Aihe: Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)

  1. #24461
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Kiitos <3 Mun mummilla on ollut kaksi tai kolme aivoinfarktia, mun isomummi siis sen äiti kuoli laakista aivoinfarktiin kun olin pieni. Mummi on toipunut ihan hyvin vaikka aikaa siihen on mennyt, mutta huomaa että ne aivoinfarktit ehkä vähän muuttaa jotenkin luonnetta ja olemusta. Ne (verta ohentavat?) lääkkeet kait aika hyvin vähentää sitä riskiä saada uusi infarkti kunhan se lääkitys vaan saadaan sopivaan tasapainoon, ainakin niin että ne mitä tulee on sit tosi paljon lievempiä... Olisko sunki äidillä varmaan hyvä lääkitys kans siihen?



    Oonkin ymmärtänyt että naisilla pahimpia syöpiä on nämä kohtuun/munasarjoihin jne. iskevät Sinänsä varmaan saa olla "kiitollinen" jos syöpälotosta saa rintasyövän, kun se on tosi yleinen niin siitä ja sen hoidosta on tosi paljon kokemusta, eikä kai muutenkaan aggressiivisin syöpä yleensä.

    Kylhän sitä ydinlaskeumaa taitaa olla vieläkin sienissä Suomessa joka paikassa Oliko mustaa sadetta ja ihmettelikkö sitä
    On sillä lääkitys ollu jo vuosia, mutta eipä auta. Pahempia vaan ovat joka kerralla. Tai siis toki ei sit tuu tukoksia, vaan tulee aivoverevuotoja. Syksyn tällissä oli sekä että, tukos ja vuoto. Vei koko vasemman ouolen näkökeskuksen ja vaurioitti muistia. Äitiltä hävis n. 20 vuotta lähes kokonaan. Ei mm. muista mun ja sisarusteni syntymäpäiviä enää, nimet sentään muistaa. Ja kaikkein paskinta on, että ymmärtää ettei muista...

     
     
  2. #24462
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    VITUN POSTILAITOS.


    Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  3. #24463
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Eihän se toki meinaa, että todella sairastun itse, mutta esim lekuri ohjeistanut käymään säännöllisesti papassa.Oon puristellut ja tutkinut rintojani, muttei ole hajuakaan mikä patti on hyvä / huono Aattelin just, että pitää tilata aika rintojen tutkimiseen ja näitä vaihdevuosi juttuja päivittää.En oikeasti itse osaa tutkia niin saavat opettaa samalla
    Papassa on kyl hyvä muistaa käydä säännöllisesti, koulukaverin äiti ei tainnu olla edes 50 kun sai jonkun kohtusyövän ja ne on niin aggressiivisia syöpiä yleensä että siinä kävi miten arvata saattaa. :/ Sehän se kai siinä tutkimisessa on ideana että oppii että mitkä pallerot ja pahkurat siellä kudoksessa on normaalisti niin huomaa jos sinne on tullu jotain uutta Mut se on hyvä tutkituttaa niin pääsee sit varmasti normaalitilanteesta aloittamaan sen omatoimisen tutkimisen jatkossa.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mimoza Näytä viesti
    On sillä lääkitys ollu jo vuosia, mutta eipä auta. Pahempia vaan ovat joka kerralla. Tai siis toki ei sit tuu tukoksia, vaan tulee aivoverevuotoja. Syksyn tällissä oli sekä että, tukos ja vuoto. Vei koko vasemman ouolen näkökeskuksen ja vaurioitti muistia. Äitiltä hävis n. 20 vuotta lähes kokonaan. Ei mm. muista mun ja sisarusteni syntymäpäiviä enää, nimet sentään muistaa. Ja kaikkein paskinta on, että ymmärtää ettei muista...
    No se on paha jos tajuaa että elämästä on hävinny 20 vuoden siivu. Mut jos se oli syksyllä, niin kenties muisti voi vielä palaillakkin. Mun mummilla meni varmaan melkein 2 vuotta että siitä tuli "normaali", alussa se ei edes muistanu miten vaikka jotain kodinkoneita käytetään ja kun sille näytti niin se ei muistanu taas seuraavallakaan kerralla. Mut nykyään osaa taas On se vähän höperömpi kun ennen mutta ei enää niin selvästi.

     
     
  4. #24464
    Sitä varten te nuoret olette, että pidätte läheisistänne huolta, Suomessa on perhe käsityksenä ohentunut häihin ja hautajaisiin. Kelvotonta sakkia. Miten helvetissä voi vanhuksilla olla hätä, jos on nuorempaa sukua elossa?

     
     
  5. #24465
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    No ei ne vanhemmatkaan aina ole välttämättä lapsistaan huolta pitäneet, kelvotonta sakkia on kaikissa ikäluokissa ollut aina

     
     
  6. #24466
    Tuitulle tsemppiä, tuli nyt vasta luettua. Rintasyövässä on todella hyvä ennuste. Valitettavasti se on se syöpä, jonka kanssa useimmat naiset joutuu joskus tekemisiin jos ei itsellä niin tutulla tai sukulaisella. Mulla on sukurasitusta molemmilta puolilta, mm. äidillä oli rintasyöpä kun minä olin alle 2. Rinta meni mutta hän selvisi. Kyllä se riski on aina välillä mielessä.

    Kuoleman pelkokaan ei auta yhtään mitään. Ei siihen oikein voi varustautua. Pitää vaan yrittää nauttia niistä hetkistä mitä voi ja surra sitten kun on sen aika. Yritähän pärjätä!

     
     
  7. #24467
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SVK Näytä viesti
    Tuitulle tsemppiä, tuli nyt vasta luettua. Rintasyövässä on todella hyvä ennuste. Valitettavasti se on se syöpä, jonka kanssa useimmat naiset joutuu joskus tekemisiin jos ei itsellä niin tutulla tai sukulaisella. Mulla on sukurasitusta molemmilta puolilta, mm. äidillä oli rintasyöpä kun minä olin alle 2. Rinta meni mutta hän selvisi. Kyllä se riski on aina välillä mielessä.

    Kuoleman pelkokaan ei auta yhtään mitään. Ei siihen oikein voi varustautua. Pitää vaan yrittää nauttia niistä hetkistä mitä voi ja surra sitten kun on sen aika. Yritähän pärjätä!
    Kiitos. Sukurasite vakaviin sairauksiin on varmasti semmoinen ikävä varjo, mutta ehkä silloin osaa olla enemmän valppaana ja huomata ajoissa.

    Onhan se tosi yleinen syöpä ja niin hyvä ennuste ettei kirvestä kannata kaivoon heittää. Eiköhän kaikki mee hyvin. On helpottanut kun on lukenut aiheesta. Rintasyövän suhteen tieto ei ole lisännyt tuskaa vaan päinvastoin.

    Ja jostain mun luonne on periytynyt Kyllä siinä syöpäsolut säikähtää ja kutistuu jo kauhusta kun huomaavat että nyt tuli tehtyä paha virhearvio!

     
     
  8. #24468
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SVK Näytä viesti
    Pitää vaan yrittää nauttia niistä hetkistä mitä voi ja surra sitten kun on sen aika.
    Paremmin ei voisi sanoa elämänohjetta.

     
     
  9. #24469
    Pitääkin olla perheessä ainut joka tekniikan päälle jotain ymmärtää.. Sisko ostamassa imacia ja kysyy neuvoa miulta, kun kerran oon nörtti, ni miun pitäis näistä ymmärtää. Mutta kun ei ymmärrä. Miksi käytetyssä late 2013 imacissa on sama prossu ku pakastavedetyssä powerissa myynnissä olevassa? Ja miksi vanhemmassa on geforce näyttis, kun uudemmassa ei ollenkaan? Eikös koneiden pitäisi olla uudempana parempi eikä toisinpäin? Apple: Kun pyydätte koneista melko runsaasti rahaa, niin perustelkaa se niin, että PCn käyttäjätkin ymmärtää..

     
     
  10. #24470
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Ei niissä periaatteessa sama prossu oo. Toki molemmista löytyy Intel i5, mutta eri sukupolvea. Käytännössä ei kuitenkaan mitään eroa.

    Samaten tuo late 2013 iMacissa oleva Geforce GT 755 / GTX 775 on suhteellisen paska, ja nykyisissä oleva Iris Pro 6200 on työkäytössä jopa parempi. Kalliimmissa iMaceissa on toki AMD:n näytönohjain.

     
     
  11. #24471
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Kauhajoki
    Viestit
    116
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Existance Näytä viesti
    Pitääkin olla perheessä ainut joka tekniikan päälle jotain ymmärtää..
    Tuttu tunne..

    Lähetetty minun LG-K420 laitteesta Tapatalkilla

     
     
  12. #24472
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Firefox sekoilee jotain juutuubin kanssa. Tekstit näkyy hiton isona, joutuu zoomailemaan pienemmäksi et pystyy edes lukemaan. Pari päivää nyt menny tuolla, paitsi välillä oli hetken ihan ok

    Kuvassa vasemmalla firefox ja oikealla Chrome

    Kai se on kohta Chromeen vaihdettava...

    Screenshot at 2017-06-29 20:24:02.jpg

     
     
  13. #24473
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    39
    Vittu! Tuuli paiskas parvekkeenoven pyykkitelinettä päin ja ikkunaan siitä meni paskaks

     
     
  14. #24474
    Pistä Tuulille lasku.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  15. #24475
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    39
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Pistä Tuulille lasku.
    Nyt ei kyllä naurata

     
     
  16. #24476
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    215
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Firefox sekoilee jotain juutuubin kanssa. Tekstit näkyy hiton isona, joutuu zoomailemaan pienemmäksi et pystyy edes lukemaan. Pari päivää nyt menny tuolla, paitsi välillä oli hetken ihan ok
    Se on se **tun juutuubi. Koko ajan poikien pitää säätää ja vääntää alustaansa "paremmaksi". Ja vitut - pelkkiä rahan perässä juoksevia amatöörejä koko googlen porukka. Mutta kun ovat lähestulkoon monopoliasemassa niin minkäs teet. Tuubi tökkii firefoxin kanssa taas välillä, ihan niin kuin aina muutaman kuukauden välein on tapana. Prosessorin käyttö huitelee sadassa prosentissa ilman mitään järkevää syytä. Tarpeeksi monta refreshiä, niin palatuu ennalleen, ehkä.

    Okei, okei, voihan se olla firefoxinkin syytä kun ei se ole luotettavuudeltaan koskaan ollut huippuluokkaa, mutta silti - mitä vähemmän googlea, microsoftia, applea, sun muita isoja perseilijöitä, sen parempi...

    PS. En tiputa mikkiä, koska se on idioottihipstereiden hommaa.
    - "Eihän sitä koskaan tiedä, tiedäthän."

     
     
  17. #24477
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/art...aroita/6488440

    Tuli melkein fyysisestikkin oksettava olo kun luki tämän... Miten hulluja voi olla ihmiset, ja miksei tuota naista kukaan voinut auttaa? Kun oli jo useita kertoja yrittänyt lähteä. Tai miksei vaan lähtenyt, tietyssä pisteessä mikä tuollakin oli jo ylitetty on viisainta pakata matkalaukkuun vain tärkeimmät kamat ja kakara kainaloon ja häipyä mitään sanomatta vanhemmille/ystävälle/naisten turvataloon tms., vaikka Iittalan astiastot ja Vallilan verhot joutuisikin sitten ostamaan uudestaan. Eikö Suomessa vois saada vaikka poliisia muuttoavuksi jos pelottaa Tai palkata pari helvetin enkeliä tai kannonpallia muuttoapulaisiksi tai jotain.

     
     
  18. #24478
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Tai miksei vaan lähtenyt
    Surullinen juttu, mutta tuossa kai se oleellisin asian tiimoilta.
    Ei näistä aina välttämättä ulkopuoliset osaa aavistaakaan, kuinka vakava tilanne voi olla.

    Omakohtaisia kokemuksia valitettavasti löytyy: Työkaveri (tosin eri työtehtävissä, eli ei oltu päivittäin tekemisissä) oli selkeästi allapäin/masentunut pitkiä aikoja, ja kyselyihin vastasi vaan, että kaikki on ok. Jäi sitten pitkälle sairaslomalle, ja luultiin että on joku vakavampi sairaus kyseessä. Monta kuukautta jälkeenpäin hirtti sitten itsensä, ilmeisesti "vain" masennuksen takia.
    Ei kukaan meistä töissä osannut aavistaakaan, että tilanne ajautuu tuohon pisteeseen. Eikä tainnut työkaveri hakea ammattiauttajien apua, tai sitten sitä ei vaan saanut.
    "Not a bad life really"

     
     
  19. #24479
    Höyrykonkari Silveri's Avatar

    Liittynyt
    03/2017
    Sijainti
    Tornio
    Viestit
    289
    Alakerran asukas päätti puolen yön jälkeen et nyt on hyvä aika iskeä nyrkkeilysäkkiä sillo 00.30-01.00 välillä. En varmaan olisi herännyt siihen, mutta unta yrittäessä hieman häiritsi. Päätin aamulla antaa vastalahjan eli klo 8.01 pyykkikone pyörimään ja radio hieman normaalia lujemmalle. Harmi vaan ku linkous alkoi vasta 9n maissa.

     
     
  20. #24480
    Ikä ei tule yksin. Nappailla 3 lääkäin määräämää pilleriä joka aamu + 1 luontaistuote että päivän saa alkamaan.

    Ja iltasisin 3 reseptilääkettä ja 2 luotaistuotetta että saa nukuttua jotenkuten, unta pehkoo jo klo 9. aina ylös n. klo 3, ei kusihätään vaan unessa pitävät rojut poistuneet elimistöstä.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •