Sivu 15 / 69 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51112131415161718192565 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 281 - 300 / 1370

Aihe: Kayfun Lite ja KFL plus (Svoemesto)

  1. #281
    Trolli se jossain kirjotteli, että joillain oli vuotaminen korjaantunut vaihtamalla tiivisteet. En tiedä sen tarkemmin, että mikä tiiviste vai kaikkiko.

    Ainoa konsti millä oon saanut tän laitteen vuotamaan oli väärä täyttämistapa eli ei täyttöreiän kautta vaan nesteet sisään ja sitten laite kasaan, mutta tästä nyt tuskin on kyse. Tuon lisäksi kuuden viikon aikana on tullut ehkä kaks tippaa ulos reiästä ja nämäkin lähinnä siks, että kostuttelin pumpulia liikaa etukäteen.

    Varsinaisesti siis en osaa mitään vinkkejä antaa vaan lähinnä brassailin, että mulla ei vuoda. Ei vaan, koska uskosin, että tiedät mitä oot tekemässä niin kuulostas vähän siltä, että jossain on tiivisteessä häikkää tai muuta laitevikaa ilmassa. Tuki ilmareikä sormella ja puhalla sisään ylhäältä ja kato mistä tihkuu nestettä.

     
     
  2. #282
    Höyrypää

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    513
    2 kpl litejä käytössä ja ainaskin noissa omissa tirskauttaa ajoittain tuo täyttöruuvin välistä.
    Laitoin n.0.5cm×0.5cm sitä vakoista putkieristettä ruuvin ympärille, vuoto loppui mutta uudelleen täyttäessä teipin retaleet tankin pohjalla.

     
     
  3. #283
    Joo, tohon täyttöreiän ympärille olen laittanut jo o-renkaan, se ei ole ongelma. Tämä saattaa toimia erittäin hyvin vaikka tunnin intensiivisen höyrysession ajan, mutta sitten kun annan sen olla pari tuntia ja kokeilen uudestaan, niin se kurlaa ja kusee. Ei aina, mutta joskus - niin, että en uskalla luottaa Kaiffariin ulkoiluvehkeenä. Ongelma tod.näk on juurikin tiivisteissä tai sitten tuo yliwickaus. Coilin ei pitäisi olla liian matalalla. Mulla on tässä nyt aika minimalistinen pumpuliwicki, joten toi yliwickaaminenkin kuulostaa aika kummalliselta. Sain juuri varaosasarjan tähän, joten täytynee koittaa vaihtaa nuo tiivisteet.

    <extra rant> PS. Myös Kaiffarin täyttäminen vituttaa. Mikäs siinä on kotona tommosesta reiästä täytellä, mutta ruuvailepa tota baarissa kahdessa ja puolessa promillessa. Kyllä tämmöinen pitäisi pystyä täyttämään yläkautta.</extra rant>

     
     
  4. #284
    Kuulostaa siltä että yläkammion ja tipin välinen pieni O-rengas vuotaa, eli alipaine ei pysy tankissa. muutenkin kannattaa aina voidella kaikki O-renkaat e-nesteellä aina kasatessa.

     
     
  5. #285
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jaska69 Näytä viesti
    Kuulostaa siltä että yläkammion ja tipin välinen pieni O-rengas vuotaa, eli alipaine ei pysy tankissa. muutenkin kannattaa aina voidella kaikki O-renkaat e-nesteellä aina kasatessa.
    tämä on tällä hetkellä oma ykkösepäilyni. Tänään olen kiskonut Kayfunia koko illan ilman ongelmia. Kiristin kierteet niin perkeleen tiukalle, että koko kaiffari laulaa koloratuurissa.

     
     
  6. #286
    Höyrypää

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    513
    Sepä se Sepä se.
    Pelittää välillä pitkäänkin ilman vuotoja ja kun toi oma juissikin on aikas sakeeta töhnää.:screwy:

     
     
  7. #287
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    42
    Minkäs verran tuo kaiffari on halkaisijaltaan? Tietäs vaan et millasen modin hommaa sen kans sit ku tilailen täs lähiaikoina Vai olisko jollain jotain ehdotuksia mekaanisesta modista joka istuisi lähes täydellisesti kaiffarin kanssa?

     
     
  8. #288
    Lainaus Alkuperäinen postaaja hmp Näytä viesti
    Minkäs verran tuo kaiffari on halkaisijaltaan? Tietäs vaan et millasen modin hommaa sen kans sit ku tilailen täs lähiaikoina Vai olisko jollain jotain ehdotuksia mekaanisesta modista joka istuisi lähes täydellisesti kaiffarin kanssa?
    Tönäri on ulkovarastossa, mutta C9V:n esittely sanoo, että 22mm rosteritankin kanssa ja 23mm makrolontankilla. Mun on kyllä vaikea nähdä, että toi muovitankki lisäisi ympärysmittaa ja yhtä kaikki, pohja lienee 22mm. Tämähän on sen verran simppeli laitos, että sopii varmaan melkein mihin tahansa 22/23mm modiin, joka ei kiillä silmiä häikäisevästi - tai kai Kayfuninkin saa kiiltämään tarvittaessa. Omasta setistä istuu parhaiten matta-Rolleriin (jos kestää Rollerin pienet viisteet), Poldiaciin (matta Cloud Wizard) ja Chi You-klooniin - riippuu tietysti miten täydellistä hybridilookkia hakee. Kaikissa noissa on pientä toleranssia: saumattomin on Poldiac, silti parhaimman näköinen on mielestäni Roller millin pykälällä. Epäilemättä näyttää hyvältä Nemesiksen tai vaikka EA:n nokassa myös.

     
     
  9. #289
    Höyrypää

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    513
    Näin täällä.
    Täydellisesti Nemesis ja lähes täydellisesti Astro.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat

     
     
  10. #290
    Höyrypää

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    492
    Onko kukaan tehny tähän U wikkiä? Toimiiko, vuotaako?
    Entä miten toimis "hybridi" silican kans? Entäpä pumpulin kans?

     
     
  11. #291
    Höyryttelijä Ive's Avatar

    Liittynyt
    07/2013
    Sijainti
    Mynämäki
    Viestit
    27
    Lainaus Alkuperäinen postaaja f4kiiri Näytä viesti
    Onko kukaan tehny tähän U wikkiä? Toimiiko, vuotaako?
    Entä miten toimis "hybridi" silican kans? Entäpä pumpulin kans?
    Jalipolla on muistaakseni video youtubessa u-wickistä.

    E: olikin Misteristä...

     
     
  12. #292
    Höyrypää TrippyG's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    928
    Lainaus Alkuperäinen postaaja f4kiiri Näytä viesti
    Onko kukaan tehny tähän U wikkiä? Toimiiko, vuotaako?
    Molemmissa kaiffari liteissä tällähetkellä u-wick, eikä kyllä tuu enää mitään muuta näissä käytettyä. Helpointa saada u-wick näihin, on asettaa ensin microcoil poranterän kanssa paikalleen. Sitten vaan sujauttaa hapettamattoman #200 meshistä tehdyn wickin coilista läpi ja leikkaa ylimääräisen wickin pois. Keskipiipun alaosa paikalleen ja mallaa wickin hännät nestereikien päälle. Mekaanisella pulssittelee hotspotit pois ja eikun höyryämään.

    E: Niin unohtui mainita, ettei kumpikaan ole vuotanut tippaakaan.

     
     
  13. #293
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Jos meshin työntää valmiin coilin sisälle, vastuslanka jää aina sen verta löysälle että tehoreservit on kapeanlaiset. Mä tein Liteen samoin kuin Dreamiin, eli tohotan meshin (mieluiten tasapohjaiseksi) U:ksi, käärin Kanthalin U:n keskelle vieriviereen, tohotan irtonaisena ja pulssitan asennettuna. Toimii mulle erinomaisesti.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  14. #294
    Höyrypää TrippyG's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    928
    Lainaus Alkuperäinen postaaja mrelwood Näytä viesti
    Jos meshin työntää valmiin coilin sisälle, vastuslanka jää aina sen verta löysälle että tehoreservit on kapeanlaiset.
    Tossa ideana, että hapettamattoman meshin taitto suoritetaan microcoilin sisään tunkemisen jälkeen. Näin taitettaessa meshiä mutkalle, se hiukan levenee ja saa täydellisen kontaktin coiliin joka kohdasta. Mä ajelen DNA 20 modeilla 16-20w, enkä oo saanu kertaakaan dry hittiä noista. Toisessa on 1 ohminen microcoil ja toisessa 1.5 ohminen. Molemmat 0.32mm kanthalista ja ihan tajuttomia usvakoneita.

     
     
  15. #295
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    Mä en perkele tajua, en saa tätä opetettua sisäsiistiksi millään. Hetkittäin toimii hienosti, mutta annas olla, jos lähtee ulkoiluttamaan, niin kohta kurlaa ja minuutin päästä soosit valuu ilmareiästä sormille. Ja jos toimiikin välillä ihan kiitettävästi, niin kun tunniksi laskee käsistään ja menee katsomaan, niin aina on tippa tai kaksi valunut ilmareiästä. Vittu, miten turhauttavaa. Ilmeisesti noi GG-kopsut (Nautilus, FT-Ithaka) on ainoita pomminvarmoja vehkeitä.

    Kaikki vinkit ja ideat, mitä teen väärin otetaan kiitollisuudella vastaan (aika paljon olen yrittänyt jo aihetta tutkia).
    Uppista, taisin löytää syyn vuotoihin ja kurlaukseen: ns. Oma Käsi. Vaihdoin heti alkuunsa Kaiffarin tipin omaan, kun eihän tollasella utareella kehtaa näyttäytyä edes itselleen. No se oma tippi ei tainnut sitten olla ihan sopiva (ilmeisesti tippi toimii siis myös tiivisteenä - live and learn). Vaihdoin orkkistipin takaisin Kaiffariin ja nyt ei ole pariin päivään ollut mitään ongelmia. Vituttaa vaan, kun on pakko hörytellä pimeässä, ettei näe tota tippiä.

     
     
  16. #296
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Kaiffarin oma tippi uppoaa aika syvälle, ja normi tipillä jää isohko rako keräämään kondensaationestettä. Se toki herkästi roiskuu imuilman mukana ja saattaa vuotojakin aiheuttaa. Sen ajan ku mulla Lite oli, käytin vain omia tippejä, eikä vuoto-ongelmia ollut (jahka ilma-aukon kuristuksen sai sopivan kokoiseksi).
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  17. #297
    Tein pari päivää sitten u-wickin myöskin liteen. Ei vuoda ja höyryttää todella hyvin. 0.8ohm microcoil 0.4mm kanthaalista 2mm tangon ympärille. Meshi oli 325 umpitukki. Wickaa lähes täydellisesti. Täydellä akulla pienehköä porinaa. Vähän kun voltit laskee, niin pelkkää suloista suhinaa pitää.

     
     
  18. #298
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    9
    Itellä on liten täyttöreijän "seevi" tai "viiste" huonolla pinnanlaadulla, näkee silmällä, jonka takia uppokantaruuvi ei tiivistä viisteestä kunnolla ja vuotaa. Kunnon kiristämisellä ei vuoda mutta joka kerta jännittää että koska korkkaa kierteet. Tuota vois jollain seeviterällä saada tasasemmaksi jos osaa tai ihan vaan hiekkapaperilla. Ite on tarkotus jossain vaihees kokeilla jälkimmäistä. Kurlaamaan en oo vielä saanu kertaakaan. Oon mielestäni tehny liian pitkän lassosilican, liian lyhyen lassosilican, liian vähä pumpulia wickaamassa microcoilille ja liian paljon pumpulia. Silti on toiminu joka setupilla. Joka päivä taskussa mukana, joskus oikeinpäin, joskus kyljellä, joskus väärinpäin. Ainut ongelma tuo täyttöreijän pinnanlaatu.

     
     
  19. #299
    Höyrypää

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    513
    Siitä pikku ruuvarista saa sopivat o-renkaat täyttöruuville.
    Hitto täytyy hankkia pari ruuvaria vielä.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat

     
     
  20. #300
    Mun setupissa toi pikkuruuvarin (Tiimarista) o-rengas on pikkuisen liian iso. Puristuu reunoilta yli.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •