Aihe: Ärsyttää!! Mua harmittaa!! (Rage-thread)

  1. #23601
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ahteri Näytä viesti
    Kaikki amurican hömpötyspäivät on vaan niin hianoja. Lisää näitä. Seuraavaks vaikka heinäkuun neljäs ja kiitospäivä tänne kans
    Ei tule.... jos Suomeen tulee uusia juhlapäiviä niin nykymenolla niissä on kaikissa al- etuliite.... Mutta jätetään tämä politikointi tähän ja puhutaan vaikka sähkötupakoista.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  2. #23602
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JayKay70 Näytä viesti
    Mikäs tänään ärsyttää..? No tietysti huominen Black Friday ja isot alennusmyynnit vähän siellä sun täällä. Tarvitsen kipeästi uuden tietokojeen (pöytämallin) tämän viimeisiään vetelevän (vm. 2012) Gigantin halpislaitteen tilalle ja ajattelin, että voisi olla hyvä jos sillä uudella tietsikalla voisi jotain FPS-pelejäkin pelata (kun noiden konsoliräiskintöjen kanssa menee hermot). Tokihan näitä tarjouksia on jo nyt ja vielä enemmän tulossa, mutta kun olen pudonnut täysin näytönohjainten ja muiden olennaisten komponenttien kehityksen kelkasta, niin käytännössä hyväpuheinen myyjä saisi minut ostamaan mitä tahansa sontaa, eikä hermot jaksa enää tutkia arvosteluja enää lainkaan Ja kun se kone ei nyt aivan älyttömästi saisi maksaa, niin siksi toivo elää näissä huomisen tarjouksissa... Tämä ymmärryksen puute nykylaitteiden spekseistä ja hinta/laatu-suhteesta yms. haittaa pahasti myös itsekasattavan kombon kokoamista ja siksikin ajattelin tyytyä valmispakettiin ja se mikä ärsyttää on, että joudun kyttäämään noita tarjouksia (hyvin) monelta eri toimijalta ja tekemään mahdollisen ostopäätöksen nopeasti ja huomattavasti suppeammalla taustatyöllä mihin olen tällaisissa ostoksissa tottunut...

    Niin ja sitten tietysti on sitä kaikkea muutakin kivaa alekamaa tyrkyllä, jota ei edes tajua tarvitsevansa ennen superhypermegatarjousilmoituksen näkemistä
    Konetta ei sitten kannata ostaa mistään marketista tai Kikantista. Saa vaan pari hyvää mainoksessa mainittua osaa (nekin usein paskemmasta päästä tarjontaa) ja loput osat onkin sitten melkeen vain näön vuoksi hajoamassa paikoillaan (virtalähteet ja emolevyt noissa pakettikoneissa aika järjestäen sellaista kuraa, että niistä pitäisi maksaa asiakkaalle, että ne suostuu ottamaan). Lisäksi sillä kun ostaa osat erikseen ja joko sitten maksaa firmalle kokoamisesta sen 50-100€ tai säästää nekin ja kokoaa ite, niin saa usein halvemmalla rakennettua sen markettikoneen ja kun se koneen kokoaminen ei mitään rakettitiedettä ole ja jos osaal aittaa kuution neliön muotoisesta aukosta ja pallon pyöreästä, niin se onnistuu vähäisellä aivo työskentelyllä. Tässä ja tässä nyt pari eri halvemman hintaluokan pakettia (Paul's Hardwaren kokoamat), joista ainakin suurin osa osista löytyy varmaan ihan Jimm'siltä tai verkkokaupasta, jollei sitten halua mennä helpolla ja tilata partpickerin linkkien kautta ja tossa vielä video noiden kokoonpanojen suorituskyvyistä (samalta kaverilta löytyy myös videot ainakin tuon 500€ koneen kasaamiseen tyyliin ratakiskosta väännettynä).

     
     
  3. #23603
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JayKay70 Näytä viesti
    Olet asian ytimessä ja olen itsekin pudonnut täysin kehityksen kelkasta nykykomponenttien suhteen Minimihinta edes jotenkuten asiansa hoitavalle pelikoneelle on (ymmärtääkseni) ollut jo kauan siinä tonnin hujakoilla tai vähän yli ja nyt kun siirryin irtisanomisajalta ansiosidonnaiselle, niin ihan tätä ei huvittaisi maksaa vaikka säästöjä onkin... En kaipaa mitään kaikkein hienointa silmäkarkkia ja mielessä olikin lähinnä sellainen kokoonpano, joka pyörittäisi uusiakin pelejä nykimättä edes kohtuullisella resoluutiolla. Edellisen kerran olen perehtynyt näihin asioihin kunnolla vuosikymmenen vaihteessa ja tyhmempi voisi jopa luulla, että kehityksen kehittyessä myös suorituskykyisten komponenttien hinta laskisi ja asiallisen koneen saisi kasattua halvemmalla. Mutta ei Ja viimeistään pelikehittäjät pitävät huolen, että silmäkarkille vaaditaan edelleenkin "riittävästi" tehoja. Eikö ne ikinä opi optimoimaan koodiaan, kysyn vaan...

    Mulla löytyy kyllä PS3 ja Xbox 360, mutta juuri näiden räiskintäpelien (FPS) pelaaminen pädillä on silkkaa tuskaa ja siksi kiinnostus PC-pelaamista kohtaan heräsi pitkästä aikaa uudelleen. Puhumattakaan nyt jostain strategiapeleistä ja vastaavista. Steamistäkin saisi ladattua pelejä sen verran edullisesti, ettei olisi edes hinnasta kiinni. Varsinkin kun en ole mikään nopea pelaaja ja jotain GTA 4:kin jauhoin (säännöllisen epäsäännöllisesti) varmaan vuoden ja pääsin ehkä 75%:iin Joten ei niitä pelejä tarttis edes hankkia niin usein, että muodostuisi isoksi rahareiäksi.
    *OHJE* 1080p pelikone (päivitetään keskiviikkoisin) | MuroBBS

    Tässä hyvä ketju muropaketista juuri kyseiseen onglemaan. Ketju päivitetään kerran viikossa ja tämän ketjun suositusten pohjalta kasasin itse juuri vuosi sitten pelikoneen. Aloitusviestissä on muutama eri hintavaihtoehto myös.

     
     
  4. #23604
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,622
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ahteri Näytä viesti
    Oon tässä kans puntaroinu, kun pitäis konetta päivittää, että vaihtaisko läppäriin. Tulee vaan jokunen mutta mieleen. En voi sietää läppäreiden näppistuntumaa, pitäis kumminkin olla usb näppis kiinni, sama hiiren kans. Näyttö liian pieni, jos edelleen puhutaan kannettavista sylitietokoneista, pitäis kytkee ulkoinen näyttö. Mut muuten kyllä läppärilläkin pärjäis.

    benji katsoppas käytettyjä. Oon tuossa vähän seuraillu kun yhdessä paikassa tulee välillä käytettyjä "teho"yrityskoneita kaupaksi kohtuu rahaan. On vaihdettu ssd kiintolevyä ja parempaa näyttistä. Ja takuunkin vielä myöntävät
    Mä voisin vaihtaa pöytäkoneeni tablettiin sitten kun tämä tulis markkinoille, tosin voisi olla vaikeaa ottaa se mukaan

    Suomalaisfirma julkaisi jättitabletin, josta toivotaan TV:n korvaajaa: "Lähdetään valloittamaan maailmaa" - Tivi

     
     
  5. #23605
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Onko Windows kuinka merkittävä menoerä noissa paketeissa? Ei mitään käryä hinnoista. +10 vuotta sitten mentiin kopio XP:llä, onnistuneekohan nykyään piratisoida?

     
     
  6. #23606
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Kyllä Windowsin voi vielä nykyäänkin warettaa.

     
     
  7. #23607
    Ostin joskus aikoinaan murobbs-foorumilta Windows 10, 25€ hintaan ja hyvin on toiminut.

    Lähetetty minun SM-J500FN laitteesta Tapatalkilla

     
     
  8. #23608
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Nuo halpa-Windowsit on lähes poikkeuksetta MSDN-/Dreamspark- tai vastaavalla lisenssillä hommattu ja siinä on riski että jossain vaiheessa lopettaa toimimisen. Tietenkin jos lisenssitarran saa samaan rahaan niin sitten kyseessä on ihan turvallinen ostos.

     
     
  9. #23609
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Kyllä Windowsin voi vielä nykyäänkin warettaa.
    Ok. Näin maallikkona voisi helposti luulla ettei niin helposti käy enää nykyään.

    E. Itse säikeen aiheeseen. Tajusin/sisäistin että 3,5kk vanhempainvapaat on nyt käytetty. Maanantaina haalarit niskaan ja pikkuneiti jää äitinsä kanssa kotiin.
    Viimeksi muokannut Mäntti; 25.11.16 kello 12:13.

     
     
  10. #23610
    Ja viimeistään pelikehittäjät pitävät huolen, että silmäkarkille vaaditaan edelleenkin "riittävästi" tehoja. Eikö ne ikinä opi optimoimaan koodiaan, kysyn vaan...
    Ei ne opi,tosin kyseessä voi olla salaliitto raudan ja softan tekijöiden kesken...

     
     
  11. #23611
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja hamis22 Näytä viesti
    Ei ne opi,tosin kyseessä voi olla salaliitto raudan ja softan tekijöiden kesken...
    Ne on nää nykyajan ohjelmointikalut vissiin sellasia et ne kääntää ei optimaalista koodia? Toista oli ennen kun ohjelmoitiin suoraan "konekielellä", sillä tuli lyhyitä ja nopeita ohjelmia

    LD BC,0FFFFH
    LOOP: DEC BC
    JP NZ,LOOP

     
     
  12. #23612
    Höyrypää beyonder's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Queer Capital
    Viestit
    807
    Suomessa kun on vähän tiukemmat säännöt roskapostin suhteen. Katsotaan mitä viranomaiset sanovat tästä, ei löydy edes unsubscribe-mahdollisuutta.



    Btw. En ole antanut mailiosoitetta tuon jäppisen bisneksille. Mistälie kaivanut.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Ne on nää nykyajan ohjelmointikalut vissiin sellasia et ne kääntää ei optimaalista koodia? Toista oli ennen kun ohjelmoitiin suoraan "konekielellä", sillä tuli lyhyitä ja nopeita ohjelmia

    LD BC,0FFFFH
    LOOP: DEC BC
    JP NZ,LOOP
    Mä soodaan suoraan binäärinä. No ei vaan hyvä kun java kulkee, ei ole mun hommaa.
    Where we're going we won't need resistance
    Hassuja bokseja ja putkia
    "purista rungosta ja nauti kesästä" - Tomassino

     
     
  13. #23613
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrHeuft Näytä viesti
    *OHJE* 1080p pelikone (päivitetään keskiviikkoisin) | MuroBBS

    Tässä hyvä ketju muropaketista juuri kyseiseen onglemaan. Ketju päivitetään kerran viikossa ja tämän ketjun suositusten pohjalta kasasin itse juuri vuosi sitten pelikoneen. Aloitusviestissä on muutama eri hintavaihtoehto myös.
    Tuli vähän liian myöhään ja Verkkiksestä ostettu kerettiläisesti pakettiratkaisu Sain omiin spekseihin aivan riittävän koneen ja oikeastaan vain näytönohjain kaipaisi päivitystä, mutta riittää tuo nykyinenkin GF GTX960 mulle hetkeksi. Paketissa säästin ainakin käyttiksen hinnan (about 100€) ja plussana Win10 on asennettu SSD-levylle ja lähtee muuten käyntiin vähän v:n ripeästi, varsinkin kun vanhan koneen kanssa ehti vaikka keittää kahvit käynnistymistä odotellessa. Nyt vehkeet käyttökunnossa ehkä 15 sekunnissa Tallennukset sitten perinteiselle teran kovolle.

    Mutta mikä tänään ärsyttää? No tällä kertaa ei Posti, vaan UPS. Odotan kuumeisesti uusia 3D-laseja UK:sta (Samsungin tv:n mukana tulleet rimpulat ovat todella syvältä) ja trackingin mukaan kuski olisi käynyt oven takana 12:20, mutta olin himassa, eikä alaovelta ole kukaan soittanut ovisummeria tänään, ei minun eikä naapureidenkaan (kuuluu seinän läpi). En myöskään ole kuullut kenenkään rynkyttävän ko. ovea (kuuluu hyvin tähän ekaan kerrokseen). Nyt joudun sitten käkkimään himassa kytiksellä ja venaamaan koska tämä kuoma sitten suvaitsee tehdä työnsä kunnolla

     
     
  14. #23614
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja beyonder Näytä viesti
    Suomessa kun on vähän tiukemmat säännöt roskapostin suhteen. Katsotaan mitä viranomaiset sanovat tästä, ei löydy edes unsubscribe-mahdollisuutta.

    http://i.imgur.com/9W4lEyW.png

    Btw. En ole antanut mailiosoitetta tuon jäppisen bisneksille. Mistälie kaivanut.



    Mä soodaan suoraan binäärinä. No ei vaan hyvä kun java kulkee, ei ole mun hommaa.
    Jos löytyy Facebook-tunnus, niin käy kirjoittamassa jotain niiden sivuille. Eiköhän se poista sut aika nopsaan asiakasrekisteristä.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  15. #23615
    Höyrykone Niksi's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Satunnainen
    Viestit
    1,047
    Mihin helvetin tykkäyksiin tää maailma on mennyt? On näitä ennenkin ollut, mutta tää on jo paras (=paskin). Ei, mulla ei ole facebookia, eikä ole myöskään tulossa. Kohta voi varmaan verotiedotkin täyttää facebookissa.
    Onnea tämän linjan valinneille, lukijamääränne on varmasti jatkuvassa nousussa!

     
     
  16. #23616
    Valtion tietokoneet vähän hitaat. Klo 02:00 aikoihin ei veronpalautuksista tietoakaan tilillä. Panikoin jo että muistinko väärin, ja onko tili oikein. No nyt on tulleet. 1100 takas.

     
     
  17. #23617
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    89€ mätkyjä. Työttömän arkea...

     
     
  18. #23618
    Höyryttelijä Nko+'s Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    56
    Ärsyttttää työnantaja. 9 sopimusta reiluun kahteen vuoteen eikä suostu vakinaistamaan ja nyt uhkailee potkuilla koska työtapaturman johdosta yli 2kk saikulla. Ei olisi hätää jos kuuluisin kunnon liittoon, luotto ytkhon lakiasioissa ei ole kovin kova....

     
     
  19. #23619
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Yritit siis saada ladan hinnalla mersun?
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  20. #23620
    Höyryttelijä Nko+'s Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    56
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Beenari Näytä viesti
    Yritit siis saada ladan hinnalla mersun?
    Sitä ku on nuori ja tyhmä ni ei osaa ajatella mitä kaikkea voi käydä...

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •