Sivu 25 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1521222324252627282935 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481 - 500 / 764

Aihe: Laturit ja virtalähteet -yleistä keskustelua

  1. #481
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Roki Näytä viesti
    Osaa kai ne trustfiren laturit muiden efektien lisäksi paskoa akunkin. Tosin vilkasin tuossa äkkiä jotta mulla on vamoissa kyllä nänniakut.
    Jaa, onko näistä Trustfireissa ollut aikaisemmin jotain ongelmia ihmisillä? Jotenkin luulin ymmärtäneeni että on ihan oivia vehkeitä. Itsellä siis tämä, Akkulaturi TR-001 Trustfire 2 akulle 14500/16340/18350/18500/18650

    Ja jos tuo on ihan susivehje niin mitä jengi neuvoisi tilalle? 2-4 paikkainen, pitäisi saada ladattua ainakin perus 18350 ja 18650 akut.

    Nyt tossa just kävin kattelemassa tota laturia (ollut 18650 latauksessa jota oon käytellyt pari päivää, ei silti tyhjä) joka on nyt jotain 2-4 tuntia (en muista tarkalleen, varmaan lähempänä kolmea ainakin) ladannut tota yhtä akkua, ei ole täynnä ja laturi vähän lämmin (akku ei), valo edelleen punainen. Kuinka kauan noilla pitäisi edes mennä akkujen latauksessa että saa esmes tollasen 2600mAh täyteen?


    Taikuri Riku Pajari http://www.rikupajari.com
    http://www.youtube.com/rikupajari <- Sisältää myös höyryarvosteluita.

    Höyryttely aloitettu / tupakointi lopetettu tammikuussa 2014.

    Höyrytin jäi pois heinäkuussa 2015.

    Nyt täysin nikotiinista ja ylimääräisistä keuhkontäyttäjistä raitistunut.

     
     
  2. #482
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Noi Trustfiret on mitä on. Inisevät, ylilataavat, hajoavat nopeammin kuin akut (ainakin se mukana tullut johto hajoaa jo kun ottaa käteen), ledit toimii miten sattuu jne., mutta mitä voi odottaa kympin laturilta? Hyvin tässä oppinut, että mihinkään minkä nimessä on "Trust" ei kannata luottaa, jos se jotenkin liittyy akkuihin

    Jos ainoat ehdot on 18xxx-akkujen lataaminen ja 2-4 paikkaa, niin Nitecore. Saat samaan syssyyn vielä AA-AAA-akkulaturin.

    Ite en muista mitä ininä-001-laturi latas 18650 akkuja, mutta nitecoren 2-paikkaisella menee se jokin ~4 tuntia ladata AW:n 2000mAh akku (eli sen mitä pitääkin kun latausvirta on 500mA, eli yksinkertaisesti kapasiteetti/latausvirta=latausaika).

     
     
  3. #483
    Itse ottaisin Efest luc v4 laturin, itellä se sama mutta kaksi paikkainen ja toimii ok. Näyttää esim akun jännitteen sekä lataa nopeammin akut täyteen kuin nitecore. Mutta kummatkin merkit ok.

     
     
  4. #484
    Höyrykonkari Roki's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Pohjois-Karjala
    Viestit
    331
    Nitecore oli minun valinta ja varmaan olisi edelleen, vaikka uudempia on tullut.
    Joko minä taas tilasin sähkötupakkaroinaa yli varojeni?

     
     
  5. #485
    Kiitos vihjeistä, laitetaan muistilistalle kun seuraavan kerran pääsen tilailemaan tavaraa.


    Taikuri Riku Pajari http://www.rikupajari.com
    http://www.youtube.com/rikupajari <- Sisältää myös höyryarvosteluita.

    Höyryttely aloitettu / tupakointi lopetettu tammikuussa 2014.

    Höyrytin jäi pois heinäkuussa 2015.

    Nyt täysin nikotiinista ja ylimääräisistä keuhkontäyttäjistä raitistunut.

     
     
  6. #486
    Itse olen tällaista uutuutta kärkkynyt: VP2 Charger

    Ei mitään hajua onko oikeasti hyvä mutta akun jännitteen näkeminen numeroina houkuttelee

    Todella huono saatavuus vielä niin ei ole tullut hommattua, V1 saisi kyllä eikä siinä taida olla hirveästi eroa tähän.

     
     
  7. #487
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    350
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Roki Näytä viesti
    Nitecore oli minun valinta ja varmaan olisi edelleen, vaikka uudempia on tullut.
    Sama valinta minulla.Olen ollut tyytyväinen.Huoleton ja helppo.

     
     
  8. #488
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,244
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ViZi Näytä viesti
    Itse olen tällaista uutuutta kärkkynyt: VP2 Charger

    Ei mitään hajua onko oikeasti hyvä mutta akun jännitteen näkeminen numeroina houkuttelee

    Todella huono saatavuus vielä niin ei ole tullut hommattua, V1 saisi kyllä eikä siinä taida olla hirveästi eroa tähän.
    Tuosta kun vielä näkis akkuun menneet mAh:hit, niin ois varsin pätevä matkalaturi..
    Hitto, kun noita näppärän kokosia latureita ei taideta edes yrittää valmistaa mAh-ilmasimella, vaan kaikki menee sitten RCA/harrastepuolelle ja koko kasvaa melkosesti..

     
     
  9. #489
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    126
    VP2:lla voi ladata normaaleiden 3,7V akkujen lisäksi myös 3,2V LiFePO4 akkuja ja 3,8V li-ioneita jotka ladataan 4,35V jännitteeseen (esim. LG D1 18650), on se kytkin jolla valitaan akkutyyppi 3,2/3,7/3,8. Lisäksi voi ladata 26xxx akkuja, jotka eivät käy VP1:een. Vastikään on tullut jo ensimmäiset 26650 klooniputket myyntiin (Hades-klooni) joten halvalla saisi mekaanisen modin ja massiivisen akunkeston.

     
     
  10. #490
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    126
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Roki Näytä viesti
    Nitecore oli minun valinta ja varmaan olisi edelleen, vaikka uudempia on tullut.
    Nitecoren laturit eivät osaa herätellä liian tyhjäksi purettuja akkuja aluksi matalalla jännitteellä. Jos akku menee vahingossa liian tyhjäksi, se on parasta laittaa Xtarin laturiin. Tietysti jos käyttää pelkkiä vw-modeja, pärjää nitecoren laturillakin.

     
     
  11. #491
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    350
    Lainaus Alkuperäinen postaaja qdpb Näytä viesti
    Nitecoren laturit eivät osaa herätellä liian tyhjäksi purettuja akkuja aluksi matalalla jännitteellä. Jos akku menee vahingossa liian tyhjäksi, se on parasta laittaa Xtarin laturiin. Tietysti jos käyttää pelkkiä vw-modeja, pärjää nitecoren laturillakin.
    Kiitän tiedosta.
    Oletko kokeillut mikä on jännitteeltään liian tyhjä akku?

     
     
  12. #492
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    126
    Jos jännite menee alle 2,9V, akkua ladataan aluksi hitaasti 42mA-72mA virroilla. Ei ole kyllä noin tyhjäksi akku toistaiseksi mennyt. Diablo Onella tämänhetkisellä setupilla akut menevät vähän alle 3,1V paikkeille, kunnes jo huomaa että höyryt alkavat hiipua.

     
     
  13. #493
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Mun nitecore on alkanu lataa 2.85v akkua vielä mut siinä kesti pieni ikuisuus.

     
     
  14. #494
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    126
    Nyt kun katsoi tarkemmin nitecoren arvostelua, sehän osaa kyllä herätellä minimissään 2,2V:hen puretut akut (xtar 1,5V). Eli ei nitecoressa pahoja vikoja ole.

     
     
  15. #495
    Itselleni ostan seuraavaksi Xtar WP2s laturin, saan samalla powerbankin Nyt on 4-paikkainen i4 kulkenut autossa, niin tuo 2-paikkainen on vähän mukavammin kokoinen. Täytyy samalla ottaa se Xtarin pikku kikkare(XTAR VI01 USB) yleiseen kuikuiluun

     
     
  16. #496
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    224
    Tästäkin on varmasti joskus puhuttu, mutta kysympä silti; Onko olemassa valmiita virtalähteitä joilla ruokitaan suoraan atoa verkkovirrasta. Eli säädettävä DC poweri, jossa pitäisi olla oikosulkusuojaus ja 510/egoliitin?

     
     
  17. #497
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vapa Näytä viesti
    Tästäkin on varmasti joskus puhuttu, mutta kysympä silti; Onko olemassa valmiita virtalähteitä joilla ruokitaan suoraan atoa verkkovirrasta. Eli säädettävä DC poweri, jossa pitäisi olla oikosulkusuojaus ja 510/egoliitin?
    Joskus oli joku USB-postista suoraan virtansa ottava, mutta kuolivat pois nopeasti kun alkoi tietokoneita kosahtaa ja olivat muutenkin varsin vaarallisia. Mutta sitten on näitä erillaisia boxeja, kuten Yakousein Party Box. Pääsääntöisesti mitä noita nähnyt niin ovat PC:n virtalähde ja jokin vähän suurempaa virtaa kestävä piiri nokassa, mutta noita ei ole nyt johonkin iakaan enää kukaan väkerrellyt, kun on helpompi vaan vaihtaa akkuja.

     
     
  18. #498
    Kuinka kauan AW:n 14500 tulisi kestää mekaanisessa modissa noin suunnilleen? Olen alkanut miettiä, onko laturissa (Nitecore i2) jotain vikaa, kun kaikki akut tuntuvat menevän kymmenessä minuutissa tyhjiksi.
    In Todd We Trust.

     
     
  19. #499
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Riippuu aika paljon siitä, mitä sulla on sen modin päässä ja paljonko vastusta siinä höyrystimessä. Kyllä sen varmaan saa kymmenessä minuutissa tyhjäksi jos ajelee kovemmilla tehoilla.

     
     
  20. #500
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zkys Näytä viesti
    Riippuu aika paljon siitä, mitä sulla on sen modin päässä ja paljonko vastusta siinä höyrystimessä. Kyllä sen varmaan saa kymmenessä minuutissa tyhjäksi jos ajelee kovemmilla tehoilla.
    Spheroid V2 ja 0.2 kanthal, yleensä 1.6 - 1.8 setup.
    In Todd We Trust.

     
     
Keskustelu Akut ja laturit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •