Tulokset 1 - 3 / 3

Aihe: USB-laturit

  1. #1
    Höyrykonkari NortinNatsa's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    118

    USB-laturit

    Nyt kun olen hankkinut akkuja enemmän, tekee mieli latailla useampaa kerralla. Katselin tällaista: eGo USB-laturi | FinnVape - Sähkösavukkeet ja nikotiininesteet

    Huomasin, että siellä lukee
    HUOM! EI 510-akuille!
    Mulla nyt sattuu olemaan sekä eGo- että 510-vehjes. Mistä mä erotan, mikä usb kuuluu millekin vehkeelle, kun en tajunnut niitä merkitä mitenkään?

    Ja mitä kamalaa tapahtuu, jos laitan ne vääriin? Apuaaaaaaa

     
     
  2. #2
    Eli latureissa on se latausteho mA merkitty takapuolella..
    510 akkujen laturit on jotain 100-200mA
    eGo akkujen laturit on jotain 400-500mA

    (FV:llä eGo > Ulostulo: 4.2V, 420mA | 510 > Ulostulo: 4.2V, 200mA)

    Ladata voi ristiin kierteiden takia.. MUTTA, isompi latinkivirtaus paskoo pikkuakut (saattaapi heikentää akkua -> worst case scenario boom).
    Nyrkkisääntönä taisi olla, että mA ei sopisi olla (yli 1.5x) isompi kuin akun mAh arvo.

    Näin ollen eGo tikut 350-1100mAh menee tuolla eGo laturilla (420mA/450mA yleisimmin) - halutessaan voi ladata myös pikkulaturilla mutta se taas on niin helvetin hidasta. Ja 510 tikuille se pikkulaturi.

    Ja mainittakoon, että itse latailin kyllä eGo laturilla 280mAh akkuja, koska laitokset vaihtuivat niin tiheää tahtia..
    En silti suosittele tekemään näin.
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  3. #3
    Höyrykonkari NortinNatsa's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    118
    Hienoa, kiitos tiedosta. Haen lukuglaassit ja mulgaisen numeroita latureissa. Taas opin uutta.

     
     
Keskustelu Lisälaitteet ja tarvikkeet

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •