Sivu 24 / 27 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 142021222324252627 ViimeinenViimeinen
Tulokset 461 - 480 / 537

Aihe: E-tupanki ja lentomatkustus

  1. #461
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    29
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rommel Näytä viesti
    Justhan mä näihin vastasin. Lue sivu pari taaksepäin, ja jos jää epäselvää niin kysy uudestaan
    Joo luin kyllä. Sori, ilmaisin hieman huonosti. Kokeillaan uudestaan: siis pätevätkö samat ohjeet vielä toukokuun puolessa välissä (ennen 20. päivää) kaikkialla? Että Lontooseen saa viedä ja sieltä tuoda kuten ennenkin (eikö varmasti käy niin että "ei, täällä meillä päivämäärä olikin jo kymmenes jolloin tuli voimaan sääntö x, xx ja XXX ja kamasi jää tähän"). Ja toinen osa kysymystäni oli se että onko hajua miten käytännössä homma muuttuu 20.5. jälkeen? Saanko silloinkin kiikuttaa modin, tankin muutaman pullon nesteitä Saksaan ja sieltä takaisin vai saatetaanko ne ottaa pois jommassakummassa päässä?

     
     
  2. #462
    Mulla ei ole osaamista kuin kertoa vain turvatarkastajana näistä, mehän keskitytään vain lentoturvallisuutta vaarantaviin tekijöihin, tuo lakipykälien ja tuontikieltojen ym valvonta on enemmän tullin hommaa. Laita jonnekkin niiden neuvolaan kyselyä vaikka maililla ja koita selvittää.

    Mututuntuma on, että varmaan niillä on vähän parempaakin tekemistä.

     
     
  3. #463
    Vaimo osti itelleen tommosta öljyä jolla se hoitaa ihoaan. Tais olla 2dl purkki ja maksoi helv.. siis paljon. Mikä vaikeus on hankkia joku tyhjä desinfioitu purkki ja siirtää etiketit ihoöljypurkista tähän tyhjään purkkiin. Purkki sitten täyteen mieleistään nestettä ja siinä se. Tässä ei kuitenkaan laiskan miehen oikaisumahdollisuutta ole. Öljyistä purkkia ei saa öljyvapaaksi millään pesulla.

     
     
  4. #464
    Ei kai Briteissä ole mitään ongelmaa. Ottaa senverran mitä tarvii muttei ylivarastoa. Jos osuisi tarkastus ja ottaisivat ylimääräiset nesteet pois -> menee kaupasta ostaan halvalla hyviä makuja.

     
     
  5. #465
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kubbih Näytä viesti
    Vaimo osti itelleen tommosta öljyä jolla se hoitaa ihoaan. Tais olla 2dl purkki ja maksoi helv.. siis paljon. Mikä vaikeus on hankkia joku tyhjä desinfioitu purkki ja siirtää etiketit ihoöljypurkista tähän tyhjään purkkiin. Purkki sitten täyteen mieleistään nestettä ja siinä se. Tässä ei kuitenkaan laiskan miehen oikaisumahdollisuutta ole. Öljyistä purkkia ei saa öljyvapaaksi millään pesulla.
    Siis mitä olet tekemässä?

     
     
  6. #466
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rommel Näytä viesti
    Siis mitä olet tekemässä?
    Olihan tuo sekavasti selitetty, sen myönnän. Ideana siis se, että vien koneen ruumassa maasta toiseen niksanestettä pullossa, jossa on väärät etiketit.

     
     
  7. #467
    Kunhan viet ETA alueella niin ketään ei kiinnosta.

    Niksanestettä saa ETA alueella kuljettaa vapaasti, joku maksimimäärä oli mutta se on suht korkea. Ihan turhaa lähdet kikkailemaan.

     
     
  8. #468
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kubbih Näytä viesti
    Olihan tuo sekavasti selitetty, sen myönnän. Ideana siis se, että vien koneen ruumassa maasta toiseen niksanestettä pullossa, jossa on väärät etiketit.
    Miksi ihmeessä? Britit ja Saksa.

    Molemmissa on niksanesteet ja laitteet ihan yleisessä myynnissä. Isompi ongelma taitaa olla takas Suomeen pääsy omien laitteiden ja nesteiden kanssa.

    Sensijaan jos jää kiinni moisesta maskeeraamisesta niin voi olla että ei ole hammastahnaa, eikä shampootakaan siellä Lontoossa kun kaikki syynätään...

    EDIT: Nii, sattuu Rommel kohdalle joka tunnistaa hajusta nesteen ettei ole mitään kasvorasvaa.


     
     
  9. #469
    Miksi omien laitteiden ja nesteiden suomeen tuonti olis ongelma?

     
     
  10. #470
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rommel Näytä viesti
    Miksi omien laitteiden ja nesteiden suomeen tuonti olis ongelma?
    Ei se nyt (tai mahdollisena siirtymäaikana) olekaan. Saa nähdä sitten jos mennään siihen 10ml nestettä tuontisääntöön.

     
     
  11. #471
    Höyryttelijä Vaping Buddha's Avatar

    Liittynyt
    07/2015
    Sijainti
    Napapiiri
    Viestit
    52
    Nesteet ruumaan!!! Sillä siitä selviät

     
     
  12. #472
    Höyryttelijä Vaping Buddha's Avatar

    Liittynyt
    07/2015
    Sijainti
    Napapiiri
    Viestit
    52
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mage_ Näytä viesti
    Mitenkäs tuota tuota, mulla kaikki nesteet homemade eikä mitää etikettei tai mitää, will this be problem?
    NESTEET RUUMAAN!!! Käyttövara maksimissaan 1dl pulloissa litran minigrip pusseissa!!! Omat nesteet merkkaisin itse mahdollisimman hyvin ja järkevästi ja toivoisin parasta. Tuskin tulee ongelmia...

     
     
  13. #473
    Höyrypää Ukki555's Avatar

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    927
    Nyt olis viikon päästä edessä reissu paikkaan missä ei e-liemikauppaa ole lähistöllä. Tähän mennessä olen saanut aina ostettua litkut paikan päältä tai jostain lähistöltä, kun se ei nyt onnistu, niin omat diy-liemet on otettava mukaan. Lento kestää reilun 4 tuntia, mutta paineen vaihteluthan ovat samat kesti se tunnin tai vuorokauden.
    Kysymys kuuluukin, kuinka saada liemet perille niin, ettei niitä tarttis impata laukun/kassin pohjalta?

    Yksi vinkki näkyi oleven, että täyttää muoviputelit osittain ja puristaa ilmat pihalle?
    Miten on laita esim. TPA:n lasisten tiivariputeleiden, mulla on niitä tyhjinä n. 10 kpl, jos pesasis ne ja täyttelis diy-liemillä? Luulis, että paineen vaihtelu ei vaikuttais noihin lasisiin puteleihin?
    Muita hyviä kikkakolmosia?

    Muuten on rajoitukset ja pakkaus-systeemit selvillä, eli mitä ja minne. Ainoastaan tuo liemien kuskaus mietityttää.

     
     
  14. #474
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Mulla oli omat nesteet pakattuna 30ml kynäpulloihin. Ja pullot minigrip pussissa. Käsimatkatavarana. Ja ei ongelmia. Ilmanpaineen vaihtelu rajoittuu lähinnä tuohon minigrip pussiin eikä suoraan pulloihin.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  15. #475
    Höyrypää Pelipoika's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    479
    Itse kuljetan putelit käsimatkatavarana Minigrip-pussissa, ja puristelen hieman ilmoja pois pulloista ennen pussiin laittoa.

    Ato on erillään isomman pussin sisällä pienemmässä pussissa, sillä ato kusee alleen suht' varmasti. Tämän vuoksi pyrin jättämään nestettä atoon mahdollisimman vähän.

    Vuotamisessa on kyse lentokoneen alipaineesta suhteessa pullossa olevan ilman paineeseen. Painevaihtelu ei juurikaan vaikuta nesteen tilavuuteen. Eli jos pulloissa ei olisi yhtään ilmaa, ne eivät vuotaisi.

    En oikein usko että lasipullo auttaa asiaan.


    Laitteet ja nesteet vaihtuu koko ajan!

     
     
  16. #476
    Höyrypää Pelipoika's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    479
    Niin, ja jos onnistuu pitämään pullot pystyasennossa lennon ajan, eivät vuoda nestettä.


    Laitteet ja nesteet vaihtuu koko ajan!

     
     
  17. #477
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Ja lisätään vielä että älä yritä tyhjentää sitä minigrip pussia ilmasta. Pullot sisään ja pussi kiinni sillä tavalla että sinne jää jonkun verran ilmaa, mutta pussi ei ole pinkeänä. Lentokoneessa pussi on sitten aika pinkeänä.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  18. #478
    Höyrypää Ukki555's Avatar

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    927
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Beenari Näytä viesti
    Mulla oli omat nesteet pakattuna 30ml kynäpulloihin. Ja pullot minigrip pussissa. Käsimatkatavarana. Ja ei ongelmia. Ilmanpaineen vaihtelu rajoittuu lähinnä tuohon minigrip pussiin eikä suoraan pulloihin.
    OK, mulla on 7 kpl 30ml kynäputeleita, täytyy lyödä niitä vaikka parettain pienempiin minigrippeihin ja ne sitten isompaan säkkiin. Vois muutamalla testata tota ilmojen pihalle puristelua. Noi sitten koneeseen "käsilaukussa".
    Lisäksi vois heittää ruumaan menevään laukkuun pari korkkaamatonta 100ml 70/30 vg/pg 3mg pohjaa (jos Happy Juice saa ne toimitettua, pari viikkoa olleet matkalla ja kadoksissa), sekä muutaman tiivarin?

     
     
  19. #479
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    26
    Mikäs on unkarin tialanne nykyään laitteiden ja nesteiden suhteen?

     
     
  20. #480
    Höyrypää Ukki555's Avatar

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    927
    Beenarin vinkki toimi hyvin, 30ml kynäputelit minigrippeihin, joista en puristellut kaikkia ilmoja pihalle. Yksikään 6 putelista ei vuotanut, samoin ruumaan laitetut TPA:n 15ml lasipullot piti nesteet sisällään.
    Nautilus Mini iTikun nokassa käännettynä pystyasennossa tankki alaspäin, piti kaiken nesteen sisällään, joten höyryttelemään pääsi nopeasti.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •