Aihe: Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)

  1. #24641
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Rapia kuukausi sitten mursin kylkiluun töistä kotiin mennessä kotiportailla vedetyillä lipoilla
    Lentokoneessa istuminen oli aikas kivuliasta viime viikolla. Kestää paraneminen näköjään helvetin kauan. Kävin työterveydessä ja määräs panacodia ja buranaa
    Ei pystyny olemaan saikulla ja vajaan viikon päästä menin hakemaan tabuja
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  2. #24642
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    :-(

    Toivottavasti helpottaa. Me ollaan jollain tavalla soul-mate koska edellisenä pv sama juttu täällä. No mulla krooninen ja toistuu 1-2 kertaa vuodessa.

    2400mg Buranaa voi ottaa, MUTTA ei pitkään (mielellään jo 2. päivänä lasketaan ainakin 1800aan, ja 1200aan 3.) eikä yhtään aurinkoa jos noin paljon. No tämä nyt ei ongelma Suomessa syksyllä. Ota Precosaa suojaamaan vatsaa. Tai ainakin hapatettuja maitotuotteita (piimää, jugurttia, viiliä). Ellei helpota niin tohtorille. Tippaakaan kuppia ei noilla määrillä Buranaa, tai aivoverenvuoto.
    Voi sullakin on Joko sulla on parempi olo?

    Kyl mä aattelin ottaa vielä yhen nelisatasen niin olis sit 1600mg tälle päivää. Burana vaan on hiuksia nostattava lääke kun se periaatteessa on kielletty mulla, koska tuon mun sairauden kanssa se voi tappaa paskalla tuurilla johonkin verenvuotoon kerrasta. Sanottu että parasetamoli sallittu ja sillä oonkin yleensä pärjänny tai sit enintään sillä nelisatasella buranalla joskus harvoin ja se on tehonnu hyvin. Mut toisaalta mä oon periaatteessa terve (remissiossa) nykyään niin tuskin se henki pakenee buranasta. Precosaa vois kyl syyä kaveriks. Sitä en oo tiennykkää että alkosta+buranasta voi tulla aivoverenvuoto

    Mut sauna vanhin lääkkehistä, pistin lämpeen jos siellä elpyis. En kyl tiiä miten saan pestyä hiukset mut ehkä saunassa notkistuu. Tuli mieleen se vanha urbaanilegenda mummosta joka koitti saunassa laittaa jalat niskan taakse

     
     
  3. #24643
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 26.03.19 kello 08:02.

     
     
  4. #24644
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Rapia kuukausi sitten mursin kylkiluun töistä kotiin mennessä kotiportailla vedetyillä lipoilla
    Lentokoneessa istuminen oli aikas kivuliasta viime viikolla. Kestää paraneminen näköjään helvetin kauan. Kävin työterveydessä ja määräs panacodia ja buranaa
    Ei pystyny olemaan saikulla ja vajaan viikon päästä menin hakemaan tabuja
    Reilu pari kuukautta on enemmän kipiä

     
     
  5. #24645
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Voi sullakin on Joko sulla on parempi olo?

    Kyl mä aattelin ottaa vielä yhen nelisatasen niin olis sit 1600mg tälle päivää. Burana vaan on hiuksia nostattava lääke kun se periaatteessa on kielletty mulla, koska tuon mun sairauden kanssa se voi tappaa paskalla tuurilla johonkin verenvuotoon kerrasta. Sanottu että parasetamoli sallittu ja sillä oonkin yleensä pärjänny tai sit enintään sillä nelisatasella buranalla joskus harvoin ja se on tehonnu hyvin. Mut toisaalta mä oon periaatteessa terve (remissiossa) nykyään niin tuskin se henki pakenee buranasta. Precosaa vois kyl syyä kaveriks. Sitä en oo tiennykkää että alkosta+buranasta voi tulla aivoverenvuoto

    Mut sauna vanhin lääkkehistä, pistin lämpeen jos siellä elpyis. En kyl tiiä miten saan pestyä hiukset mut ehkä saunassa notkistuu. Tuli mieleen se vanha urbaanilegenda mummosta joka koitti saunassa laittaa jalat niskan taakse
    Jos lihaksissa on tulehduksen aiheuttama kipu, ei sauna oo paras vaihtoehto

     
     
  6. #24646
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Joo, jos sun pohjaterveys ei suosi Buranaa, niin himmaa noista määristä, ovat vaan tosihätään jos ei muuta rasitetta.

    Helpotti nyt ihme kyllä yhdessä päivässä. Eilen oli niskat ihan jumissa, mutta jo nyt ihan suht OK. Talvella noi on pahimpia.

    Burana ja kuppi ei sovi yhteen. Vielä vähemmän Aspiriini+kuppi, mutta eipä kukaan enää Aspiriinia osta kuin sydänvaivoihin.
    No onneks on kuppi Ben&Jerrysiä pakkasessa oottamassa että tuun saunasta, se on paras lääke varmasti

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti
    Jos lihaksissa on tulehduksen aiheuttama kipu, ei sauna oo paras vaihtoehto
    Sehän selviää, että onko Ennen on pieniin kolotuksiin sauna auttanu, toivotaan että auttas tälläki kertaa
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Parasetamoli ei auta paskaakaan jumissa oleviin lihaksiin.

    Mutta lääkerasitusta voi keventää ottamalla molempia yhtä aikaa mutta vähemmän per roppi. Kipuun Para auttaa, ja Ibuprofeeni taas lieventää lihasturvotusta jne. Para rasittaa maksaa, ja Ibuprofeeni rasittaa vatsaa. Jakamalla annoksen saa parhaat hyödyt mutta minimoi haittavaikutukset. Päälle vähän suojaa vatsalle nii hyvä tulee.
    En oo ajatellukkaa että niitä vois käyttää ristiin Pitää lisätä parasetamolikin tähä cocktailiin testiks

     
     
  7. #24647
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 26.03.19 kello 08:03.

     
     
  8. #24648
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Perhana, Mitän jädeä ei oo pakkasessa. Tekis mieli. Mutta korjataan huomenna.
    Ben & Jerrysin Blondie, chocolate fudge brownie ja karamel sutra on ihanimmat jätskit maailmassa (Nyt on tota chocolate fudge browniee). Half baked on kyl kans ihana

     
     
  9. #24649
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Rapia kuukausi sitten mursin kylkiluun töistä kotiin mennessä kotiportailla vedetyillä lipoilla
    Lentokoneessa istuminen oli aikas kivuliasta viime viikolla. Kestää paraneminen näköjään helvetin kauan. Kävin työterveydessä ja määräs panacodia ja buranaa
    Ei pystyny olemaan saikulla ja vajaan viikon päästä menin hakemaan tabuja
    Mulle tulee huono olo kaikista kolmiosärkylääkkeistä ja vatsa ei kestä buranaa. Mulla kun on tarvetta ottaa jotain pitkäaikaiseen särkyyn niin mulla on panadol ja mielestäni tehokas Arcoxia. Arcoxia alkaa vaikuttaa vasta 24 tunnin jälkeen mutta yllättävän vähän kuulen että sitä käytetään? Mun mielestä se on kuitenkin aika tehokas iskias-särkyyn jne. Eikä ole kolmiolääke. Eikä rasita vatsaa.

     
     
  10. #24650
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 26.03.19 kello 08:04.

     
     
  11. #24651
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    mulla on panadol ja mielestäni tehokas Arcoxia..
    Tuli vaan mieleen edellisestä. Huomaa Benji että sulla on jo tuo combo. Arcoxia on NSAID kuten Burana, ja kahta NSAID lääkettä ei saa ottaa päällekkäin.

    Panadol on parasetamolia.

    Tiesitkin varmaan tämän, mutta pelästyin, luult aiheetta.

     
     
  12. #24652
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Ja panacod ja panadol on hiukka eri tavaraa
    Panacod & burana 800mg coctail vaikuttaa meikäläiseen ku 4 olutta🤣
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  13. #24653
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 26.03.19 kello 08:05.

     
     
  14. #24654
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 26.03.19 kello 08:05.

     
     
  15. #24655
    Emännän autosta (Pösö 307) petti takapöntön/väliputken liitospanta, seurauksena se, että takapönttö kääntyi auton pohjaa vasten. Sattumalta siinä kohtaa menee vas. takapyörän ABS-piuhan jälkeinen johto, eikös se sitten päättänyt sulaa oikariin. Nyt sitten metsästetään ko. johdonpätkää, T: nimim. Pösön sähkökuvia netistä epätoivoisesti etsivä...
    "Not a bad life really"

     
     
  16. #24656
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    No joo heräsin itsekin eilen aamulla niskat vinossa ja migreenin se lykkäs tietenkin.Viime yö meni kävellessä ja aimo annos tabuja kovien kipujen takia.Vieläkin juilii, mutta pahin takana, joten kauppaan vois kohta mennä.Aivan helvetin ärsyttävää nää pääkivut
    Mulla on aurallista sekä auratonta migreeniä, jännityspäänsärkyä joka yleensä laukaisee migreenin ja kerran kuussa hormonaalinen migreeni.
    Melkein helpompi laskea kuukaudessa päivät, milloin ei oo pää kipeä.
    Erilaisia lääkecoctaileja käytän riippuen, mikä migreeni menossa....

    Mulla nää on olleet matkassa koko elämän, välillä helpottuen, mutta nyt taas pahentuneet hormonaalisista syistä ja stressistä

     
     
  17. #24657
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Emännän autosta (Pösö 307) petti takapöntön/väliputken liitospanta, seurauksena se, että takapönttö kääntyi auton pohjaa vasten. Sattumalta siinä kohtaa menee vas. takapyörän ABS-piuhan jälkeinen johto, eikös se sitten päättänyt sulaa oikariin. Nyt sitten metsästetään ko. johdonpätkää, T: nimim. Pösön sähkökuvia netistä epätoivoisesti etsivä...
    Ei hätää, olen täällä taas paskojen korjaamovinkkieni kanssa

    Se johto on "normaalia" coaxaalikaapelia, ei mitenkään kovinkaan harvinaista lopulta. Kannattaa ensin selvittää onko se johto mennyt rikki samasta pätkästä missä on anturi vai edempää. Jos se vaurio on suoraan anturissa olevassa pätkässä, kannattaa selvittää mitä anturi maksaa, jos edempänä niin sen voi yleensä korjata. Vähän nypertämistä vaatii toki tuon johdon rakenteen takia, mutta johtimia siellä menee vain kaksi joten sen puolesta ei mikään mahdoton homma.

    Kannattaa myös muistaa että yleensä noissa pösöissä jää abs vika päälle jos kontaktin kanssa on ollut pienikin ongelma, joten valo ei sammu ennen kuin on käytetty testerin päässä vaikka vika olisikin jo poistunut. Anturin toiminta on melko helppo mitata, voin neuvoa vaikka YVllä jos tarvetta ilmenee.

     
     
  18. #24658
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zkys Näytä viesti
    Ei hätää, olen täällä taas paskojen korjaamovinkkieni kanssa

    Se johto on "normaalia" coaxaalikaapelia, ei mitenkään kovinkaan harvinaista lopulta. Kannattaa ensin selvittää onko se johto mennyt rikki samasta pätkästä missä on anturi vai edempää. Jos se vaurio on suoraan anturissa olevassa pätkässä, kannattaa selvittää mitä anturi maksaa, jos edempänä niin sen voi yleensä korjata. Vähän nypertämistä vaatii toki tuon johdon rakenteen takia, mutta johtimia siellä menee vain kaksi joten sen puolesta ei mikään mahdoton homma.

    Kannattaa myös muistaa että yleensä noissa pösöissä jää abs vika päälle jos kontaktin kanssa on ollut pienikin ongelma, joten valo ei sammu ennen kuin on käytetty testerin päässä vaikka vika olisikin jo poistunut. Anturin toiminta on melko helppo mitata, voin neuvoa vaikka YVllä jos tarvetta ilmenee.
    Kiitos vinkeistä.

    ABS-anturilta tulee johdonpätkä, ja tämä on ehjä. Sitten on liitin ja siitä lähtevä johto matkaa pakoputken yläpuolelta toisen takapyörän suuntaan, ja tämä johto siis sulanut klöntiksi yhdestä kohtaa.

    Pösö oli kyläsepällä, ja siellä ne vaihtoi uuden liitospannan pakoputkeen. Siinä sepän kanssa pikaisesti tuota johtohässäkkää ihmeteltiin, meinasi että jos on "tavallista" johtoa, niin helppo vaihtaa. Nyt kun selvisi mitä tuo johto on, niin täytyy viedä auto uudestaan pajalle lähipäivinä. Ei viitsi itse tuossa pihamaalla möyriä auton alla, helpompaa kun auto nosturilla.
    "Not a bad life really"

     
     
  19. #24659
    Höyryttelijä jesmaani's Avatar

    Liittynyt
    11/2016
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    84
    Noh vituttaahan se kuin pientä oravaa. Luovutin tuossa muutama kuukausi sitten kokonaan höyryttelyn suhteen, hävitin lähes koko kaluston ja aloin taas imemään röökiä. No sitten iskivät ne röökin huonot puolet ja koko ajan oli happi lopussa. Tuli käytettyä nuuskaa kuukauden verran ja se jonkin verran jeesasi mutta koko ajan oli tarve tupakoida. Sitten muistin taas höyryttelyn ihanuuden. Nyt taas imetään höyryä kolmatta päivää ja koitetaan pysyä erossa noista tupakkatuotteista. Perkele kun ihmismieli on heikko -.-

     
     
  20. #24660
    Höyrypää Juhani's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Juankoski
    Viestit
    842
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jesmaani Näytä viesti
    Noh vituttaahan se kuin pientä oravaa. Luovutin tuossa muutama kuukausi sitten kokonaan höyryttelyn suhteen, hävitin lähes koko kaluston ja aloin taas imemään röökiä. No sitten iskivät ne röökin huonot puolet ja koko ajan oli happi lopussa. Tuli käytettyä nuuskaa kuukauden verran ja se jonkin verran jeesasi mutta koko ajan oli tarve tupakoida. Sitten muistin taas höyryttelyn ihanuuden. Nyt taas imetään höyryä kolmatta päivää ja koitetaan pysyä erossa noista tupakkatuotteista. Perkele kun ihmismieli on heikko -.-
    Itse poltan askin kun tuntuu siltä, viimeisen viiden vuoden aikana oon polttanu noin muutaman kartongin. Mutta se on huomattavasti vähemmän kuin ennen siirtymistä höyryttelyyn, ja maistuuhan se rööki vieläkin ihan pirun hyvälle. Ei kannata olla itselleen liian ankara, välillä voi ottaa vähän löysää...

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •