se siellä itsepintaisesti paloi edelleen. Ei muuta kuin taas laite palasiksi. Mittailin ohmisesti vastukset ja kaikki näytti ihan ehjältä eikä johdoissakaan enää suurempaa vikaa pitänyt olla. No sitten uusi testi ilman kuoria ja kappas vaan, hyvinhän se nyt lataa. Varmuuden vuoksi vielä pari kertaa akku irti ja takaisin kiinni ja joka kerta toimi moitteettomasti.

    "No nyt se pelaa ja saa viimein akkuun hermohöyryjen verran virtaa". Kuoret päälle ja akku latautumaan... Mitä v****a, vihreä valo kirkkaasti loimuten lähetteli siellä iloiselle akunlataajalle terveisiä. Taas kerran osiksi koko roska ja ilman kuoria latautumaan.. Ja toimihan se. Tässä vaiheessa kuitenkin ajattelin, että antaa nyt hetken ladata.

    Puolen tunnin tuskaisen odotuksen ja pienien höyrytyksien jälkeen taas laturin kimppuun. Lopulta huomasin tuon laturin navan painuneen aavistuksen verran sisään, joten ei muuta kuin painamaan sitä laturin sisältä päin takaisin ulos. Pienen ähinän saattelemana kuului hento napsaus ja kas kas, sieltähän se napsahti takaisin omalle paikalleen. Lopputuloksena tuon millimetrin napsaus oli juuri se ero toimivan laturin ja totaalisen hermoromahduksen välillä.

    Summa summarum, ei vitosen laturia kannata heittää pois vaan siksi, että se ei satu toimimaan . Varalaturia ei tarvita koska vanhankin voi noin pienellä vaivalla korjata..

    Kuvankin olisin laittanut kuorettomasta lataussessiosta mutta eipä onnistunut tiedoston lataaminen tällä kertaa, pitää yrittää editoida sitten myöhemmin.

    Toivottavasti tämän koettelemuksen ansiosta uusi minilava tulee tuntumaan vieläkin paremmalta kuin kuulostaa. Harmi vaan ettei ehtinyt jussiksi perille.

    No se siitä aiheesta, peace out!
    Käytössä: Mini lava 2.1-T, RST Arctic...
    ...Tulossa: Lavatube 2.1T & Lumi tankki

    Kun joku sanoo, että on koonnut omaisuutensa kovalla työllä, kysykää häneltä, kenen työllä.

     
     
  9. #129
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    125

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Sellanen lataussessio
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Käytössä: Mini lava 2.1-T, RST Arctic...
    ...Tulossa: Lavatube 2.1T & Lumi tankki

    Kun joku sanoo, että on koonnut omaisuutensa kovalla työllä, kysykää häneltä, kenen työllä.

     
     
  10. #130

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Tr-003 laturilla AW IMR akut näyttävät ottavat vastaan 4,2 volttia ja ovat selvästi lämpimämpiä ku tr-001 laturin jäljiltä, joka lataa ne 4,1 volttiin asti.

    Onko tuollainen lämpö ihan ok, vai pitääkö laturi laittaa erikostarkkailuun?

    Edit: 4,24 volttia näytti yleismittari.
    Turvallisinta olisi jättää lataus alle 4.2V. Riskirajana pidetään 4.25V. Esim. Xtar lopettaa latauksen 4.17V kohdalla

     
     
  11. #131
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    17

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Ongelmanani on 18650 akut tai lähinnä niiden lataus, kun akun pituus on 68+ mm.

    Tällaisia minulle on kertynyt 4 kpl Health Cabinin V2600 "Modien" oston yhteydessä, ne ovat nimettömiä 2600mAh akkuja.
    Lisäksi minulla on 2 kpl Trustfre 2400mAh akkuja, ostettu Dealextremestä.

    Akkujen lataamiseen olen käyttänyt Dealexteremestä hankittua 2 -paikkaista Ultrafire laturia, joihin akut on saanut "väkisin" sullottua
    ja toisena laturina on ollut Turusta ostettu "Good Power" -niminen laturi, mihin akut ovat mahtuneet hitusen vähemmällä voimankäytöllä.

    Ylipitkien akkujen laturiin "väkisin" laittamisesta on seurannut ajan myötä akun miinuspäähän vastaavan raudan oikenenista, jonka
    seurauksena ei rauta ole enää vastannut akun miinuspäähän. Sama asia molempien laturien kanssa.
    Olen yrittänyt taivuttaaa miinuksen vastinrautaa - toimii vähän aikaa ja sitten taas ei. Molemmat laturit ovat siis jo vaurioituneet.

    Kysyisin onko kellään tiedossa pituussuunnassa niin "väljää" laturia, että nielee helposti ylipitkät 18650 akut??
    Vai onko niin, että nuo ylipitkät akut kannattaa vaan hylätä.

    PS.
    Kolmantena laturina minulla on Tr003 mutta sitä olen käyttänyt vain Lavatubessa käyttämieni AW IMR -akkujen lataamiseen.
    En ole halunnut tätä ainoaa ja vielä täysin ehjää laturia riskeerata ylipitkien akkujen lataamisella.

     
     
  12. #132
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kaarina
    Viestit
    1,043

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Ultrafire WF-139 huolii nämä Enerpowerit (68-pilkku-vähän mm, näemmä tönäri taas hukassa... joskus olen mitannut), mutta yhtään pidempiä eivät voisi olla, liikerata loppuu just siihen.

    Miinuspuolen lätkät liikkuvat selvästi lyhyemmän matkaa eli ei tartte puristaa jousta ihan niin paljoa kuin Trustfire TR-001:ssa. Haittapuolena sitten se, että 18350 tarttee jonkinlaisen jatkon että yltäisi latautumaan.

    Akkulasta tää laturikin on, muttei näemmä enää listoilla.

     
     
  13. #133
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Xtar WP2 II -laturiin sopii ainakin kaikki minun akut runnomatta, muutenkin selkeästi laadukkaamman oloinen kuin nuo ultra/trustfiret.

     
     
  14. #134
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    56

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    69 milliä näyttäisi olevan maksimipituus xtarilla ja 68,5 milliä TF-001:llä miinusliuskan vääntelyn jälkeen. Mittalaitteena viiden euron muovitönäri

     
     
  15. #135
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    352

    Re: Laturit ja virtalähteet

    Onko tuo tr-003 hankkimisen arvoinen mikäli tr-001 löytyy?

    Latailen noita 18350 aw imr akkuja ja kysymys tuli mieleen kun sib77 mainitsi jossain topicissa että tr-003 jotenkin saturnoi ja akut tulee hieman täydempään ja akunkesto parantuu n. 5-15% ???

     
     
  16. #136
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Re: Laturit ja virtalähteet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mosquito Näytä viesti
    saturnoi


    Mut joo, eri tavalla toimivat laturit lataa hieman eri tavalla akun täyteen; toiset (yleensä halpismallit) lataavat akkua kunnes akun jännite on 4.2V ja toiset taas lataavat kunnes kapasiteetti on täynnä.
    Tuossa mun laturissa kun näkee akkuun tungetut mAh:t reaaliajassa, olen seuraillut näiden akkujen latailua ja huomannut, että kun akun jännite nousee 4.2V asti (jossa siis "tyhmemmät" laturit tulkitsisivat akun olevan täynnä) sinne menee vielä akusta riippuen n.100-300 mAh, vaikka jännite ei tuosta 4.2V:stä nousekkaan. Akkuina 600-2250 mAh 18350, 18650 ja 17670.
    Ylivuoto varmasti voisi valottaa enemmän näiden latureiden toimintaperiaatteiden eroja.

     
     
  17. #137
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    352

    Re: Vs: Re: Laturit ja virtalähteet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun


    Mut joo, eri tavalla toimivat laturit lataa hieman eri tavalla akun täyteen; toiset (yleensä halpismallit) lataavat akkua kunnes akun jännite on 4.2V ja toiset taas lataavat kunnes kapasiteetti on täynnä.
    Tuossa mun laturissa kun näkee akkuun tungetut mAh:t reaaliajassa, olen seuraillut näiden akkujen latailua ja huomannut, että kun akun jännite nousee 4.2V asti (jossa siis "tyhmemmät" laturit tulkitsisivat akun olevan täynnä) sinne menee vielä akusta riippuen n.100-300 mAh, vaikka jännite ei tuosta 4.2V:stä nousekkaan. Akkuina 600-2250 mAh 18350, 18650 ja 17670.
    Ylivuoto varmasti voisi valottaa enemmän näiden latureiden toimintaperiaatteiden eroja.
    Oho.. saturoi piti kirjoittaa prkl
    Sähköoppi vähän hukassa näiden latureiden osalta. Mitä nyt huomannut noiden aw imr 18350 + tr-001 kanssa niin ei minilava esim koskaan näyttänyt 4.2V vaan 4.1V vaikka suoraan laturista laittoi. Eikä vmax näytä 8.4V vaan 8.2V kun tarkastaa laitteen kautta akut.

     
     
  18. #138
    Höyrykone True Puffin's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    Rauma
    Viestit
    2,463

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Kuinka monella tuo Trustfiren tr-001 vinkuu? On todella häiritsevää ladata akkuja kun laite sihisee ja vinkuu kuin viimeistä päivää...tulee sellainen fiilis, että kohta posahtaa...
    Vape since 30/05/2011

    Westcoast Vape Squad still rollin'

     
     
  19. #139

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja True Puffin Näytä viesti
    Kuinka monella tuo Trustfiren tr-001 vinkuu? On todella häiritsevää ladata akkuja kun laite sihisee ja vinkuu kuin viimeistä päivää...tulee sellainen fiilis, että kohta posahtaa...
    Kaikilla se vinkuu natisee ja ratisee.. Hommaa turvapussi jos liikaa kiristää.
    Itellä 6kk vinkunu ja sirissy toi oma.
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  20. #140
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874

    Vs: Laturit ja virtalähteet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja True Puffin Näytä viesti
    Kuinka monella tuo Trustfiren tr-001 vinkuu? On todella häiritsevää ladata akkuja kun laite sihisee ja vinkuu kuin viimeistä päivää...tulee sellainen fiilis, että kohta posahtaa...
    Meikäläisellä kaksi noita ja toinen vinkuu enemmän kuin toinen. Eniten vinkuu hyvin tyhjillä (alle 3.3V) akuilla. Vinkuminen vähenee tai häviää kokonaan, kunhan akkuihin on tullut hieman latausta.

     
     
Keskustelu Akut ja laturit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •