Mestarimyyjäkoulutus tarjoaa monipuolisen koulutuskokonaisuuden vuosittain noin 21 500 opiskelijalle K-ryhmän kaupoissa, Keskossa ja oppilaitoksissa.
Eli vissiin joo...
Tässäpä oli taas varsin hyvä esimerkki siitä, miten potentiaalisesti kiinnostava keskustelunaihe saadaan pilattua päättömällä vänkäyksellä (joka ei oikestaan edes aiheeseen liity)..
Meinasin jo jotain järkevää kirjottaa, mutta enpä taidakaan enää..
Mopo lähteny täälläki keulii ?
Ja nyt tollane fiilis ->?
Pitäskö täällä olla joku ikäraja
Tän vois siirtää suoli24-sivustolle samantien saatana![]()
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Varsinaiseen keskusteluun palatakseni, itse annan fiktiivisen ääneni ikärjattomuudelle. Ei kukaan nää vaivaa ostella nettikaupoista sähkötupakkeja ja leikkiä laitteiden ja nesteiden kanssa, ellei halua lopettaa tupakanpolttoa. Ja tasavertainen mahdollisuus tupakanpolton lopettamiseen kuuluu mielestäni kaikille, ikään katsomatta.
^Kunnioittavasti olen eri mieltä. Näin karkesti jaoteltuna aikuiset ihmiset hankkii sähkötupakan päästäkseen tavallisesta tupakasta eroon, alaikäiset siksi koska se on coolia, koska muutkin ja koska olen iso poika. Väitän että alle 1% noin 16-vuotiaista sähkötupakan käyttäjistä käyttää sitä sen tarkoituksen mukaisesti.
Noh, tämähän koskee nyt pääosin nikotiininesteitä. Toivottavasti tää väittely on kuitenkin turhaa ja nikotiinit pysyy suomessa kiellettynä myyntiartikkelina jokaiselta, nyt ja ikuisesti.
Apteekista saa ostaa kuka vaan iästä riippumatta ilman reseptiä myytäviä nikotiinikorvaus tuotteita. Ois kyllä hauska tietää millä perusteella kaupoissa on eri käytäntö ikärajan suhteen. Edellisen perusteella myös olisin sitä mieltä että niin nesteet kuin myös laitteet voisi olla ikärajattomia.
sopii myös minun tapaukseeni. Höyryttely on tässä vaiheessa lähinnä yksi nautintoaine muiden enemmän tai vähemmän harmittomien ja harmillisten nautintoaineiden joukossa. Todella hankala kuvitella tilannetta että ajautuisi takaisin tupakointiin jos höyryämisen jostain syystä pitäisi päättyä.
Mitä ikärajoihin tulee niin kyllähän noiden mopoikäisten on jo nyt huomattavasti helpompaa hankkia sähkötupakointitarvikkeita ja nikotiininesteitä, kuin esim. tupakkaa tai alkoholia joita ei ihan noin vaan nettikaupoista tilailla, eli jos on nikotiinikoukkuun itsensä kerran saaneet niin eiköhän "korvaushoidon" hankintaan myös keinot ole näillä jonneilla olemassa?? K18 ikäraja ei siis todellisuudessa toimisi kuin korkeintaan hidasteena tuotteen tarpeettomalle leviämiselle nuorten keskuudessa, ja sellaisenaan se olisi mielestäni ihan tervetullut. Vaikka höyryttely ei merkittäviä terveysriskejä sisältäisikään niin ei tästä minun mielestäni mitään teini-ikäisten muodikasta ja lähikaupasta ostettavaa hittituotettakaan tarvitsisi tulla.
Mä katson jokseenkin höyryttelyn samaan kategoriaan kahvin nauttimisen kanssa. Ihmiset tulee tekemään tämänkin asian tiimoilta mitä ihmiset yleensä tekee (eli ihan mitä vittua haluavat, jos pokkaa riittää). Ja kyllä ne jonnetkin kasvavat aikuisiksi ja sitten kirjoittelevat keskustelupalstoilla mitenkä siirtyivät vapottelusta virtuaalihamppuun. Meillä tupakoinilla "nikskakoukun" aloittaneilla on vaan se perus "seniorioikeus" katsoa kriittisesti nenän vartta pitkin kun muut seuraavat perässä höyryttelyn maailmaan
Tää on vain mun näkökanta asiasta ja ei ole ollenkaan poliittinen tai muiden kommentteja vähättelevä.
Mutta yleisesti ottaen lovers gonna love, haters gonna hate ja doers gonna do whatever they want
Ja höyryttely on nikotiinista huolimatta mukavaa ja hauska harrastus.![]()
Ei se poista sitä tosiasiaa, että se on silti joka kassaneidilläJa toi että uhoaa olevansa merkonomi ja siksi tietää kaiken kaikesta on kyllä helpoin tie foorumi itsemurhaan. Ei mulla muuta.
"Elämä on kuin viini. Sen oleellisin osa on alkoholi, ja kun se loppuu, olet enempi tai vähempi kusessa".
No en ole kassaneiti vaan ihan sihteeri mutta joo.
Siis en todellakaan tiedä kaikkea enkä sitä millään tavalla uhoa tai väitä olevani, sitten toinen on se mikä ehkä on ärsyttävimpiä piirteitäni tuon foorumi itsemurhasta on voisin kysyä sinulta "Ketä kiinnostaa?" Minua ei ainakaan enkä minä välitä vaikka kuinka mollattaisiin sillä jokaisella on oma mielipide ja jokainen sanokoon jokaiselle mitä lystää.
Sähkötupakat k18 [x] Kyllä. "Et silleen",ja alaikäset hankkikoot moiset myös samalla tavalla kuin muutkin k18 merkinnän omaavat asiat..Näkemällä vain hieman vaivaa!
Natureg0ing is a must..pd!
Kyllä K18. Tällä hetkellä K18 tuntuu järkevältä kun ei kuitenkaan puhuta täysin vaarattomasta tuotteesta. Joku kommentoi et pitäiskö polttaa 18 vuotiaaksi asti ennen kuin voi siirtyä höyrytteliäksi niin tietääkseni tupakkakin on K18 tuote.
Japa japa
Hyvinpä wanhat vetävät, sarkastinen heitto mestarimyyjästä nosti tunteet pintaan, olisi se hymiö ehkes kannattanut laittaa?
KGO & Twist