Sivu 57 / 60 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7475354555657585960 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,121 - 1,140 / 1185

Aihe: TÄMÄ! On naisten oma ketju! <3

  1. #1121
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Himottais tuo juokseminen, aikoinaan tullut harrastettua pitkiä matkoja, työtapaturman johdosta tullut välilevy ongelma ja lekuri kielsi juoksemisen.Ajattelin kuitenkin kokeilla edes vähän..jos ei kestä niin jatkan vaan reipasta kävelyä

     
     
  2. #1122
    Auts, on kyllä pahoja nuo selkähommat. Saisko Miru samoja kiksejä pyöräilystä tai uimisesta? Satun tuntemaan hlön, joka hyppi seinille kun ei kyennyt enää juoksemaan.

     
     
  3. #1123
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Arvaapa vaan,mitä näin unia juoksemisesta...toi pyöräilykään ei käy,koska selkä ei kestä staattisia asentoja, jouduin lopettamaan spinningin harrastuksen myös sen takia.Uimista olen miettinyt,tykkään siitä tosi paljon jos vaan niska kestää,työn takia on ollut nikamalukkoja niskassa ja kärsin migreenistä helposti ja fyssari sanoi,että kokeile uimista jos niska kestää koska siinähän joutuu jännittämään niskaa.Olen nyt pitkällä saikulla ja alkanut todella varovasti harrastelemaan ja kokeilemaan kaikkea,sain myös duunin takia nivelrikon molempiin käsiin johon on onneksi lääkitys ja lepo auttanut.Alanvaihto onkin edessä ja syksyllä kouluun Eniten harmittaa se,että olin niin ahne työlle ja piti pojille näyttää,että kyllä minäkin jaksan..no se on kostautunut.Tein siis remontti hommia ihan kaikkea...ei se kyllä ole muijien hommaa..mut hei,tästä eteenpäin ja pikkuhiljaa,paljon olen oppinut.

     
     
  4. #1124
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622
    Mä olen laiska. En oo vuosiin harrastanu muuta ku koirien kanssa lenkkeilyä ja sekin tapahtuu tyyliin pysähdytään joka lyhtypylväälle, että pojat saa haistella. Sen huomaa. Nyt, kun on joutunu enemmän kanniskelemaan tota nuorimmaista, niin selkä alkaa pettää. Niinpä tossa pari viikkoa sitten aloin joogata ja se selkeesti jeesaa mun selkään. Ranteet vaan on välillä kovilla, kun tätä massaa on "muutama" kilo liikaa ja yritän jotain downward dogia. Pitäis muistaa, et ensin vois ehkä yrittää vähentää painoa ja sitten vasta kokeilla paikkojen kestävyyttä. Siihen asti vain asanoita vain seisoma- tai istuma-asennoissa. Tunneille pitäis taas päästä, että sais ihan ohjaajan neuvomaan miten vähentää ranteitten rasitusta, mutta eipä just nyt onnistu. Ja sitä paitsi, oon huomannut, että jotkut liikuntaohjaajat ei vaan tajua kuinka paljon tällanen massa rajottaa esim. tiettyihin asentoihin vääntäytymistä eikä heillä siis ole neuvoja, kuinka tehdä asioita helpommin.
    Pitäis vaan hommata parempi joogamatto, Tokmannin kymmenen euron matto alkaa jo parissa viikossa räjähtää.

    Mä tarttisin perseelle potkijan. Personal trainerin. Semmosen, joka tulis hakemaan kotoa, ei kuuntelis vaikka kuinka keksisin tekosyitä ja joka pakottais tekemään jotain kunnon eteen. Mulla on nimittäin sata ja yks tekosyytä olla rasittamatta itteäni ja voin sanoa, että inhoan liikkumista, koska siinä tulee hiki. Tai sekin vähän riippuu. Koris on ihan kivaa, sulkkis on ok, tanssi toisinaan mukavaa ja ratsastusta harrastaisin vaikka joka päivä. Rahasta vaan on pulaa ja täällä käpykylässä noita liikuntavaihtoehtoja on aika vähän. Nyt oon kerran viikossa saanu itteni hilattua kunnon hikilenkille, kun lapset on sillä aikaa omissa harrastuksissa ja mulla on pari tuntia aikaa ilman noita isompia. Helppo jättää vaan nuorimmainen isälleen, ottaa koira matkaan, viedä lapset harrastuksiin ja lähteä ite tallailemaan. Kirittäjäkin löytyy, ni ei tuu tallusteltua vaan lyhtypylväältä toiselle.

     
     
  5. #1125
    Samaten olen laiska No, pientä jumppaa ja venytystä on pakko tehdä, että pystyy töissä käymään. Tosin siitäkin huolimatta niska-hartiaseutu jumahtaa välillä totaalisesti, kuten nyt

    Varsinaisesti en tee mitään yleiskunnon ylläpitämiseksi. Ainut pelastus on se, että meillä ei ole autoa, joten liikutaan jalan tai pyörällä. Tosin kun asuu keskustan kyljessä ja lähikauppa on 10 m päässä niin halutessaan voi päästä hyvin vähällä.

    Koko tämän vuoden jalka on ollut niin kipeä, että olen välttänyt kävelyä, eli tehnyt paljon etätöitä, kulkenut mielellään työkaverin kyydissä, välttänyt liikuskelua muutenkin. No, tänään sitten puhisin eka kertaa tänä keväänä pyörällä töihin ja kyllä ei ole kunto kovin hyvä. Muuten pyöräily on kyllä kivaa, kun saa tavaraa kuljetettua tarakalla ja alamäkeen pääsee nopeasti

     
     
  6. #1126
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Monelle auttaa juurikin se kaveri joka pakottaa lenkille, mulla on sisko joka sai mut liikkeelle.Aina olen harrastanut jotain,mut välillä tulee taantuma vaiheita enkä jaksa siitä stressiä ottaa ja aina ei vaan huvita.Pikku paikassa mäkin asun ja täällä on naisille jumppa juttuja tarjolla, menin mukaan mut ilo loppui siihen ko oli niin paljon emäntiä salissa, että sai osumia milloin mihinkin kun oli niin täyttä ja saatiin me kuntosalikin 2 vuotta sitten, että ihan jees mun on pakko liikkua, koska se auttaa nivelrikkoon todella hyvin, liikkumattomuus pahentaa kipuja ja jäykistää.

     
     
  7. #1127
    Valitettavasti kivut ja vaivat ovat tosi hyviä motivaattoreita

    Kyllähän minullakin on aikomuksena alkaa taas kävelemään kuntomielessä, sillä se on minulle mieluinen laji. Voi tehdä itsekseen tai seurassa, voi miettiä reitit mielialan ja voinnin mukaan, ei tarvitse ihmeempiä vehkeitä, ei ole aikatauluun sidottu. Jos esim. talven yli jaksaa käydä 2-3 kertaa viikossa kävelemässä niin että tulee hiki, on keväällä hölkkäyskunnossa, jos se kiinnostaa. Nyt vaan on pikkuisen venähtänyt tauko tässäkin asiassa (eli olen laiska). Kivempi esim. jäädä kotiin nyhräämään jotain käsityöjuttuja. Mutta kyllä se tästä vielä joskus.

     
     
  8. #1128
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622
    Toisten mielestä tää kevätaurinko on niin ihana, että on pakko lähteä kävelylle! Ei ole. Se paistaa silmiin ja saa kuvittelemaan, että ulkona on lämmin, vaikka siellä on vielä melkein talvi. Ukko sai mut suostuteltua ulkoilemaan ja nyt on nenä ihan tukossa.

     
     
  9. #1129
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    haha...mä vihaan myös auringon paistetta,ottaa niin silmiin ja mitään ei nää kun silmät valuu törkeesti vettä..olen nyt opetellut pitämään aurinkolaseja,miten se onkaan niin vaikeeta ?

     
     
  10. #1130
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622
    Mun pitäis hankkii aurinkolasit vahvuuksilla enkä oo saanu aikaseks. Tai sit sellaset, jotka tulee silmälasien päälle. Tuntuu vaan niin hankalalta, jos on kahdet lasit päällekkäin. En oo oikein koskaan osannu aurinkolaseja käyttää, mutta nyt tuntuu, ettei oikein voi olla ilmankaan.

    Voihan jumi. Kolme päivää jääny joogailut väliin ja selkä on täysin tukossa. Siitä siis ehkä on jopa jotain apua. Teloin vaan polveni tossa viikonloppuna, niin en oo uskaltanu pahemmin tehdä mitään.

     
     
  11. #1131
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Toi jooga on kiinnostanut pitkään, mutta meillä noi tunnit on ihan törkysen kalliita joten mulla ei oo varaa ainakaan tällä hetkellä, se olis varmaan ihana harrastus.

     
     
  12. #1132
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622
    Mä kävin aluks muutamalla tunnilla ja kun tunsin, että on jotenkin hallussa, aloin joogata kotona videoiden avulla. Youtubesta löytyy ihan kohtuuhyviä videoita ja latasin tablettiin joogasovelluksen, josta on kans ollu höytyä. Toki se olis parempi, jos pystyis tunneilla käydä, koska silloin ohjaaja pystyis antamaan palautetta asennoista, mutta ei mullakaan ole varaa käydä vakitunneilla.

     
     
  13. #1133
    Mä pari vuotta sitten kun kävin uudet rillit ostamassa, niin oli tarjous kahdet rillit yhden hinnalla. No eihän se ihan niin mene, rillit tuli vähän kalliimmaksi, toisena otin aurinkolasit vahvuuksilla, kaksitehot nekin, mutta laajemmalla kaukokentällä. Aurinkolasit on aina autossa, siellä mä niitä tarvitsen.


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  14. #1134
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622
    Mun piti viimeks kanssa tehdä niin, mutta mutta. Hajos varalasitkin samaan syssyyn, niin en uskaltanu ottaa aurinkolaseja, vaan otin ihan peruslasit. Mulla on pakko olla varalasit, niin hyvin onnistun hukkaamaan ja hajottamaan noita silmälaseja. Nytkin on varalasit korjattu kuristesukalla, kun sanka katkes.

     
     
  15. #1135
    Lainaus Alkuperäinen postaaja meikkupeikko Näytä viesti
    Mun pitäis hankkii aurinkolasit vahvuuksilla enkä oo saanu aikaseks. Tai sit sellaset, jotka tulee silmälasien päälle. Tuntuu vaan niin hankalalta, jos on kahdet lasit päällekkäin. En oo oikein koskaan osannu aurinkolaseja käyttää, mutta nyt tuntuu, ettei oikein voi olla ilmankaan.
    Hanki klipsit? Minä olen käyttänyt niitä vuosia, kun niitä on helpompi kuljettaa mukana ja ottaa käyttöön kuin erilliset aurinkolasit. Huonona puolena on tuplaheijastukset, jotka voivat haitata esim. pyöräillessä kun on paljon valon ja varjon vaihteluja. Mutta ostin juuri joulun alla uudet lasit ja klipsit, ja nämä ovat kyllä niin laadukkaat, että ei ole paljon heijastuksiakaan. Olen kyllä harkinnut aurinkolaseja vahvuuksilla mutta en ole saanut aikaiseksi hankkia, kun taas kerran pitäisi valita kehykset ja lasityypit jne. ja se on aina hankalaa. Enkä tiedä minkä verran niitä tulisi oikeasti käytettyä, kun olen harvoin pitkät ajat auringossa lasit päässä vaan enemmänkin vaihdan klipsejä päälle ja pois.

     
     
  16. #1136
    Mulla oli kerran noi aurinkolasiklipsit, valitettavasti vaan hukkasin ne hyvin nopeasti. Nyt noita aurinkolaseja ei tule paljon käytettyä muuta kuin autossa, mutta siellä niitä kaikkein eniten tarvitseekin. Parin viikon päästä olis näöntarkastus ja silmänpaineenmittaus. Meillä työpaikka tarjoaa. Munkin pitäisi oikeastaan mennä silmälääkärille, mutta tuntuu että mä vielä näen näillä laseilla ihan suht ok, niin toivon että voin venyttää vuodella. On nää kaksteholasit niin pirun kalliit, että saisivat kyllä jonkun aikaa kestää. Mä käytän silmälaseja koko ajan, ei niin helpolla istu niitten päälle.


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  17. #1137
    Minä värkkäsin pari viikkoa sitten pari höyrykepussukkaa jämäkankaista Mullahan kulkee tavarat joko taskussa tai repussa, mitään käsilaukkuja käytän tosi harvoin. Mielellään välineitä siis pitää ainakin jossain suojapussissa. Järkyttävä beige kukkakuosi on vanha sateenvarjon suojapussi ja toinen tsydeemi on kangasta, joka on vuoritettu muovikankaalla. Siihen pitää laittaa vielä jonkinlainen nappi.

    WP_20150418_pieni.jpg

     
     
  18. #1138
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Ei hemmetti miten kivoja, enpä ole ite tajunnut tollaisia tehdä..kiitos hyvästä vinkistä!

     
     
  19. #1139
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Ei hemmetti miten kivoja, enpä ole ite tajunnut tollaisia tehdä..kiitos hyvästä vinkistä!
    Niin siis mullahan on käytössä muutoin minigrip-pussi. Tilasin Fasttechiltä tekonahkaisen pussukan, mutta se löyhkää vielä 2 kuukauden jälkeen ihme kemikaalille. Ja olen jo käyttänyt siihen kaikki niksit mitä keksin, eli pesuainepyyhintä, etikkapyyhintä, tuuletus, kahvinporokylpy, soodakylpy... Eli hieman huvittavia piirteitä on saanut pussukan etsiminen. On mulla toki käytössä yksi kovitettu "rasia", jossa varavehje kulkee ehjänä vaikka repun pohjalla.

     
     
  20. #1140
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SVK Näytä viesti
    Hanki klipsit?
    Ei oikein onnaa, ne onnistun hajottamaan aina. Mulla on ollu niitä ainakin kolmet ja kaik on palasina. Ne laskee kädestä vielä huolettomammin, ku lasit ja sit ne jää johonkin penkille ja joku istuu päälle tms.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •