Sivu 25 / 88 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 152122232425262728293575 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481 - 500 / 1745

Aihe: Puuvilla / Pumpuli Wick

  1. #481
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    1,614
    Tänään ostin Pharmacare-pumpulia ja täytyy sanoa että on hyvää tavaraa. Erittäin pehmoista, tuntuu jopa öljyiseltä kun sormissa pyörittelee mutta se taitaa olla vain hyvä asia.
    Sivumakuja en löytänyt mutta eipä sitä suuremmin ole ollut missään pumpulissa mitä olen koittanut.
    Hyvin tuntuu wickaavan 1.05 ohmin ja 1,5mm sisähalkaisijalla olevalla microlla. Yleensä tehnyt 2mm halkaisijalla mutta nyt oli pakko pienentää että tulee coilista vähän pidempi.

     
     
  2. #482
    Höyrypää Fythern's Avatar

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    836
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hannu Näytä viesti
    Tänään ostin Pharmacare-pumpulia ja täytyy sanoa että on hyvää tavaraa. Erittäin pehmoista, tuntuu jopa öljyiseltä kun sormissa pyörittelee mutta se taitaa olla vain hyvä asia.
    Sivumakuja en löytänyt mutta eipä sitä suuremmin ole ollut missään pumpulissa mitä olen koittanut.
    Hyvin tuntuu wickaavan 1.05 ohmin ja 1,5mm sisähalkaisijalla olevalla microlla. Yleensä tehnyt 2mm halkaisijalla mutta nyt oli pakko pienentää että tulee coilista vähän pidempi.
    Pharmacaree mullakin. Paras vanu mitä voi coilin sisää laittaa ^^

     
     
  3. #483
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kenianmaa
    Viestit
    351
    mikä prkl tuli kaiffarin klooniin kun ei enää wikkaa ei sitten millään? 1,2 ohmin microcoili 2millin ruuvarin ympärille ja pharmacaren pumpulia. Ja tällä kloonilla on kuukausi jo nautinnollisia höyryttelyjä takana,joten laitteesta ei pitäs olla kiinni.kokeillut tuota pumpulin määrää säädellä mut ei onnistu. Samanlainen setuppi kahdessa muussakin kaiffarissa eikä mitään ongelmaa. Jännästi vielä muutaman sekuntin jälkipoltto kun on lopettanut napin painamisen

    edit. kyllä se tuo pumpulin määrä aiheutti ongelmia. son jännä miten tuo välillä on niin vaikiaa,ja välillä kerralla saapi oikean verran. liian vähän=maistuu palanut, liian paljon=maistuu palanut ja nyt abaut kymmenennen kerran jälkeen tuli sopiva määrä
    Viimeksi muokannut maxleijona; 02.03.14 kello 01:22.

     
     
  4. #484
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kenianmaa
    Viestit
    351
    pukkaahan sitä palaneen makua kun laitto täyden akun pesään... tuon vähempää pumpulia ei oikeen saa,jos haluaa että vielä coiliin on kosketuksissa:

    untitled (1 of 1).jpguntitled (1 of 1)-2.jpg

     
     
  5. #485
    Laita vähän enemmän pumpulia ja taita ne päät tuohon nesteurien yläpäähän u muotoon.

     
     
  6. #486
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kenianmaa
    Viestit
    351
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Harskyli Näytä viesti
    Laita vähän enemmän pumpulia ja taita ne päät tuohon nesteurien yläpäähän u muotoon.
    kokeillaan enemmän. Tuota jälkimmäistä ei nyt krapulaisena tajua?

     
     
  7. #487
    Tai oisko vaan yksinkertasesti liikaa tehoja? Onko tuo lanka kääritty tuplana vai näänkö väärin?

     
     
  8. #488
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kenianmaa
    Viestit
    351
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JamppaL Näytä viesti
    Tai oisko vaan yksinkertasesti liikaa tehoja? Onko tuo lanka kääritty tuplana vai näänkö väärin?
    ei ole, triplana 1.2 ohmia ja akkujänöillä. ja harskylin ohjeesta laitoin reilummin pumpuulia niin alko pelaamaan. Sitä vain aina vähentää tuota pumpulia kun alkaa palanutta maistumaan,mutta nyt viisastuneena alankin lisäämään sitä

     
     
  9. #489
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Fythern Näytä viesti
    Pharmacaree mullakin. Paras vanu mitä voi coilin sisää laittaa ^^
    Ainoo tyhmyys siinä on, että se ei oo yhtä palaa vaan niitä esileikattuja paloja. Saa siitä, mutta tavallaan se pala on juuri väärin päin kuiduiltaan - huomasin vaan, kun eka kertaa käytin.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  10. #490
    Höyrypää Fythern's Avatar

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    836
    Ihan hyvin tost saa venkslattuu pumpulit coiliin vaikka onki hassusti pakattu

     
     
  11. #491
    Juu, napsii aina yhden palan "kyljestä" ni tulee passelit slaissit.
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  12. #492
    Höyrypää Fythern's Avatar

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    836
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kaleppo Näytä viesti
    Onkohan näissä sitten joku sekapakkaus vaiko huono tuuri käynyt,itsellä se kuitu on juurikin pussinsuuntainen, saa napsittua sen noin 5 sentin soiron siitä palasesta mitkä on nidottu päällekkäin...
    Mulla sama juttu et kuidut pussin mukasesti

     
     
  13. #493
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kaleppo Näytä viesti
    Onkohan näissä sitten joku sekapakkaus vaiko huono tuuri käynyt,itsellä se kuitu on juurikin pussinsuuntainen, saa napsittua sen noin 5 sentin soiron siitä palasesta mitkä on nidottu päällekkäin...
    Voishan kuvitella tosiaan pakkauskohtasesti vähän heittelyä olevan, koska ei tämä rakententeeltaan ainakaan itellä mitenkään täydellistä ollut. Ainakaan kunnes kekkasin, että tuosta isolta pinnalta saa kätevästi nypittyä tarvittavan suikaleen.

     
     
  14. #494
    Höyrykonkari DjSchtiel's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    223
    Kertokaas gurut mulle, miten noi pumpulit saa coilin läpitte menemään nii pehmeesti, ku itellä on vaikeuksia vaikka olis iha hiuskarvan verran vanun määrä. Ja kuitenki noi mitä videoilta kattonu on tuuheitaki ku (tähän jokin oma mielikuva). Coilin sisäpaksuus mulla taitaa olla aika tarkkaan 2mm, eli kuitenkin suhtkoht helppo PITÄIS olla pumpuli nakata mut ei ni ei..

     
     
  15. #495
    Lainaus Alkuperäinen postaaja DjSchtiel Näytä viesti
    Kertokaas gurut mulle, miten noi pumpulit saa coilin läpitte menemään nii pehmeesti, ku itellä on vaikeuksia vaikka olis iha hiuskarvan verran vanun määrä. Ja kuitenki noi mitä videoilta kattonu on tuuheitaki ku (tähän jokin oma mielikuva). Coilin sisäpaksuus mulla taitaa olla aika tarkkaan 2mm, eli kuitenkin suhtkoht helppo PITÄIS olla pumpuli nakata mut ei ni ei..
    Oon itseasiassa funtsaillu tätä asiaa. Aina kun sen pumpulin kanssa rupeaa hifistelemään, niin tuntuu ettei onnistu. Tarkotan siis, että tulee laitettua liikaa. Sen pumpulin saa näköjään kierteelle hyvinkin tiukkaan ja sitten sitä on liikaa ja ei wickkaa ja.. Eli rennolla ranteella, pieni ilmava soiro mahollisimman vähän kierteelle ja läpi. Sen jälkeen kierteen aukaisua ja nestettä kehin.
    Mulla on nyt eka kertaa ne päät siinä dekillä, aiemmin laitoin ne uriin. Ihan sama lopputulos, jossei parempikin, joten näin mennään jatkossakin.

    Mites toi pienempi, sanotaan nyt vaikka 1,5 mm coili vaikuttais tähän menoon?


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  16. #496
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Fythern Näytä viesti
    Mulla sama juttu et kuidut pussin mukasesti
    Joo siis ne on pussin suuntaisesti, joka on näköjään minun vasurilogiikalle väärin päin. Köh.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  17. #497
    Keskimäärin taitaa pumpulin kanssa mennä niin, että sopivan tupon löytyessä kevyesti pyörittelen hieman kasaan ja läpi menevä pää sitten oikein kunnolla, ettei tarvitse turhia tähtäillä.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mrs Darcy Näytä viesti
    Mulla on nyt eka kertaa ne päät siinä dekillä, aiemmin laitoin ne uriin. Ihan sama lopputulos, jossei parempikin, joten näin mennään jatkossakin.
    Misterissä deckille jättäessä menee lähinnä siinä vaiheessa pieleen, jos sitä pumpulia jää liian lähelle reikää. Etenkin tankillisen loppupuolella tuntuu vuoto olevan melko varma, jos on noin päässyt käymään. Mulla nuo pikkuneulan ympärille käärityt dualmicrot Mistereissä ja nykyään tapana laittaa toinen pumpuli uraan ja toinen jättää deckille hyvin lyhyenä, siinä missä ennen leikkelin kumpaakin ohuemmiksi. Aika pitkälti sama lopputulos, mutta jää turha leikkely väliin.

     
     
  18. #498
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Keskimäärin taitaa pumpulin kanssa mennä niin, että sopivan tupon löytyessä kevyesti pyörittelen hieman kasaan ja läpi menevä pää sitten oikein kunnolla, ettei tarvitse turhia tähtäillä.



    Misterissä deckille jättäessä menee lähinnä siinä vaiheessa pieleen, jos sitä pumpulia jää liian lähelle reikää. Etenkin tankillisen loppupuolella tuntuu vuoto olevan melko varma, jos on noin päässyt käymään. Mulla nuo pikkuneulan ympärille käärityt dualmicrot Mistereissä ja nykyään tapana laittaa toinen pumpuli uraan ja toinen jättää deckille hyvin lyhyenä, siinä missä ennen leikkelin kumpaakin ohuemmiksi. Aika pitkälti sama lopputulos, mutta jää turha leikkely väliin.
    Hyviä pointteja. Kyllä mie ne laitoin sinne reunalle. Kiitos vinkistä, otan vaarin!


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  19. #499
    Tuolla Esan blogissa oli eilen juttua siitä, miten mahtaa onnistua biowickin pujottaminen valmiiseen coiliin ja mikä mahtaisi olla passeli coilin koko tuolle 3mm biowickille. Ehdotin, että ensin voisi tehdä halkaisijaltaan halutun kokoisen coilin ja vasta sen jälkeen siihen viritellään sopivan paksuinen biowick. Tuosta kun on todella helppoa poistaa säikeitä.

    Nyt kun pumpulin vaihto tuli ajankohtaiseksi, kokeilin asiaa. Misterissä oli entuudestaan 14G-neulan (2,1mm) ympärille kierretty 1,4 ohmin vastus:
    mc1.jpg

    Biowick ilmoitetaan 3mm paksuiseksi ja säikeitä on 13 kappaletta. Pähkäilin neljän säikeen (á 0,23mm) poiston tuottavan sopivan paksuisen wickin (2,07mm) [EDIT: pähkäilyt mitoista menivät metsään, yksi säie on halkaisijaltaan paremminkin noin 0,6 - 0,7 mm]. No eipä ollut. Systeemi tuotti metallista sivumakua, vaikka purkamisen jälkeen huomasin wickin olevan kauttaaltaan märkä.

    Tilalle uusi ja paksumpi wick, josta oli poistettu vain yksi säie. Paksuudeltaan tuo on about 2,77mm [EDIT: laskelmat tehty väärin, mutta lopputulos on jotakuinkin oikeaa kokoluokkaa]. Kuvasta näkynee, että valtaosa säikeistä menee kanaviin, osa deckin päälle. Systeemi on samanlainen molemmista päistä.
    mc2.jpg

    Tämä jälkimmäinen versio toimii todella hyvin. Tällä hetkellä on höyrytelty noin 3 millilitraa. Nestesyöttö on auki viisi kierrosta ja neste on 60/40 PG/VG.

    -----
    Huom! Nuo mainitut säikeiden paksuuteen liittyvät mitat ovat vain laskennallisia. Silmämääräisesti arvioituna säikeet eivät ole keskenään samanpaksuisia.
    Viimeksi muokannut kuiponen; 05.03.14 kello 17:00. Syy: korjattu virheellisiä mittoja

     
     
  20. #500
    Höyrykonkari vihu's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    208
    "this dude at my school said he just got in to dripping. And his button was getting hot while he vaped. I wonder why.."

    facebookin yhestä yhteisöstä bongattu
    melkeipä olis voinut iskee tän johoki toisee tredii mut
    Spoileri!



     
     
Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •