Sivu 29 / 88 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 192526272829303132333979 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 561 - 580 / 1745

Aihe: Puuvilla / Pumpuli Wick

  1. #561
    Höyrykone Steamy's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    4,318
    En tiiä, nyt on kyllä jotain viturallaan ja pahasti. Joka dripperissä rupee maistumaan hikinen villasukka laitto pumpulia miten väljästi/ tiukasti tai paljo/ vähän.
    Pitääkö perkele vaihtaa silicaan.

     
     
  2. #562
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Silica ei itseasiassa oo dripperissä huono. Kunhan setuppi on hyvä ja sisäänajettu niin se toimii ihan yhtä hyvin, maku on yhtä hyvä ja sen voi vaikka tohottaa puhtaaksi jos siltä tuntuu. ^^
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  3. #563
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Jos ei pumpuli nappaa niin suosittelen testaamaan tätä: Voodoowool

    Tuota on kovasti kehuttu hyväksi silicaksi, ei pitäisi olla mitään sivumakuja ja imee nestettä ns. vitusti.

     
     
  4. #564
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Jos ei pumpuli nappaa niin suosittelen testaamaan tätä: Voodoowool

    Tuota on kovasti kehuttu hyväksi silicaksi, ei pitäisi olla mitään sivumakuja ja imee nestettä ns. vitusti.
    Onkohan tuola merkittäväkin ero ekowooliin? Itse en ole ikinä oppinut pumpulista perustamaan, itselläni ainoassa silikaatossa kaiffarissakin käytän ekowoolia mihin oon ollu melko tyytyväinen.

     
     
  5. #565
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    "The amount of juice this stuff can suck up is unbelievable! The wick as supplied is semi-rigid, doesn't fray like Ekowool when cut, and there is no funky 'breaking in' taste."

    Ja paljon muita kommentteja löytyy kun googlettaa Voodoowool, monilla eri foorumeilla on tuosta käyty paljon keskusteluja. Itse ajattelin kyllä jossain vaiheessa napata testiin.

     
     
  6. #566
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Älkää koskeko biowickkiin, se on läjä paskaa... Wickkaa about yhtä hyvin


    Ja maksaa 8€/3m

     
     
  7. #567
    Höyrykone Steamy's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    4,318
    Oh hoh, kyllä tää on ihan jotain tähtitiedettä ja hakuammuntaa. Eilinen paskalle maistunu pumpuli setuppi uusiks ja eka höyryillä priimaa, ei hikisukkaa ei mitään.

     
     
  8. #568
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    "The amount of juice this stuff can suck up is unbelievable! The wick as supplied is semi-rigid, doesn't fray like Ekowool when cut, and there is no funky 'breaking in' taste."

    Ja paljon muita kommentteja löytyy kun googlettaa Voodoowool, monilla eri foorumeilla on tuosta käyty paljon keskusteluja. Itse ajattelin kyllä jossain vaiheessa napata testiin.
    Kannattaa ottaa sit 1-2mm. Paksuudet on sisämittoja ja 4mm alkaa oleen aika helvetillistä hirttonarua... Ihan ok tavaraa ja tykkään kyl käyttää.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  9. #569
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Tuota 4-millistä suosittelevat dripperissä käytettäväksi, kai siihen saa sitten sen 10ml nestettä menemään?

     
     
  10. #570
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Onchu Näytä viesti
    Älkää koskeko biowickkiin, se on läjä paskaa... Wickkaa about yhtä hyvin
    Ja maksaa 8€/3m
    Menin just tuota tilaamaan, kun jossain kommenteissa hehkutettiin. No testataanpa sitten kuinka paska wickaa.

     
     
  11. #571
    Höyrykonkari Chumpster's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    339
    Ostin bottomfeederin Hornetilla ja porasin aton ilmareiän kolmemilliseksi, että pääsee filippiiniläisiin höyrykonefiiliksiin ilman jatkuvaa ja penseää drippailun tarvetta. Konsepti toimii helvetin hyvin, mutta pumpuleita saa kyllä olla vaihtamassa ihan jatkuvasti: pahimmilla liemillä wikki on paksussa paskassa jo kolmen millilitran jälkeen. Ei mun Omegassa ihan näin usein sentään tarvinnut vaihtaa pumpuleita, ongelma lienee Hornetissa. Seuraava evoluutioversio on sitten BF-kitillä varustetun Origenin sovittaminen boksin nokkaan ja/tai mesh-setuppi Hornetiin.

    Mutta noin niinku yleisesti ottaen, miten usein vaihtelette pumpuleita eri atoihin? En mä jaksais tätä rumbaa ellei toi kombo olisi niin toimiva, hyvä genny-setup kestää sentään rapiat pari kuukautta ennenku pitää uusi srtupöi vääntää.

     
     
  12. #572
    Höyrypää koskt's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    435
    Misterissä varmaan kohta kuukauden ollu samat bumbulit.
    "Iloinen mieli maksaa enemmän kuin sata euroa"

     
     
  13. #573
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Nam!

     
     
  14. #574
    En mä oikein ymmärrä, mikä rumba se pumpulin vaihtaminen on. Minuutin homma samalla kun kuivapolttaa coilin - homma miltä ei välty gennyissäkään. Eikä tarvii runklata hotspottien kanssa.

     
     
  15. #575
    Höyrypää lassesamuli's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    642
    Russian 91%:een vaihdan pumpulit kerran viikossa jos höyrytän blu-baccoa. Jos mulla on ajossa pelkästään spheroid v2 silicalla niin siihen kyllä joutuu tekemään uuden setupin joka toinen päivä.
    Spoileri!



     
     
  16. #576
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Onchu Näytä viesti
    Älkää koskeko biowickkiin, se on läjä paskaa... Wickkaa about yhtä hyvin
    Ja maksaa 8€/3m
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ray krebbs Näytä viesti
    Menin just tuota tilaamaan, kun jossain kommenteissa hehkutettiin. No testataanpa sitten kuinka paska wickaa.
    Suoraan pakasta revittynä ei tosiaan ime yhtä hanakasti kuin ilmava pumpuli. Mutta hyvin tuo wickkaa, kunhan ennen srtupöin käyttöönottoa kastelee biowickin kunnolla, vaikkapa tippanokan kanssa kevyesti pyyhkien. Kerran märkänä, niin sen jälkeen imee iloisesti.

     
     
  17. #577
    Höyrykonkari Chumpster's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    339
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    En mä oikein ymmärrä, mikä rumba se pumpulin vaihtaminen on. Minuutin homma samalla kun kuivapolttaa coilin - homma miltä ei välty gennyissäkään. Eikä tarvii runklata hotspottien kanssa.
    Vituttaahan se joka päivä nypätä paskainen wikki pois, kuivapolttaa coili, pestä kädet huolella, repiä, pyörittää, sorkkia ja kastella pumpulia ja lopuksi laittaa hattu paikalleen. Mun skilleillä tuosta ei selviä minuutissa, menee ainakin kolme. Ei ole enää intoa puljata näiden vehkeiden kanssa yhtään ylimääräistä, ei edes tuota kolmea minuuttia.

    Gennyssä riittää kymmenen sekan kuivapoltto, uudet liemet sisään tippapullosta ja hattu paikoilleen. Toi menee munki nakkisormilla jo alle minuutissa.

    Vastuuvapauslauseke: yllä oleva ei sisällä genny-ylistystä eikä pumpulin dissaamista; kyseessä on puhtaasti kuvaus asiasta, kuten sen itse koen.

     
     
  18. #578
    Höyrykonkari Chumpster's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    339
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kaleppo Näytä viesti
    Tähän mennessä päivän paras
    Olin vain rehellinen!

     
     
  19. #579
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    En mä oikein ymmärrä, mikä rumba se pumpulin vaihtaminen on.
    Mua siinä keljuttaa se epävarmuus, kun aton maku ja käyttäytyminen muuttuu jos pumpulia on epähuomiossa vähän eri määrä tai erilailla rullattu.

    Mun mesh-setupit ei muutaman tankin jälkeen edes ajattele mitään hotspotteja, niistä ei tartte murehtia kuivapolton yhteydessä.

    Tällä hetkellä on siis molempia käytössä.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  20. #580
    Mulla vaihtuu pumpuli lähes päivittäin samalla kuin makukin. Coilin vaihdan ehkä viikon parin välein, kun karsta ei enää lähde kuivapoltolla. Saiskohan pienellä teräs- tai messinkiharjalla vielä pidennettyä coilin ikää?

     
     
Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •