Sivu 21 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 111718192021222324 ViimeinenViimeinen
Tulokset 401 - 420 / 465

Aihe: Kanger Protank-2

  1. #401
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    179
    Lainaus Alkuperäinen postaaja FinTab Näytä viesti
    Juu, on eri base Unitankissa.
    Enpä olis kyllä tajunnu PT2:een tota minin pohjaa sovittaan, mutta näköjään toimii...
    Kokeilin porata siihen PT2 omaan baseen isommat reiät. Kahta reikää laajensin 1.5mm terällä ja nyt toimii. Aavistuksen viheltää, vastus on hyvin kevyt. Vaikka tuo nyt toimii niin hiukan huolettaa sen kierreosan katkeaminen, kun se on ilmeisesti muutenkin altis hajoamaan. Tilasin varoiksi mini-PT2 baset.

     
     
  2. #402
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    179
    Voi helvatan helvata. Se toimi siis tehdas-atolla jonka löysin laukun pohjasta, sellainen jossa insulaattori on valkoinen. näillä mun omilla atoilla ei toimi, jotka taas toimii vallan hyvin mini-PT2 basen kanssa. ei voi käsittää, meneekö se insulaattori sitten niin pulleaksi ettei ilma kulje vai mikä vaivaa? toivottavasti nuo tilaamani mini-baset tulee nopsaan niin saa molemmat tankit käyttöön.


    Laitteet: eGo-C Twist 650mAh / eVic (18650/18350 putki) / Tobeco Nemesis
    Tankit : Mini-Protank2 / Protank2 / Kraken

     
     
  3. #403
    Voiko PT:n atojen höyrykammiota/putkea pienentää siten, että maku vastaisi Evodin lyhyempää ja kapeampaa vakioatoa, josta ainakin tupakkamauilla tulee voimakkaammin maistuvat höyryt?

    Kokeilin tunkea hieman meshiä höyryputkeen yläpäästä, mutten ole varma oliko tuolla havaittavaa vaikutusta. Imu kyllä tiukkeni, mutten ole varma muuttuiko maku mihinkään.

    Edit: Täytyy vielä kokeilla isommalla ja pidemmällä mesh-palalla.
    Edit: Kokeilinkin. Nyt samalla hedelmänesteellä, jota oli PT2:ssa ensin ilman mesh-kuristusta. Mielestäni maku voimistui. 2.6 cm pala #325 meshiä oli vähän turhankin paksu rulla, kun 1.6 cm oli turhan ohut. Eli n. 2.2 cm voisi tuoda sopivan kuristuksen. Rulla putkesta pohjaan, sitten muutama milli ylöspäin mahdollisten oikkareiden varalta, ja pari milliä putken päästä poikki ja vähän reunasta levitystä putken suun yli jotta pysyy varmasti paikoillaan. Kannattaa ainakin kokeilla, jos maku on tärkeämpi kuin imun keveys. Raportoikaa mitä mieltä olette, voimistuiko maku. Ei ehkä kuitenkaan kannata turboimaista sitä meshiä henkitorveen, hmmm.
    Saiskohan noita BDC Aspire/Davide/Vapeonlyja kuristettua jotenkin, jotta makua tulisi enemmän, ideoita?
    Viimeksi muokannut James Henkselit; 23.01.14 kello 01:19.

     
     
  4. #404
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    1,614
    No miksei onnistuisi? Ei taida muuta eroa olla kuin se ohuempi(ja tietty lyhyempi) pilli. Vai onkohan pohjapinnissä eroa?

     
     
  5. #405
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    224
    Mun mielestä ainoo ero on juurikin se vastuksen yläcäppi.

     
     
  6. #406
    Laitoin omani "lepäämään". Antoi mielestäni jotenkin omituisen sivumaun höyryihin. Luultavasti pelkkää harhaa, mut Aspirelle maistuu paremmalta.

     
     
  7. #407
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209

    Kanger Protank-2

    Mulla on lyhytputkiset Kangerin vaihtopäät ainakin aiemmin tulleet vähän erilaisilla pohjanastoilla (plussanasta).

    Lyhytputkisessa vaihtopäässä nasta on suorareunainen:


    Kun pitkäputkisissa se on viisto:


    Suorareunainen on mun mielestä pikkasen ahtaammalla sisäreiällä. Tuttu saa noi lyhytputkiset suoranastaiset vuotamaan vähän helpommin, ja itsekin tykkään pitkäputkisista viistonastaisista hieman enemmän.
    Viimeksi muokannut mrelwood; 04.02.14 kello 00:32.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  8. #408
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    179
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kristoffer Näytä viesti
    Ostin äsken kangerin protank kakkosen ja haluasin tietää vähäsen että kuinka on toiminut
    Itselläni on Protank2 ja sen pikkuveli Mini-Protank2. Mä olen joutunut käyttämään Mini Protank-2 basea että ilma kulkee. Ehkä omani oli maanantai-kappale ja siinä basessa oli vikaa. Muuten olen kyllä ollut ihan tyytyväinen, atoja on voinut rakentaa uudelleen ja niissä on tullut testattua SS mesh + microcoil sekä pumpuli + microcoil setuppia. Perus-atoilla suht viileät höyryt mutta omilla coileilla on ollut vähän lämpimämpää. Jotenkin ne perus-atot on tökkinyt meikäläisen käsittelyssä.

    Ai niin, eGo-C Twist ja eVic on laitteina johon näitä kytken.


    Laitteet: eGo-C Twist 650mAh / eVic (18650/18350 putki) / Tobeco Nemesis
    Tankit : Mini-Protank2 / Protank2 / Kraken

     
     
  9. #409
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    179
    Hmm, en ole oikein päässyt perille mikä olisi atomisaattoriin järkevin sisus. Tehdas-atoista tulee alussa ihme kemiallinen maku ja se jopa tuntuu palaavan puolen päivän vapottelun jälkeen(!). Pumpuli-wick on kyllä helppo kunhan onnistuu coilin vääntämisessä, sitten taas SS mesh-wickilläkin on paljon hyviä puolia vaikka onkin vaikeampi huollettava kuin tuo pumpuli. Karstan poltto kun ei tunnu onnistuvan muuta kuin pumpuli-setupilla, meshillä pitää purkaa ja tohottaa ja tohotinta nyt ei ole taskussa mukana.

    Grr, ehkä täytyy vaan pitää varalla pari pumpuli- ja pari mesh-atoa Ärsyttävää kun nesteetkin tuntuu toimivan joko paremmin tai heikommin riippuen sisuskaluista.

    Edit: itse oon tehnyt tähän asti micro-coileja, onko muita vaihtoehtoja ja miten niitä tehdään?


    Laitteet: eGo-C Twist 650mAh / eVic (18650/18350 putki) / Tobeco Nemesis
    Tankit : Mini-Protank2 / Protank2 / Kraken

     
     
  10. #410
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209

    Kanger Protank-2

    ^ On höyryttimestä, nesteistä ja makuasioista kiinni mikä imulanka ja mimmonen setup toimii parhaiten. Esim genesis-tyylisissä pelkkää silicaa ei meinaa saada toimimaan lähimainkaan yhtä hyvin kuin meshiä tai pumpulia. Vaihtoytimisissä (kuten Protank) puolestaan mesh ei yleensä palvele erityisen hyvin.

    Silica- ja mesh-setupit voi kuivapolttaa akulla purkamatta Protankista säiliön lisäksi enempää kuin vaihtopään yläputken. Vastuksen ollessa punahehkuinen karstaa lähtee kipakasti puhaltamalla. Jos karsta on sitkeässä, puhalluksen sijaan aseta punahehkuinen setup pienellä valuvan kuumavesihanan alle. Sen jälkeen tosin täytyy vedet kuivatella wickistä huolella, muuten kestää muutama tovi ennenkuin uusi neste alkaa höyryämään.

    Microcoil kääritään yleensä 1,2-2,0mm tangon ympärille, langan kiepit tiukasti toisissaan kiinni. Toinen vaihtoehto on kääriä muuten samoin mutta jättää pieni rako jokaisen kiepin väliin. Mun setupit tuntuu höyryävän paremmin näin, erityisesti Foggerissa (mesh tai pumpuli) ja pumpulidrippereissä. Kangerin vaihtopäissä en vielä osaa sanoa kumpi parempi.

    Silicalla parhaiten tapaa toimia halkaisijaltaan paksummat setupit, eli lanka kääritään suoraan 2-4mm paksun silicanipun ympärille. Tällöin kierroksia on niin vähän että kiepit yhdessä setuppi tuntuu toimivan paremmin.

    Kuten ketjua lukeneena olet varmasti huomannut, itserakennetut setupit tapaavat vaihtopäissä kärtsätä kumitiivistettä. Sen takia vastuslankaa pitää joko olla melko pitkä pätkä, tai sitten käyttää hopealankaa lämmittävän vastusosan jatkeina. Mä käytän 0,3mm hopealankaa. Sitä saa Ebaysta.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  11. #411
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    2
    oisko kellään antaa vinkkejä tuon protankin suhteen? itellä ollu ny pari viikkoo ja vuotaa vaa nii perkeleesti. Atoihin oon vaihellu o-renkaita, mutta ei auta. Pari tankillista kärsi veellä ilman vuotamista ku laitoin yheh kumitutin sen toisen päälle ylösalasin, näin tulee höyryäki paremmi, mutta kohta taas rupes vuotamaan ja oon kokeillu viidellä eri atolla. Senkin huomasin, että jos on taskussa ja tulee kylmästä lämpimään nii heti nesteet suussa :S Apuja ja nopeesti, kiitos.

     
     
  12. #412
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    77
    mulla tuo kylmästä lämpimään ongelma hoituu ku ottaa aton irti ja puhaltelee paperin kans puhtaaksi nii pelaa taas ja ei oo ku minuutin homma. Sama kikka jos rupeaa vuotamaan uudelleen täytön yhteydessä. muuten ei mulla oo vuodellu.

     
     
  13. #413
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    632
    Ei mulla kumpikaan vuoda täytön yhteydessä niin vanhalla kuin uudellakaan atopäällä. Ainoastaan pakkasilla oli pieniä ongelmia kun tuli kylmästä ulkoilmasta sisälle

     
     
  14. #414
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    2
    no jospa se johtuu pakkasista. sillon ku ei vuotanu nii tais olla just pikku pakkaset menossa.

     
     
  15. #415
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Ilma laajenee lämpimään tullessa, eli jos pakkasesta sisään tullessa pitää BC-clearoa ylösalaisin niin ei vuoda kuin hiukan.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  16. #416
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    http://www.naturevape.co.uk/store/?a...=0&sort=normal

    Vaihtoehto Kangerin atopäille.
    Kuulemma täysin uniikki ja tulee valmiiksi NR-R-NR-microlla, ettei tarvi kuin pumpuli vaihtaa.

    Varmasti ok, mutta tuo kappalehinta varmaan motivoi opettelemaan strupöintiä, jos moiseen on tarvetta.
    KGO & Twist

     
     
  17. #417
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Länsimäki,Vantaa
    Viestit
    97
    missä vika?? koittanut saada tehdyksi protankkiin setuppia ja parhaimillani olen päässyt 0,7ohm lukemaan käytin tohon #400 meshiä ja 0,32 kanthalia. silicalla koittanut ja vetää oikoseen tai 0,1 - 0,3 ohm antaa lukemaksi? rotaryn ohjeita katselin evodiin kun sama ato mutta ei niin ei...????

     
     
  18. #418
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    179
    maunoob näitä ohjeita seuraamalla itse onnistuin https://www.youtube.com/watch?v=USkgDfHy-7A


    Laitteet: eGo-C Twist 650mAh / eVic (18650/18350 putki) / Tobeco Nemesis
    Tankit : Mini-Protank2 / Protank2 / Kraken

     
     
  19. #419
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Länsimäki,Vantaa
    Viestit
    97
    Lainaus Alkuperäinen postaaja marco Näytä viesti
    maunoob näitä ohjeita seuraamalla itse onnistuin https://www.youtube.com/watch?v=USkgDfHy-7A
    joo tuli eilen koitettua 4 setuppia tolla ja ne oli juuri noita 0,7 ohm... turhauttaa kun luulin jotenkin että pakko olla helppoo. mutta en tajua missä mulla sit menee väärin. 400mesh ja 0,32 kantahlia koitin ja sit koitin myös 0,21 kanthalia. puffilasta pitäs tänään tulla 0,25 kanthalia. oon niin noob näitten vehkeitten kans että... millä tuo määräytyy kuinka monta ohmia tohon setuppiin tulee?

     
     
  20. #420
    Höyrypää Pötky's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    651
    Ihan sillä kanthalin määrällä, eli niillä on se oma arvonsa ohmia/metri.
    Siinä sitte vain vaikuttaa alentavasti se, jos mesh ei ole kunnolla hapettunut ja johtaa sähköä niin vastuksen määrä tippuu.

     
     
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •