Sivu 17 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 713141516171819202127 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 321 - 340 / 729

Aihe: Microcoil

  1. #321
    Tilasin tollasta (ilmeisesti vikan pussin): http://www.organicyou.fi/pumpuli-luo...00g-p-776.html

    Onkos kellään kokemuksia?
    W-SX, Rdna40, Self-made SX350 and dna40 boxes
    Kayfun4, Subtank, Zenith

     
     
  2. #322
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja pekka81 Näytä viesti
    kokeillaan vamolla vaikka 12 kiepillä,tuntuu olevan 0.32 tiukassa näissä suomi kaupoissa
    Eilen vai toissapäivänä oli Esmokella vielä.. (:
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  3. #323
    Höyrykonkari Maki's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    320
    Lainaus Alkuperäinen postaaja clz Näytä viesti
    Tilasin tollasta (ilmeisesti vikan pussin):mtp://www.organicyou.fi/pumpuli-luomupuuvillaa-100g-p-776.html

    Onkos kellään kokemuksia?
    Eikös tuota luomua saa ihan suuremmista ruokakaupoista?

     
     
  4. #324
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Maki Näytä viesti
    Eikös tuota luomua saa ihan suuremmista ruokakaupoista?
    En tiedä, voi olla. Eukko jotain tuolta tilas ni otin tollasen samaan pakettiin.
    W-SX, Rdna40, Self-made SX350 and dna40 boxes
    Kayfun4, Subtank, Zenith

     
     
  5. #325
    Höyrykonkari ovt's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    152
    Kauan teillä kestää setuppi? Itse teen 2mm poranterän ympärille n. 10-13 kieppiä ja tulos 1.3-1.7 ja provarilla ajelen n. 3.5-3.8v laitteena kayfun lite, mutta setuppi ei kestä kun päivän niin saa olla uusimassa pumpulia kun maistuu palanut. Eli teenkö jotain väärin vai pitääkö näitä tosiaan uusia näin usein?

     
     
  6. #326
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ovt Näytä viesti
    Kauan teillä kestää setuppi? Itse teen 2mm poranterän ympärille n. 10-13 kieppiä ja tulos 1.3-1.7 ja provarilla ajelen n. 3.5-3.8v laitteena kayfun lite, mutta setuppi ei kestä kun päivän niin saa olla uusimassa pumpulia kun maistuu palanut. Eli teenkö jotain väärin vai pitääkö näitä tosiaan uusia näin usein?
    Voisko olla että on liikaa pumpulia ja pääsee coilin alta hiukan kärvähtämään?
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  7. #327
    Höyrykone Thyroid's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    1,127
    n.15-20ml niin vaihdan pumpulit ja kuivapoltan coilin puhtaaksi. Riippuen nesteestä. Ei olis ehkä tarvetta noinkaan usein huoltaa setuppia.

     
     
  8. #328
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Sorvan kylä
    Viestit
    1,748
    Pumpulia jos liikaa niin tuppaa palamaan mustaksi päällimmäiset pumpulit. Itse vaihdan omani aina samalla kun makukin vaihtuu eli nykyisin viikon verran menen samalla pumpulilla. Sit vaan kuivapoltto ja uutta vanua tilalle

    Itse coili ollut jo kuukauden päivät samana

     
     
  9. #329
    Höyrykonkari ovt's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    152
    Voi sitten olla, että olen käyttänyt turhan paljon tota pumpulia aina. Päivän käytön jälkeen pumpuli on coilin alta aina ihan musta. Mikäs olis sopiva määrä tota pumpulia tuntuu jos liian vähän laittaa, että poksuu pelkästään ja höyryt jää aika vähäseks.

     
     
  10. #330
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    396
    Oon tainnu tän joskus aikasemminkin johonki kirjotella, mutta itse hoidan homman seuraavasti: Eli ottaa sellasen sopivan mytyn sitä pumpulia käsiin. Ainakin mulla jos kädet on ihan kuivat, ei hommasta tuu mitään. Sormet luistaa ja duunarilla kun on niin karheet kädet niin pumpuli tarttuu niihin. Usein tosin kun ton kaiffarin purkaa on sormissa snadisti e-nestettä joka hoitaa homman...

    Mutta kuitenkin, kun on sellananen kivan tuntunen pumpulimytty käsissä, rupeen pyörittelemään sitä peukalon ja etusormen välissä (siis molempien käsien) ja samalla kokoajan venytän sitä pituussuunnassa. Jos johonkin tuntuu että jää joku pallo, niin "työstää" sitä kohtaa enempi, tai jos se on sellanen tosi kova, niin nypin pinseteillä pois. Kun tohon pumpuliin alkaa kehkeytyä sellanen hyvä, tasanen kohta joka näyttää että tosta sais wikin tehtyä, pätkäsen ylimääräset pois. nyt sormilla veivaa toisen pään niin suipoksi, että se menee coilin läpi.

    Pujotan pumpulin coilin läpi, jos se on tiukka ei väliä, varovasti kun sitä vetää coilin läpi, huomaa että sinne ahdistavalle puolelle kertyy sellasta "nöyhtää" ton napsasee pinseteillä pois, ja jatkaa pumpulin vetämistä aivan toiseen päätyyn asti, nöyhtät poistaen jos sitä kertyy. Kun pääsee päätyyn, vetää toiseen suuntaan, ja taas nöyhtät poistaen. Eli antaa sen itse coilin "höylätä" ne ylimääräset pumpulit pois. jos siitä pumpulista on alussa työstänyt sellasen tiukan nipun, kannattaa sitä vähän pöyhiä siinä samalla kun höyläilee sitä wickin läpi.

    Lopulta sen voi testaa niin että uittaa kun paketti olisi muuten kasassa, niin kastelee sen wickin kunnolla ja antaa turvota. Nyt jos vedät sen pois sieltä coilista, pitäis koko wickin tulla ehjänä sieltä pois, kuitenkin niin että kun noi wickin "hännä" menee coilin sisään, tapahtuu niissä pieni "puristuminen".



    Ja näähän ei sitte ole mitään absoluuttisia totuuksia, vaan itse kantapäänkautta opittuja ja toimivaksi havaittuja


    Tuli sitten tänään tehtyä microcoil tosta ribbon-kanthalista, viellä vähän hankala sanoa kun vasta varttitankki menty, mutta tuntuis että ei karstota yhtä pahasti kun tavallinen :/

     
     
  11. #331
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    varkaus
    Viestit
    62
    nikotiinittömällä oli 0.32 kanthal hintaan 4e 10 metriä,eli sieltä otin.oli esmokella jo loppu,niin viitaten barolen sanoihin

     
     
  12. #332
    Höyryttelijä freekki's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    34
    tulipa väännettyä eka microcoili... protankkiin! ihan uutta eloa sai tuo vekotin. 0.32 kanthal, 6 tai 7 kieppiä, 0.8 ohmia. nyt ku vaan jaksais ootella sitä tobeco liteä...

     
     
  13. #333
    Höyrykonkari ovt's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    152
    Toihan kuulostaa hyvältä tyyliltä. Oma virhe on varmastikkin ollut se kun laitan ihan liian paljon tota pumpulia. Purku vaiheessa ei ole mitään mahista saada vedettyä sitä coilin läpi vaan olen aina leikannut toisen pään pois ja sitten vetänyt vasta vanhan pois. Nyt on tehty ensimmäinen setuppi tolla sun tyylillä eli pumpuli liikkuu hyvin tuola coilin sisällä kun vetelee edes takas saa nähä kauan tämä sitten kestää so far so good.

     
     
  14. #334
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    739
    Lainaus Alkuperäinen postaaja freekki Näytä viesti
    tulipa väännettyä eka microcoili... protankkiin! ihan uutta eloa sai tuo vekotin. 0.32 kanthal, 6 tai 7 kieppiä, 0.8 ohmia. nyt ku vaan jaksais ootella sitä tobeco liteä...
    Täällä sama juttu. Ihan eri laite tuo protankki, kun kohta pari viikkoa höyryttänt microcoililla. Oli jo joutamassa miljoonalaatikkoon, kun vuoti ja kurlas.
    Tobeco on the way!

     
     
  15. #335
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    http://youtu.be/QUfv1wyxtqg

    No terve, nyt lähti se kuuluisa mopo lopullisesti.
    KGO & Twist

     
     
  16. #336
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    Dualcoil dripperiin vain singlenä toi?



    Eeeeeei ei ei

     
     
  17. #337
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    No Atomicilla aikas sama, siinä kun revikoiden perusteella ilmansäädön saa pelaamaan sekä että.
    KGO & Twist

     
     
  18. #338
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    131
    Miten muute toi punominen vaikutta vastuksen arvoon? Kertaantuu vai jakaantuu? Lankojen määrällä vai vastuksen arvon määrällä?

     
     
  19. #339
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Heihei Näytä viesti
    Miten muute toi punominen vaikutta vastuksen arvoon? Kertaantuu vai jakaantuu? Lankojen määrällä vai vastuksen arvon määrällä?
    Vastus laskee. Mutta nyt on kolme eri lankaa, vai neljä, niin hankalampi laskea.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  20. #340
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Vastus/lankojen määrä?
    KGO & Twist

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •