Aihe: Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)

  1. #25261
    Ulkopinta pyyhitään rasvattomaksi, jos pikku pöly häiritsee

    Jaaha, ei auta, pakko lähteä hallille autoa rassaamaan. Mukavaa hommaa kun on lämmintä

     
     
  2. #25262
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Eikös vaseliini ole tarkoitettu muttereille ja pulteille, sitä jos lykkää lukkoihin tai saranoihin niin tukkii vaan kaiken

     
     
  3. #25263
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Sen verran pakko avautua laivareissusta, kun olen porukassa ainoa joka ei polta niin kyllä teki pahaa olla muitten mukana kannella ei pystynyt, melkein oksensin välillä siitä hirveestä paskan hajusta🤢
    Mun teki tosi pahaa se haju ja sitten kun likat tulee hönkii naaman eteen heti röökillä käynnin jälkeen.Mun oli pakko sanoa niille etten kestä ei ne suuttunut, mutta Itelle tuli pilaanko tunnelman olo
    Onko kelleen muulle käynyt samaa?

     
     
  4. #25264
    Joo, aikalailla olen vetäytynyt tupakkiporukasta. Ei mun seurassa kyllä paljoa polteta, ei oikeastaan ollenkaan Ei se kyllä minua häiritse niinkään, mutta se vitun haju on ihan törkeä! Tupakin haju siis, ei vitun haju pimpistä jotenkin tykkään, mutta tupakin haju saa jotenkin huonovointiseksi

     
     
  5. #25265
    Höyrypää GISM's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    13210
    Viestit
    897
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    tulee hönkii naaman eteen heti röökillä käynnin jälkeen
    Tää on kyllä brutaalia. Voi vaan kuvitella kuinka raikkaalle on itekin aikoinaan kärynnyt

     
     
  6. #25266
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja GISM Näytä viesti
    Tää on kyllä brutaalia. Voi vaan kuvitella kuinka raikkaalle on itekin aikoinaan kärynnyt
    Jep

     
     
  7. #25267
    Tupakoivat naiset maistuu mynttonilta.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  8. #25268
    Höyrypää GISM's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    13210
    Viestit
    897
    Kääk ja prkl! Huomenna viimeinen lomapäivä, nopeasti meni taas.
    Onneks ei ole kuumia kelejä tiedossa, hah!

     
     
  9. #25269
    Pujo, se kasvi saatanasta.
    Nenää kutiaa ja vuotaa.
    Kun pääsin nyt avautumaan niin olen päättänyt että ensikesäksi on ilmalämpöpumppu asunnossa. Makso mitä makso.
    Itteä helle vähän ärsyttää näin pitkän päälle, koiraa varmaan jo vituttanut pitemmän aikaa.

    Koitetaan parantaa olotilaa pitkällä kylmällä oluella, tai kaksi.

    Sainpahan talviturkin heitettyä viikonloppuna, toki pieni viilto tuli jalkapohjaan siinä samalla, näin sopivasti mätäkuun aikana.


     
     
  10. #25270
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Minäki saan pujosta hirveet räkätaudit paitsi tänä kesänä jäänyt väliin..on lievä allergia heinille ym hitto ei muuten ollut viime vuonnakaan. Nyt pitäis siirtyä humutus ketjuun

     
     
  11. #25271
    Duunissa yks vanhempi rouva sanoi että nuorena hänellä oli tosi paha pujo allergia. Nykyään olematon.
    Toivon pikaista vanhentumista itselleni jos se sillä lähtis.


     
     
  12. #25272
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    Duunissa yks vanhempi rouva sanoi että nuorena hänellä oli tosi paha pujo allergia. Nykyään olematon.
    Toivon pikaista vanhentumista itselleni jos se sillä lähtis.
    No mähän olen sua paljon vanhempi joten jos se mulla on nyt veks niin malta muutama vuosi
    Sitäpaitsi vanheneminen on mukavaa

     
     
  13. #25273
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 13.04.20 kello 06:45.

     
     
  14. #25274
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    olen päättänyt että ensikesäksi on ilmalämpöpumppu asunnossa. Makso mitä makso.
    Keskihinta varmaan noin parisen tonnia asennuksineen, riippuu laitteesta ja asennusfirman tarjouksesta. Silti hintansa arvoinen kapistus.
    "Not a bad life really"

     
     
  15. #25275
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Keskihinta varmaan noin parisen tonnia asennuksineen, riippuu laitteesta ja asennusfirman tarjouksesta. Silti hintansa arvoinen kapistus.
    Ok. Pitääpi tutkailla ja syventyä aiheeseen jossain vaiheessa enempi.
    Kämppähän on snadi siinä 60m2 joten pienelläkin luulis pärjäävän.
    Omaan hyväänvointiinsa on aina hyvä panostaa.


     
     
  16. #25276
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Ilppi kyllä kannattaa hommata ehdottomasti. Nyt kun helteet loppumassa niin kehtaa kehua millaista on kun on kunnossa oleva ilppi. No sillä saa halutessaan asunnon niin kylmäks hetkessä että tekee mieli kaivaa villasukat ja viltti ja käydä ulkona lämmittelemässä. Ne pitää vaan muistaa joskus huoltaa, joku kylmäaine vissiin niistä ajalle loppuu. Meillä viilensi alkukesästä ihan kohtuullisesti, mutta sitten kävi joku huoltopatu tekemässä sille jotain niin sit se on ollu semmonen että jos sen asentais helvettiin niin sekin jäätyis.

    Just eilen kävin kämpässä johon oli ihan just ostettu uusi semmoinen muutaman sadan euron ilmastointipömpeli josta menee letku ikkunaan. No kyllä sekin helpottaa oloa huomattavasti, mutta hämmästyttävän laiska ilppiin verrattuna vaikka asunnon omistaja oli sitä aamusta asti huudattanut. Kyseessä kerrostaloyksiö niin ei luulis olevan liikaa neliöitäkään. Kenties ikkunaan tarvis jotain järeempää suojaks ku vaan pahvin mistä on reikä poistoletkulle.

     
     
  17. #25277
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Ilppi kyllä kannattaa hommata ehdottomasti. Nyt kun helteet loppumassa niin kehtaa kehua millaista on kun on kunnossa oleva ilppi. No sillä saa halutessaan asunnon niin kylmäks hetkessä että tekee mieli kaivaa villasukat ja viltti ja käydä ulkona lämmittelemässä. Ne pitää vaan muistaa joskus huoltaa, joku kylmäaine vissiin niistä ajalle loppuu. Meillä viilensi alkukesästä ihan kohtuullisesti, mutta sitten kävi joku huoltopatu tekemässä sille jotain niin sit se on ollu semmonen että jos sen asentais helvettiin niin sekin jäätyis.

    Just eilen kävin kämpässä johon oli ihan just ostettu uusi semmoinen muutaman sadan euron ilmastointipömpeli josta menee letku ikkunaan. No kyllä sekin helpottaa oloa huomattavasti, mutta hämmästyttävän laiska ilppiin verrattuna vaikka asunnon omistaja oli sitä aamusta asti huudattanut. Kyseessä kerrostaloyksiö niin ei luulis olevan liikaa neliöitäkään. Kenties ikkunaan tarvis jotain järeempää suojaks ku vaan pahvin mistä on reikä poistoletkulle.
    Tulipahan tekstiä.
    Mut joo, joku Mitsu varmaan ilman turboa tulee hankittua, niin paljon on tsekattu tähän asti.
    Ehkä jopa tulevaan talveen jos sais jo härpäkkeen.

    Toi pömpeli jossa tuleee putki ulos kämpästä on naapurilla ja kaverilla. Oman hommansa tekee mut ei ole nyt sitä mitä itse haen.
    tvm.jpg

    edit.Auton kylmäaineen hinta "kuulema" on noussut 600%, tai kuitenin helvetisti. Koska ei ole ympäristöystävällinen aine.
    Toki voin olla väärässä ja varmaan Mäntti korjaa jos näin on.
    Viimeksi muokannut Zavuke; 03.08.18 kello 03:19.


     
     
  18. #25278
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Juu, kylmäaineen hinta on ainakin autopuolella noussu rutkasti. Tai haittaveroahan ne on hintaan lisänny. Ennen meillä duunissa tehtiin ilmastoinnin huollot niin että kylmäaineet meni ikään kuin kaupanpäällisenä, nykyään veloitetaan n. 10e/100gr.

    Paljonko tommonen ilppi haukkaa ainetta? Muutaman kilon?

     
     
  19. #25279
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mäntti Näytä viesti
    Juu, kylmäaineen hinta on ainakin autopuolella noussu rutkasti. Tai haittaveroahan ne on hintaan lisänny. Ennen meillä duunissa tehtiin ilmastoinnin huollot niin että kylmäaineet meni ikään kuin kaupanpäällisenä, nykyään veloitetaan n. 10e/100gr.

    Paljonko tommonen ilppi haukkaa ainetta? Muutaman kilon?
    Muistikuva ois että asentaja sanoi noin 1300g. Niitä kaasuja ei vissiin tosin ikinä vaihdella, lisätään vaan sitä mukaan kun tarvii. 100g meni huollon yhteydessä lisää meillä.

     
     
  20. #25280
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Ookkei. Auton ilmastointi kun huolletaan niin vedetään aineet talteen ja alipaineella kiehutetaan mahdolliset vedet pois järjestelmästä. Sitte suodatetut aineet takaisin, pikku lisäys öljyä ja värianetta sekaan niin alkaa olla siinä, vielä raikkarin tarkistukset jne.

    Toisaalta en usko että ilpeissä on samat aineet sisässä. R134a on ainakin autopuolella ollut jonkin aikaa kielletty uusissa automalleissa ja nykyinen 1234yf on tietyissä olosuhteissa palo/räjähdysherkkää

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •