Sivu 635 / 1288 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1355355856256316326336346356366376386396456857351135 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 12,681 - 12,700 / 25748

Aihe: Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)

  1. #12681
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Maastomato Näytä viesti
    Tuohon vanha vs uusi keskusteluun on hankala yhtyä kun vanhin autoni oli vm-94 ja vanhin ajamani auto oli vm 91 fiesta, mutta mielummin otan sen uudemman auton, missä käyntihäiriön voi paikallistaa läppärillä, kuin että ropailen jotain kaasutinta ja toivon että vika on siinä. Ainakin mitä olen noita uudempia polttiskoneita joskus korjaillut, on se paljon yksinkertaisempaa kuin vanhemman koneen korjaus. Tosin korjailen pääsääntöisesti sisätrukkeja joten polttikset ovat hieman vieras ala.
    Ongelma ei ole vanhemmat autot. Yksinkertaisia ja mekaanisia. Perusteet kunnossa niin johan toimii ja ovat helppoja laittaa. Tosin katkojan kärjetkin alkavat olemaan aikalailla historiaa ja turha niitä on enää monesta varaosaliikkeistä etsiä.

    Ongelma ei ole uudet autot. Läppäri kiinni ja diagnostiikalla vika esiin, komponentin vaihto ja eteenpäin.

    Ongelma-autot ovat mielestäni 80-luvun ja 90-luvun taitteen vehkeet. Elektroniikka ilman asiallista diagnostiikkaa. Siinä se helv*tti esiintyy oikein kunnolla.


    Jos jonkun asian pitää kyrsiä niin tämän co2-pohjaisen autoveron.

    Pärkkele, joka bensalitrassahan tuollainen on jo maksettu.

    Nimim. Mopar or no car
    Viimeksi muokannut Rimmed762; 21.12.13 kello 18:36. Syy: Ensimmäinen kappale "Maastomatoa" kommentoiden.

     
     
  2. #12682
    Höyrykonkari Jarno's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoon Erityistalousalue
    Viestit
    373
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kaleppo Näytä viesti
    Oma kulminaatiopiste tuli kun näin erään automerkin ja mallin vaativan puskurin,sisälokasuojan ja muovikilkkeitten purkua lampunvaihdon vuoksi.
    Mun vanhassa (Opel Tigra A) ei sentään tarttenu ku puskuri irrottaa. Kyllä sekin söi miestä.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kaleppo Näytä viesti
    Ja nuo luistonestot sun muut... Ihan fiksuja keksintöjä mutta jossei osaa ajaa ilman niitä ni pitää mennä taksilla tai bussilla.
    Kerran yritin tolla pemarilla (Z3, kitkarenkaat) laittaa luistoneston pois jäätävällä sateella: ei toivoakaan, et olis pysyny käsissä millään tempulla. Et kyl se luistonesto on ihan hyvä jos on sekä
    a. takaveto
    b. kitkat

     
     
  3. #12683
    Höyrykonkari Maastomato's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    267
    Koko ajatus autoverosta vituttaa kuin sitä kuuluisaa liito-oravaa. Voisivat koko perkeleen veron poistaa ja laittaa polttoaineen hintaa. Sinnä tulisi samassa ruuhkaverot, co-päästöjen mukaiset verot sun muut maksettua. Tunnetustihan ruuhkassa ja kaupungissa ajaminen kuluttaa enemmän kuin tasaista nopeutta maantiellä. Jos sitä kansanedustajaa vituttaa noin paljon ettei arkadianmäelle pääse jylhässä yksinäisyydessä ajamaan, niin laittaa vaikka lontoon mallin mukaan tarrat ikkunaan millä pääsee sinne ajamaan.

    Mietityttää myös miten tuo autoverouudistus vaikuttaa firmoihin jossa käytetään autoja. Meilläkin on pelkästään 70 kenttämekaanikkoa ja tietääkseni suurimmilla kilpailijoilla vähintään yhtä monta. Jokaisella on henkilökohtainen huoltoajoneuvo (margariini ei ole voita, eikä fordi auto), joista noin puolet vähintään vaikuttaa juurikin tällä kalleimmalla vyöhykkeellä. Eli saako firmat helpotusta veroihin vai nostetaanko taas meidän tuntitaksoja. Alkaa meinaan jo nyt olemaan semmoisia suht kuumottavia tilanteita, kun ruvetaan keskustelemaan jonkun korjauksen hinnasta.

    Et kyl se luistonesto on ihan hyvä jos on sekä
    a. takaveto
    b. kitkat
    Anteeksi on pakko kuitata.
    Onneksi tuon luistoneston voi ottaa pois kun on.
    a. Neliveto
    b. Hyvät nastat

     
     
  4. #12684
    Lainaus Alkuperäinen postaaja defuncta Näytä viesti
    Jumalauta että vituttaa, nyt sitten kyynärpäitten kutina on vaihtunut kutinaan PLUS kuivuuteen! Aaargh! Noh, nyt on muksun Abobasea levitetty kumpaankin kyynärpäähän niin tuntuu edes jotenkin siedettävältä.
    Kokkeileppa kookosöljyä tai arganöljyä. Oon ite vaihtanu selkeesti luomumpaan, noissa apteekinkin rasvoissa on petrokemian jätematskua lisänä halpuuden vuoksi.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  5. #12685
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Meikäläinen opetteli ajamaan Volvolla, 240GL vm. -84. Paras auto jolla oon ajanu tähän asti. Nyt porukat on myyny sen. :'(
    joo, ne oli oikein näppäriä laatikoita. Peltotyötkin niillä onnistui jos sattui Massikka olemaan pajalla

     
     
  6. #12686
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mrs Darcy Näytä viesti
    Kokkeileppa kookosöljyä tai arganöljyä. Oon ite vaihtanu selkeesti luomumpaan, noissa apteekinkin rasvoissa on petrokemian jätematskua lisänä halpuuden vuoksi.
    Mineraaliöljyt ja muut jäteöljyt pahentaa kuivuutta. Kannattaa myös kokeilla puhdasta sheavoita

     
     
  7. #12687
    Tuo rekkojen istuttaminen ylämäkeen liukkailla vasta fiksua onki... saapahan ainakin töitä hinureille ja pelastuslaitokselle...

     
     
  8. #12688
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti
    Tuo rekkojen istuttaminen ylämäkeen liukkailla vasta fiksua onki... saapahan ainakin töitä hinureille ja pelastuslaitokselle...
    Kyseessä oli kesä, mutta olisin tuon tehny talvellakin.

    Miksi vitussa pitää puolustaa persläpikuskeja, olkoonkin että alla on rekka? Ei se estä jättämästä turvaväliä, taikka ohittamasta kun siihen kerta on tarjottu kaasua hölläämällä tilaisuus, tie on hyvä ja suora eikä muuta liikennettä oo.

    Mä oon perheellinen mies, jos rekkakuski ei osaa käyttäytyä liikenteessä niin mulle on ihan vitun sama. Nopeusrajoitukset, turvavälit, kaikki nämä koskee myös niitä saatanan rekkoja.

    Jos tilanne olis ollu se, että pitää kerätä momenttia että pääsee mäen ylös, olisin varmasti vastuullisena kaverina jääny vaikka pysäkille että saa rauhassa kaahata. Olosuhteet oli kuitenkin sellaset, että tuolle käytökselle ei mitään tarvetta ollu niin sai sitten näpäytyksen. Toivottavasti otti onkeensa.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  9. #12689
    Ja tämän vuoden ykkös Joululahja toive kaikille roadragettajille:
    3503.jpg
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  10. #12690
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Maastomato Näytä viesti
    Koko ajatus autoverosta vituttaa kuin sitä kuuluisaa liito-oravaa. Voisivat koko perkeleen veron poistaa ja laittaa polttoaineen hintaa. Sinnä tulisi samassa ruuhkaverot, co-päästöjen mukaiset verot sun muut maksettua. Tunnetustihan ruuhkassa ja kaupungissa ajaminen kuluttaa enemmän kuin tasaista nopeutta maantiellä. Jos sitä kansanedustajaa vituttaa noin paljon ettei arkadianmäelle pääse jylhässä yksinäisyydessä ajamaan, niin laittaa vaikka lontoon mallin mukaan tarrat ikkunaan millä pääsee sinne ajamaan.

    Mietityttää myös miten tuo autoverouudistus vaikuttaa firmoihin jossa käytetään autoja. Meilläkin on pelkästään 70 kenttämekaanikkoa ja tietääkseni suurimmilla kilpailijoilla vähintään yhtä monta. Jokaisella on henkilökohtainen huoltoajoneuvo (margariini ei ole voita, eikä fordi auto), joista noin puolet vähintään vaikuttaa juurikin tällä kalleimmalla vyöhykkeellä. Eli saako firmat helpotusta veroihin vai nostetaanko taas meidän tuntitaksoja. Alkaa meinaan jo nyt olemaan semmoisia suht kuumottavia tilanteita, kun ruvetaan keskustelemaan jonkun korjauksen hinnasta.
    Veroja ei lasketa. Muutenhan tulos olisi neutraali.
    Eli seuraavaksi maksut nousee = yritysten pakko nostaa hintoja = mahdollisesti asiakkaat vähenevät = yrityksiä nurin/verojen maksukyky laskee = verot nousee = hinnan nostoon paineita = mahdollisesti asiakkaat vähenevät... Tätä voi jatkaa loputtomasti.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Kyseessä oli kesä, mutta olisin tuon tehny talvellakin.

    Miksi vitussa pitää puolustaa persläpikuskeja, olkoonkin että alla on rekka? Ei se estä jättämästä turvaväliä, taikka ohittamasta kun siihen kerta on tarjottu kaasua hölläämällä tilaisuus, tie on hyvä ja suora eikä muuta liikennettä oo.

    Mä oon perheellinen mies, jos rekkakuski ei osaa käyttäytyä liikenteessä niin mulle on ihan vitun sama. Nopeusrajoitukset, turvavälit, kaikki nämä koskee myös niitä saatanan rekkoja.

    Jos tilanne olis ollu se, että pitää kerätä momenttia että pääsee mäen ylös, olisin varmasti vastuullisena kaverina jääny vaikka pysäkille että saa rauhassa kaahata. Olosuhteet oli kuitenkin sellaset, että tuolle käytökselle ei mitään tarvetta ollu niin sai sitten näpäytyksen. Toivottavasti otti onkeensa.
    En myönnä olleeni persläpikuski. Tiedän kyllä, että kun nykytilanteessa firmat ovat kireällä ja kuljettajat myös niin ikävä kyllä se näkyy. 89km/h rajoittimilla ei hirveästi kaahata. Se paine kuljettajalle ei tule kuljettajalta itseltään. Voin kertoa, että maailma näyttää erilaiselta raskaan kaluston hytistä.

     
     
  11. #12691
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rimmed762 Näytä viesti
    89km/h rajoittimilla ei hirveästi kaahata.
    Mikä tämä juttu on? Ymmärrän kyllä siis rajoittimen, mutta ovatko nämä yleisesti/kaikilla rekoilla käytössä, pakolliset tjsp.?

     
     
  12. #12692
    Höyrykonkari Jonkkka's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    365
    Jos kokonais massa on yli 3,5 tonnia rajoitin on pakollinen @ 89 km/h. Busseissa 100 km/h. Ja lain mukaan paketti autolla ei saa ajaa yli satasta.

     
     
  13. #12693
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Miksi vitussa pitää puolustaa persläpikuskeja, olkoonkin että alla on rekka? Ei se estä jättämästä turvaväliä, taikka ohittamasta kun siihen kerta on tarjottu kaasua hölläämällä tilaisuus, tie on hyvä ja suora eikä muuta liikennettä oo.

    .
    tämä on barole vähän sama juttu kuin jos joku sattuisi kritisoisimaan julkisen terveydenhuollon toimimattomuutta sen kummemmin syihin pureutumatta. Jos hoito ei pelaa onko vika hoitohenkilöstön tasossa, palvelualttiudessa, vai päättäjissä joiden ansiosta resurssit ei riitä parempaan? Rekkakuskeilla on vitunmoiset paineet hoitaa keikkansa aikataulujen puitteissa, ajorajoittimista ja alinopeutta edellä ajavista huolimatta, ja kruununa päälle kissalan veljekset ovat joka kaupungin kohdalla toiveikkaana pysäyttelemässä ylikuorman löytämisen toivossa.
    Sekin yhdistävä asia noissa on että molempien ammattiryhmien äärimmilleen puristaminen ja virhealttiuden lisääminen maksavat pahimmillaan ihmishenkiä.

     
     
  14. #12694
    Höyrypää Hemuli73's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    543
    Itse kun olen kuskina sillä raskaalla kalustolla, niin tuntuu välillä siltä että mulla on se magneetti joka kerää kaikki henkilöautojen rateissa olevat persläpikuskit 100 metrin säteelle itsestäni: Jätät turvavälin -> joku siihen väliin tunkee ja taas pitää ammattikuskin nöyrtyä jättämällä lisää turvaväliä. Yrität ohi selvästi hitaammasta ajoneuvosta -> ohitettava kiihdyttää kun olet rinnalla ja taas nöyrästi omalle kaistalle junnaamaan sen saman persreiän taakse. Yrität kääntyä 90 asteen kulman pitkällä akselivälillä olevalla autolla samalla huomioiden etu- ja takaylityksen ja se persläpisunnuntaikuski ei ole huomioinut asfalttiin maalattua pysäytysviivaa joka jättäisi kääntymiseen pelivaraa vaan se corollan räppänä on ajettu samaan linjaan liikennevalotolpan kanssa -> pakko oikoa yleensä niin että takarenkaat tulevat jalkakäytävän kautta metritolkulla ja samalla saat sivupeileistä tähystää ettei takaylitys murjo viereisellä kaistalla olevien autojen kylkiä (nykyaikaisissa ohjaavalla teli-akselilla varustetuissa autoissa tuo perä tekee 1,5 metrin sivuittaisliikkeen jos paikaltasi käännät ratista kaikki oikealle tai vasemmalle).

     
     
  15. #12695
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jonkkka Näytä viesti
    Jos kokonais massa on yli 3,5 tonnia rajoitin on pakollinen @ 89 km/h. Busseissa 100 km/h. Ja lain mukaan paketti autolla ei saa ajaa yli satasta.
    Pakettiautoissakin meni painoraja muistaakseni siinä 1870kg:n kohdalla (+-10kg). Painavammat 80km/h ja kevyemmät 100km/h. Huomioiden ABS/turvatyynyt tai jotain sinnepäin. Liikenneturvallisuuden kannalta ei mitään merkitystä koska jos sama auto rekisteröidään henkilöautoksi ja lyödään penkkejä täyteen niin 120km/h on ihan jees.

     
     
  16. #12696
    Höyrypää Hemuli73's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    543
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jonkkka Näytä viesti
    Jos kokonais massa on yli 3,5 tonnia rajoitin on pakollinen @ 89 km/h. Busseissa 100 km/h. Ja lain mukaan paketti autolla ei saa ajaa yli satasta.
    Meillä bussit rajoitettu 80 km/h (kaikkein uusimmat), 90 km/h ja osaa ei ole rajoitettu ollenkaan (yleensä talon vanhinta kalustoa). Kyseessä siis kaupunkibussit joissa seisomapaikkoja ja lain mukaan bussissa jossa on seisomapaikkoja, ei saa ajaa yli 80 km/h.

    Tuo 100 km/h koskee siis ns. pitkän matkan linjoja/tilausajoja joissa kaikilla matkustajilla oltava istumapaikka.

     
     
  17. #12697
    Höyrykonkari Jonkkka's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    365
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hemuli73 Näytä viesti
    Meillä bussit rajoitettu 80 km/h (kaikkein uusimmat), 90 km/h ja osaa ei ole rajoitettu ollenkaan (yleensä talon vanhinta kalustoa). Kyseessä siis kaupunkibussit joissa seisomapaikkoja ja lain mukaan bussissa jossa on seisomapaikkoja, ei saa ajaa yli 80 km/h.

    Tuo 100 km/h koskee siis ns. pitkän matkan linjoja/tilausajoja joissa kaikilla matkustajilla oltava istumapaikka.
    No piru. Joka päivä oppii jotain uutta. Aina ollu siinä uskossa et kaikissa olis satasessa rajotin. Tosin ei mulla oo ku CE-kortti.

     
     
  18. #12698
    Höyrypää Hemuli73's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    543
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jonkkka Näytä viesti
    No piru. Joka päivä oppii jotain uutta. Aina ollu siinä uskossa et kaikissa olis satasessa rajotin. Tosin ei mulla oo ku CE-kortti.
    Samassa uskossa olin itsekin ennenkuin D-kortin ajoin mutta helppohan tuo on muistaa että kaupunkibussit 80 km/h ja muut satasta.

     
     
  19. #12699
    Kiitos kaikille selvennyksistä! Asia valkeni

     
     
  20. #12700
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jalasjärvi
    Viestit
    27
    Barolen kannattais vakavasti harkita jalkautumista tai siirtyä pelkästään pyörän selkään

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •