Aihe: Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)

  1. #24941
    Näin keväällä ahistaa välillä kaikki, josta tässä tilitys.

    Ilmeisesti lisääntyvä valon määrä paljastaa kaikkea ikävää. Nukun huonosti ja herään liian aikaisin sitten kun voisi nukkua.

    Työ kypsyttää eritoten. Ei ole minun paikka, ja välillä ei ole kertakaikkiaan mitään tekemistä, mikä on ihan perkelettä, kun jää liikaa aikaa miettiä. Onhan ne päivät todella pitkiä. Eikä tätä voi oikein edes sanoa ääneen, kun on kuitenkin työpaikka ja saa palkkaa. Hoen tätä kyllä itselleni päivittäin täysin vakuuttumatta ja fantasioin samalla irtisanoutumisella. (Johon ystävän kommentti: no mietipä aktiivimallia.)

    Muitakin töitä olen hakenut ja käynyt haastatteluissakin, mutta ei ole tärpännyt, ja tarjonta on aika vähäistä. Muualle muuttaminen ei innosta. Hieman olen miettinyt, voisiko vaihtaa alaa, mutta en osaa oikein mitään muuta ja mikään ei suuresti kiinnosta. Ikääkin on sen verran, että uusien koulutusten pitäisi olla takuuvarmasti työllistävälle alalle, koska ei ole muuten mitään järkeä. Toisaalta eläkeikään on varsin pitkä aika.

    Kroppakin on melko paskassa kunnossa, kun juuri äsken tulin fysioterapiasta ja on kuulemma taas vyötäröstä ylöspäin kaikki jotenkin vinksallaan. Semmoinen on kyllä olokin; lähes koko helmikuu mennyt päänsäryssä tai muussa kolotuksessa. Näillä sitä sitten työskennellään vielä yli 20 vuotta vai.

    Lisäksi varmaan tämän yleisen ahdistuksen takia on joka päivä mielessä viime vuosina kuolleet vanhemmat. Suru tulee oudosti aalloissa.

    Mitäs vielä. No vähän ajan sisään kaksi luottoratsu-Nautilustakin ovat vielä tuottaneet harmia, toinen vuosi navasta ja oli pakko vaihtaa, ja toinen vuosi tiivisteen kohdalta (tiiviste vaihtoon, toivottavasti auttaa) eikä tunnistu kuin yhdellä modilla, napa/jousi on siis jotenkin jumissa. Litkutkin alkaa olla vähissä kun en ole niskakivuiltani jaksanut ruveta sekoittelemaan.

    Lisäksi en ole oikein pystynyt rentoutumaan käsitöillä em. jumien takia. Pään sisältö kärsii siitä hyvin, hyvin paljon.

    Varmaan olisi vielä jotain muutakin valittamista, mutta en nyt pöljyydessäni muista.

     
     
  2. #24942
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Komppaan sua tyystin histamiini.Mun viime vuosi oli elämäni kamalin, ihan järkyttävä työstressi joka vaikutti mun henkiseen ja fyysiseen jaksamiseen liikaa.
    Pojan sairastuminen, josta on muuten vuosi..onneksi sain pitää hänet vielä elämässäni
    Ja tietysti pisteenä jouluaaton yllätys, kun eräs nimeltä mainitsematon päätti lopettaa suhteemme tekstarilla.
    Sellaista paskaa...

     
     
  3. #24943
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Komppaan sua tyystin histamiini.Mun viime vuosi oli elämäni kamalin, ihan järkyttävä työstressi joka vaikutti mun henkiseen ja fyysiseen jaksamiseen liikaa.
    Pojan sairastuminen, josta on muuten vuosi..onneksi sain pitää hänet vielä elämässäni
    Ja tietysti pisteenä jouluaaton yllätys, kun eräs nimeltä mainitsematon päätti lopettaa suhteemme tekstarilla.
    Sellaista paskaa...
    Eikä... en arvannutkaan. Siis tuo viimeinen kohta.
    Tsemppiä Miru!

     
     
  4. #24944
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SVK Näytä viesti
    Eikä... en arvannutkaan. Siis tuo viimeinen kohta.
    Tsemppiä Miru!
    Ei mulla hätää ole On vain niin petetty ja huijattu olo, en olis uskonut näin käyvän, mutta ei kai sille mitään voi.Helppoa tietysti heittää tekstarilla, ei selityksiä, hävitään kuin pieru saharaan enkä edes tiedä miksi?
    Se vituttaa eniten...
    Elämä jatkuu kuitenkin enkä anna itseni katkeroitua

     
     
  5. #24945
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Oon kyllä vieläkin sanaton Mirun saamasta "joululahjasta". Sitkee mimmi kun kuitenkin aina kuitenkin jaksaa positiivistakin mieltä pitää yllä vaikka tosi raskas vuosi takana. <3

    Lainaus Alkuperäinen postaaja SVK Näytä viesti
    Näin keväällä ahistaa välillä kaikki, josta tässä tilitys.

    Ilmeisesti lisääntyvä valon määrä paljastaa kaikkea ikävää. Nukun huonosti ja herään liian aikaisin sitten kun voisi nukkua.

    Työ kypsyttää eritoten. Ei ole minun paikka, ja välillä ei ole kertakaikkiaan mitään tekemistä, mikä on ihan perkelettä, kun jää liikaa aikaa miettiä. Onhan ne päivät todella pitkiä. Eikä tätä voi oikein edes sanoa ääneen, kun on kuitenkin työpaikka ja saa palkkaa. Hoen tätä kyllä itselleni päivittäin täysin vakuuttumatta ja fantasioin samalla irtisanoutumisella. (Johon ystävän kommentti: no mietipä aktiivimallia.)

    Muitakin töitä olen hakenut ja käynyt haastatteluissakin, mutta ei ole tärpännyt, ja tarjonta on aika vähäistä. Muualle muuttaminen ei innosta. Hieman olen miettinyt, voisiko vaihtaa alaa, mutta en osaa oikein mitään muuta ja mikään ei suuresti kiinnosta. Ikääkin on sen verran, että uusien koulutusten pitäisi olla takuuvarmasti työllistävälle alalle, koska ei ole muuten mitään järkeä. Toisaalta eläkeikään on varsin pitkä aika.

    Kroppakin on melko paskassa kunnossa, kun juuri äsken tulin fysioterapiasta ja on kuulemma taas vyötäröstä ylöspäin kaikki jotenkin vinksallaan. Semmoinen on kyllä olokin; lähes koko helmikuu mennyt päänsäryssä tai muussa kolotuksessa. Näillä sitä sitten työskennellään vielä yli 20 vuotta vai.

    Lisäksi varmaan tämän yleisen ahdistuksen takia on joka päivä mielessä viime vuosina kuolleet vanhemmat. Suru tulee oudosti aalloissa.

    Mitäs vielä. No vähän ajan sisään kaksi luottoratsu-Nautilustakin ovat vielä tuottaneet harmia, toinen vuosi navasta ja oli pakko vaihtaa, ja toinen vuosi tiivisteen kohdalta (tiiviste vaihtoon, toivottavasti auttaa) eikä tunnistu kuin yhdellä modilla, napa/jousi on siis jotenkin jumissa. Litkutkin alkaa olla vähissä kun en ole niskakivuiltani jaksanut ruveta sekoittelemaan.

    Lisäksi en ole oikein pystynyt rentoutumaan käsitöillä em. jumien takia. Pään sisältö kärsii siitä hyvin, hyvin paljon.

    Varmaan olisi vielä jotain muutakin valittamista, mutta en nyt pöljyydessäni muista.
    Kevät pistää viiraamaan, mulla on kokemusta parista keväästä jolloin ahdisti tosissaan. Silloin melkeinpä vihasi sitä auringonpaistetta, siitä tuli levoton olo ja asiat pyöri mielessä, menneet ja tulevat. Ja säpsähtelin hereille jo paljon ennen herätyskelloa. Enemmän puhutaan kaamosmasennuksesta, mutta kyllä kevätmasennus/väsymys on tunnistettuja ongelmia nekin. Ei se ole vitsi että "keväällä hullut ryömii koloistaan". Pari tuntemaani bipoa on saaneet tuuheimmat maniansa aina keväisin, ja keväällä tehdään eniten itsemurhia. Joku outo vaikutus on valon nopealla lisääntymisellä, harmi ettei sitä ole tutkittu hirveästi. Onneks kevätahdistus kuitenkin yleensä tasaantuu jo hyvissä ajoin ennen kesää. Kunnon pimennysverhot kannattaa kyllä makkariin laittaa kun päivä pitenee, parantaa huomattavasti unenlaatua.

    Mutta jos tuo että mitä haluat tai et halua tehdä on vaivannut mieltä jo pidempään, niin voi olla että nyt on vaan oikea hetki niitä asioita miettiä. Välillä on hyvä pysähtyä pitämään tuumaustaukoa (ja surut suremaan) eikä vaan puskea eteenpäin laput silmillä.

     
     
  6. #24946
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Ja on vielä niin pitkälle mietitty tuo katoominen että poisti heti mutkin fb-kavereista sen takia kun oon Mirun ystävä vaikken ees sanonu sille mitään. Ei sillä että olisi tarvetta olla sen kaveri enää, mutta ihmetyttää kuinka suorastaan ammattimaisesti osattu ottaa kaikki huomioon.

     
     
  7. #24947
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Positiivinen asenne auttaa aina vaikka se joskus tuleekin myöhässä
    Paljon ihania asioita elämässä ja kesäksi on niin paljon kivoi suunnitelmia, vähän pikku festarii ja tallinnaan känni/ shoppailu reissu Ehkä lähdetään pojan kanssa Berliiniin muutamaksi päiväksi, ei tiedä vielä tai sit lähden yksin ja poju jää kissavahdiksi himaan

     
     
  8. #24948
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Svk! Mä menetin isäni pienenä ja en edes muista hänestä mitään, mutta aina on ollut tunne, että jotain puuttuu.Äidin kanssa on asialliset välit, mutta ei tunnesidettä siihen ihmiseen.Olen pahoillani vanhempiesi menetyksestä
    Oon miettinyt usein, että olis ihanaa kun ois ollut rakastavat vanhemmat ja hyvä suhde heihin....

     
     
  9. #24949
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Kevät pistää viiraamaan, mulla on kokemusta parista keväästä jolloin ahdisti tosissaan. Silloin melkeinpä vihasi sitä auringonpaistetta, siitä tuli levoton olo ja asiat pyöri mielessä, menneet ja tulevat.
    Tämä on niin tuttua. "Huhtikuu on kuukausista julmin", sanoi joku, mutta kyllä se julmuus alkaa meilläpäin jo aikaisemmin. Keväällä on sattunut joitain ikäviä juttuja ja jotenkin tuo kirkkaus pistää mielen myllerrykseen. Kesäksi tilanne onneksi tasaantuu.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Ei sillä että olisi tarvetta olla sen kaveri enää, mutta ihmetyttää kuinka suorastaan ammattimaisesti osattu ottaa kaikki huomioon.
    Tähän nimenomaiseen asiaan kantaa ottamatta () yksi ystäväni sai tietää miehensä hakeneen avioeroa sillä tavalla, että tuli oikeuden kirje kotiin. He siis asuivat yhdessä ja mies ei ollut sanonut mitään. Sitten kun kirje tuli, mies muutti pois suunnilleen saman tien edelleen mitään perustelematta. Tämän jälkeen hän väitti, että ei ole toista naista suunnilleen siihen asti, että meni naimisiin tämän toisen kanssa. Jotkut ihmiset eivät vain halua kohdata hankaluuksia ja riitaa. Eihän ne kenestäkään varmaan kivoja ole, mutta joissain tilanteissa odottaisi ihmiseltä selkärankaa.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Svk! Mä menetin isäni pienenä ja en edes muista hänestä mitään, mutta aina on ollut tunne, että jotain puuttuu.Äidin kanssa on asialliset välit, mutta ei tunnesidettä siihen ihmiseen.Olen pahoillani vanhempiesi menetyksestä
    Oon miettinyt usein, että olis ihanaa kun ois ollut rakastavat vanhemmat ja hyvä suhde heihin....
    Ihan tavalliset suhteet meilläkin oli, tai itse asiassa äitin kanssa oli aikanaan aika hankalaa. Hän kun ei ollut ihan helpoin ihminen. Osittain lisäsurua ehkä tuottaa se, että kun ei ole omia lapsia, omien vanhempien hautaaminen on viimeinen aikuistumisen askel. Lisäksi molempien vanhempien kanssa viimeiset ajat olivat vaikeita ja ne onkin paljon mielessä. Isä sai yllättäen sepsiksen ja kuoli viikossa. Isän kuolinvuonna ensin kuoli avomiehen äidin mies, avomiehen isällä hoidettiin syöpää (josta parani), avomiehen äiti oli kuolemaa lähellä pari viikkoa isän kuoleman jälkeen, ja itse sain fudut lähes 11 vuoden työpaikasta. Lisäksi piti hoitaa siskon kanssa isän kuolinpesä eli tyhjentää asunto, oma lapsuudenkoti, ja myydä se ja mökki ja huolehtia äidin hoito. Äiti ei ollut dementian takia itsensä enää isän kuoleman aikaankaan ja tilanne paheni edelleen, kunnes sai aivoverenkiertohäiriön vajaa 2 vuotta isän jälkeen ja kuoli parin viikon kuluttua siitä. Onhan tällaisissa asioissa tietysti sulateltavaa joksikin aikaa. Selvästi on huomannut, että aina kun touhuaminen jonkin asian parissa hellittää, jää aikaa tunteakin jotain. Nämä ovat kuitenkin elämän normaalia kiertokulkua ja ottavat sen tilan minkä tarvitsevat.

     
     
  10. #24950
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Histamiinilla ollut aikasta hevii settii, ei ihme jos ahdistaa ja masentaa.Se on ihan normaalia ja vie aina oman aikansa ja itselleen pitää olla armollinen sekä surea rauhassa se aika minkä tarvitsee.
    Elämäähän se on niinkuin itse sanoit.
    Mulle kevät on aina ollut pahinta aikaa ja etenkin se väsymys mikä tulee, liittyen valoisuuteen.Nyt mulla on kuitenkin kauan kaivattu OMA MAKKARI ja kunnon verhot niin voi nukkua.

     
     
  11. #24951
    Paljon näemmä tapahtunut foorumilaisilla.... Tulevaisuuden ennustaminen se vasta vaikeaa onkin,mikä saattaa olla hyväksi.

    Ärsytyksen aiheisiin sen verran,että vanhemmiten luonne saattaa tasaantua. Aikaisemmin työyhteisössä tunnettiin minut melko mulkkuna,mutta nykyisin tulen toimeen kaikkien kanssa. Mikä on ilmapiirin kannalta oikein hyvä. Työteho on kyllä kärsinyt,mutta se ei ole mun päänsärky.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  12. #24952
    Höyryttelijä Neuroosi's Avatar

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    89
    Tullut oltua pois foorumilta melko kauan, kun tuo uusi laki veti kaikki kiinnostuksen aiheesta, niin nyt kun on lueskellut täällä juttuja niin yhä hirveämpään suuntaan on homma menossa. Ei mitään tolkkua noissa Paytrail/Valvira meiningeissä, ei tod! Onneksi itseäni ei paljon hetkauta koska PayPal on muutoinkin lähes ainut maksutapa jota tulee käytettyä.
    Niin ja se mikä ärsyttää on se että kivijalkaliikkeiden osalta ei löydy mitään tietoja mitä myyvät ja millä hinnalla, ymmärrän että tämä ei ole liikkeiden vika. Eikö tuota voisi kiertää jotenkin?
    En nimittäin muunkaan elektroniikan kohdalla jaksa kiertää Giganttia, Poweria etc. läpi vain vertaillakseni hintoja tai tarjontaa..
    Viimeksi muokannut Neuroosi; 07.03.18 kello 10:31.

     
     
  13. #24953
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Neuroosi Näytä viesti
    Tullut oltua pois foorumilta melko kauan, kun tuo uusi laki veti kaikki kiinnostuksen aiheesta, niin nyt kun on lueskellut täällä juttuja niin yhä hirveämpään suuntaan on homma menossa. Ei mitään tolkkua noissa Paytrail/Valvira meiningeissä, ei tod! Onneksi itseäni ei paljon hetkauta koska PayPal on muutoinkin lähes ainut maksutapa jota tulee käytettyä.
    Niin ja se mikä ärsyttää on se että kivijalkaliikkeiden osalta ei löydy mitään tietoja mitä myyvät ja millä hinnalla, ymmärrän että tämä ei ole liikkeiden vika. Eikö tuota voisi kiertää jotenkin?
    En nimittäin muunkaan elektroniikan kohdalla jaksa kiertää Giganttia, Poweria etc. läpi vian vertaillakseni hintoja tai tarjontaa..
    Tämähän on aivan perseestä. Lisäksi kun kylällä on yksi kivijalkamyymälä niin vertaile siinä sitten hintoja ja tarjontaa. Siitä yhdestäkin myymälästä saa olla kuitenkin kiitollinen. Silti ärsytti, kun huomasin, että se myymälä oli nostanut atopäiden hintoja tupakkalain jälkeen 40 % - olisin vain toivonut hintapaineen kohdistuvan muihin tuotteisiin. Mutta minkäs teet.

    Noin ylipäätään käsittääkseni on vielä sallittua yksityishenkilöiden keskustella keskenään tarjonnoista ja hinnoista, joten ehkäpä vaikkapa jollekin forumille voisi perustaa jonkin ketjun, jossa yksittäiset henkilöt kertoisivat ostoksistaan eri paikoissa, mainostamatta ja omaan kokemukseen perustuen.

     
     
  14. #24954
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,076
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SVK Näytä viesti
    myymälä oli nostanut atopäiden hintoja tupakkalain jälkeen 40 % - olisin vain toivonut hintapaineen kohdistuvan muihin tuotteisiin. Mutta minkäs teet.
    Paljonko kiskovat paketista Nautiluksen atopäitä ?? Joku 12€ tais olla 5kpl aikanaan?
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  15. #24955
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Paljonko kiskovat paketista Nautiluksen atopäitä ?? Joku 12€ tais olla 5kpl aikanaan?
    Noin 19 e/5 kpl/1.8 o. Sama Tritonin kanssa.

     
     
  16. #24956
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,076
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SVK Näytä viesti
    Noin 19 e/5 kpl/1.8 o. Sama Tritonin kanssa.
    Ohhoh, jopas on hinta
    No eipä vielä pariin vuoteen tartte ostella
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  17. #24957
    On hintaa juu.
    Tuolla hinnalla vääntää jo rakennettavaan esim. 0,4 kanttaali coileja 120-150 kpl.


     
     
  18. #24958
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SVK Näytä viesti
    Noin 19 e/5 kpl/1.8 o. Sama Tritonin kanssa.


    Onneks kanthalia, meshiä ja pumpulia ei vielä ole kielletty, rajoitettu tai verotettu mitenkään ja onneks niitäkin on aikamoiset varastot olemassa. Vituttais lievästi kun omalla maulla menis se about ato viikossa (jos on yhtään pumpuliin verrattavissa). Vielä enemmän vituttaa miten mahtaa tiivareiden ja pohjien käydä, jollei joku jollain taholla tuu järkiinsä.

     
     
  19. #24959
    Platinasta tehdyt coilit tulee halvemmaksiEikä tämä ole vitsi!

     
     
  20. #24960
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SVK Näytä viesti
    Noin 19 e/5 kpl/1.8 o. Sama Tritonin kanssa.
    Mistä nautiluksesta me tarkalleen ottaen puhutaan?

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •